Concurenta creste in randul masinilor electrice, dar preturile raman mari pentru cele avansate tehnologic

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 25 martie 2009, 16:35 Economie | Auto

La noi nu se vand, insa se vorbeste de ele. Masinile electrice promit de ani buni sa dea solutia salvatoare pentru viitor, insa nu prea reusesc sa patrunda in showroom-uri. Totusi, in tari precum Marea Britanie ele se vand, in volume mici ce-i drept, dar important e ca tot mai multe companii intra pe piata. Cea mai ieftina masina electrica costa acolo sub 9.000 de euro, insa modelele cu autonomie mai mare costa 17.000 euro.

O noua masina electrica a intrat pe piata britanica. MyCar CV.2 are motor de 3.73kw si e propulsata de patru baterii plumb-acid de 12 V. Autonomia trece de 120 km, iar viteza maxima ajunge doar pe la 65 km/h. Pretul de pornire e de 10.800 euro, masina se incarca total in 8 - 10 ore. Modelul e disponibil cu jante din aliaj de 15 inchi, scaune imbracate in piele si geamuri electrice. Masina a fost desenata in Italia si produsa in Hong Kong

Totusi, noul model vine pe o piata unde cea mai cunoscuta masina electrica se numeste G Wiz, produsa de compania indiana Reva. E propulsata de opt baterii plumb-acid de cate 6 V, are o autonomie de circa 75 km si o viteza maxima de 80 km/h. Timpul de incarcare e de opt ore. Versiunea cu minime dotari costa 8.600 euro, una cu dotari mai multe e cam 10.200 euro, dar indienii promit o masina mult imbunatatita tehnic.

E vorba de o varianta cu baterii litiu - ion la care autonomia e mult mai buna - 130 km. Importatorul promite si o statie de incarcare mult mai rapida la care masina sa fie incarcata in proportie de 90% intr-o ora si 100% intr-o ora jumatate.

In Marea Britanie nu sunt insa mai mult de 1.500 de masini electrice, anul trecut vanzarile lor au scazut cu peste 50%, iar una din companiile care vindea astfel de masini a intrat in faliment.

De vina pentru aceasta scadere surprinzatoare sunt mai multi factori: autonomia redusa, pretul relativ mare, spatiul redus din masini, rezultatele slabe la testele de impact dar si faptul ca multi oameni asteapta ca producatorii consacrati de automobile sa aduca pe piata aceste masini, nu mici firme al caror nume nu spune nimic.


--


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

1741 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    masini electrice (Miercuri, 25 martie 2009, 16:58)

    Xebra [anonim]

    Masinile prezentate in articol nu sunt primele de acest gen aparute pe piata. In Statele Unite exista deja alte modele: http://www.zapworld.com.
    Le-am vazut pe strada, in special modelul Xebra Truck cu panou solar montat deasupra. Am fost uimit sa observ ca se poate fabrica un model de masina electrica ce poate inlocui un minivan.
  • +2 (2 voturi)    
    vise erotice (Miercuri, 25 martie 2009, 17:53)

    Dexter [anonim]

    Reva este o jucarie nu masina :) se poate incadra la categoria de cvadricilu electric si in nici un caz automobil.
    Dar nu inteleg niste lucruri cu toate ca sunt inginer si pot zic ca ma pricep: de ce naiba este o masina electrica atat de scumpa cand din punct de vedere tehnic este cu mult mai simpla dacat o masina pe benzina. Bateriile chiar si cele cu Li-ion sau Li-polimer se produc in masa ca sa nu mai vorbesc de motorul electric, iar controlul se face printr-o electronica banala.. dar probabil ca goana dupa profit nu iarta :). Producatorii mari nu au nici un interes sa construiasca masini electrice din 2 motive: 1. sunt foarte fiabile ceea ce va duce la scaderea drastica a profitului; 2. va nenoroci industria petroliera, iar cat timp se vor face sute de miliarde profit din petrol nu se va misca nimic si totul va ramane la nivel de .. vis.. erotic :) ( GM controleaza patentul pe acumulatorul Ni-MH si interzice cu desavarsire folosirea lui pt automobile electrice ( intre timp a fost preluat de Exxon), restul de patente sunt controlate de industria petroliera... misto nu? )
  • 0 (0 voturi)    
    Bateriile sunt de vina (Miercuri, 25 martie 2009, 17:56)

    Cristi [anonim]

    Bateriile folosite la masinile din articol sunt reincarcabile, deci sunt facute probabil cu plumb si ocupa un volum destul de mare.
    Nu am date suficiente legate de masinile pe baza de fuell-cell, mai ales cele pe hidrogen&oxigen lichid (stiu doar ca Toyota are un prototip). Aici problemele cu spatiul si timpul pierdut cu incarcarea bateriei dispar.
    Poate apare un articol legat si de un astfel de masini... (NASA foloseste fuell cells inca din '64 :) )
    • 0 (0 voturi)    
      oxigen lichid (Miercuri, 25 martie 2009, 18:49)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Io cred ca doar hidrogenu e lichid, oxigenu e oarecum atmosferic.

      http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fuel_cell_vehicles
      • 0 (0 voturi)    
        Depinde de randament (Joi, 26 martie 2009, 10:12)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui alex

        Daca vrei o baterie ieftina poti folosi aerul din atmosfera dar o astfel de baterie nu are randamentul uneia in care inlocuiesti aerul cu oxigen lichid.
        Daca tot te-ai uitat pe wikipedia, cauta doar fuell cells :)
  • 0 (0 voturi)    
    propulsii alternative (Miercuri, 25 martie 2009, 22:17)

    dan [anonim]

    citeam pe hotnews acum ceva vreme ca principalele resurse de litiu ale Terrei sunt in bolivia, daca imi aduc bine aminte. bolivia e insa anti-occident, asa ca va ma dura ceva pana sa se ieftineasca litiul, implicit bateriile performante. asta doar daca americanii nu-si "baga nasul", ca in alte tari, organizand o "revolutie". de ce insa nu se vorbeste nimic (si promoveaza) despre motorul pe aer comprimat? cautati pe youtube filmulete; masina facuta de francezi, MDI, are o autonomie de peste 300km(200 mile) si atinge cam 100km/h. suficient pt traficul urban zilnic...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică