Barack Obama: Luam in calcul procedura de faliment pentru restructurarea industriei auto

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Luni, 30 martie 2009, 18:18 Economie | Auto

Presedintele SUA, Barack Obama, a declarat luni ca industria auto se afla in criza din cauza greselilor comise de conducerea acestei industrii dar si a erorilor administratiei, anunta AFP.

El a declarat ca administratia pe care o conduce ia in calcul procedura de faliment pentru restructurarea constructorilor auto, dar a subliniat ca "nu vom lasa sa dispara industria noastra automobilistica".

"Nu putem, nu suntem obligati si nu vom lasa sa dispara industria auto americana", a promis presedintele SUA, la Casa Alba.

El a avertizat insa ca "vor exista locuri de munca ce nu vor putea fi salvate si uzine care nu se vor mai redeschide".

Grupurile General Motors si Chrysler trebuie sa faca fata "unor alegeri dificile", a subliniat Obama.

"Acest sector este, mai mult decat oricare altul, o emblema a spiritului american si un simbol trecut, dar si al viitorului, al succesului Americii. Este un stalp al economiei noastre", a declarat liderul de la Casa Alba.

Obama a anuntat si o serie de ajutoare financiare, sugerand insa ca General Motors si Chrysler si-ar putea depune bilantul pentru a se plasa sub control judiciar, potrivit capitolului 11 al legii americane a falimentului, "pentru a-i ajuta sa se restructureze si pentru a iesi mai puternici" din aceasta criza.

Pentru a sustine vanzarile de masini, aflate in plina cadere in Statele Unite, presedintele a promis adoptarea unui plan de masuri fiscale care va favoriza in special cumpararea de autovehicule "curate".

GM, Ford si Chrysler - gigantii centenari cu o jumatate de milion de angajati

General Motors, Ford si Chrysler, cei trei constructori de automobile fondati la inceputul secolului XX in jurul Detroitului, au peste o jumatate de milion de angajati in intreaga lume si au vandut anul trecut 13,24 milioane de masini.

GENERAL MOTORS
  • Este cel mai mare constructor american de automobile si a sarbatorit anul trecut un secol de existenta. La sfarsitul lui 2008, avea 244.000 de angajati in lume, dintre care jumatate in SUA. Constructorul va desfiinta in acest an 47.000 de locuri de munca, dintre care 26.000 in afara SUA.
  • GM a pierdut in 2008, in favoarea Toyota, locul I la nivel mondial in industria auto, cu vanzari totale de 8,35 milioane unitati. Grupul detine marcile Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, GM Daewoo, Holden, Hummer, Opel, Pontiac, Saab, Saturn, Vauxhall si Wuling.
  • Pe viitor, grupul vrea sa se concentreze pe Cadillac, Buick, Chevrolet et GMC. Viitorul filialelor sale europene Opel, cu 50.000 de angajati, si Saab, cu 4.100 angajati, este sub semnul intrebarii.
  • GM a pierdut peste 82 de miliarde de dolari incepand cu 2005, dintre care 31 miliarde doar in 2008.
FORD
  • Cel mai vechi dintre cei trei mari, fondat in 1903, are 213.000 angajati in intreaga lume. Spre deosebire de GM si Chrysler, Ford a refuzat in 2008 un ajutor federal si a dat asigurari ca se poate redresa de unul singur.
  • In 2008, a vandut 5,4 milioane de vehicule sub marcile Ford, Lincoln, Mercury, Volvo si Mazda.
  • Condus din 2006 de Alan Mulally, Ford are 95 de uzine in intreaga lume, dintre care 37 in America de Nord.
  • Grupul a acumulat pierderi de aproape 30 de miliarde de dolari din 2006.
  • Ford, care a vandut deja filialele sale Jaguar si Land Rover, negociaza acum cedarea filialei suedeze Volvo Cars.
CHRYSLER
  • Cel mai mic dintre cei trei giganti, Chrysler exista sub acest nume din 1925. Constructorul are in prezent circa 54.000 de angajati in aproximativ 30 de locatii.
  • Chrysler va desfiinta 3.000 de locuri de munca in intreaga lume in 2009, dupa ce si-a redus efectivele cu 32.000 in perioada 2007 - 2008.
  • Proprietar al marcilor Jeep si Dodge, constructorul a vandut doar 2 milioane de masini in 2008. Chrysler se bazeaza acum pe un parteneriat cu italienii de la Fiat pentru a-si completa gama cu masini mici si economice.
  • Cumparat in vara lui 2007 de fondul de investitii Cerberus, Chrysler nu mai este cotata la bursa si deci nu are obligatia de a publica date financiare.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

1559 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    Cum am devenit republican, care am tot respectu (Luni, 30 martie 2009, 18:25)

    Obama aka AmericanAutoGipsy [anonim]

    Vi-l amintiti peObama care tzipa la republicani in februarie sa voteze planul sau de ajutorare pentru industria auto? Cand republicanii din Congres l-au refuzat in bloc (in afara de 3 senatori) si l-au avertizat ca sunt bani aunrcati pe geam. Daca intra aia in procedura de faliment, de unde va recupera statul zecile de miliarde date de la buget de democratii lui Obama? Le-au pus cruce, asta e, si-au dat seama ca republicanii aveau dreptate!
    Electorii nu vor fi multumiti de schimbarile astea la 180°, Obama era "prompter", acum devine si "girueta" !
  • -1 (5 voturi)    
    ????? (Luni, 30 martie 2009, 20:46)

    JUPANU' [anonim]

    Industria auto americana? Hi, hi, hi... Am lucrat in Mexic 6 ani pt. GM (transmisii) si 11 pentru Garret (turbine). Concluzia, in opinia mea, este una singura: este vorba de industria americana de PETARDE auto... Ha, ha, ha... Isi merita soarta dimpreuna cu fraierii care le-au cumparat.
  • -1 (1 vot)    
    Cum republicanii sunt prosti ca noaptea (Marţi, 31 martie 2009, 11:08)

    Iosif Stalin [anonim]

    Procedura de faliment la americani este diferita de falimentul in Romania. De exemplu in anii 80 firma Texaco, unul dintre gigantii industriei petroliere, a trecut prin procedura de faliment si a functionat bine merci pana in 2001 cand a fost cumparata de Chevron Oil. Problema industriei auto americane este problema americanilor ca ansamblu: lacomia infinita, lipsa de viziune si nu in ultimul rand prostia in stare pura, care sunt boli endemice in State. Americanii se comporta ca si cand ar fi cei mai buni, pe cand in realitate au pierdut suprematia in aproape toate domeniile, industria auto este doar ultimul dintre ele, ca sa zic asa. Ironia sortii este ca americanii nu se prabusesc datorita unui dusman extern care le vrea raul (dimpotriva,toti oamenii sunt constienti ca o lume condusa de China ar fi iadul pe Pamant) ci se autodistrug cu salbaticie prin intermediul clasei politice. Cu alte cuvinte republicanii au reusit ce nu a reusit Uniunea Sovietica: ologirea Statelor Unite, o tara care a fost si inca ramane un ideal pentru multi dintre noi, dar o tara compusa acum din clovi patetici, obezi si batuti in cap, incapabili de a spune o fraza completa (cazul lui Bush Junior).
    • +1 (1 vot)    
      USA, dreamland???... (Marţi, 31 martie 2009, 12:20)

      ssn,gc etc [anonim] i-a raspuns lui Iosif Stalin

      Imi permit sa te citez: "...Statelor Unite, o tara care a fost si inca ramane un ideal pentru multi dintre noi".
      Daca ai merge acolo si ai cauta de munca, te asigur ca ti-ai schimba parerea de mai sus...
  • 0 (0 voturi)    
    O sa patrunda masiv Loganul... (Marţi, 31 martie 2009, 15:29)

    eroan [anonim]

    ..si la ei. Germania a fost doar o etapa de incalzire. Versiunea pentru USA va avea in plus, ca dotari de serie, bullbar si carlig pentru remorca.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică