APIA: Recentele propuneri de modificare a Codului Fiscal vor afecta grav sectorul auto din Romania

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 7 aprilie 2009, 12:15 Economie | Auto

Cele mai noi propuneri de modificare a Codului Fiscal vor avea un efect dezastruos asupra producatorilor si distribuitorilor de automobile si piese de schimb, asupra service-urilor auto si firmelor de leasing si vor aduce un val de disponibilizari, crede Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA). Asociatia se refera la propuneri precum nedeductibilitatea TVA-ului la achizitii de autoturisme, deductibilitatea limitata a cheltuielilor cu service-ul (30%) si nedeductibilitatea integrala a cheltuielilor cu repararea sau intretinerea masinilor de companie.

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania sutine ca a luat cunostinta cu surprindere si ingrijorare de unele prevederi incluse in proiectul de modificare al Codului Fiscal, care, crede APIA, vor afecta in mod grav toate activitatile sectorului auto din Romania, respectiv: productia si distributia de autoturisme si piese de schimb, activitatea de mentenanta si service auto.

In plus vor fi puternic afectate si alte sectoare, precum cel de leasing sau al comertului cu carburanti. "Aceste modificari, in cazul in care vor ajunge sa fie aprobate, vor produce un dezastru in sectorul auto din Romania", spune asociatia, intr-un comunicat.

APIA face referire la 3 prevederi:

1. Nedeductibilitatea TVA-ului la achizitii de autoturisme

"Consideram ca aceasta contravine practicii europene si nu va aduce nici un aport real la buget, singura consecinta fiind scaderea spectaculoasa a vanzarilor de autoturisme
(peste 70% dintre vanzari sunt in acest moment catre persoane juridice) si evident orientarea clientelei spre solutii care sa ocoleasca aceasta decizie, solutiii ce, de regula, se afla in afara cadrului legal sau fiscal", spune APIA.

Reprezentantii industriei auto cred ca se va inregistra o scadere a vanzarilor de masini noi, dar va afectat si sectorul de leasing.

"Companiile de leasing nu-si vor mai putea recupera TVA-ul aplicat ratelor de plata. Acest lucru va determina cresterea costului leasing-ului si, de aici, disparitia din piata a firmelor de profil. Legat de leasing, un alt efect direct va fi cresterea numarului masinilor recuperate de la rau platnici care, intoarse in piata, vor lovi inca odata in vanzarile de masini noi".


2. Deductibilitatea limitata a cheltuielilor cu service-ul (30%)

"Majoritatea beneficiarilor vor dori sa lucreze ''la negru'' in unitati neautorizate. Aceasta va duce la asezarea activitatii de service pe baze concurentiale neloiale, deoarece in costul de productie al unei firme nu va fi reflectat costul real generat de aceste cheltuieli", sustine asociatia. Limitarea sau anularea deductibilitatii cheltuielilor de service va duce si la o micsorare a activitatii in acest segment, iar consecinta ar putea fi pierderea unor locuri de munca.


3. Nedeductibilitatea integrala a cheltuielilor cu repararea sau intretinerea masinilor de companie (fara cele de transport marfa)

"Cheltuielile cu parcul auto nu pot deveni nedeductibile, cel putin in cazul distribuitorilor de autoturisme, pentru ca cel putin 75% din parcul auto sunt masini de “test drive” sau masini de promovare pentru diferite programe. Celelalte sunt masini de companie care sunt folosite pentru buna functionare a companiei", spune APIA.

Asociatia cere eliminarea acestor prevederi

"Prin acest proiect, Ministerul Finantelor Publice propune de fapt un blocaj pe piata auto si sectoarele care depind in mare masura de acesta (mentenanta si service, leasing, asigurari), (...) Aceasta rasturnare, se va reflecta in incasarile la buget din taxe si impozite ori contributii la fondurile de asigurari sociale (mai mici ca urmare a concedierilor determinate de scaderea activitatilor de vanzare, mentenanta si reparatii auto).

APIA cere eliminarea acestor prevederi din proiectul de modificare al Codului Fiscal.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2030 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Trebuie sa facem ceva (Marţi, 7 aprilie 2009, 12:47)

    Radu Craciun [anonim]

    Nu se mai poate asa! Miine o sa puna impozit pe aer. Ei iau imprumuturi si organizeaza super licitatii iar noi prostii muncim ca sa le platim incompetenta.
    Va rog semnati petitia d emai jos:

    http://www.petitieonline.ro/petitie-p48923053.html
  • -1 (1 vot)    
    Nedectubilitatea TVA automobile (Marţi, 7 aprilie 2009, 12:49)

    Je [anonim]

    Cred ca e o chestie normala sa nu se faca. Sa fie facuta doar pt masini care chiar produc(utilitare, taximetre, etc) si nu pt toate jeepurile.
  • +1 (1 vot)    
    pdl-ul si basescu (Marţi, 7 aprilie 2009, 12:56)

    lucian11 [utilizator]

    guvernul ia tot mai multe masuri nepopulare.
    ce zicea guvernul despre conditiile acordului cu FMI:
    TVA-ul si cota unica nu se vor modifica. nu le-au modificat dar compenseaza cu masurile asemanatoare. la fel cum bancile pastreaza dobanzile, dar maresc comisioanele.

    pdl-ul si basescu vor disparea de pe scena politica asa cum au disparut si pntcd-ul si emil constantinescu

    s-au calicit la ciolan, s-au aliat chiar si cu psd-ul, dar s-au fript, rau de tot.
  • 0 (0 voturi)    
    tariceanu nu lasa asta sa se intample (Marţi, 7 aprilie 2009, 13:18)

    tariceanu [anonim]

    si dadea si FMI-ul afara pe usa cum a si facut-o... cred ca de aia l-au scos de tradator.

    FMI si NATO ne-a mancat in cur.
    amu platim.

    Guvernul asta de pampuflici trosneli, plin de zombie Boci Poci a la Basescu a la FMI o sa ne rupa in cur atat o sa ne-o traga.

    sper sa iasa motiunile PNL - sunt mai coerenti decat tampitii astia (nu as fi crezut sa ajung la aceasta concluzie)
  • 0 (0 voturi)    
    ? (Marţi, 7 aprilie 2009, 13:29)

    ileana [anonim]

    Dacia-Renault si Ford ( Craiova) nu sunt in APIA?
    Primesc ajutoare de Stat!
    Aveti contacte si parghii mai puternice si mai mari ( ca dovada acordarea ajutoarelor de stat) puteti sa faceti ceva!( pt micile magazine de pise, service-uri, etc.)...Nu v-am vazut pe lista de intalniri la Guvern!
    APIA, nu esti "partener social"?
  • 0 (0 voturi)    
    GURA !!!! (Marţi, 7 aprilie 2009, 14:43)

    costi [anonim]

    APIA manglitoare .Au ajuns sa conduca tara o mana de importatori de automobile .Vor facilitati vor scutiri vor ajutoare vor deduceri si reduceri .
    Cine mai plateste impozite in tara asta ? Taranii si pensionarii ? somerii si copii ?
    Nerusinatilor .
  • 0 (0 voturi)    
    Hotii (Marţi, 7 aprilie 2009, 14:47)

    radu [anonim]

    Hotii din service si de la leasinguri
    Vanzatori de masini cu adausuri nesimtite .
    Costurile de service cat o operatie pe cord deschis.
    Mecanici ingamfati si hotomani si sefi de service evazionisti . Toti au furat de au rupt .
    Bine le face .
  • 0 (0 voturi)    
    solutii in afara cadrului legal? (Marţi, 7 aprilie 2009, 16:16)

    minos [anonim]

    Nu! solutia este mult prea simpla si perfect legala. Se cumpara masina din alta tara UE direct pe firma si TVA-ul este 0. Intr-adevar vanzarile vor scadea dramatic in tara, cine va plati 19% in plus fara sa poata deduce?
    Pogea, om fara minte, cu gandire comunista.
    O sa incaseze cu peste 50% mai putin cu impozitul lui forfetar si celelalte prostii din ordonanta asta. Piata neagra va creste dramatic dupa ani in care usor usor iesise la lumina


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri