Numai o zecime din cei care aplica pentru a-si lua motociclete in leasing sunt acceptati, deoarece riscul e mult mai mare si chiar firme care acceptau multe solicitari inainte de criza, au devenit acum foarte selective, a spus directorul general Suzuki Romania, Alin Radu, la salonul moto care s-a tinut la sfarsitul saptamanii trecute la Romexpo.

"Riscul bancar e mult mai mare, gradul de indatorare al populatiei e si el mare, astfel ca circa doua persoane din 20 care aplica pentru a-si lua motocicleta in leasing primesc finantare", spune Alin Radu.

Nu numai ca se califica putini, insa si cei care sunt acceptati trebuie sa dea un avans mare, 40-50%, spune seful Suzuki Romania care conchide: Practic piata moto e blocata.

Suzuki a vandut circa 400 de motociclete anul trecut. "Suntem dezavantajati pentru ca nu avem scutere, avem maxi-scutere, insa nu s-au vandut decat patru sau cinci, pentru ca lumea nu e obisnuita cu ele".

Preturile la motocicletele Suzuki pornesc, la oferta, de la 5.500 euro cu TVA inclus. "Totusi, modelele de intrare in gama nu prea se cauta, e o carenta de educatie moto, la noi piata super-sport are o pondere mult prea mare daca ne comparam cu pietele deja formate, gen Germania sau Italia (...). Piata moto va ramane una de nisa, o sa ne referim la doar cateva sute de motociclete adevarate vandute in tara anul acesta, iar daca nu se va rezolva cu creditarea, piata va fi grav afectata", spune Alin Radu.

O alta solutie ramane aducerea de motociclete second-hand, mai ieftine, insa, spune Alin Radu, "second-hand-ul se face in mod salbatic la noi, sunt motociclete aduse neverificate tehnic, pot avea o stare precara". E clar ca nu se intrevad cresteri in 2009 pentru Suzuki pe partea de motociclete, "e un an in care trebuie sa ajutam reteaua sa supravietuiasca".