Alin Radu, director general Suzuki Romania: Piata moto e blocata din cauza problemelor de creditare

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 13 aprilie 2009, 10:49 Economie | Auto

Numai o zecime din cei care aplica pentru a-si lua motociclete in leasing sunt acceptati, deoarece riscul e mult mai mare si chiar firme care acceptau multe solicitari inainte de criza, au devenit acum foarte selective, a spus directorul general Suzuki Romania, Alin Radu, la salonul moto care s-a tinut la sfarsitul saptamanii trecute la Romexpo.

"Riscul bancar e mult mai mare, gradul de indatorare al populatiei e si el mare, astfel ca circa doua persoane din 20 care aplica pentru a-si lua motocicleta in leasing primesc finantare", spune Alin Radu.

Nu numai ca se califica putini, insa si cei care sunt acceptati trebuie sa dea un avans mare, 40-50%, spune seful Suzuki Romania care conchide: Practic piata moto e blocata.

Suzuki a vandut circa 400 de motociclete anul trecut. "Suntem dezavantajati pentru ca nu avem scutere, avem maxi-scutere, insa nu s-au vandut decat patru sau cinci, pentru ca lumea nu e obisnuita cu ele".

Preturile la motocicletele Suzuki pornesc, la oferta, de la 5.500 euro cu TVA inclus. "Totusi, modelele de intrare in gama nu prea se cauta, e o carenta de educatie moto, la noi piata super-sport are o pondere mult prea mare daca ne comparam cu pietele deja formate, gen Germania sau Italia (...). Piata moto va ramane una de nisa, o sa ne referim la doar cateva sute de motociclete adevarate vandute in tara anul acesta, iar daca nu se va rezolva cu creditarea, piata va fi grav afectata", spune Alin Radu.

O alta solutie ramane aducerea de motociclete second-hand, mai ieftine, insa, spune Alin Radu, "second-hand-ul se face in mod salbatic la noi, sunt motociclete aduse neverificate tehnic, pot avea o stare precara". E clar ca nu se intrevad cresteri in 2009 pentru Suzuki pe partea de motociclete, "e un an in care trebuie sa ajutam reteaua sa supravietuiasca".


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2719 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    La noi ca la nimeni (Luni, 13 aprilie 2009, 11:49)

    Lucian [anonim]

    La noi chiar si daca iti iei o motocicleta second hand nu poti sa zici ca ai iesit in castig, toti importatorii au adaosuri comerciale care te doboara, toti merg pe principiul ca oamenii isi iau motor pentru fitze si au bani de aruncat. Am un motor supersport si nu mare mi-a fost mirarea cand am vrut sa schimb bujiile cand mi-a fost ceruta suma de 440 RON...am ramas fara cuvinte, nici la masinile de lux nu sunt rpeturi asa mari, pana la urma le-am gasit pe un forum cu 300 RON, pe net indeosebi in SUA pretul lor nu depasea 16 $ bucata. Apoi filtrul de aer, pe net maxim 160-200 RON in magazine minim 290-300 RON. Sa fim seriosi, la noi ca la nimeni. Un singur importator de motociclete am vazut ca face discounturi considerabile, in rest toti tin de preturi. Domnul de la Suzuki ar face bine sa ne explice cum se face faptul ca o Suzuki supersportiva care este net inferioara unei Honda are preturi comparabile....Toti vin la jupuit si se mira ca noi nu suntem destul de fraieri sa dam cat ne cer ei !
  • +1 (1 vot)    
    siiiigur (Luni, 13 aprilie 2009, 11:58)

    Hollow [anonim]

    Exact din cauza leasingului nu vindeti voi motoare, nenea Radu. N-are nici o legatura cu faptul ca aveti niste preturi de banditi la drumul mare, ca in an de criza voi un motor pe care in Germania la dealer poti sa-l negociezi cu echipari la 10000E il vindeti cu aproape 12000 chel.
    Stati voi linistiti, motoare se vand destule, dar nu e nimeni cretin sa dea 3000 de euro in plus si sa mai fie si pus pe liste de asteptare. Macar atat avantaj avem si noi de la piata comuna: imi iau motor din Germania ca si cum l-as lua de la Ploiesti.
    • 0 (0 voturi)    
      3000 in plus (Luni, 13 aprilie 2009, 13:28)

      Cornel [anonim] i-a raspuns lui Hollow

      E mai ieftin acolo, dar nu atat de ieftin. Ca sa fin cisntiti, ai uitat sa pui costul transportului, asigurarea pe durata transport, deplasarea ta pana acolo, cazarea ta acolo, zilele de concediu necesare etc.
      • +1 (1 vot)    
        ca de obicei... (Luni, 13 aprilie 2009, 17:28)

        Hollow [anonim] i-a raspuns lui Cornel

        Ca de obicei, romanul se pricepe la orice, de la fotbal la fizica nucleara, nu-i asa? Te-ai aflat si matale in treaba, nu?
        Imi pare rau, nu sunt samsar de masini uzate ca sa ma duc pana acolo, dar sunt convins ca si asta e o optiune. Afla ca achizitionarea unei motociclete din Germania m-a costat fix 250 de euro in plus fata de costul ei negociat cu dealerul, stimate compatriot ce nu se dezice.
        Negociat prin email, platit prin OP, luat pe trailer de firma specializata de acolo si lasat in curtea rar-ului programat cand camionul oprea la poarta dealerului. Fara, asigurare, ce-i drept, dar transportatorul a luat-o pe propria raspundere. Ti se pare mult? Ia-ti de la domnul Radu. Vorba unui prieten: cat in tara asta va exista apa, aer si fraier, baietii astia nu vor iesi din business.
  • 0 (0 voturi)    
    Pret (Luni, 13 aprilie 2009, 13:26)

    Cornel [anonim]

    Sa zicem ca am dat 100 de lei pe chirie magazin, personal, impozite, taxe, costuri transport, spagi la toti care vin in control, motoare si fete tunate pentru targ etc.

    Am volum mic si furnizorii nu imi dau discounturi.

    DIn acelasi motiv, eu impart cei 100 de lei la 10mii de lei comenzi, pe cand un magazin comparabiul din DE sau IT ar imparte aceiasi 100 la cel putin 100mii.

    Pai cum vreti sa coste mai ieftin aici?
    • 0 (0 voturi)    
      RE: Piata moto (Luni, 13 aprilie 2009, 13:39)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      Pai nenea, uite ce zice articolul asta:
      http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-5587203-scuterele-chinezesti-dus-piata-moto-peste-15-000-unitati-anul-trecut.htm

      Daca v-ati orienta si voi catre chestii ieftine si bune, n-ati mai vinde doar 352 de bucati pe an in toate reprezentantele.
  • 0 (0 voturi)    
    motociclisti de Magheru' (Luni, 13 aprilie 2009, 14:05)

    moto [anonim]

    1. Sunt francezi si nemti si straini in general care iau moto de la reprezenta din romania, fiindca le iau mai ieftin.
    2. Adaosul se rezuma de multe ori la "o cola", cei drept de 2 l.
    3. Intreb un prieten: Ti-ai luat piesa X?
    Raspuns:Da ! de pe net, am dat comanda. Sunt fericit!
    Intreb: Cat a costat? Raspuns: 10 lei. .... La reprezentanta vezi caci costa 8 lei, noua.
    4. Exista discounturi la moto noi pana la cateva mii de euro mai baieti!
    5. Daca Suzi e net inferioara, du-te la Honda si intreaba ce face CBR1000RR 2008 anul asta in service?
    .... Ca intotdeauna motociclistii nu se dezic de cetatenia romana cu tot ce implica Romania: gel, viteza, lipsa creier si informatie.

    Asfalt uscat!
    • 0 (0 voturi)    
      zau? (Luni, 13 aprilie 2009, 17:46)

      Hollow [anonim] i-a raspuns lui moto

      1. sa mi-i prezinti si mie. Le dau eu aceleasi motoare luate de la ei din tara cu cateva mii mai ieftin decat aici si-mi pun si adaos. pe bune.
      2. o sticla de cola de 2L plina cu mercur, poate
      3. in situatia in care o toba luata de pe internet cu transport si vama m-a costat de exact 3 ori mai putin decat aceeasi toba partiala la reprezentanta, da-mi voie sa-ti spun ca delirezi.
      4. stiu. Mai au 2 motoare pe care nu le-au dat de 2 ani si le-au scazut si ei preturile ca se gandesc ca nu mai scapa de ele in veci - si un Ninja nu e un Ford Fiesta sa nu stii si nici sa nu te intereseze ca il iei in 2009 dar el e facut in 2006.
      5. nici pomeneala sa fie Gixerul inferior CBRului, dar traditional Suza are preturi mai mici decat restul japonezelor. la noi se pierde distinctia.
      • 0 (0 voturi)    
        zau? (Luni, 13 aprilie 2009, 20:49)

        de raspuns [anonim] i-a raspuns lui Hollow

        Hollow te rog lasa un contact ca sa pot sa-ti raspuns. Ce vrei tu, mess, tel , adresa mail, desi m-as bucura sa te cunosc face to face.
  • 0 (0 voturi)    
    Stiinta de business (Luni, 13 aprilie 2009, 14:23)

    Helmut Kohl [anonim]

    Prietene mare manager, cand o sa invatati sa vindeti si voi, abea atunci o sa aveti vanzari. Cand tu practici preturi prohibitive, cu cel putin 35% mai ridicate in Romania decat in alte tari europene...e anormal sa ai inca vanzari... normal ar fi sa te duci in cap si sa nu mai vinzi nimic...pt ca romanii sau desteptat si nu mai vin la tine in showroom decat sa priveasca modelele ca la expozitie..."finalizarea" se face in Franta, Italia, Germania. Ca sa nu mai vorbim de second-handuri care rup piata cu raporturi calitate-pret excelente.
    Daca o sa faci niscai verificari o sa afli ca au intrat in tara de 3 ori mai multe moto marca Suzuki second-hand decat ai reusit tu sa vinzi in ultimul an. Asa ca prietene...apuca-te de agricultura...
  • +1 (1 vot)    
    mda (Luni, 13 aprilie 2009, 14:25)

    john [anonim]

    exact cum zice Lucian, la noi e japca pe fata cu preturile pieselor. pe internet aceste sunt mult mai ieftine, iar daca te incumeti si comanzi la un dealer vreo piesa, acesta isi pune un adaos nesimtit de mare. poate ca ai comanda prin el, dar cand vezi ca te fura pe fata, preferi sa comanzi de pe net. bine, ca sa fiu corect pana la capat trebuie sa recunosc ca un dealer de la noi nu se poate pune cu un colos din Germania, de exemplu, care ruleaza cantitati imense de marfa si care isi permite sa faca discounturi considerabile la multe produse.
  • 0 (0 voturi)    
    service prea scump, d-l Radu! (Miercuri, 15 aprilie 2009, 23:49)

    bogdan [anonim]

    La preturile pentru motoare nu ma refer pentru ca nu-s asa umblat ca sa stiu... Dar la piese si service nenea Radu, sa stiti ca dealerii dvs. ne tund rau! Aici ar trebui sa-l controlati un pic. Ca in rest toti vand aceleasi Suzuki-uri...
    La toaman imi schimb motorul si, sa mor de nu, aleg in f-ctie de cat e de snapan delearul din orasul meu.. imi iau fie Suzi, fie Yamaha.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu merita sa iti cumperi un Suzuki din Romania (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 15:38)

    FINANCIARUL [anonim]

    3 motive pentru care nu merita sa iti cumperi un Suzuki din Romania:

    1.Daca iti cumperi un Suzuki din Iasi, atunci trebuie sa apelezi la firma "Doly" SRL, cea care nu este dealer autorizat Suzuki si care practica metode de inselare a clientilor;

    2. Daca iti cumperi un Suzuki de la un dealer autorizat din Romania, atunci ai de-a face cu "Suzuki Romania", reprezentanta comerciala a firmei "Magyar Suzuki Corporation", care joaca "alba-neagra" atunci cand vine vorba de corectitudine in relatia cu clientul; "Suzuki Romania" considera perfect indreptatite clauzele contractuale pe care, recent, instanta le-a declarat abuzive, impunand modificarea lor;

    3. Daca vrei sa iti cumperi Suzuki si se intampla sa ai cateva semne de intrebare privind drepturile tale, ca si cumparator (spre exemplu vrei sa intrebi daca ai de-a face cu un dealer autorizat sau nu, sau vrei sa te interesezi ce drepturi pierzi daca faci achizitia de la un dealer neautorizat), atunci poti fi sigur ca nu se va deranja nimeni sa iti raspunda!

    Alaturi de aceste motive, s-ar putea sa mai gasesti si altele dupa parcurgerea articolului postat pe www.financiarul.ro
  • 0 (0 voturi)    
    piata (Sâmbătă, 23 noiembrie 2013, 20:40)

    ludo [anonim]

    daca pot aduce (adica am si adus, vorbesc despre motociclete cu 0 km) din Ungaria un VL 800 c la un preti mai mic cu mai mult de 1250 EUR evident de acolo o sa aduc. in loc sa plingeti mai bine revizuiti preturile


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri