Succesul de care se bucura in Slovacia programul Rabla pentru innoirea parcului auto i-a facut si pe comerciantii altor produse sa adopte ideea, noteaza AFP. Astfel, companii care vand masini de spalat, portofele si chiar incaltaminte ofera reduceri pentru cei care vin cu un produs vechi si doresc sa cumpere unul nou.

De la anunturi precum "renunta la portofelul vechi, pentru a-ti lua unul nou cu reducere de 40%", pana la "adu adidasii vechi si iti poti cumpara unii noi cu 10% reducere", comerciantii slovaci folosesc ideea programului Rabla pentru a atrage clienti.

A devenit ceva la moda in Slovacia sa renunti la un produs vechi, in schimbul unui discount oferit la cumpararea unuia nou, spune Lubomir Drahovsky de la compania de cercetare Terno, citat de AFP.

Totul a pornit de la programul Rabla pentru masini, lansat anul acesta, unde cei care renunta la masina mai veche de 10 ani primesc pana la 2.000 euro prima de casare pentru o masina noua.

Circa 45.000 de oameni si-au luat masini prin program, iar piata auto slovaca a urcat cu 18% in martie, la 6.500 de masini, dupa doua luni de scadere. Totusi, per total in primele trei luni piata masinilor noi a scazut cu 18%.

Slovacia are o suprafata de cinci ori mai mica decat Romania, iar populatia e de circa 5,5 milioane.