Ecologizare cu forta? - Norvegia discuta posibilitatea de a interzice vanzarea de masini noi pe benzina, din 2015

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 27 aprilie 2009, 15:34 Economie | Auto

Think City, masina electrica produsa in Norvegia
Foto: Think
Ministrul norvegian al finantelor sustine o propunere de interzicere a vanzarilor de masini noi pe benzina, in tara scandinava, incepand cu 2015, pentru a ajuta constructorii care vand masini ecologice, noteaza Reuters. Propunerea care apartine ministrului membru al partidului socialist, aflat in coalitia de la guvernare, a fost primita de unii cu reticenta, inclusiv de primul ministru.

Kristin Halvorsen, ministrul finantelor, spune ca propunerea e mult mai utila decat pare la prima vedere, deoarece marii producatori auto au acum probleme serioase, insa dupa ce se termina criza economica va trebui rezolvata cea climatica.

Din 2015 ar trebui interzisa vanzarea de masini ce merg exclusiv cu combustibili fosili, insa se va permite comercializarea acestor masini daca au si propulsie alternativa asigurata de motoare electrice sau hidrogen. Hibridele, precum Toyota Prius vor fi acceptate in continuare, noteaza Reuters.

Totusi, partidul socialist e un membru minoritar al coalitiei tripartite aflata la putere in Norvegia, coalitie condusa de laburisti. Propunerea are sanse mici sa treaca, din moment ce si prim-ministrul norvegian Jens Stoltenberg se opune.

Propunerea are ca scop incurajarea vanzarii de masini care folosesc metode ecologice de propulsie, iar ministrul finantelor spune ca daca va fi aprobata, ideea nu va afecta economia Norvegiei - tara care ocupa locul sase in topul exportatorilor de petrol.

In Norvegia are sediul o companie care produce masini electrice in volume mici -Think. Compania a fost detinuta cativa ani si de Ford, iar in prezent are nevoie de finantare pentru a rezista si incearca sa vanda in SUA o masina electrica de oras. Modelul Think City merge maxim 200 km dupa incarcare si ar putea ajunge la clientii din SUA cu 20.000 de dolari.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3206 vizualizari

  • +14 (18 voturi)    
    .. (Luni, 27 aprilie 2009, 15:51)

    tudor [anonim]

    respect!!
    • +6 (10 voturi)    
      corect (Luni, 27 aprilie 2009, 16:47)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui tudor

      excelenta decizie!
    • +2 (4 voturi)    
      Probabil nu va mai fi ministru mult timp... (Luni, 27 aprilie 2009, 17:22)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui tudor

      Daca si primul ministru se opune...e clar. Interesele sunt prea mari, atat la nivelul Norvegiei cat si la nivel global, ca astfel de masuri sa fie puse in practica. Acest ministru da dovada de naivitate... Atata timp cat SUA ataca tarile arabe pt a putea avea control asupra resurselor de petrol din acea zona...e evident ca nu se doreste promovarea masinilor electrice. Si pana la urma, aceste masini electrice sunt o minciuna. Atata timp cat pt electricitate se folosesc in continuare combustibili fosili, nu vad ce impact asa mare ar avea asupra climei. Din cate stiu, exista de mult "motoare" care merg cu apa. Pt ce nu se promoveaza astfel de masini, in loc de cele electrice...asta era o intrebare retorica. Hai sa fim seriosi...toate solutiile astea ecologice sunt de mult inventate...insa nu se vor pune in practica decat in momentul in care unul dintre acesti inventatori nu va incerca sa castige bani de pe urma inventiei, si va pune planurile unui astfel de motor (pe apa...ca cel electric nu are sens) pe internet.
      • -1 (1 vot)    
        Masinile electrice (Marţi, 28 aprilie 2009, 0:11)

        eco [anonim] i-a raspuns lui bgd

        Chiar daca electricitatea ar fi produsa de combustibili fosili, masinile electrice tot ar consuma per ansamblu mai putina energie decat daca ar arde combustibilul intr-un motor. E o chestiune de randament aici. De asta s-au introdus troleibuze si locomotive electrice de exemplu.
        Motorul cu apa...ma faci sa rad. Ce principiu fizic ar folosi un astfel de motor ma rog?
        • +1 (3 voturi)    
          Fizic? Poate chimic vroiai sa zici... (Marţi, 28 aprilie 2009, 1:55)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui eco

          Prin hidroliza apei...se arde hidrogenul si se elimina oxigenul. Ia si te documenteaza...sunt destule materiale pe net in legatura cu subiectul asta...chiar si diferite scheme in legatura cu adaptarea unui motor normal cu injectie la "noul" combustibil (binenteles..majoritatea incomplete). S-au experimentat astfel de motoare si in romania, pe timpul comunismului, insa cu mai putin succes. Din cate stiu...si cei de la GM au reusit sa realizeze un astfel de motor, perfect functionabil, dar nu il pot baga in productie din cauza intereselor imense ce se invart in jurul combustibililor fosili.
          • +1 (1 vot)    
            Ai dat cu bota-n balta (Marţi, 28 aprilie 2009, 10:27)

            EnigmaPsi [anonim] i-a raspuns lui bgd

            Hidroliza apei, auzi tu. Hidroliza semnifica o reactie a unei substante cu apa. Deci, dupa parerea ta deosebit de avizata, motorul ala se bazeaza pe reactia apei cu apa :)))))

            Poate voiai sa zici electroliza apei, descompunerea apei cu ajutorul curentului electric. Aia-i altceva.

            Randamentul unui motor cu apa este intotdeauna mai mic decat al unui motor electric pur, insa are avantajul ca poate fi adaptat la motoarele curente.
            • +1 (1 vot)    
              Sigur ca electroliza... (Marţi, 28 aprilie 2009, 23:40)

              bgd [utilizator] i-a raspuns lui EnigmaPsi

              De la graba si neatentie am scris o prostie...scuze. Eu nu vorbesc aici de adaptarea motoarelor la apa...ci doar de motoarele pe apa dezvoltate pana acum, dar neintroduse in productie. Am vazut un documentar despre motorul cu apa facut de cei de la GM...intradevar se foloseau si 4 baterii pt electroliza..insa se reincarcau dupa ce pornea motorul. Mi se pare cea mai buna solutie...desigur..in viitor..cand nu vom mai putea respira.
  • +4 (10 voturi)    
    oo da (Luni, 27 aprilie 2009, 16:01)

    razvan [anonim]

    oamenii aia au cojones sa propuna asa ceva..nu ca astia de prin S-E Europei..
  • +5 (9 voturi)    
    Foarte bine (Luni, 27 aprilie 2009, 16:10)

    ady624 [utilizator]

    În sfârșit cineva care are curajul să pună piciorul în prag. Mașinile hibride au ajuns la niveluri de preț comparabil cu al mașinilor normale. Totodată, creșterea clientelei va duce la scăderea costului de producție (vezi amortizarea investițiilor) aducând mașinile hibride într-o zonă de prețuri accesibile tuturor.

    Spor la nepoluare!
    Adrian
  • -7 (13 voturi)    
    Socialistii astia... (Luni, 27 aprilie 2009, 16:11)

    Unul [anonim]

    Sunt de acord cu protejare mediului, dar pana la un anumit punct. Ceea ce e in poza nu are nici o legatura cu o masina, e o caruta cu motor electric. Cel mai probabil e o reclama mascata la pentru firma Think.
    • +4 (10 voturi)    
      in caz ca nu ai remarcat (Luni, 27 aprilie 2009, 16:28)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Unul

      Masina se cheama "Think City" nu "Think Fitze de Dorobanti". Este mai mare decat un Smart.
      • -5 (9 voturi)    
        In caz ca nu ai inteles ce am scris (Luni, 27 aprilie 2009, 16:46)

        Unul [anonim] i-a raspuns lui marius

        Nu ma intereseaza cum se numeste, nici daca este mare sau mica, nu sunt adeptul nici a masinilor de fitze, (personal conduc masina mica si cu motor mic) am zis doar ca arata ca o caruta cu motor electric. Dar se vede ca prostia (a se citi si socialism) are multi adepti si in randul romanilor.
        • +2 (4 voturi)    
          lexus (Luni, 27 aprilie 2009, 17:08)

          muz [anonim] i-a raspuns lui Unul

          exista si lexus hibryd :) si eu asi zice ca este maina ...
          care ete problema?
          • -3 (5 voturi)    
            Problem este ca... (Luni, 27 aprilie 2009, 17:14)

            unul [anonim] i-a raspuns lui muz

            Problema este ca costa enorm de mult, si nu esti tu in masura sau niste guvernanti socialisti sa decida cat sa dau eu pe o masina. Daca o caruta ca aia din poza costa 20 000 dolari atunci nu cred ca vrei sa stii cat costa Lexus.
            • +1 (1 vot)    
              Mda (Luni, 27 aprilie 2009, 20:39)

              soferul [utilizator] i-a raspuns lui unul

              e bine sa fii capitalist atata timp cat e de luat profit (ex: masini ieftine). Dar cand e vorba de cheltuieli (ex: loc de parcare), traiasca socialismul!
          • +1 (3 voturi)    
            Ceea ce nu ai inteles dumneata... (Luni, 27 aprilie 2009, 17:51)

            Unul [anonim] i-a raspuns lui muz

            Este ca trebuie sa lasi piata singura sa decida treaba asta. Sunt convins ca daca ar fi rentabile economic aceste masini hybride ar "sparge piata". Pericolul este in alta parte, si anume in faptul ca niste politicieni au puterea de a decide singuri de capul lor ce se poate vinde pe piata si ce nu. Acest lucru deschide calea abuzurilor si a interventiei statului pe piata in mod abuziv, probabil in favoarea cuiva.
      • +1 (5 voturi)    
        ecologie totala (Luni, 27 aprilie 2009, 16:48)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui marius

        iar smart este dupa mine masina ideala pentru oras, desi mi-ar place mai mult ceva pe ... hidrogen... traiasca norvegia!
  • +1 (5 voturi)    
    pe cand si in romania ? (Luni, 27 aprilie 2009, 16:14)

    dana eugenia [anonim]

    cum ar fi sa iti incarci bateria masinii si sa mergi la mare - apoi o reincarci si ajungi inapoi la bucuresti ?
    nasol va fi de cei care au castigat licitatiile pentru benzinarii pe autostrada :)), o sa fie nevoie sa instaleze si prize, nu numai rezervoare :)) :)) :))
    • 0 (8 voturi)    
      masinile eletrice.... pfff (Luni, 27 aprilie 2009, 16:29)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui dana eugenia

      Cum ar fi sa stai 16 ore cu masina la incarcat dupa 50km.
      Mai usor cu tampeniile si tehnologiile "nepoluante". Va bucurati aiurea dar habar nu aveti cat de poluante sunt bateriile din Prius (si constructie si distrugere), sau nu va ganditi ca acel curent electric vine de la centrale care ard carbuni.
      • 0 (4 voturi)    
        usurel usurel (Luni, 27 aprilie 2009, 16:41)

        ady [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        se lucreaza la baterii noi care se pot incarca instantaneu si cu capacitati de stocare mari..
        tehnologie exista
      • +2 (4 voturi)    
        schimbi bateria (Luni, 27 aprilie 2009, 17:00)

        IlianM [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

        solutia (care de altfel se si vehiculeaza din ce in ce mai des) este ca la statiile de reincarcare sa poti sa schimbi bateria pe care o folosesti cu una deja incarcata
        • 0 (0 voturi)    
          parca (Marţi, 28 aprilie 2009, 12:44)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui IlianM

          si vad o femeie cu fusta scurta, tocuri inalte, gheare rosii lungi si ochelari mari de soare,
          luptindu-se sa care in brate o baterie de citeva zeci de kilograme.
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Joi, 7 mai 2009, 16:57)

            IlianM [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

            din fericire insa totul poate fi automatizat astfel incat doamna sau domnisoara in cauza sa nu trebuiasca nici macar sa isi atinga unghia rosie de corpul bateriei
      • +2 (4 voturi)    
        energie verde (Luni, 27 aprilie 2009, 17:01)

        IlianM [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

        centralele pe baza de carbuni vor disparea mai devreme sau mai tarziu. Deja se investeste masiv in surse de energie nepoluante, chiar si la noi in tara
      • 0 (0 voturi)    
        Daca ne bucuram aiurea, tu ce scrii acolo? (Marţi, 28 aprilie 2009, 3:49)

        Inginer [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        Dati-mi un exemplu de masina electrica ce trebuie sa stea 16 ore la incarcat, va rog.
        Bateriile de la prius sint reciclabile in proportie destul de mare, cred peste 85%.
        Randamentul benzina-roata, este mult sub 20% la o masina obisnuita, pe cind randamentul motoarelor electrice urca pina spre 95%, si sa nu uitam, ele pot actiona direct rotile, fara nevoia unei cutii de viteze, cu una sau cel mult 2 viteze.
        Iar producerea de curent electric din carbune are o eficienta cam de 35%.
        Va las pe d-vs sa deduceti cam care este eficienta carbune-roata (pentru electric) si sa o comparati cu cea benzina-roata, ca vad ca "le aveti" cu ingineria. Puteti lua in calcul si un 20% sa zicem, pirderi cu transportul electricitatii, si incarcarea bateriei.
        Apoi, sa nu uitati sa luati in calcul si procentul de electricitate obtinut din carbune.
        Nu in ultimul rind, citez:
        "Mai usor cu tampeniile" !
  • +2 (6 voturi)    
    Gropi (Luni, 27 aprilie 2009, 16:16)

    ion [anonim]

    Daca iti iei asa ceva in Romania o sa faci maxim 50 km la fiecare incarcare. In rest osa te chinui sa iesi din gropi.
  • +1 (5 voturi)    
    gluma (Luni, 27 aprilie 2009, 16:20)

    un oarecare [anonim]

    propunea Tariceanu asa ceva daca vindeau cei de la Citroen si masini electrice!
  • +6 (6 voturi)    
    In plus... (Luni, 27 aprilie 2009, 16:20)

    Pink Panther [anonim]

    Norvegia este producator si exportator de petrol si gaze...!!!!

    Alta tara, alte obiceiuri +alta viziune!

    Ah, si alta TELEviziune (Mai mult ca sigur).
  • +2 (4 voturi)    
    think...city (Luni, 27 aprilie 2009, 16:24)

    Luke [anonim]

    ne globalizam, ne globalizam dar parca mai bine ar sta fiecare pe langa casa lui, sa mearga de-acasa la servici si invers. sa nu se mai plimbe aiurea ca are cine castiga din globalizarea asta nu-i pentru toata lumea.
    sa va mai vad plimbanu-se cineva in voie dintr-o parte in alta a europei cu asa ceva.
    nu intelegeti gresit, nu sunt impotriva masinilor electrice dar pana nu fac cu ele ce fac acum cu o masina "normala" nu cumpar...si sunt convins ca daca ar vrea ar putea.
  • 0 (6 voturi)    
    econazy (Luni, 27 aprilie 2009, 16:46)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    in actiune, care la doamna asta e un fel de mictiune.
    E interesant cam ce-ar mai putea vinde Norvegia cind cerea de petrol si gaz scade mult sau dipare? Peste?
    Nu, va vinde minti luminate, ca de exemplu doamne socialiste lesbiene.
    S-au si repezit maimuticile autohtone, (termen care nu provine de la autoturism), degraba imitatoare la orice basina ideologica cu iz stingist, sa-si exprime netarmurita admiratie fata de.
    • -2 (4 voturi)    
      + (Luni, 27 aprilie 2009, 17:16)

      fatmanx [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      +
    • +1 (3 voturi)    
      scria cineva in alt mesaj (Luni, 27 aprilie 2009, 18:25)

      thereauristu [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      ca scrii mai mult decit citesti, as adauga ca citesti mai mult decit gindesti

      adevarul e dureros
      • 0 (2 voturi)    
        de (Marţi, 28 aprilie 2009, 12:49)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui thereauristu

        aia esti mereu tu mereu drogat cu ideologie comunista, iti ia durerea de cap, ca doar nu trebiue sa mai si gindesti in situatia asta, este?
        Au gindit marx, lenin si ceausescu si pt tine, nu-i asa?
  • +5 (7 voturi)    
    ce nu stiti dumneavoastra (Luni, 27 aprilie 2009, 16:56)

    ioba [anonim]

    este ca in Norvegia este in stadiul de proiect autostrada H1. De la Oslo la Stavanger pe coasta, 800 de kilometri. Vor sa fie din loc in loc statii de incarcare cu hidrogen. Va fi deci prima autostrada pe care vor circula masini cu hidrogen. Se preconizeaza ca electroliza sa fie facuta la fata locului, adica sa nu se transporte hidrogenul in recipiente. Curentul electric necesar va fi din surse alternative de energie: hidro, solare, eoliene.

    Prototipul unei astfel de statii de electroliza este de dimensiunea unei cabine telefonice.

    Singura concluzie este ca acolo se fura mai putin decit in alte parti.
  • +1 (5 voturi)    
    O initiativa superba (Luni, 27 aprilie 2009, 16:59)

    Dan [anonim]

    Bravo !
    Inca o data se demonstreaza ca nordicii au creier si mai si gandesc cu el.
    Ar trebui peste tot sa se introduca masinile electrice.
    VREM SA RESPIRAM !
  • +2 (2 voturi)    
    Biciclete nimeni? (Luni, 27 aprilie 2009, 17:46)

    anonim [anonim]

    Sau va e frica ca e curent cand mergeti mai tare?
  • +1 (3 voturi)    
    mereti voi cu spuma si apa (Luni, 27 aprilie 2009, 20:43)

    jetset [anonim]

    ca eu mer cu Range Rover-ul meu 4.6 SUPERCHARGED
    • 0 (0 voturi)    
      ok (Marţi, 28 aprilie 2009, 12:47)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui jetset

      body, pardon bade, ar trebui sa batem palma, daca ar fi posibil. Ai plus-plus de la mine.
  • 0 (2 voturi)    
    ?! (Luni, 27 aprilie 2009, 21:53)

    hello [anonim]

    va dati seama in ce hal e lumea daca se gandesc la astfel de masuri?! pa' frate... cred ca aia's constienti ca daca o mai tinem in ritmul asta 10 ani o sa ne sufocam. la propriu! dar na... la noi e mereu aceeasi treaba... ce ma intereseaza ce va fi peste 30-40 de ani? acum sa fie bine! acum sa furam, sa poluam, sa facem, sa dregem... ce daca nepotii mei o sa plece la scoala cu masca de gaze si tubul de oxigen la ei?! adica na, e bine acum, nu?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă