INTERVIU: Jean-Philippe Collin, director general Peugeot: Masinile electrice vor deveni larg raspandite in mai mult de zece ani

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 30 aprilie 2009, 9:42 Economie | Auto

Seful Peugeot, in vizita la Bucuresti
Foto: Hotnews
Masinile electrice vor avea o cota insemnata de piata peste mai bine de un deceniu, chiar daca tehnologia necesara functionarii va fi pusa la punct in cinci ani, a spus intr-un interviu acordat Hotnews.ro, Jean-Philippe Collin, director general Peugeot. Problema este punerea la punct a infrastructurii necesara functionarii acestor masini, iar hibridele raman o solutie foarte flexibila, a mai adaugat el.

"Cred ca masinile electrice vor deveni raspandite in Europa in peste 10 ani. Pentru a avea productie mare si vanzari pe masura e nevoie de multe lucruri. Tehnologia vine si cred ca ea va fi gata in cinci ani, dar e nevoie de infrastructura, locuri unde sa incarci bateria sau unde sa o poti schimba", e de parere Collin.

Problema este, spune Collin, ca pentru aceasta infrastructura trebuie investiti zeci de miliarde de euro in fiecare tara, iar asta va lua timp.

"Dupa mai bine de zece ani masinile electrice vor lua o buna parte din piata, nu vor fi majoritare, insa vor avea o cota importanta", spune seful Peugeot.

Raspandirea lor va depinde mult de costul electricitatii, pentru ca va trebui generata din ce in ce mai multa si apoi trebuie distribuita fara risipa si intr-un mod cat mai ecologic.

De ceva timp presa a scris mai mult despre masinile electrice, unii le prezinta ca o mare promisiune pentru viitor, insa realitatea este ca sunt extrem de putine pe sosele, chiar si in tari unde oamenilor le pasa de mediu. Totusi, prea putine companii produc masini electrice, volumele sunt infime, vehiculele sunt mici, scumpe, prind viteze uneori jenante si mai ales: au autonomie redusa.

Ca alternativa mai putin poluanta exista hibridele, stil Toyota Prius sau Honda Insight, dar acestea sunt extrem de scumpe, merg extrem de putin exclusiv pe motorul electric si tot cel pe benzina e baza.

"Trebuie sa privim hibridele ca o solutie foarte flexibila, pentru o masina electrica trebuie sa ai infrastructura, iar in zona rurala s-ar putea ca ea sa nu exista nici in viitor. In oras, masinile electrice vor castiga o cota importanta, dar oamenii vor sa conduca si in extra-urban, iar hibridele ofera flexibilitatea ceruta", spune seful Peugeot.

Va fi o asociere de tehnologii -  conchide Collin, iar Peugeot va avea ceva de spus in dezvoltarea masinilor electrice in Europa, din moment ce spre sfarsitul lui 2010 va iesi pe piata un model 100% electric, dezvoltat cu ajutorul Mitsubishi. Japonezii fac de aproape doi ani teste cu vehiculul MIEV, masina cu baterii litiu-ion si autonomie de 130-160 km. In Japonia se va lansa in iulie, iar Mitsubishi spera ca in 2013 va scoate profit din acest vehicul.

Si Renault a inceput sa faca pasi importanti in domeniul masinilor electrice si impreuna cu o firma israeliana vrea sa puna la punct un vehicul pentru incarcarea caruia soferul sa nu fie nevoit sa astepte ore bune langa o priza. Ideea este sa existe puncte unde bateria masinii sa fie inlocuita automat in cateva minute cu ajutorul unui aparat care schimba bateria consumata, cu alta plina. Soferii ar trebui sa plateasca in functie de numarul de kilometri condusi.

In prezent sunt cateva companii producatoare de masini electrice, Tesla Motors are volume mici si face masini sport de 100.000 euro. Indienii de la Reva vand chiar si in Marea Britanie, dar la preturi ce trec uneori si de 15.000 euro.

Un nume relativ nou vine din China: BYD Auto a prezentat o masina 100% electrica ce foloseste baterii litiu-fier fosfat, despre care chinezii spun ca sunt mult mai ieftine si mai durabile decat litiu-ion. Problema este ca la masina E6 bateriile sunt foarte grele, cantarind 600 kg. Chinezii promit sa aduca masina in Europa in cativa ani, ramane de vazut daca ceva se va concretiza.


Citeste mai multe despre   






















2092 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    10 (Joi, 30 aprilie 2009, 9:53)

    sabo [utilizator]

    Mai mult sau mai putin...!!
    • 0 (0 voturi)    
      who killed the electric car? (Joi, 30 aprilie 2009, 13:53)

      Ion I [anonim] i-a raspuns lui sabo

      http://www.youtube.com/watch?v=_FDmmJm9vSA
  • -1 (1 vot)    
    nu stiu daca... (Joi, 30 aprilie 2009, 10:21)

    teompa.com [anonim]

    nu stiu daca masinile electrice vor deveni raspandite in mai mult de zece ani, dar masinile electronice cu siguranta, da!
  • 0 (6 voturi)    
    Masini ecologice (Joi, 30 aprilie 2009, 10:34)

    Elektriker [anonim]

    Ce NU se spune in articol este faptul ca masinile electrice SUNT cel putin la fel de poluante ca si cele pe baza de ardere de combustibil fosili. Prin adoptarea masinilor electrice NU rezolvam NICIDECUM problema poluarii mediului, ci doar o "cosmetizam". In fapt, "aruncam" problema poluarii de la utilizatori (proprietarii automobilelor electrice) in spatele producatorilor (Comapaniile de Producere a Energiei Electrice). Ca si - in cazul troleibuzelor - faptul ca nu "vedem" efectele poluarii la troleibuz, nu inseamna ca aceasta poluare NU exista!!!
    • -1 (3 voturi)    
      pai (Joi, 30 aprilie 2009, 10:50)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Elektriker

      atunci sa revenim la cai si carute, luminari, etc.
      Atunci probabil vor fi si econazy gen grinpis incintati.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu sunt la fel de poluante (Joi, 30 aprilie 2009, 10:56)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Elektriker

      Gresit. Producerea curentului necesar propulsarii unei masini electrice pe o distanta X este la ora actuala mult mai putin poluanta decat arderea combusitibilului fosil care ar propulsa o masina normala pe aceeasi distanta X. Asta chiar si daca acel curent electric ar fi generat decat de centrale pe carbune (dar in general mai sunt multe alte centrale electrice mai putin poluante). Daca masina electrica foloseste si un sistem de incarcare a bateriilor prin franare, randamentul ei creste.

      Deci polueaza mai putin, fac mai putin zgomot.

      Poate ce ai auzit tu se referea la masinile pe hidrogen, la care, daca nu produci din surse ecologice curentul necesar generarii hidrogenului, atunci iesi mai bine cu o masina normala dpdv al poluarii.
      • +1 (3 voturi)    
        Cum ai calculat? (Joi, 30 aprilie 2009, 11:16)

        Elektriker [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        1. de unde stii ca poluarea rezultata din arderea combustibilului fosil intr-un motor cu ardere interna este mai putin poluant decat arderea in centrala? cum ai calculat? transportul si stocarea energiei electrice au randamente ...descurajante/infiorator de mici!!!
        2. energia "verde" (eoliana, solara) reprezinta - la ora actuala - mai putin de 0,5% din productia totala de energie (pentru ca - printre altele! - nu este rentabila dpdv economic).
        3. energia nucleara este departe de a fi nepoluanta. este adevarat insa ca nu produce gaze cu efect de sera=nu contribuie la incalzirea globala, dar as vrea sa te vad locuind pe deseuri nucleare cu perioada de injumataire de ...4,5 miliarde de ani! sau langa o centrala atomica cu fundamentalisti islamici pe langa ea!
        3. ai uitat de mersul cu picioarele stimabile, ca doar d-aia ai picioare, nu ca sa gandesti cu ele, ci ca sa mergi!
        4. este bine ca tot nepriceputu' is poate da cu parerea fara sa aiba habar de realitate.
    • +5 (5 voturi)    
      nu e chiar asa (Joi, 30 aprilie 2009, 10:59)

      un oarecare [anonim] i-a raspuns lui Elektriker

      Nu ai dreptate 100%. Energia electrica poate fi produsa si ecologic. Centrale eoliene, hidrocentrale sunt doar exemple.
      Ne place sau nu energia nucleara ia amploare si o sa fie tot mai raspandita.
      Principala problema a combustibililor fosili este ca sunt tot mai putini. La un moment dat o sa fie la un pret destul de mare cat sa faca automobilul prea scump de folosit. Lumea e constienta de asta si cauta alternative inainte sa devina problema critica.
      E mai simplu sa previi decat sa tratezi.
      Cat despre problema ecologica asta e mai degraba de fatada!
  • 0 (2 voturi)    
    Omul asta nu stie ce vorbeste (Joi, 30 aprilie 2009, 10:41)

    Cris [anonim]

    Nu se intentioneaza deocamdata producerea acestor vehicule pe scara larga deoarece ar falimenta multe ramuri ale industriei auto existente si ar strica planurile companiilor petroliere la nivel global.
    Exemplul este acesta:

    http://www.ev1.org/
  • 0 (2 voturi)    
    zeci de ani si zece ani (Joi, 30 aprilie 2009, 12:15)

    liviu [anonim]

    De zeci de ani marile firme constructoare de masini ignora total varianta non-petrol. Nu stiu daca in dea'bia in zece ani vom avea majoritar masini electrice dar pun pariu ca in 10 ani majoritatea actualelor companii auto-petro-mobilistice vor disparea.

    Cu un foarte mare lobby (si probabil cu si mai multe mite politice) au reusit sa FURE de la toti contribuabilii europeni si americani sume imense dar nu cred ca vor putea rezista mai mult de 2, maximum 3 ani. Economia nu merge "pacalita" pe termen nelimitat. ( Vezi URSS care a furat practic jumatate din resursele continentului european si nu le-a tinut faza cu fentatul econiomiei nici 50 ani).

    Cand ii aud pe marii directori auto-petro-mobilisti gen acest domn Collin cat de greu ne va fi sa avem o infrastructura pentru alte masini decat petro-masinile lor ma gandesc la o singura situatie l-a care am fost martori "si aici la noi, in Romania".

    Acum cativa ani cand au aparut masinile co GPL ( ma rog, convertirea pe GPL) la fel s-au gasit doate somitatile sa spunaca nu exista infrastructura, ca vor costa enorm sa avem..., si sa facem... si ca tot mai bine cu benzina. Si uite acum, fara ajutoare guvernamentale, fara nimic, doar cu puterea economiei de piata care e situatia. Daca as spune cuiva, nu trece pe GPL ca nu vei avea de unde sa alimentezi, vor fii nevoie de miliarde sa avem o ioin frastructura pentru asa ceva acel cuiva ma va crede tampit.

    La fel cum si domnul Collin ne crede tampiti cand spune ca va costa enorm sa avem o infrastructura pentru masini electrice. Binen'teles ca va costa (totusi cred ca investitia intre un punct de lucru pentru alimentarea cu benzina e mault mai scumpa dacat pentru alimentarea cu electricitate) dar daca va exista o cerere si o oferta de masini electrice va aparea "ca prin minune" si reteaua de alimentare cu electricitate.

    Oferta va aparea dar nu de la ei. E ca si cum as as scrie acum de pe un calculator IBM Mainframe. Si nu e cazul ... :)
  • +1 (1 vot)    
    Masina cu aer comprimat (Joi, 30 aprilie 2009, 17:04)

    Catalin I. [utilizator]

    Mai e o solutie,mai ieftina:masina cu aer comprimat.
    http://www.technogeek.ro/air-car-automobilul-propulsat-cu-aer.html

    http://www.youtube.com/watch?v=1wh6F_n9hdQ

    http://www.youtube.com/watch?v=ztFDqcu8oJ4
  • 0 (0 voturi)    
    H (Vineri, 1 mai 2009, 2:20)

    Lol [anonim]

    Electric cars suck. Se apuca Fred Flintstone sa arda toate porcariile sa faca energie sa vezi atunci poluare. Hidrogenu' is the way...asta sau fisiune nucleara.:)
    • 0 (0 voturi)    
      Si H se produce cu ?... (Vineri, 1 mai 2009, 11:21)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui Lol

      ...energie electrica. E ca si cum ai consuma curentul , cu randament mai mic sa faci acelasi lucru in final - te scarpini cu mina dreapta la urechea stinga ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version