Planurile Fiat de a crea o companie auto gigant in Europa, impreuna cu General Motors Europe si Chrysler au intalnit primele obstacole, dupa ce autoritatile germane au pus o serie de conditii, iar creditorii Chrysler sunt nemultumiti de parteneriatul cu Fiat, noteaza Financial Times.

Sergio Marchionne, seful Fiat, a discutat luni la Berlin cu reprezentantii autoritatilor germane si cu conducerea Opel despre planul de a construi o noua companie care sa aiba venituri anuale de 80 miliarde euro si sa produca 6-7 milioane automobile.

Un document obtinut de Financial Times prezinta 14 conditii pe care un viitor proprietar al Opel ar trebui sa le indeplineasca. Una dintre ele, extrem de importanta, este ca sediul viitoarei companii sa fie in Germania.

Fiat vrea sa desprinda divizia auto de restul grupul italian si apoi sa uneasca operatiunile ei cu cele ale Opel - Saab si cu partea detinuta din Chrysler. Noua companie ar putea fi listata pe bursa la vara, insa italienii spun ca e prematur sa se decida unde va fi sediul. Totusi Fiat spune ca "Opel e o companie germana, deci are nevoie de sediu in Germania".

In plus, ministrul german al economiei spunea ca Fiat va avea nevoie de finantare de 5-7 miliarde euro de la guvernele unde Opel are uzine, pentru a putea controla producatorul german. Fiat a inceput discutiile cu autoritatile din tarile unde Opel are uzine, in incercarea de a primi finantare.

Dar nu numai Fiat este interesata de Opel, ci alte sase companii, printre care filiala austriaca a producatorului canadian de componente auto Magna, dar si alte fonduri de investitii.

Greutatile pentru Fiat nu vin doar din Germania, ci si din SUA, unde creditorii companiei americane se opun restructurarii. Ei se tem ca nu-si vor mai recupera toti banii si spun ca nici legile falimentului nu au fost respectate.

Fiat a semnat o intelegere pentru a prelua 20% din Chrysler, va ajunge la o participatie de 35%, iar in 2013 ar putea deveni actionar majoritar daca pana atunci banii primiti de Chrysler ca ajutor vor fi inapoiati.