In aprilie, piata masinilor noi s-a injumatatit, inmatricularile de second-hand au avansat cu 50%

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 8 mai 2009, 14:05 Economie | Auto

Inmatricularile de masini noi au scazut cu 52% in a patra luna a anului, spre 11.000 de unitati, in timp ce second-handul a avansat cu 49%, spre 22.900 de masini, conform datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor.

Pe piata masinilor noi, inmatricularile s-au dus in jos de la aproape 23.000 de automobile in aprilie 2008, la putin peste 11.000. Dacia a ramas marca numarul unu, cu 3.500 de masini inscrise in circulatie, scadere de 40% fata de luna similara din 2008. Skoda a ocupat locul secund, cu circa 1.100 de masini, scadere de 30%, iar pe trei s-a clasat Renault cu 900 de masini, jumatate fata de acum un an.

La second-hand inmatricularile au urcat cu 49%, pana la circa 22.900 de masini, fata de 15.400 in aprilie 2008. Totusi, numarul e mult mai mic decat cel din martie anul acesta cand inmatricularile de masini second au explodat, totalizand 52.000 de unitati.

Luna trecuta Vokswagen a fost de departe marca numarul unu la second-hand, cele 6.000 de masini inscrise fiind echivalentul unei cresteri de 60% fata de luna a patra din 2008. Opel s-a mentinut pe locul secund, cu 4.900 de masini si crestere de 50%, iar pe trei a ramas Ford, cu 2.700 de masini si crestere de 60%.

Marcile premium germane merg bine cand e vorba de second-hand, spre exemplu, luna trecuta s-au inmatriculat peste 1.700 masini BMW second-hand, de peste zece ori mai multe decat BMW-urile noi inmatriculate. La Audi avem aproape 1.500 SH si 129 noi, in timp ce la Mercedes raportul dintre noi si SH este 124:762.


Citeste mai multe despre   






















748 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Nedumerire (Vineri, 8 mai 2009, 17:07)

    ventilator [anonim]

    Ce nu inteleg eu... Toate masurile luate de autoritatile romane (taxe si impozite, prime de casare) se declara a fi in sprijinul protejarii mediului si a innoirii parcului auto. In realitate, consecintele sunt exact pe dos, adica numarul de masini noi ,,nepoluante" care se achizitioneaza scade, iar second-hand-urile se inmultesc. Mie mi se pare ca ori scopul real este altul, ori mijloacele de aplicare sunt gresite.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi