Programul rabla nu reuseste sa creasca vanzarile pe piata auto

de Cristian Orgonas     khris
Joi, 14 mai 2009, 9:24 Economie | Auto

A mai trecut o luna si nimic nu s-a schimbat in bine pe piata auto. In aprilie, numarul masinilor noi inmatriculate a fost de doar 11.052 in timp ce numarul masinilor vechi inmatriculate a fost dublu, respectiv 22.945.

Programul rabla se indreapta si el spre un esec de proportii pentru ca in ciuda reducerilor semnificative de preturi (multi dintre dealeri au dublat suma oferita de Guvern), romanii nu se inghesuie sa cumpere masini noi, preferandu-le in continuare pe cele vechi.

Astfel, din cele 20.000 de masini oferite in prima parte a programului rabla, pana la sfarsitul lunii trecute s-au vandut doar 7000, desi timpul de asteptare pentru noua masina este de doar cateva ore avand in vedere ca cei mai multi dintre dealeri au masini pe stoc.

Spre deosebire de modul “romanesc” in care Guvernul intelege sa ajute piata auto, in Germania, rabla nemteasca  - program prin care guvernul ofera 2500 euro tuturor celor care isi caseaza masinile mai vechi de 9 ani - are un succes incredibil, astfel ca in primele patru luni vanzarile de masini au crescut cu 18% (la 1.2 mil) fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Acest program reprezinta o gura de oxigen si pentru industria autohtona, Dacia fiind in situatia paradoxala de a creste productia ca urmare a programului “rabla germana” si nu ca urmare a programului “rabla romaneasca”.

La inceputul crizei, jucatorii din piata spuneau ca industria auto este dimensionata pentru vanzari de 300.000 de masini pe an iar daca lucrurile vor merge si in urmatoarele luni asa cum au mers pana acum, in 2009 nu se vor vinde mai mult de 150.000 de masini, mai ales avand in vedere ca bancile sunt departe de momentul in care vor da drumul la creditare.

Aceasta situatie ma face sa ma intreb cate concedieri vor face dealerii si producatorii de componente daca vanzarile nu se vor redresa in urmatoarele luni.

Dimensiunile “dezastrului” de pe piata auto poate fi observat in graficele de mai jos. Inmatricularile de masini noi in primele luni ale anului sunt la jumatate comparativ cu 2007 (!!), in timp ce, daca vine vorba despre inmatricularile de masini second-hand, numarul acestora se afla la maximul istoric. (click pe grafice pentru marire).

Citeste restul materialului si comenteaza pe khris.ro.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1026 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Rabla si rablele (Joi, 14 mai 2009, 10:50)

    Horhe [anonim]

    Nu reuseste din cauza politicii paguboase a dealerilor auto, care cred ca prima de casare e ceva ce trebuie sa bage ei in buzunar. Ei ajung sa vanda masina cu prima de casare "inclusa" cu 300 EUR sub pretul normal.

    Dragii mei, programul e pe termen mediu lung, reveniti cu piciarele pe pamant.

    Acei clienti berbeci pe care ii asteptati voi, care sar cu banu si nu comenteaza, nu negociaza, nu mai sunt in piata si nici nu vor aparea prea curand.
    • -1 (1 vot)    
      Nep... (Joi, 14 mai 2009, 11:33)

      bolovan [anonim] i-a raspuns lui Horhe

      Nu-i adevarat, nu asta-i cauza. Cauza ii putin in alta parte...ii vorba de clientela...Romanul prin definitie ii un snob (cite persoane ai vazut...cu audi/Opel etc...masini de mai de doamne ajuta...stind intr-o grasoniera...cel mult confort I? Am vazut foarte multe cazuri).
      Mai mult...auzi...cum sa-mi iau dacie? Pai aia ii masina? Sint eu de nivelul ala incit sa ma urc in Dacie? In DE si alte tari nebananiere...situatia ii putin diferita...in clasa de jos/mijloc...masina ii o unealta...nu un etalon (ma rog...la noi masina defineste inclusiv personalitatea etc).
      Mai exact...daca studiezi o curca o sa-ti dai seama despre ce vorbesc: pune un graunte de graiu (sanatos) si un bob de sticla taioasa...sa vezi ce-ti inghite...evident sticla...sclipeste domnule...
  • 0 (0 voturi)    
    rugaminte... (Joi, 14 mai 2009, 11:24)

    moa [anonim]

    ce inseamna "reducerilor semnificative"? Eu am primit anul trecut o oferta pt un Golf 5, cu chestii minime pe el si ear 14.000 euro. Anul acesta am primit o oferta "DE CRIZA" pt acelasi autoturism, si deiferenta era undeva la 400 de euro. EU nu am o rabla de dat, deci pt mine tot neschimbate sunt preturile...
  • 0 (0 voturi)    
    despre rabla (Joi, 14 mai 2009, 11:39)

    Popa Viorel -Timisoara [anonim]

    De ce nu ieftiniti serios masinile ,ca omul sa vina sa i-a una noua si fara programul rabla.
    Asa este oameni cu bani jos nu prea mai sunt ,asa ca voi dealerii treceti la ieftinit masina ,altfel majoritatea se indreapta pe Tata Nano- 2500 Euro.
    Omul se uita la poret chiar daca piesa este triplata ca pret si intretinerea extrem de scumpa.
    • 0 (0 voturi)    
      nep... (Joi, 14 mai 2009, 12:05)

      Bolovan [anonim] i-a raspuns lui Popa Viorel -Timisoara

      Imi pare rau...dar romanul nu se uita prea mult la pret. Cirteriu ii urmatorul:
      1) marca (renumele)
      2) anul
      3) aspectul exterior
      4) pretul
      5) calitatea produsului

      Un roman nu o sa schimbe veci BMW-ul pe un Logan...chiar daca neamtul a dus masina aia la shrot...si a schimbat masina cu un Logan.

      Din cite vad eu...sint scaderi de pret...zic eu suficient de semnificative...mai putin pe ramura > 25.000 euro...unde deja romanul care-si permite suma aia...are cu totul alte criterii:
      1) Pretul - cu cit ii mai scumpa...cu atit mai bine
      2) Marca sa fie de renume
      3) Dimensiunea (chiar daca de la un anumit punct in colo...nu isi permite sa mearga cu o masina care consuma 20l/100km...si nu are unde sa o parcheze)
      4) Aspectul (bine...se poate ingloba punctul 3 aici...dar nah)
  • 0 (0 voturi)    
    Incorect (Joi, 14 mai 2009, 12:15)

    anonim [anonim]

    Toate afirmatiile anterioare sunt bagari in seama. Exista marci unde se ofera doua prime de casare si reducerea ajunge la cca 1.800 de euro. Problemele sunt doua: finantarea si teama indusa de a investi in ceva in perioada asta.
    Reduceri semnificative, chiar cumulate apar doar la modelele de stoc.
    Masinile care nu sunt in stoc si nu preseaza financiar compania nu au reduceri semnificative.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri