Fiar ar putea utiliza design si tehnologie de la filiala Opel a GM pentru a reimprospata marca Chrysler, la care italienii vor prelua o participatie de 20%, scrie Bloomberg, citand surse apropiate discutiilor. Masura ar duce la o reducere a costurilor de dezvoltare pentru noile modele si ar putea face masinile Chrysler mai atragatoare.

Daca designul Opel va fi adaptat pentru unele modele Chrysler, legatura dintre General Motors Europe si alianta Fiat-Chrysler va deveni extrem de puternica. Castigul ar fi ca s-ar reduce costurile de dezvoltare intr-un moment dificil cand Opel vrea sa faca economii in tot mai multe sectoare si are nevoie cu disperare de 3,3 miliarde euro pentru a supravietui si dupa 1 iunie.

Fiat, Opel si Chrysler au avut anul trecut vanzari cumulate de 12,4 milioane automobile, mult peste numarul unu mondial, Toyota, care s-a apropiat de 9 milioane. Fiat si-a aratat clar dorinta de a pune mana pe Opel si operatiunile GM din America Latina, insa mai multe companii concureaza pentru a prelua marca germana, precum canadienii de la Magna International, rusii de la GAZ, fonduri din Abu Dhabi, un fond de investitii al guvernului statului Singapore, compania Ripplewood Holdings LLC si alte doua fonduri de investitii.

Chrysler a cerut intrarea sub protectia legii falimentului si i s-a reprosat ca nu a tinut pasul cu timpurile si evident nici cu gusturile consumatorilor. Compania a anuntat ca procesul dur de restructurare la care este in prezent supusa va include si renuntarea la 800 din cei 3.200 de dealeri din SUA.

Chrysler a vandut anul trecut in SUA un milion de vehicule prin 3.300 de dealeri, adica in medie 303/dealer. Spre comparatie, Toyota a vandut in medie 1.292 de masini/dealer, iar Honda 1.219.