Vanzarile de automobile noi au scazut cu 55% in primele patru luni, la sub 50.000 de unitati, insa exporturile au urcat cu 62% datorita programelor de tip Rabla din Europa, arata datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Dacia si-a urcat cota de piata la 27%, Hyundai a atins o cota fara precedent, 8,5%, datorita vanzarilor Accent si i10.

Astfel, in primele patru luni s-au vandut aprope 50.000 de autoturisme si vehicule comerciale, fata de 110.000 in perioada ianuarie-aprilie 2008. Totusi, exporturile au mers extrem de bine, astfel ca au totalizat peste 72.000 de masini, fata de 44.000 anul trecut. Si productia interna a crescut usor,cu 2%, spre 83.000 de automobile.

Dupa patru luni, Dacia are o cota de 27%, cu cele 13.500 de automobile vandute - inclus vehicule comerciale -, in timp ce acum un an cota era de 25,8%. Pe locul secund este Hyundai, care cu cele peste 4.200 de masini vandute a ajuns la o cota fara precedent, 8,5%. Acum un an, Hyundai avea 3,2%.

Pe locul trei se situeaza Volkswagen, cu o cota de 8,3% din piata, crestere buna fata de cele 6,9% de acum un an. Pe a patra pozitie se situeaza Renault care a scazut in ritmul pietei, peste 50%, insa cota de piata a urcat de la 7,1%, la 7,2%. Urmatoarele pozitii in topul cotelor de piata sunt ocupate de Ford (5,9%), Fiat (4,9%) si Opel cu 4,1%.

In topul masinilor din import conduce Renault Clio, cu peste 1.800 de masini vandute, urmata de Kia cee'd si Hyundai Accent, cu peste 1.400. Top cinci e incheiat de Skoda Octavia si Volkswagen Golf.