Magna International este un nume de care s-a auzit des in ultima vreme, fiind in pole-position pe lista celor trei companii care vor sa preia Opel.Dar cine este totusi Magna? Compania a luat nastere acum 36 de ani la initiativa unui austriac care a fugit in Canada cu doar 200 de dolari in buzunar, ajungand de la un atelier de vopsitorie, la o companie cu 70.000 de angajati, gata sa preia unul din producatorii auto cei mai cunoscuti.

Magna nu ar fi existat fara austriacul Frank Stronach, alias Franz Strohsack, nascut in 1932. La 14 ani a renuntat la scoala, iar la 22 de ani a plecat in Canada. A lucrat la un atelier de scule, a fost chiar si scafandru, iar in 1957 a creat compania Multimatic. Un deceniu mai tarziu Multimatic a fuzionat cu compania Magna Electronics, iar in 1973 a luat nastere Magna International care a crescut fulgerator in urmatorii ani, producand o multime de componente auto, de la sisteme de franare la tablouri de bord.

Magna a capatat putere financiara si a cumparat o serie de mici producatori europeni de componente, dar si holdingul austriac Steyr-Daimler-Puch care detinea o linie de asamblare la Graz, Austria. Astfel, Magna a devenit si producator auto, astazi construind cateva modele BMW, Jeep, Saab, Mercedes si Chrysler.

Un oficial german a declarat ca Magna este favorita in preluarea Opel, deoarece are cel mai convenabil plan. Ceilalti doi competitori sunt Fiat si fondul de investitii RHJ International. Se pare ca si General Motors prefera sa vanda Opel catre Magna, de teama ca daca Fiat ar prelua Opel, s-ar face concedieri masive.

Magna are in prezent 70.000 de angajati raspanditi in peste 320 de centre de productie din 25 de tari. Traverseaza vremuri grele din cauza crizei, inregistrand pierderi de 200 milioane dolari in primul trimestru si o scadere a vanzarilor de 46%, spre 3,6 miliarde dolari. Interesant este ca totul se intampla din cauza degringoladei de la General Motors care este cel mai important client al Magna (19% din vanzarile companiei canadiene).

Magna depinde mult de GM, dar asa s-a intamplat si la inceput, deoarece in 1960, prima comanda importanta pentru micuta companie a austriacului a venit de la GM.

Magna are totusi ambitii mari, dispune de 1,7 miliarde dolari lichiditati si mai poate plusa cu 1,9 miliarde printr-un credit. Canadienii s-au aliat cu rusii de la GAZ pentru oferta facuta Opel.