Forta proiectului Logan este mai mare decat a competitorilor europeni - Walter Maria de'Silva (VW)

de M.M.     HotNews.ro
Duminică, 24 mai 2009, 17:00 Economie | Auto

Seful de design al grupului german Volkswagen (VW), Walter Maria de'Silva, afirma ca proiectul Logan al Dacia este onest si interesant, avand in piata o forta mai mare decat a altor marci din Europa si comparabila cu cea a marcilor japoneze si coreene, relateaza Mediafax.

"Competitorii care vin dinspre est, japonezi, coreeni, sunt mai periculosi si mai puternici decat cei europeni. (...) La fel ca unii japonezi si coreeni, cei de la Dacia sunt foarte buni", a spus de'Silva, prezent la evenimentul de test drive international cu cel mai nou model al Volkswagen, a cincea generatie a masinii Polo.

Oficialul Volkswagen a declarat ca primul model Logan, lansat in 2004, a avut niste probleme de design, dar ca, de atunci, lucrurile au mers din ce in ce mai bine.

"Dacia este un proiect interesant. Pentru mine, Dacia este mai onesta decat alta masina. Si mai imi place faptul ca tot proiectul constructorului este onest", a explicat de'Silva.

'Cine are strategii pe termen scurt nu rezista'

Pe de alta parte el a criticat alte marci, cum ar fi Alfa Romeo, constructor pentru care a lucrat in perioada 1986-1998.

"Directia in care merge Alfa Romeo nu este cea corecta, pentru ca a stagnat. Nu a crescut ca BMW si, mai ales, Audi", a aratat de'Silva.

El a adaugat ca Renault si Fiat nu au o filosofie coerenta de design.

"Fiat si Renault nu au o strategie corecta pe termen lung. Nu sunt coerenti. Cine are strategii pe termen scurt nu rezista", a apreciat de'Silva.

In schimb, oficialul grupului Volkswagen a precizat ca filosofia de design a Peugeot este constructiva si de viitor, aspectul uneori controversat al masinilor fiind o chestiune de gust.

Italianul Walter Maria de'Silva, 58 de ani, este unul dintre cei mai cunoscuti designeri auto din lume.

El si-a inceput cariera in 1972 la centrul de design Fiat, iar apoi a lucrat, timp de noua ani, la Institulul de Dezvoltare in Ingineria Auto (Institute of Development in Automotive Engineering - I.DE.A Institute) din Torino, Italia.

Din 1986 si pana in 1998 a fost sef de design pentru Alfa Romeo, fiind responsabil de modelele Alfa Romeo 156 si Alfa Romeo 147.

In 1998 s-a alaturat grupului Volkswagen, ocupandu-se exclusiv de marca Seat, iar la inceputul anului 2007 a devenit responsabil de toate marcile concernului Volkswagen.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3649 vizualizari

  • +17 (17 voturi)    
    Da. (Duminică, 24 mai 2009, 17:25)

    sile [anonim]

    Asta a fost si parerea mea de la bun inceput.
    Logan este un produs onest si interesant,cu un bun raport pret / utilitate,numai bun pentru cei cu venituri modeste si medii sau pentru cei cu posibilitati care isi doresc o a doua masina,de serviciu.

    Desigur daca esti "fitzos"sau iti put toate lucrurile romanesti iti iei un second hand sau mori de foame si iti iei vreun gipan sa moara vecinii de ciuda.
    • +9 (13 voturi)    
      parerea unui soferache (Duminică, 24 mai 2009, 17:39)

      Rupert [anonim] i-a raspuns lui sile

      in Romania :
      1.masini mai mari de 150 CP nu se justifica
      2.masini cu un consum peste 10 litri benzina in oras ,nu se justifica
      3.masini cu multa electronica ,absolut de fite ,nu se justifica
      se poate extrapola la Europa
      • -2 (12 voturi)    
        mda , se pare ca esti tractorist (Duminică, 24 mai 2009, 18:11)

        theman [anonim] i-a raspuns lui Rupert

        nu ma leg de punctele 1 si 2 dar la punctul 3 se pare ca ti-ai aratat frustrarea , banuiesc ca esti tractorist si bineinteles ca ai Logan , electronica este necesara si o sa fie fie prezenta pe toate masinile , chiar si pe Logan .... eu as scoate din circulatie toate masinile care nu au ESP , ASR si ABS ..... intro buna zi o sa-ti salveze viata electronicele astea de ,,fite,, tractoristule .....
        • +8 (8 voturi)    
          chiar e nevoie? (Duminică, 24 mai 2009, 19:28)

          Stefan [anonim] i-a raspuns lui theman

          Theman, chiar este atat de greu pentru tine sa accepti o alta parere fara sa incepi sa jignesti?
          Asta nu imi place la romani, imediat ce aud o alta parere incep sa jigneasca.
          E pacat ca nu suntem in stare sa ne respectam unii pe ceilalti.
          • -1 (5 voturi)    
            . (Duminică, 24 mai 2009, 21:12)

            theman [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

            nu stiam ca a fi tractorist inseamna batjocura , chiar cred ca omul lucreaza pe tractor si nu are habar de electronica necesara pe o masina .... nu consider ca la-m jignit , daca da , imi cer scuze .... Rupert draga nu este vorba de service-urile din romania , e vorba despre sistemele de siguranta de pe masina ta sau a mea care sant din pacate in totalitate electronice
            • 0 (0 voturi)    
              nu cunosti tractoare :) (Luni, 25 mai 2009, 16:23)

              Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui theman

              sunt unele tractoare cu de 3 ori mai multa electronica in ele decat un Audi A6 :).
              N-are rost sa vorbim si de tractoarele si combinele cu traseu programabil si controlat prin GPS.

              FAPT: automobilele cu multa electronica (alta decat cea pt siguranta) au mai multe vizite la service decat alte vehicule mai simple.
        • -1 (5 voturi)    
          Civilizatule , am o masina ... (Duminică, 24 mai 2009, 20:23)

          Rupert [anonim] i-a raspuns lui theman

          ...la care tu nici nu visezi ;si probabil nu o vei avea niciodata ; dar sa vad cum o problema de electronica se rezolva printrun mail trimis de la un service din Germania, te intreb; la tine in Belciugatele iti poti permite un astfel de service? consider ca nu merita bani o masina pe care un service din Romania nu o poate rezolva daca are o problema !!
          • 0 (4 voturi)    
            cred ca gresesti (Duminică, 24 mai 2009, 21:18)

            theman [utilizator] i-a raspuns lui Rupert

            mi-am cumparat o masina care are maximul de sisteme electronice pe ea , asta pentru siguranta mea nicidecum de ,,fite,, ma repet , sistemele electronice de siguranta sant vitale pe o masina avand in vedere comportamentul multor soferi pe care deseori doar aceste sisteme le scapa viata
            • +2 (6 voturi)    
              Sincer (Duminică, 24 mai 2009, 21:35)

              un roman [utilizator] i-a raspuns lui theman

              Invata sa conduci si nu o sa ai nevoie de toate sistemele electronice posibile.

              Nici un sistem nu-ti va salva viata daca tu nu stii sa conduci, nu esti atent sau te crezi Schumacher.
      • +9 (9 voturi)    
        este evident (Duminică, 24 mai 2009, 18:32)

        Stefan [anonim] i-a raspuns lui Rupert

        Cu exceptia Germaniei unde mai sunt "inca" portiuni bune de autostrada fara limita de viteza, peste tot in Europa exista limite de 120-130 km/h.
        Si un Matiz este capabil sa atinga aceasta viteza.
        Problema vine din faptul ca in societatea noastra, socialista, masina a ajuns un soi de simbol al statutului social.
        Evident, in Romania, e mai degraba un barometru al prostiei. Si nu vreau sa generalizez sau sa jignesc oamenii inteligenti si care isi permit sa-si cumpere un BMW sau un Mercedes (care sunt cu adevarat placute la condus); ma refer la acei "inteligenti" care isi dau toti banii + 3 credite sa-si cumpere o masina si nu mai au bani sa o alimenteze.
        Sau acei tineri care primesc cadou la 18 ani o masina super-sport din partea parintilor.

        Revenind la articol, sucesul Loganului este evident si el ne arata ca totusi Europa devine mai rationala.
        Scopul unei masini este de a te deplasa de la A la B. Unii producatori au inceput sa adauge tot felul de senzori si gadget-uri si au transformat masina in altceva; este un lucru absolut normal intr-un mediu concurential.
        Dacia a oferit o masina. Fara prea multi senzori, cu mult spatiu interior si relativ fiabila / ieftin de intretinut.
        Succes Daciei si le doresc o isi mentina aceasta filosofie: Dacia = masina.
      • 0 (4 voturi)    
        ... (Duminică, 24 mai 2009, 20:26)

        dragos [anonim] i-a raspuns lui Rupert

        In Romania ai nevoie de masini cu 150 cp mai mult decat in Germania.
        In Germania, te descurci cu un Fiat sa zicem, pt ca ai drumuri si nu sunt blocaje. In Romania, unde nu sunt drumuri dar sunt blocaje ai nevoie de o masina buna la sprinturi care sa faca intervalul 50-120km///h in cateva secunde. Numai asa poti sa treci fara probleme de tiruri, tractoare, carutze care ne aglomereaza drumurile. Altfel stai o juma de ora in spatele unui camion pt ca nu ai demaraj sa faci o depasire. Sau te bagi in depasire si nu ai timp sa inchei, dai in alte necazuri cu aia care vin din sens opus.
        • +1 (1 vot)    
          Prostioare (Duminică, 24 mai 2009, 21:38)

          un roman [utilizator] i-a raspuns lui dragos

          si la 50km/ora treci repede de o caruta, iar tirurile oricum merg cu 90 km/ora, ca sunt limitate altfel ar merge mai repede, si cam asta e si limita de viteza pe drumurile nationale.

          Asa ca mai calmati-va cu tampeniile cu sute de CP.
          • +2 (2 voturi)    
            Super de acord! (Luni, 25 mai 2009, 8:00)

            Costica [anonim] i-a raspuns lui un roman

            Fratele meu are un Logan pe benzina cu care merge 30-40km /zi numai in oras relativ aglomerat . Consumul e de 9/100 CO98 la motor de 1.4l. Jumatate din colegii mei au Logan iar unul din sefii mei, care nu din lipsa banilor, a renuntat la BMW 523 din 2000 si si-a luat un Logan cu banul jos. Vreti sa va spun ceva ? In afara de butoanele pentru geamuri care sunt puse cam aiurea pe bord, restul e ok. Inalta, suficient de puternica (apropo de depasire, ca sa depasesti rapid , mai ales la benzine, tureaza ceva mai mult motorul, o sa ramii surprins ce sprintena e masina!)
            La banii ceruti , Loganul e cea mai buna!
            Si daca aveti dubii, amintitiva ca dupa ce a aparut , toti , dar toti competitorii au anuntat masini la fel de ieftine in 2 ani. Au trecut 5 si nu a aparut niciuna. VW poate compara Polo cu Logan ? NU. Iar eu nu prea mai suport masinile astea mici dupa ce portarul Dosey a intrat in coma si a murit dupa o luna din accidentul cu POLO nou care nu era prea sifonat.
            Daca am vreun regret , e acela ca Loganul e francez si nu romanesc...!
            • 0 (0 voturi)    
              te contrazic (Marţi, 26 mai 2009, 17:35)

              un angajat [anonim] i-a raspuns lui Costica

              te contrazic, Loganul este romanesc,stiu pentru ca lucrez in grupul Renault si pot sa-ti spun ca seful cel mare s-a opus proiectului Logan dar spre norocul nostru si al lui nu a avut succes si proiectul Logan a trecut de pe hirtie in productie
  • +3 (3 voturi)    
    !!!! (Duminică, 24 mai 2009, 18:13)

    ciocoflender [utilizator]

    doua pareri de nota 10 ! intru totul de acord cu voi :)
  • 0 (6 voturi)    
    parere si atat (Duminică, 24 mai 2009, 18:25)

    sad [anonim]

    Nu se justifica daca nu tii la confort si daca vezi in masina un mod de a ajunge de la A la B iar daca vezi asa lucrurile un tico e mai mult decat suficient. Daca vrei confort iti iei masina mai mare ce are nevoie de motor cu peste 150 de cai(nu vad 150 drept un etalon, acum la 218 cai parca as mai avea nevoie de cativa). Consumul e in functie de ce venit ai si se justifica sau nu din acest punct de vedere. Daca nu iti permiti nu iei motor mare , daca iti permiti si iti place e justificabil. Pacat ca multi vad totul numai din perspectiva lor si nu cea de ansamblu. Daca am merge pe justificabil audi, bmw, mercedes,lexus si altii nu ar avea ce sa mai caute pe piata.
    Totul e justificabil cand esti in situatia adecvata: il si vad acum pe tiriac in matiz pt ca doar ala se justifica conform lui soferache.
    • +6 (8 voturi)    
      ciobanas cu 218 de cai (Duminică, 24 mai 2009, 19:15)

      the [utilizator] i-a raspuns lui sad

      cu ce-ti sporesc confortul când DN1 e blocat de la Baneasa la Tâmpa si , ca sa ajungi din Pantelimon în piata Universitatii îti trebuie trei ore ?
      Ah , pardon ... am inteles . Locuiesti lânga Zalau si te dai cu caii pe autostrada Bechtel.
      Succes.
      • +3 (5 voturi)    
        ai dreptate pe o parte (Duminică, 24 mai 2009, 19:36)

        theman [utilizator] i-a raspuns lui the

        recunosc ca in romania daca masina ta atinge 120km/h e mai mult decat suficient , dar cateodata ai totusi nevoie de cativa cai putere , nu neaparat pentu ati mari ,, confortul ,, dar pentru a reusi sa depasesti in siguranta pe cei fara sisteme electronice de ,,fite,, cum plastic scria mai sus cineva
      • -3 (5 voturi)    
        frustrare (Duminică, 24 mai 2009, 20:08)

        sad [anonim] i-a raspuns lui the

        Vad ca sunt destui comunisti aici peforum si frustrati. Dupatine oi ar trebui sa aiba 50 de cai caoricum ajung la 130 la ora in 10 minute. Caii putere nu sunt pt viteza desteptule ci pt acceleratii de care pe drumurile din ro chiar ai nevoie pt ca fiind majoritatea cu o singura banda de sens ai nevoie de depasiri. Iar atunci cand ai masian de peste 2 tone chiar conteaza sa ai putere pt ca altfel stai dupa un tir 3 ore de la Deva la Arad. Dar cum incerc eu sa explic astea unor fosti posesori de 1310 si actuali posesori de Logan GT.
        • +1 (1 vot)    
          comunisti sau nu, tu esti cam talamb (Luni, 25 mai 2009, 0:10)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui sad

          pentru ca iti numeri caii putere fara sa stii ca , de fapt, cuplul e ceea ce conteaza. in primul rand, nimeni nu masoara puterea unui motor ci cuplul (puterea este calculata pe baza cuplului, gicule: hp=cuplu*rpm/5252). conteaza, iarasi, curba, variatia putere si cuplu cu rpm incat sa spui ca o masina cu 200 hp e mai tare decat una cu 180 doar pt ca 200>180 arata ca ai invatat motoare la autovit in parcare. viteza si acceleratia depind de turatia la care puterea maxima e atinsa, depind de turatia la care ai cuplu maxim etc si, evident, de masa si forma masinii. si uite-asa te-ai trezit tu vorbind de cai putere fara sa stii despre ce vorbesti.
  • +8 (8 voturi)    
    design (Duminică, 24 mai 2009, 19:03)

    haha [anonim]

    ce ofuscat pe renault si fiat :))
    cica au strategie pe termen scurt fiindca scot masini prea frumoase :))
    vw golf 6 seamana extrem de mult cu golf 4 inca...si are un pret imens totusi
    in schimb megane 3, noua laguna, fiat bravo arata de 3 ori mai bine si sunt si mai ieftine. aa si extrem de sigure inca de prin echiparea standard, nu trebuie sa pui 15 optionale ca sa ai masina de 5 stele ncap
    si faza cu fiabilitatea e expirata, o data cu noile generatii ale renault si fiat diferentele sunt infime lucru ce il confirma toate statisticile de fiabilitate
    • -1 (1 vot)    
      Mica intrebare.... (Duminică, 24 mai 2009, 20:09)

      Stoewer [anonim] i-a raspuns lui haha

      Atunci cum se explica ca la VW Golf 6 se lucreaza in schimburi suplimentare si listele de asteptare sunt de pana la 6 luni iar Renault Laguna are doar 20% din cantitatea planificata initial.....

      Sunt curios insa sa stiu cum s-a exprimat de Silva in original fata de Logan. Termenul de "onest" poate fi inteles in multe feluri, tradus in alta limba.....
      • 0 (0 voturi)    
        reclama mascata sau nu? (Luni, 25 mai 2009, 12:39)

        gazpefoc [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

        sunt curios daca lucrezi la P. Romania sau alt dealer VW, si daca nu lucrezi de unde ai informatiile astea atat de exacte si "corecte". Daca lucrezi, oricum nu are valoare ce spui pentru ca nu este decat praf in ochi pentru "prosti" ca mine...
    • +2 (2 voturi)    
      nu ai inteles (Duminică, 24 mai 2009, 20:35)

      r123 [utilizator] i-a raspuns lui haha

      Se referea in principal la design, strategie pe termen scurt si lung, pentru ca omul a fost seful de design de la alfa, audi, seat si mai nou peste tot VAG.
  • +4 (4 voturi)    
    masina ca pasiune, fitza sau necesitate (Duminică, 24 mai 2009, 21:18)

    cet23 [anonim]

    Eu consider ca - in mare vorbind - exista 3 tipuri de categorii de cumparatori de masini:
    - cei pentru care masina e o pasiune. Genul de om care stie, de exemplu, exact cum funcioneza ESP-ul si exact ce tip de ESP e pe masina lui. Eu am tot respectul ai admiratia pentru ei;
    - cei pentru care masina e o fitza. Inainte de a sari sa-i denigrez, trebuie sa recunosc ca masinile de fitze au un efect practic asupra celorlalti, incepand de la "vagaboanda" din coltul blocului pana la parteneri de afaceri. Pur si simplu, o masina de fitze te ajuta in relatiile interumane de multe ori.. nu-mi place, dar asa e. Asadar, pana si o masina de fitze are partea ei practica...
    -cei pentru care masina e o necesitate. Nu-i intereseaza decat sa indeplineasca niste cerinte minime si de bun simt privind confortul, siguranta si trainicia. Pentru aceasta ultima categorie, Dacia e perfecta!
    Nici un om nu se incadreaza in limitele strict a unei categorii, dar de obicei predomina una dintre ele.
    Parerile lui de'Silva mi se par foarte pertinente si de bun simt! Cu atat mai mult cu cat industria auto traieste si prospera nu dupa cat de frumoasa e o masina sau alta, ci dupa cate se vand. Iar la capitolul asta, Dacia se tine tare.
    Daca nu credeti, un ultim exemplu. In perioada asta, giganti precum General Motors sau Chrysler intra sau sunt pe punctul de a intra in faliment, Toyota anunta productii negative recors, si asa mai departe. Tot in aceeasi perioada, Dacia face ore suplimentare sa poata onora comnezile! In plina criza! Mai trebuie spus ceva, in sprijinul ideei ca Dacia e un proiect corect, onest si sanataos?
  • +2 (2 voturi)    
    similitudini (Duminică, 24 mai 2009, 21:26)

    ovidiu [anonim]

    Se intampla si in industria auto acelasi lucru ca si in electronica: in trecut doar bogatanii aveau acces la tehnologia avansata.
    Iata ca apare adevaratul pret a unei masini: 5-10 mii EUR nu mai mult.
    Restul este marketing. Dar ca si in electronica si granzii vor trebui sa-si ajusteze preturile in jos acum ca exista tot mai multe masini in plaja 5-10 mii.

    Binenteles cele scumpe se vor vinde in continuare deoarece la fel ca aplicatia aceea pt IPhone care nu face nimic (doar se instaleaza) si costa 1000 USD, vor exista multi in dorobannti si prin moluri care trebuie sa-si etaleze fitele.

    Cat despre masinile la pret de avion: sunt asa o prostie la noi in tara, este evident ca mai bine iti iei elicopter si ai parte si de mobilitate.
  • +3 (3 voturi)    
    am zis-o (Duminică, 24 mai 2009, 22:52)

    eu [anonim]

    sunt doua lucruri legate de masini care provoaca toata tevatura
    1. aroganta celor ce le poseda (cel mai adesea); asta fiindca unii n-au aflat ca masina nu te face mai om decat esti
    2. invidia celor care nu le poseda; cel mai adesea pentru a beneficia de un privilegiu/statut social

    pe alt plan, se simte de o perioada ca masina devine tot mai comuna. similar cu televizoarele, calculatoarele si alte echipamente prezente in (aproape) fiecare casa.

    dezavantajul televizoarelor: nu-l poti cara dupa tine ca sa arati ce "tare" esti =))))
  • 0 (0 voturi)    
    nu cred (Luni, 25 mai 2009, 12:48)

    gabi [anonim]

    eu personal nu cred ca neamtul care-si ia un logan este in extaz de fericire. Saracim tot mai mult cu totii si incercam sa ne schimbam/adaptam gandirea, atata tot. Dar de aici si pana sa si fim satisfacuti de asta e o mica diferenta.
    C-or fi onesti sau nu, greu de spus asta in afaceri, merge treaba si atat...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică