Pacepa se autointituleaza "Ţarul" industriei auto romanesti: Sper ca industria americana nu va repeta greselile dezastruoase facute de Ceausescu cu Dacia si Oltcit

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 1 iunie 2009, 11:25 Economie | Auto

Pacepa: Am fost "tarul" industriei auto romanesti
Foto: Agerpres
Cand Ceausescu a cumparat de la Renault licenta pentru Dacia si-a instruit subordonatii sa faca spionaj industrial si sa "fure" cat mai multe secrete, spune fostul general de securitate Ion Mihai Pacepa, intr-un articol in The Wall Street Journal. El sfatuieste guvernul american, Congresul si alegatorii sa nu repete cu General Motors greselile facute de Ceausescu cu Dacia si Oltcit, proiecte "catastrofale", care au inghitit miliarde, spune Pacepa care se autointituleaza un "ţar" al industriei auto romanesti.

Pacepa povesteste ca la mijlocul anilor 60' Ceausescu l-a insarcinat sa se ocupe de crearea industriei auto, chiar daca Pacepa nu avea nicio experienta in domeniu. Ceausescu nu se pricepea deloc, spune fostul general, dar i-a dat sarcina sa cumpere o licenta ieftina de productie si apoi sa faca spionaj industrial pentru a strange informatii suplimentare.

Pacepa spune ca Ceausescu a ales Renault, fiindca era o companie de stat, iar licenta pentru masina Renault 12, care era un automobil gata sa fie scos din productie la vremea aceea, era cea mai ieftina. In curand, a luat nastere Dacia.

"Prea buna pentru idioti!", sustine Pacepa ca ar fi spus Ceausescu cand a vazut prima masina Dacia. "Radioul, oglinzile laterale si incalzirea pentru locurile din spate au disparut, la fel ca si alte "luxuri inutile", care au fost eliminate de "birocratii" de la uzina", mai sustine Pacepa in articolul din The Wall Street Journal. Dupa modificari, Ceausescu ar fi spus ca masina "este perfecta pentru idioti", desi in Occident era considerata "un cosmar".

Apoi Ceausescu a mai vrut o alta licenta auto si s-a semnat acordul cu Citroen pentru producerea masinilor Oltcit. Fostul sef al securitatii spune ca s-au aruncat miliarde bune pe fereastra din cauza ca proiectul a fost manageriat extrem de prost. Ceausescu a vrut ca piesele sa fie produse in Romania, la 166 de fabrici furnizoare. Din cauza birocratiei si a proastei coordonari fabrica a putut produce doar 1-1,5% din masinile pentru care a fost construita, din cauza ca furnizorii nu livrau piesele la timp.

"Ceausescu a fost un caz extrem", spune Pacepa, insa da si alte exemple care dovedesc ca nu e bine cand statul se amesteca prea mult in industria auto. Trabant era la inceput o masina de top, dar RDG-ul a tot micsorat-o si a taiat costurile atat de mult incat masina a ajuns de rasul Europei. Fostul general mai da si exemplul Jaguar, masina care in anii 80' ajunsese sa aiba probleme grave de calitate, din cauza ca fabrica fusese nationalizata.

Concluzia lui Pacepa se poate rezuma simplu: Nu repetati greselile trecutului si in cazul GM care va fi nationalizata.

"Sper ca Administratia Obama, Congresul si alegatorii vor analiza istoria si vor avea grija ca industria auto americana sa nu o ia pe calea apucata in trecut de Dacia, Oltcit si Jaguar.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

9324 vizualizari

  • +9 (29 voturi)    
    tipic (Luni, 1 iunie 2009, 11:37)

    dorel [anonim]

    romanesc. Asta acum se pricepe si la automotive!
    In curand o sa arate ca e expert si in fizica corzilor si a zborurilor intergalactice. Tataie, ai uitat pastilele!! Si cretinii de reporteri (caci se vede ca e boala generala imbecilitatea in presa de orice fel) au si pus botul caci, critica Europa!! Sa isi vada de negraciul lor care nici macar nu stia ce sa ceara la fast-food.
    • +4 (10 voturi)    
      Spalare de creier (Luni, 1 iunie 2009, 13:21)

      Ciobanu [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Toata lumea dezbate acum ce a spus Pacepa dar nu-si mai pune intrebarea daca el chiar mai traieste.
    • +2 (10 voturi)    
      Hehe (Luni, 1 iunie 2009, 15:11)

      EnigmaPsi [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Sau, vorba unui critic in viatza: Pacepa, desi mort, scrie de zor (ba pe la Adevarul, ba pe hotnews)...hehehe, am ras de m-am prapadit de acest articol fabricat.
    • 0 (2 voturi)    
      orizonturi rosii (Luni, 1 iunie 2009, 17:49)

      eugenius [anonim] i-a raspuns lui dorel

      In cartea pe care a scris-o 'Orizonturi Rosii' spunea parca un pic diferit (am citit-o acum mai bine de 10 ani) anume ca era necesar spionajul la Renault pentru ca acolo se fabrica printre altele si cutia de viteze a noului tanc NATO din vremea aceea, iar la MAN cu care sa facut autocamionul ROMAN DIESEL se fabrica motorul, in fine ideea cu furatul de tehnologie nu e chiar rea, ganditi-va ce bine s-au descurcat japonezii pe partea asta, altceva este deranjant, faptul ca isi trata poporul ca pe niste animale (masina pentru idioti), dealtfel nici in ziua de azi iubitii nostrii conducatori nu ne trateaza diferit.
    • -4 (6 voturi)    
      Tradator - Pedeapsa Capitala (Luni, 1 iunie 2009, 18:47)

      MM [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Acest vierme merita pedeapsa capitala....numai in Romania se poate ca un tradator sa scape si chiar sa se lafaie in lux avand parte de publicitate pe spatele secretelor de stat. Nu conteaza ce regim a slujit este vorba de un principiu, chiar nu se poate ca un gunoi ca asta sa-si bata joc de o natiune intreaga!
    • -1 (1 vot)    
      du-te la Bellu artistule (Marţi, 2 iunie 2009, 23:26)

      pupin kuristpacepa [anonim] i-a raspuns lui dorel

      un tradator de tara mai iese din carapace.este nevoie de stie tot?
  • +9 (19 voturi)    
    hai sa dam din gura! (Luni, 1 iunie 2009, 11:47)

    paceapa [anonim]

    Si uite asa, un nenica care s-a calificat la locul de munca, strangand degete in usa, a devenit marele sfatuitor al administratiei Obama si producatorilor de masini americani. Oricum, ultimele trei alaturari spun totul: Dacia, Olcit si Jaguar - cele mai tari din parcare. A uitat sa se dea cu parerea si despre motoreta Mobra.
  • +4 (14 voturi)    
    inca........ (Luni, 1 iunie 2009, 11:52)

    roman [anonim]

    inca nu a fost impuscat pt tradare?
  • +5 (7 voturi)    
    'modelul' chinezesc functioneaza .... (Luni, 1 iunie 2009, 11:56)

    ionica fonosch [anonim]

    *in primul rand sa lamurim cateva aspecte tehnice :
    -trabantul avea motorul folosit la pornirea (demaror) tancului tiger ...
    (sa cumpere licente de motoare din vest era cam greu/scump ...!)
    !!!! in perioada anilor 50 in proiectarea masinilor costurile si
    simplitatea erau primele cerinte ! vezi Citroën 2CV , VW Type 82E , Fiat 600 !!!!
    **cu industria auto romaneasca erau probleme dar practic nu s-au risipit
    miliarde de euro pe masini straine (s-au facut investitii canalul etc etc )
    [ http://1989.jurnalul.ro/stire-special/autovehiculele-romanesti-refuzate-de-partenerii-externi-504632.html ]
    ***un tractor produs in vest cu accesorii costa circa 100.000 de euro
    (cat ar fi vrut clientela politica nu putea cere atita pe unul romanesc ...atunci dai pe imobiliare ca atita stiu !)
    [ http://www.cartula.ro/forum/poze-tractoare-romanesti-t2725.html&st=20&start=20 ]
    ****deci ii recomand domnului pacepa ,sefilor lui si patriotilor nostri sa se axeze pe cercetarea
    top managementului din sistemului bancar, cred ca de acolo au pornit unele probleme
    ..... de proiectarea masinilor se ocupa inginerii
  • +5 (11 voturi)    
    Tar, ne-tar... (Luni, 1 iunie 2009, 11:58)

    Claude [anonim]

    ... ai fost un securist imputit. Restul nu ne mai intereseaza...
  • +3 (13 voturi)    
    pacepa sfatuitor (Luni, 1 iunie 2009, 11:58)

    tsunami [utilizator]

    iubesc tradarea dar ii urasc pe tradatori!

    iar pe cei care se umfla-n pene cu "realizarilii" lor pe spatele poporului roman, imi vine sa vomit.

    pacepo, in america se gasesc arme si la walmart.
    ia cumpara matale una, deschide usor gura si impinge-o pana cand tzevushca atinge valul palatin.

    asa!

    acum apasa tragaciul.
    si vezi ca te asteapta tutorele tau mai sus. o face din 89.

    te rog, nu-l lasa prea mult sa astepte.

    hai, fa un bine poporului roman si american, hai, "please do"
    • 0 (8 voturi)    
      La gunoi ! (Luni, 1 iunie 2009, 12:42)

      TNT [anonim] i-a raspuns lui tsunami

      Nu inteleg de ce se mai scriu articole cu aberatiile ramolitului asta de Pacepa . A fost un jeg uman cat a trait in Romania si a ramas la fel chiar daca s-a dus in America .
    • -1 (7 voturi)    
      ce usor vorbesc unii.... (Luni, 1 iunie 2009, 13:49)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui tsunami

      nu cred ca pacepa este securistul care sa fi facut cel mai mare rau tarii....tsunami, nu mai ai pe nimeni pe lista?
      • -1 (1 vot)    
        nu (Luni, 1 iunie 2009, 17:37)

        tsunami [utilizator] i-a raspuns lui dorinteodor

        cel mai rau nu a facut, dar a fost tot in echipa aia care facea rau.

        acuma, eu uitasem si de el si de ma-sa.
        face ce face el si-mi mai aduce aminte...

        doar n-oi sta cu mainile-n san.

        oare el a participat si la lastun?
      • +1 (1 vot)    
        Pacepa a facut rau Romaniei. (Marţi, 2 iunie 2009, 2:14)

        Anti Pacepa [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

        Pacepa a făcut cu mult mai mult rău României şi în mai mica măsură lui Ceauşescu.

        Deci dacă nu înţelegi sau nu vrei sa accepţi acest lucru faci umbra degeaba pe teritoriul României.
        • -1 (1 vot)    
          tu vrei sa aperi pe cei care au facut sistemul cot (Marţi, 2 iunie 2009, 8:15)

          dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Anti Pacepa

          e ciudat cum gindesti. incerci sa-l aperi pe ceasca, asta e clar....
          • 0 (0 voturi)    
            Hmmm. Credeam ca gindesti (Marţi, 2 iunie 2009, 13:36)

            Anti Pacepa [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

            Hmmm. Credeam ca gindesti dar cu ineptiile despre faptul ca l-as apara Ceausescu m-ai data gata.
            • 0 (0 voturi)    
              ia analizeaza... (Marţi, 2 iunie 2009, 19:40)

              dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Anti Pacepa

              ceausescu a creat un sistem aberant care era cit pe aici sa scufunde romania. acest pacepa nu facea parte in mod direct din sistemul de represiune. nu cred ca a participat la planuirea vre-unei crime (in nici un caz nu-l apar pe pacepa) asa cum a declarat chiar si plesita care plesita chiar a planuit si executat crime in vest. in conditiile in care tu exagerezi raul facut de pacepa (raul inseamna activitatea in functa pe care a avut-o!!!) eu nu pot interpreta asta decit ca o incercare de a minimaliza rolul nefast al sefului lui pacepa adica ceasca.... dar sa zicem ca pacepa a facut rau (a fost general de securitate) in functia pe care a avut-o iar dupa ce l-a tradat pe ceasca, a facut rau prin divulgarea de secrete. primul rau vad ca nu este luat in considerare iar raul prin divulgarea de secrete este discutabil. adica noi in tara eram privati de a sti adevarul despre sistemul comunist iar cind pacepa a turnat sa-l condamnam? dupa revolutie am aflat cite ceva (am fi aflat si fara contributia lui pacepa) dar nici acum nu stim tot.... daca pacepa nu fugea in vest si ar fi ramas in tara, dupa revolutie daca nu ar fi avut dusmani ar fi spus in gura mare si legal tot ce le-a spus americanilor..... pacepa este securist dar tradarea lui o consider putin importanta. l-as vedea vinovat doar pentru ce a facut in tara ca securist. nu avea cum sa ajunga general fara sa se fi murdarit cu ceva.... dar inca-odata spun: se exagereaza cu pacepa si asta da impresia ca cineva il apara pe ceasca.....
              • 0 (0 voturi)    
                Retorica inutila. (Marţi, 2 iunie 2009, 21:58)

                Anti Pacepa [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

                In nici o tara din lume (USA, Germania, Franta, etc) un tip de calibrul lui Pacepa ar fi fost iertat.

                Retorica inutila in apararea unui tradator precum Pacepa asa ca tot ce spui este doar o pledoarie de avocat.
  • +5 (5 voturi)    
    tacerea e de aur (Luni, 1 iunie 2009, 12:03)

    liviu [anonim]

    cel putin caraghioasa recomandarea lui Pacepa,comparam situatii total diferite ,dar este explicabil,mai se baga si el in seama,pacat, a pierdut o imensa ocazie sa taca din gura.sa ramana cu parerile in zona spionajului,acolo cel putin nu poate fi combatut
  • +7 (9 voturi)    
    thedonkeyapparatus.blogspot.com (Luni, 1 iunie 2009, 12:11)

    Ion Dinamita [anonim]

    Dacia a fost o masina ok pentru piata romaneasca, singura ei 'vina' a fost uzura morala, in sensul ca si-a depasit de cateva ori ciclul de viata normal pentru un produs auto. Sa nu uitam ca a fost exportata nu doar in tarile CAER ci si in America Latina, in Orientul Mijlociu, etc. In general, pana pe la inceputul anilor '80 se respecta un anumit standard de calitate si masina era destul de fiabila - daca te purtai frumos cu ea. Stiu asta, pentru ca familia mea a rulat doua Dacii - una , luata in 1981, care a generat zero probleme pana cand a fost vanduta, dupa cativa ani. A doua Dacie, 'celebrul' brand Dacia 1310, achizitionata in 1986, a fost un dezastru. La 3-4 luni crapa ceva, fie la motor, fie la articulatii, fie la partea electrica. Deja, Romania intrase in perioada neagra a nebuniei ceausiste, se faceau economii in disperare pe spinarea populatiei iar austeritatea atinsese si industria auto, unde, clar, se facea rabat la calitate. Dar, pe ansamblu, vreme de 15-20 de ani, Dacia a reprezentat implinirea - pe cat o permitea regimul comunist - visului romanilor de a avea o masina. Asa ca, din acest punct de vedere, Pacepa se dovedeste, inca o data, full of sh*t. Cum mama naibii s-ar fi putut implementa o industrie auto locala sub Ceausescu? Printr-un joint-venture? Bine, dar ar fi trebuit sa vrea si strainii...Cat priveste comentariile vizavi de Oltcit, probabil ca generalul transfug s-a inspirat din interviurile date de fostul ministru de externe Stefan Andrei, care cunoaste destul de bine problema. Nu uitati ca generalul a fugit din tara inainte de afacerea cu francezii de la Citroen. In fine, asocierea Dacia - Oltcit - Jaguar e de tot rasul. Cum zicea cineva mai sus, mai lipseau Mobra si Harley - Davidson. Apropos, poate cineva sa jure ca Pacepa a scris articolul acela, si nu corpul sau astral?
  • -2 (4 voturi)    
    Tradator (Luni, 1 iunie 2009, 12:32)

    roxana [anonim]

    Si uite asha, spunandu-si cica memoriile, tampitul asta a vandut cu siguranta o gramada de secrete de stat ... Cine stie daca nu cumva tot binele economiei romanesti de acum n-o fi si in parte "datorita" acestei lichele.
    Traia rau in romania si a vrut libertate saracutul de el!!!! Foarte bine dar nu sa isi asigure libertatea si bunastarea vanzand si ultima sansa la bunastare a propriilor concetateni. Adevarul e ca pe el sigur il doare la basca de toti romanii din lume, singurul lucru ce-l intereseaza e propriul lui fund... Lui sa ii fie bine, ca restul nu mai conteaza, nu?
    Mi-i sila!!!!
    • -2 (2 voturi)    
      tradator putin spus (Luni, 1 iunie 2009, 17:43)

      Roxy Music [anonim] i-a raspuns lui roxana

      Il doare la basca e putin spus, mai ales de cand nu mai poarta basca pentru a nu fi recunoscut. De cand a fugit Pacepa, America a dus-o tot mai bine, iar Romania tot mai prost. Acum cand America o duce prost, e clar ca s-a terminat gramada de secrete pe care le-a vandut Pacepa americanilor si acum improvizeaza. Cat poate fi de negru la suflet acest asa-zis ex-general? Nu se mai satura de bine! Mi-i sila si mie!!!! Datorita acestei lichele, atata lume da la ratze! Nu se gandeste c-am putea da in bulimie?
      • +3 (3 voturi)    
        prostia e la putere (Luni, 1 iunie 2009, 22:20)

        KidChinoT [utilizator] i-a raspuns lui Roxy Music

        Imi pare rau, dar faptul ca pacepa a fugit in state si a vandut secrete de stat romanesti nu inseamna deloc ca americii ii mergea mai bine din cauza asta. Stau si ma gandesc cat de tamp poate fi cineva sa ajunga la o asemenea concluzie...iar romania a dus-o tot mai prost nu doar din cauza lui ceausescu si a securitatii si pentru ca am fost singurul popor sub ocupatie comunista din europa care nu a facut o revolutie, ceva in masa. O actiune la care sa participe un oras intreg. Au venit comunistii si noi ne-am intors cu fundul si ne-am aplecat...de aia a mers si merge asa rau...pentru ca nu avem curajul sa luptam pentru ceea ce dorim, dar ni se cuvine(de ce?!?!?! doar pentru ca noi suntem romani)...treziti-va o data si acceptati ca ceausescu si securitatea au fost o scuza pentru incapacitatea unui popor de a fi uniti...lasati-l naibii pe Pacepa ca oricum nu cu poporul roman vorbeste, are viata lui in state. Va doare pe voi capul ca a criticat deciziile lui ceausescu??care e problema??lasati-l sa zica ce vrea, de aia traieste intr-o tara in care FREE SPEECH e garantat prin lege!!!!
        • 0 (0 voturi)    
          baga un free speech (Marţi, 2 iunie 2009, 0:27)

          Roxy Music [anonim] i-a raspuns lui KidChinoT

          Ia un Rudotel si baga un free speech garantat prin lege, moshule, ca pe mine m-ai convins. Da' ce te faci cu Roxana, care se ataca ca Pacepa o duce bine? Dupa ce iei Rudotelu', da-mi de stire ca sa-ti explic ce-a fost in decembrie 1989, ca poate nu stii c-a fost singura rasturnare sangeroasa de regim din fostul bloc socialist si sovietic. Adica cu victime umane. Da' ia Rudotelu' intai...
          • 0 (0 voturi)    
            Hehehehe (Miercuri, 3 iunie 2009, 12:49)

            roxana [anonim] i-a raspuns lui Roxy Music

            Voi va atacati nu eu !!!! Pe mine ma doare fix undeva ca Pacepa traieste ca belferul in State. Ceea ce ma scoate din sarite e ca o lichea precum acest Domn si-a castigat libertatea si traiul de zi cu zi prin cel mai marsav act posibil: tradarea. Pur si simplu nu suport tradatorii, indiferent de natiune sau mai stiu eu ce alte criterii. Voia libertate, foarte bine , sa fi fugit unde voiau ficatii lui si sa inceapa sa munceasca, asa cum face orice om normal ca sa isi castige traiul, nu sa dea din gura ca un tembel si sa vanda din casa... ca sa zic asa. Sa-si fi gasit si el o munca cinstita, sau ceva dar adevarul e ca sigur nu avea nici o sansa sa faca asta din doua motive: 1 nu l-ar fi lasat americanii fara sa il cumpere si 2 ca oricum o lichea precum el nu stie ce-i aia munca cinstita.
            Bafta cu Rudotelu baieti!!!!
            • 0 (0 voturi)    
              te ataci, scumpa doamna (Joi, 4 iunie 2009, 12:59)

              Roxy Music [anonim] i-a raspuns lui roxana

              Te doare fix undeva, da' n-ai stare ca Pacepa o duce bine. Daca plangi dupa regimul Ceausescu, cu siguranta ca Pacepa e tradator de tara, dar al tarii pe care o conducea Ceausescu. Daca inca mai plangi dupa vremurile acelea de impliniri marete, cat si dupa etica si echitatea socialista, Republica Populara si Democrata Coreeana te asteapta cu bratele deschise. Nu stiu ce secrete a putut vinde Pacepa, atata timp cat Romania a cumparat in anii '70 tehnologie din West pentru industrializarea fortata, cu efecte deazastruase asupra nivelului de trai, ca sa nu spun mai mult. Probabil ca a vandut secretul ciocolatei Pitic si al coniacului Drobeta, produse de o inestimabila valoare teoretica si practica asupra economiei romanesti. Da' ce rost are sa-ti bati capu' cu logica, cand Pacepa o duce bine fara sa munceasca cinstit in America? Daca nu da la saiba, si-i un parlit de consilier pe langa congresul american, e clar ca-i o lichea care suge sangele poporului. Este ca te-ataci, tovarasa?
              • 0 (0 voturi)    
                at roxy music (Marţi, 6 octombrie 2009, 15:00)

                KidChinoT [utilizator] i-a raspuns lui Roxy Music

                Am 21 de ani. dar merci de compliment. Habar nu am ce e Rudotel, i guess i never needed it, dar trec peste. Nu vorbeam de rasturnarea regimului comunist generalizata din 89-90 ci de faptul ca toate celelalte tari din ex-blocul comunist au avut o revolutie pana in 89. Mai putina Romanica noastra cumpa si draga care a indurat si a acceptat toate grozaviile si maretiile impuse de un sistem stupid si totalitar. Imi pare rau ca nu m-am facut mai clar in comentariul de mai sus, dar poate ca am nevoie de un Rudotel, mai stii... :P
  • +1 (5 voturi)    
    tarul industriei auto (Luni, 1 iunie 2009, 12:46)

    saab [anonim]

    americanii astia s-au prostit din cauza crizei! au facut o momaie de paie imbracata cu hainele lu Pacepa si din cand in cand o scot la geam sa creada lumea ca e viu! au platit prea mult pe el si vor sa mai recupereze din cheltuieli. uneori decupeaza fragmente din notele informative scrise de pacepa, le amesteca in saculet si apoi scot un articol in stil dadaist. Asa se explica alaturarea Daciei, Trabantului si Jaguarului.
    Nu poti sa compari de nici o culoare problemele industriei auto ceausiste cu actualul faliment GM! si nici nationalizarea. dar ma rog, la acest super spion 0,0007 orice e posibil.
  • +1 (3 voturi)    
    masini fotbal si politica restul... (Luni, 1 iunie 2009, 12:49)

    Valentin [anonim]

    Ma intreb ce spun americanii despre gandirea luminata a lui Pacepa. Dacia ??? Oltcit ??? adica Renault si Citroen? Ce reprezinta ele pentru americani si piata lor? Doar niste branduri. Povestea lor la acea data era totusi una cel putin ok. Desigur ca timpul "tutulor" calitatilor a trecut si romanismele si-au facut pe deplin aparitia in fiabilitatea acelor modele. Amintiti-va doare cat de bine mergeau cele cu piese frantuzesti si in ce hal ajunsesera cele facute integral in Romania. Remarcabila gandire tehnica a domnului general se datoreaza lipsei totale de experienta in domeniul tehnic, pe care nu numai ca nu a avut-o la inceput dar nici de-a lungul timpului nu a asimilat-o. Din pacate adevarul despre masini este undeva la mijloc. Daca le faci bune si sa nu se strice atunci siguri ai probleme mari in viitor. Daca realizezi un compromis tehnic bine controlat, care sa-ti asigure o cerere constanta de piese de schimb si chiar de modele noi atunci te mentii in piata. O poveste asemanantoare este cea a becurilor economice inventate de Philips care si-a propus la inceput sa realizeze un bec care sa nu se arda. Dupa ce proiectul a reusit si becul a fost creat a aparut imediat o problema foarte interesanta. Daca becurile nu se vor mai arde atunci dupa producerea intregului necesar de becuri, va dispare o intreaga industrie legata de acestea ! Astfel a fost nevoie de inca multe milioane investite in cercetare pentru a face ca becurile sa se arda dar evident dupa un timp calculat astfel incat sa asigure eficienta economica. La masini fotbal si politica ne pricepem toti asa ca sa nu criticam istoria ci doar pe cei care au facut-o criticabila !
  • 0 (8 voturi)    
    nationalizarea: solutia de panica (Luni, 1 iunie 2009, 12:51)

    John Ford Mondeo [anonim]

    Sub guvernarea Mitterand, la inceputul anilor '80, firma Renault a fost nationalizata, ajungand in cativa ani in pragul falimentului. Acelasi guvern socialist a fost nevoit dupa numai cativa ani sa o vanda unui investitor belgian, Jaques Levi daca nu ma-nsel. Astazi Renault este una dintre cele mai de succes firme din industria automobilelor. Tradatorul Pacepa stie ce vorbeste: politica etatista a dus fara exceptie la mediocritate si saracie, indiferent de cine a aplicat-o. Daca vorbim pe nas doara ca sa ne aflam in treaba, spor la lucru, tovarasi! Indiferent de preferintele noastre pentru tradare sau tradatori, din moment ce pana-n 1989 nu ne mai statea gurita sa-l injuram pe Ceausescu pentru viata noua ce-o traim, ar fi normal sa stam stramb si sa judecam drept: de fapt, pe cine a tradat Pacepa?
  • +5 (9 voturi)    
    Aiureli... (Luni, 1 iunie 2009, 12:53)

    resistnik [anonim]

    senilizante si fabulatii cu aroma de Alzheimer.
    1. Renault 12 (Dacia 1300 si dezvoltarile ulterioare) a fost, la lansarea sa in sept. 1969, una din cele mai avansate modele din Europa, apreciata de critica de specialitate (vezi colectia L Automobile 1970) si oricum cea mai moderna masina fabricata in tarile socialiste la acel moment, fata de Jiguli/Lada 1200 (Fiat 124), Polski Fiat (Fiat 125), Zastava (Fiata 1300), Wartburg 312, Skoda 100S etc. Proiectul colaborarii cu Renault a fost initiat pe linie exclusiv guvernamentala in 1965, finalizat in 1968, aportul DIE fiind nesemnificativ.
    2. Oglinzile laterale nu puteau dispare pt. ca erau obligatorii (cea din stanga). Incalzirea din spate nu exista la R8 si R12 din conceptie. Radioul era optional, ca si acum, dar avea preinstalatia, fara boxe. Exprimarile lui NC cu idiotii sunt fabulatii, pt. ca el nu stia sa se exprime astfel.
    3. Trabant 600 (1958) nu a fost conceputa ca masina de top, pentru ca RDG nu avea dreptul sa fabrice masini cu motoare in 4 timpi. Din contra, a fost conceputa ca o masina f. ieftina pentru tot poporul.
    Articolul este plin de inexactitati si de accente de ranchiuna, probabil pentru ca individul nu mai este bagat in seama suficient. Ramane insa un mister cum de mai este luat in consideratie in conditiile actuale?!
  • +2 (6 voturi)    
    grija mare (Luni, 1 iunie 2009, 12:53)

    Mircea [anonim]

    Da' ce grija mare l-a apucat pe Pacepa de industria auto americana. Eu as spune mai degraba ca industria auto americana deja traieste de multi ani experienta Dacia, Oltcit, Jaguar, pentru ca: masinilie americane nu au fost nicicodate de calitate, nu au fost niciodata frumoase, inspirate, etc. Sunt si au fost niste brute. Mai scutinti-ne de problemele americanilor. Nu ne intereseaza!!!!
  • +4 (8 voturi)    
    Tradatorul (Luni, 1 iunie 2009, 13:08)

    Pintea Viteazul [anonim]

    Tradatorul isi permite sa dea sfaturi, asa neimbalsamat cum este. El nu a avut nici o legatura cu industria romaneasca decat in masura in care a vandut secretele noastre serviciilor occidentale, contra SUME de BANI, valuta forte. El a tradat Romania, nu pe Ceausescu si alte minciuni, El a tradat doar din interese materiale, din dragoste de arginti.
    • +6 (8 voturi)    
      secrete? (Luni, 1 iunie 2009, 14:27)

      Mircea Haiducul [anonim] i-a raspuns lui Pintea Viteazul

      Colega, despre ce secrete este vorba? Si despre ce suma de bani in valuta forte este vorba? Sfaturile le-a dat, dupa cate imi dau seama, americanilor, nicidecum Romaniei tradate. Daca le da sfaturi proaste americanilor, inseamna ca, din patriotism pentru Romania, isi repara greseala fata de cei tradati, caci Pacepa n-a fost seful Servicului Secret Extern a lui Ceausescu, ci seful Serviciului Secret Extern al intregului nostru popor de la orase si sate. Traiasca si infloreasca scumpa noastra patrie in frunte cu! Ura! Ura! Ura! (de clasa, evident!). Ar fi fost mult mai plauzibil totusi, daca dadeai poporului insetat de cunoastere cateva detalii mai precise despre comertul cu secretele poporului facut de tradatorul de renume mondial Pacepa, care este.
  • +4 (6 voturi)    
    Continuam sa baltim (Luni, 1 iunie 2009, 13:24)

    idefix [anonim]

    Toate comentariile arata de ce stam de vreo 2000 de ani in baltoaca noastra nenorocita: suntem prea destepti fata de ceilalti, in cazul acesta americani. Pur si simplu suntem floarea acestui pamant, desteptii acestei planete.
    Pacepa l-a tradat pe Ceausescu. A identifica poporul roman cu Ceausescu este gresit. Iar pe Ceausescu l-a tradat chiar poporul, la 22.12 1989. Pentru ca Ceausescu a tradat poporul roman.
  • 0 (2 voturi)    
    nationalizare, curat capitalism! (Luni, 1 iunie 2009, 13:28)

    ko [anonim]

    Ce varsta are omul? Cu timpul dai in mintea copiilor. A ajuns sa le dea lectii tovarasilor americani. Totusi, un aspect corect semnalat este acesta: nationalizarea inseamna scaderea calitatii produsului, inseamna cresterea costurilor, inseamna salarii mai mici, demotivarea muncitorilor, inseamna dezvoltarea monstruoasa a administratiei, inseamna obligarea statului de a sustine industria sau ramura sau sectorul economic respectiv in viata... pentru a recupera investitia, si asta duce la cele de mai sus. renault era intr-adevar regie de stat in perioada respectiva, iar calitatea slaba a produselor a dus la scaderea pretului, pentru a ramane pe piata, iar pretul mic a permis (si obligat in acelasi timp) intrarea Renault-ului pe pietele sarace, pe care se bazeaza de altfel si astazi. Pe de alta parte, nationalizarea propusa nu reprezinta decat un aspect din linia directoare, mai draga, economico-sociala pe care tovarasii americani si nu numai, caci si europenii fac asta, au ales-o pentru urmatoarele 2-3 decenii.
  • +3 (5 voturi)    
    DEZERTOR NOTORIU (Luni, 1 iunie 2009, 13:37)

    YO [anonim]

    si totusi romania din acea vreme facea jocurile in orientul mijlociu ....iar acum a devenit o colonie a occidentului careia i-a secatuit resursele ....si are o datorie de 70 de miliarde de euro....care se va transforma in saracie si precaritate pe 2-3 generatii ....stupid people.....traiti bine ....
  • +1 (1 vot)    
    Renault 12 (Luni, 1 iunie 2009, 14:11)

    Nae Reno [anonim]

    "Pacepa spune ca Ceausescu a ales Renault, fiindca era o companie de stat, iar licenta pentru masina Renault 12, care era un automobil gata sa fie scos din productie la vremea aceea, era cea mai ieftina. In curand, a luat nastere Dacia."

    Corect este "Renault 12, care era un automobil gata sa fie scos in productie" pentru ca fabricarea lui a inceput in octombrie1969.
  • -2 (4 voturi)    
    Guru tradator (Luni, 1 iunie 2009, 14:11)

    Popescu [anonim]

    In alte tari, tradatorii sunt impuscati, la noi sunt tratati ca niste "guru".
  • -1 (5 voturi)    
    Motorizarea Romaniei (Luni, 1 iunie 2009, 14:24)

    Protonic [anonim]

    Motorizarea Romaniei s-a facut cu Dacia, ca a fost buna ca a fost rea.
    Pacepa ramane un tradator, indiferent cat de bine este vazut sau ce calitate are.
    • 0 (4 voturi)    
      Motorizarea Americii (Luni, 1 iunie 2009, 15:01)

      Neutronic [anonim] i-a raspuns lui Protonic

      Motorizarea Americii s-a facut cu Ford, Chrysler, Buick, Lincoln, Dodge, Jeep, GMC, Cadillac, Harley-Davidson, Chevrolet, Pontiac, Boeing, Lockheed, McDonnell-Douglas, Sikorsky, Caterpillar si de alte nationalitati. Ca au fost bune, ca au fost super bune, oricum toate au fost fabricate de fime sau corporatii particulare. Daca America are usoare ameteli, restu' lumii face gripa porcina si datorita faptului ca industria auto americana a fost cea care a dat tonu' la cantec in lume. Oricine, daca e pus in situatia sa aleaga un Ford sau o Dacie, amandoua masinile productie 1989, bune, rele cum or fi, alege Fordu', prietenii stiu de ce. Ramane sa mai aflam si noi de ce. Cat despre bine-vazutul oricum tradator Pacepa cu calitati indiferente, mania proletara nu-l va ocoli niciodata, tovarasii stiu de ce.
  • -1 (3 voturi)    
    operatiunea: spalare creier genratie tanara (Luni, 1 iunie 2009, 14:43)

    un privitor [anonim]

    face parte din denigrarea continua a poporului roman de el si alte cozi de topor,care au ca subiect numai socialismul nationalist dintre "53-"89,excluzand perioada bolsevic-stalinista dintre "44-"53,cea cu conducatori alogeni veniti pe tancuri de ocupatie,cum se pare ere si el.e si mincinos,deoarece oltcitul s-a dezvoltat dupa ce a fugit el,lasul si tradatorul,iar dacia-renault 12(cu tractiune pe fata-f buna pt drumurile noastre) a fost luata ca licenta(apoi asimilata) urmare relatiilor bune intre ceausescu si de gaule.oricum,minte cu nerusinare: dacia a fost o masina populara reusita care a ridicat industria romaneasca prin reteaua de intreprinderi si service-uri organizate pt.prima oara profesionist pe verticala/orizontala si nivelul de tehnicitate al poporului-orice posesor dacia a invatat cu niste chei si o surubelnita mecanica auto,aplicand aceste deprinderi si in alte activitati tehnice domestice sau industriale.a fost un fel de
    calificare mecanica la locul de munca
    generalizata.datorita daciei s-au dezvoltat si alte
    industrii: chimice de cauciuc,garnituri,vopsele, siderurgie-tabla,electrice-acumulatoare,becuri, relee, radio auto-predeal,turnatorie-bloc motor, mecanica fina-carburator,motoare,ambreiaj,cutii de viteza,sa, care au pus bazele unei industrii auto
    romanesti care inainte de "89 producea:camioane si trailere pana la 100t( la marsa),tractoare, excavatoare si macarale mobile,autoturisme de teren aro,tab-uri,tancuri,sa.in astfel de intreprinderi si altele s-a format mult ravnita forta de munca educata si supercalificata cu care ne creditau strainii in anii "90.in prezent,unde sa se mai califice romanii in tara,deoarece majorotatea intreprinderilor de dinainte de "90 au disparut si cu ele si produsele respective?
    • -1 (1 vot)    
      ptr.un privitor (Luni, 1 iunie 2009, 15:13)

      sile [anonim] i-a raspuns lui un privitor

      Perfect de acord cu tine.

      ( Las deoparte modul in care iti prezinti ideiile)
    • +2 (4 voturi)    
      operatiunea: spalare creier generatie batrana (Luni, 1 iunie 2009, 16:31)

      un privitor la privitor [anonim] i-a raspuns lui un privitor

      Asa este, privitorule! Am avut eu o banuiala ca lumea nu striga in decembrie: Jos Ceausescu!, ci: Jos cozile de topor continuu denigratoarte la adresa poporului roman si a realizarilor de o inestimabila valoare teoretica si practica!, dar astazi mi-ai deschis ochii. Cel mai tare imi lipseste radio auto-predeal, cu care ascultam radio Europa Libera, ca sa stiu cum sa ma apar de denigrarile vandutilor pe un pumn de arginti in slujba imperialismului american, ca de turnatorie, nu numai in bloc-motor, poporul roman suveran n-a dus lipsa, ba chiar a fost belsug la capitolu' asta.
      Cum Pacepa si cozile de topor defaimatoare la adresa poporului roman au condus Romania dupa 1989, e normal sa fim indignati pe acest tradator de neam si tara, care noaptea pe furis, a furat industriile auto ale poporului. Rusine sa-ti fie, Pacepa! Nu-i frumos ce-ai facut!
      • 0 (2 voturi)    
        tehnica eseistica a dezinformarii (Luni, 1 iunie 2009, 17:41)

        spectator tv [anonim] i-a raspuns lui un privitor la privitor

        1.ce vroiai sa strige?jos theodor diamant sau k.marx,fr.engels,lenin,stalin,gheorghiu dej,sa?
        2.despre radiourile externe care vb., nu erau comerciale,erau in misiune....
        3."tunatorii"-informatorii,la care te referi, ii au toate politiile si serviciile din lume.
        in rest, se vede ca esti instruit in tehnica dezinformarii, similar cu cei care lansau, in "90,in deradere, lozinca "nu ne vindem tara!" si...chiar s-a vandut.
        • +3 (3 voturi)    
          tehnica eseistica? (Luni, 1 iunie 2009, 18:17)

          un privitor la privitor [anonim] i-a raspuns lui spectator tv

          Mai spectatorule, ma confunzi cu Patapievici. Ai dreptate: Pacepa nu era in tara, Marx, Engels, Lenin, Stalin si Gheorghiu Dej erau morti. Au strigat si ei ce le-a venit la gura. Cat despre radio Europa Libera, cred ca am fost mai mult decat vehement: un post de radio ne-comercial al imperialistilor americani, adica partenerii nostri NATO de astazi. Ce, am zis eu altceva? Turnatorii nostri erau mai patrioti decat turnatorii lor, adica e de bine. De ce imi rastalmacesti cuvintele? Cat despre tehnica eseistica a dezinfromarii, trebuie sa recunosc ca n-am fost destul de convingator cu deraderea mea in ceeace priveste lozinca "nu ne vindem tara", fapt pentru care n-am fost angajat de agenturi. Imi pare rau ca te dezamagesc. Sigur ma confunzi cu Patapievici: tehnica eseistica? M-ai dat gata, 'telectualule!
      • 0 (0 voturi)    
        tehnica eseistica a dezinformarii (Luni, 1 iunie 2009, 17:52)

        un spectator tv [anonim] i-a raspuns lui un privitor la privitor

        1.ce vroiai sa strige?jos theodor diamant sau k.marx,fr.engels,lenin,stalin,gheorghiu dej,sa?
        2.despre radiourile externe care vb., nu erau comerciale,erau in misiune....
        3."tunatorii"-informatorii,la care te referi, ii au toate politiile si serviciile din lume.
        in rest, se vede ca esti instruit in tehnica dezinformarii, similar cu cei care lansau, in "90,in deradere, lozinca "nu ne vindem tara!" si...chiar s-a vandut.
        • 0 (0 voturi)    
          tehnica eseistica a repetarii (Luni, 1 iunie 2009, 18:37)

          privitor la privitor [anonim] i-a raspuns lui un spectator tv

          Stimate spectator tv, mi-ai raspuns de doua ori. Privitor la privitor este una si aceeasi persoana, deci nu trebuia sa te deranjezi de doua ori, eseistic vorbind. Amabilitatea ta m-a coplesit insa. Multumesc oricum pentru sfaturile intelepte pe care mi le-ai dat. Am o mica intrebare totusi, inteleptule: cine-i Theodor Diamant, domnule?
  • -2 (4 voturi)    
    pacepa (Luni, 1 iunie 2009, 14:57)

    resita31 [utilizator]

    vad ca se pricepe la orice pacepa asta... poate vine sa imi schimbe si mie tzeava de la apa rece din baie...
    daca se da asa de roman, chiar daca a desconspirat secretele STATULUI ROMAN si nu a lui Ceausescu, de ce nu s-a intors in Romania dupa caderea regimului comunist? ...
    cred ca presa nu ar trebui sa mai promoveze elementele negative ci sa supuna dezbaterilor doar principiile conceptelor.
    • +2 (4 voturi)    
      Ceausescu (Luni, 1 iunie 2009, 16:02)

      area51 [anonim] i-a raspuns lui resita31

      Multiubite si stimate, o fi deconspirat Pacepa secretele statului roman si nu a lui Ceausescu, da' trebuie sa recunosti ca, pentru ca presa sa nu mai promoveze elementele negative ci sa supuna dezbaterilor doar principiile conceptelor, trebuie sa tina seama de sinergia faptelor. Iar sinergia faptelor, mai draga, il promoveaza mai degraba pe Ceausescu ca element negativ. C-asa a fost atunci, cand probabil erai resita11. Nu are rost sa stai cu casa ravasita: tocmeste un instalator. Pacepa nu vine sigur sa-ti repare teava din baie.
  • -3 (5 voturi)    
    Pacepa (Luni, 1 iunie 2009, 15:10)

    sile [anonim]

    Cred ca era corect sa se intituleze " Idiotul industriei auto romane" sau si mai bine " Idiotul national".
    Era mult mai aproape de adevar!!

    Pe de alta parte,faptul ca se mai gasesc unii prin America sa se uite in gura lui imi spune ca si acolo sunt o gramada de prosti.
    • +3 (5 voturi)    
      Pacepa (Luni, 1 iunie 2009, 16:59)

      sica [anonim] i-a raspuns lui sile

      Asa e Sile. O gramada de prosti se mai gasesc prin America! Ca e si vorba aia batraneasca: cine n-are romani, sa-si cumpere. Da' americanii, prosti: din toti oamenii destepti pe care i-a dat poporu' nostru, l-a ales taman pe tradatoru' Pacepa. Asta spune multe despre gramada de uitatori in gura din America.
  • -2 (4 voturi)    
    pacepa-pa (Luni, 1 iunie 2009, 15:52)

    mos ion roata [utilizator]

    Aveam o impresie mai buna despre ex-general dar se pare ca habar nu are ce vorbeste!
    • +1 (1 vot)    
      pa-pacepa (Luni, 1 iunie 2009, 16:49)

      si unirea [anonim] i-a raspuns lui mos ion roata

      Stai linistit, mos Ioane! Pentru ca ai habar ce vorbesti, ex-generalul nu si-a schimbat parerea despre tine.
  • -4 (4 voturi)    
    da, si? (Luni, 1 iunie 2009, 16:42)

    radu [anonim]

    da, si? Foarte bine a facut Ceausescu!! se cheama ratiune de stat, si toate statele o practica.. de asta exista agenti si servicii secrete.. in special SUA & co.
  • -1 (3 voturi)    
    mai traieste (Luni, 1 iunie 2009, 17:13)

    george [anonim]

    mai traieste pacepa . Oricum nu este decat un tradator ordinar.
  • -1 (1 vot)    
    reclama :) (Luni, 1 iunie 2009, 17:53)

    Lucian* [utilizator]

    omul doar isi face reclama.
    Are nevoie de niste bani si trebuie sa-si vanda pielea scump.
    Ceea ce face e este ca si in reclama cu berea ... probably the best beer in the world!

    Asta este!
    Ce nu ati avut o tona de idioti pe sticla care se bateau in piept ca ei sunt cea mai tare chestie de la inventarea apei calde?

    Omul isi vinde pielea scump! Indiferent cat de mare si de important era Pacepa, totusi era din Romania si nu avea cu ce sa pericliteze securitatea URSS la momentul cand a dezertat. Sa ne vedem totusi lungul nasului...

    De sfarstit: prost nu este cel care cere, prost este cel care plateste.
  • -1 (5 voturi)    
    lasa-ne (Luni, 1 iunie 2009, 19:13)

    alecs [anonim]

    ai fost si ai ramas un gunoi uman ,de acolo de unde esti atat iti spun, si tu si toti cei ca tine o sa platiti greu la cat rau ai facut romaniei si multor oameni nevinovati
    de rusine nu te mai intreb ca poate din cauza pastilelor ai si uitat ce inseamna sau nu ai stiut niciodata ce inseamna asta
    asa ca lasa-ne cu tampeniile tale si daca nu ti se face cumva scarba de tine , aducandu-ti aminte cum pupai pe altii in dos ,sa iti fie tie bine ,atunci ai trait degeaba
  • 0 (2 voturi)    
    Articolul e o facatura ziaristica ! (Luni, 1 iunie 2009, 21:02)

    socrate [anonim]

    Tradator sau nu , Pacepa nu era un idiot !
    Articolul asta e scris de un om care nu trait acele vremuri si face confuzii grave .
    Evident ca articolul nu are nici o legatura cu Pacepa - acesta sigur nu ii va da in judecata ca s-au folosit de numele sau - asa ca scopul a fost atins .
    S-a realizat un articol cu rating ridicat ! Cea ce dovedeste ca semnatarul articolului Vlad Barza si-a atins scopul , chiar daca de fapt ne ia de prosti pe noi , cititorii Hotnews.
  • 0 (0 voturi)    
    Ramo (Luni, 1 iunie 2009, 22:48)

    andrei [anonim]

    Ce aberatii!!! Renault 12 in momentul cand Romania cumpara licenta tocmai isi incpea cariera in Franta, era topul tehnologiei Renault. Asa ca lasati dezinformarea, aberantilor!
  • 0 (0 voturi)    
    Dacia @pace BA (Marţi, 2 iunie 2009, 9:07)

    zamfi [anonim]

    am cumparat in rate in anul 2003 o Dacie si merge bine si acum ????? !!!!
  • -2 (2 voturi)    
    Costul tradarii lui P. (Marţi, 2 iunie 2009, 9:59)

    Lucius Iesanul [anonim]

    Se tot spune ca deteriorarea vietii dupa 1976 in RO se datoreaza doar inceperii rambursarii fortate a BM. Tradarea lui Pacepa a costat securitatea Romaniei cca 3 miliarde USD, dati evident in circa populatiilor. Deci o alta cauza importanta.
    Apoi a fost si Cutremurul 1977.


    PS - Ma bucur sa vad ca minciunile patronate pe internet de cercurile americane nu prea mai prind la multi romani. BIne ar fi sa se trezeasca lumea si la cele debitate de "americanul" Tismaneanu.
  • 0 (2 voturi)    
    Pacepa e un nimeni (Marţi, 2 iunie 2009, 10:46)

    Maximus [anonim]

    beshinosu asta batran vad ca are tupeul sa dea lectii congresului si lui Obama...hahaha...pai in primul rand el trebuie lichidat ca tradator al tarii, indiferent ca a tradat in comunism sau nu...tot un tradator ramane, si acum el se apuca sa spuna din secrete, pai lemurianu asta nu e normal, ar trebui inchis si lichidat...e un nimeni, ce tupeu arfe, incredibil....
  • 0 (0 voturi)    
    D-le Vlad Barza stii bancul? (Marţi, 2 iunie 2009, 10:54)

    SILE [anonim]

    Cu vrabiile, balega si vinatorul? Daca nu, afla-l.
  • 0 (2 voturi)    
    ELIPTIC (Marţi, 2 iunie 2009, 13:14)

    Levap [anonim]

    ANUNT
    Cumpăr sau închiriez ştergător scuipat pe ecran pentru perioada postării pozei lui pacepa
  • +1 (1 vot)    
    mortu' de la groapa (Marţi, 2 iunie 2009, 14:23)

    salea [utilizator]

    lasati mortu'n groapa lui, ne-am saturat de prostiile puse pe seama acestui sekurake-bolshevik ! Gata !!!
  • +1 (1 vot)    
    DIVERSIUNE, INTOXICATIE, asta-i omul IMP! (Marţi, 2 iunie 2009, 16:26)

    niv [utilizator]

    ca tot romanu', musiu' Pacepa a cautat si el un castig personal, avand o formatie strict diversionista, marturie stand tocmai cartea <O.R.>, o super-dubioasa culegere de diversiuni tipic"securiste", "orizonturili rosii" ale unui adevarat specialist in INTOXICATIE, meserie romaneasca!
    este un produs tipic ceausist, unul din scribalaii de "export" ai regimului Epocii de aur, un cap de pod al unui sistem intreg ce nu a disparut, timp in care Romania a beneficiat de Clauza Natiunii celei mai Favorizate, acordata cu generozitate de USA, iar apoi, de NATO's membership, dispunand de toata increderea Washingtonului; parca prietenii nu se spioneaza intre ei, parca amicii nu se jefuiesc de bine ce le-ai castigat amabilitatea si sprijinul, atunci la ce le trebuia romanilor atata spionaj in tot Occidentul, mesmerizat si neutralizat de jocul lui Ceasca, "anti-sovieticul", chipurile...!?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri