Programul Rabla continua sa duca piata auto germana spre noi recorduri, in timp ce alte piete mari din Europa sunt in agonie. Vanzarile de masini noi au crescut cu 40% fata de luna a cincea din 2008, spre aproape 400.000 de masini, iar previziunile pentru intreg anul ar putea fi modificate in urcare cu 500.000 de masini, noteaza Reuters.

In mai s-au vandut 390.000 de masini in Germania, crestere de 40% fata de luna similara din 2008. Asta dupa ce piata a urcat cu 19% in aprilie, spre 380.000 de masini noi. Asociatia importatorilor auto din Germania are de gand sa modifice estimarile de inmatriculari pentru intreg anul, de la valoarea pesimista de 3 milioane de unitati, spre 3,4 - 3,5 milioane de unitati.

Cresterea se datoreaza programului Rabla, lansat in februarie, prin care autoritatile ofera 2.500 euro celor care-si caseaza masina mai veche de noua ani pentru a-si lua un automobil nou. Initial au fost 600.000 de locuri, dar dupa ce numarul cererilor a depasit un milion, autoritatile au decis sa mareasca bugetul pentru a include doua milioane de masini.

Programele Rabla s-au raspandit pe tot parcursul Europei anul acesta, iar in unele tari rezultatele se vad, in altele abia incep sa apara, iar in unele locuri efectul pozitiv paleste. Totusi, spre exemplu in Franta piata masinilor noi a urcat cu 12% in mai, ajutata de un program Rabla la care prima de casare e de 1.000 de euro daca renunti la masina mai veche de 10 ani. Se adauga si un bonus de 700 de euro daca masina are emisii mai mici de 120 g CO2/km.

In Marea Britanie prima de casare e un pic peste 2.200 euro, iar autoritatile au spus ca vanzarile au crescut cu 35.000 de unitati din aprilie cand programul a inceput. In Spania, prima de casare e de 2.000 de euro, dar programul a inceput abia in mai si rezultatele nu se vad inca. Piata a scazut cu 38% luna trecuta, dar valoarea e ceva mai buna decat in lunile anterioare.

Interesant este ca in Italia efectul programului Rabla pare sa dispara, piata scazand cu 9%.