Mitsubishi a anuntat ca prima sa masina 100% electrica va costa 47.000 de dolari in Japonia

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 5 iunie 2009, 11:08 Economie | Auto

Mitsubishi i MIEV
Foto: Hotnews
Mitsubishi Motors a anuntat vineri ca modelul compact i -MIEV 100% electric va costa circa 47.000 de dolari si va fi disponibil pentru companii din iulie in Japonia. In primul an tinta de vanzari este de numai 1.400 de masini, dar in cativa ani se pot atinge 30.000 de masini, nivel de la care modelul va aduce profit. Masina se incarca in sapte ore si are o autonomie de 160 km. Compania spune ca pretul MIEV va scadea odata cu marirea productia, tinta fiind ca modelul sa ajunga la 20.000 de dolari.

Masina i-MIEV are patru locuri, emisii zero de CO2, iar producatorul spune ca autonomia de 160 km e suficienta pentru 90% dintre soferii care merg zilnic cu masina la serviciu. Modelul a fost prezentat sub forma de concept la mai multe saloane auto mari, versiunea de serie este gata, iar livrarile pentru flotele auto din Japonia pot incepe in iulie. Tot de atunci pot face comenzi si clientii persoane fizice, care insa isi vor primi masinile doar din aprilie 2010.

In anul fiscal care incepe in aprilie 2010 compania spera sa vanda 5.000 de masini i-MIEV in Japonia si 1.000 in alte tari. Anul urmator tinta de vanzari va fi de 15.000 de unitati, iar doi ani mai tarziu ar trebui sa se ajunga la 30.000 de masini.

Sefii Mitsubishi spun ca pretul e mare pentru omul de rand, insa modelul se va ieftini cu cat productia de serie va fi mai mare. Tinta ar fi ca pretul masini sa scada pana in jurul valorii de 20.000 dolari, insa obiectivul pare greu de atins.

In Japonia, datorita stimulentelor fiscale oferite de autoritati pentru achizitia de masini ecologice, cumparatori pot ajunge sa plateasca cu aproape 15.000 de dolari mai putin pentru masina.

Japonezii s-au facut cunoscut prin masinile hibride, stil Prius, care insa se bazeaza pe un motor clasic cu benzina si utilizeaza pe distante scurte exclusiv motorul electric. Mitsubishi nu a scos masini hibride, ci trece direct la un model electric, insa pentru inceput pretul e prohibitiv pentru oamenii din clasa medie, iar obiectivele trasate de japonezi dovedesc si ele ca vor mai trece ani buni pana cand o masina electrica va ajunge sa se vanda in volume mari.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2163 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Consum? (Vineri, 5 iunie 2009, 11:29)

    xyz [anonim]

    Domnule Barza, nu ne spuneti si noua cat curent consuma masina asta la 100 km? Doar asa, de dragul comparatiei, nu ca as avea 47 k dolari...
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Vineri, 5 iunie 2009, 12:31)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui xyz

      The car has a range of 130 kilometres (80 mi) for the 16 kW·h lithium-ion pack and 160 kilometres (100 mi) for the 20 kW·h pack. Top speed is 130 kilometres per hour (80 mph). (Wikipedia)
      Asta înseamnă 12,5 kwh/100 km sau un cost de aproximativ 5 lei/100 km.
      • +1 (1 vot)    
        și (Vineri, 5 iunie 2009, 12:51)

        Catalin [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        În primul rând, nu se poate discuta de o tehnologie pentru o mașina sută la sută ecologică, poate doar una ca a lui Fred Flinstone, dar totuși să nu uităm că simplul proces de a produce o mașină înseamnă emisii, și chiar considerabile. Așa că mai bine, domnilor, ridicați-vă fundul de pe scaunele mașinilor, doamnelor, nu vă mai machiați atâta că s-ar putea să se întindă tencuiala, și luați-vă o bicicletă de oraș de câteva sute de lei. Zero emisii, bună pentru sănătate, recuperați banii în maxim o lună.
        • 0 (0 voturi)    
          Senchiu (Vineri, 5 iunie 2009, 14:25)

          xyz [anonim] i-a raspuns lui Catalin

          Multumesc pentru raspunsul legat de consum, intr-adevar suna foarte bine 5 lei/100 km, daca si cheltuielile de intretinere ar fii mici, ar ramane doar sa scada pretul de achizitie si in 10-20 de ani petrolul e istorie.

          Cat despre mersul pe bicicleta - eu as merge cu bicicleta, dar nu vreau.
          • 0 (0 voturi)    
            dar curentul ala cum este produs? (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 8:05)

            eolianu [anonim] i-a raspuns lui xyz

            ala cu care incarci tu masina din ce crezi ca va fi produs? tot din petrol!
            Nu are loc decat crearea unor mastodonti de productie pt electricitate si care vor fi controlate de una sau 2 persoane de pe glob.
  • 0 (0 voturi)    
    Cine da 47 de mii de $ pe aia (Vineri, 5 iunie 2009, 11:44)

    Alex S [utilizator]

    Sa fim seriosi arata ca o masina de 10 mii nu de 50 de mii. Singurii care s-au prins ca masina electrica trebuie sa arate la fel de bine ca o masina care costa aceiasi suma sunt aia de la Tesla Motors, care or sa scoata Model S la 50 de mii de $, si masina chiar arata ca o masina de 50 de mii de $.
    • 0 (0 voturi)    
      taran (Vineri, 5 iunie 2009, 12:16)

      leon [anonim] i-a raspuns lui Alex S

      banii pe care ii dai in plus nu au legatura cu aspectul....ci cu emisiile 0...si este un pret foarte mic de platit....
      • 0 (0 voturi)    
        Atentie la apelative (Vineri, 5 iunie 2009, 14:35)

        Mario [anonim] i-a raspuns lui leon

        Tesla produce masini cu propulsie 100% electrica. Deci si in cazul lor emisia este 0 in cazul deplasarii. In procesul de fabricatie..... e alta discutie. Polueaza toti producatorii de masini, nu doar cei care scot pe piata masini 100% electrice.
  • +1 (1 vot)    
    din ce e produsa energia electrica? (Vineri, 5 iunie 2009, 11:48)

    moroshan [anonim]

    Masinile electrice nu sunt solutia, mai bine s-ar concentra pe combustibili alternativi, gen...H2O.
    • -1 (1 vot)    
      pai nu asta e ideea (Vineri, 5 iunie 2009, 12:10)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui moroshan

      In general la masinile electrice/hibride sau chiar si cele pe hidrogen ideea e nu de a deveni "eco", atat productia curentului cat si a hidrogenului se face prin metode care la randul lor polueaza.

      Scopul este de a avea un combustibil care nu se va termina niciodata. Hidrogenul este cea mai abundenta materie de pe plantea noastra si spre deosebire de petrol, nu se va termina.

      Acum se polueaza si cu producerea combustibilului dar si prin consumul lui. In viitor se va polua doar pentru producerea lui.
    • 0 (0 voturi)    
      h (Vineri, 5 iunie 2009, 12:15)

      leon [anonim] i-a raspuns lui moroshan

      prin h20 te referi probabil la hidrogen ca, combustibil alternativ. Si hidrogenul cum crezi ca e obtinut? iti raspund eu....prin electroliza....adica tot cu ajutorul energiei electrice...
    • 0 (0 voturi)    
      masini electrice (Vineri, 5 iunie 2009, 12:31)

      chachapoya [utilizator] i-a raspuns lui moroshan

      Masinile electrice sunt o solutie buna pentru tehnologia curenta. Nici aceasta nu e destul de dezvoltata insa e viabila in viitorul apropiat pentru producerea in masa. Producerea de electricitate pentru a parcurge acelas numar de km ca o masina traditionala costa mult mai putin si polueaza mult mai putin.

      Crezi ca daca ar fi asa usor sa faci masini cu H2O nu s-ar face?
  • 0 (0 voturi)    
    Solutie normala (Vineri, 5 iunie 2009, 12:32)

    DRIVEX [anonim]

    In acest moment masinile electrice reprezinta singura solutie viabila. Aspectul in cazul lor nu e primordial. Arata asa pt ca trebuie sa fie aerodinamica. Noi trebuie sa circulam cu masini electrice si statul sa ne dea curent din surse "verzi". Am totusi o dilema: daca ai masina de serviciu si ii spui sefului dimineata ca nu poti pleca pt ca tb sa o mai lasi putin la incarcat in parcarea firmei o sa iti spuna: da' ce, tu nu ai o priza acasa sa o pui la incarcat noaptea (pe banii tai)?!
    :)
    • 0 (0 voturi)    
      Contor (Vineri, 5 iunie 2009, 12:46)

      GreenFool [anonim] i-a raspuns lui DRIVEX

      Totul este calculabil, inclusiv si cantitatea de curent consumat acasa si cel de la servici. Sunt contoare, calculatoare, etc. ieftine.
  • 0 (0 voturi)    
    o singura problema apare (Vineri, 5 iunie 2009, 12:46)

    cocos [anonim]

    o problema care incheie epoca masinilor electrice inca dinainte sa apara ele..... Doar daca-ti pui un pic imaginatia la incercare realizezi daca s-ar putea realiza pt un oras ca Bucuresti (nu spun pt lumea intreaga) o infrastructura electrica, care sa incarce simultan 1.200.000 de masini. Nici nu mai vorbesc si de faptul ca acea electricitate provine cam 50% tot din combustibili fosili (petrol, carbuni etc..)
    • 0 (0 voturi)    
      sau nu (Vineri, 5 iunie 2009, 14:30)

      un oarecare [anonim] i-a raspuns lui cocos

      gandeste-te putin! infrastructura electrica.... adica prize de 220V... Reteaua electrica e cea mai raspandinta in lume. si da electricitatea provine si din combustibili fosili, dar e cam singura sursa de energie 100% inepuizabila si poate cea mai ieftina.
      mai mult masinile ecetrice o sa fie considerabil mai scumpe. asta inseamna ca nu toti o sa ne permitem sa ne cumparam masini sa ne miram unii la altii in trafic.
      numai de bine dupa parerea mea
    • 0 (0 voturi)    
      reteaua electrica (Vineri, 5 iunie 2009, 15:13)

      cocos [anonim] i-a raspuns lui cocos

      reteaua electrica nu inseamna doar prize de 10 lei bucata. :) In momentul in care isi baga toti masinile la incarcat, s-a terminat cu intreaga retea electrica. Nu avem capacitatea de a produce atata electricitate cata este nevoie si....ma indoiesc ca se pot aplica restrictii de ore cand ai dreptul sa-ti incarci masina
  • 0 (0 voturi)    
    Soare, Vant, Apa! (Vineri, 5 iunie 2009, 23:33)

    mogu gogu [anonim]

    mai baietii mamei.. da de panouri solare, ati auzit? sau energie eoliana!!! Ce treaba am eu cu priza de la E-on.. cand eu am electricitatea mea acasa!!!
  • 0 (0 voturi)    
    o fi sau n-o fi.... (Marţi, 9 iunie 2009, 22:19)

    tiborg [anonim]

    Da mai baieti, e bine sa ne schimbam de pe masinile care consuma petrol pe ceva nepoluant precum masinile electrice, problema insa este ca in prezent aproximativ jumatate din zacamintele globale de litiu sunt in Bolivia, tara care nu lasa alte state sa-i exploateze aceste zacaminte. Chiar daca tot litiul ar fi disponibil pentru exploatare tot nu ar fi suficient pentru a satisface cererea actuala de automobile. Si mai este o problema, bateriile cu litiu au o durata de viata determinata, nu se reincarca la infinit. Durata de reincarcare este lunga; parcurgi niste kilometri (nu multi) dupa care trebuie sa stai cateva ore la incarcat ca sa poti pleca mai departe. Nu suna prea bine... Mai plauzibila este calea aleasa de Honda FCX Clarity, masina care merge cu hidrogen si oxigen si singura emisie pe teava de esapament este apa. Consumul este ca la un motor pe benzina, costa tot pe acolo, ai si cai putere si este si ecologica. Pentru cei care pot si vor, dati o fuga pana in California, e singurul loc unde se comercializeaza aceasta masina pentru ca sunt sigurii care au statii cu hidrogen (asa cum avem noi statii cu gpl). Parerea mea este ca viitorul este masina electrica, dar nu cea pe baterii ci cea cu hidrogen si oxigen. Din pacate insa, deocamdata, cat mai exista petrol, suntem la mana gigantilor din industria petroliera care fac cartile pe plan mondial.
  • 0 (0 voturi)    
    numai nebuni (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 3:22)

    mihai [anonim]

    Salut.De curand mi am lipit pe capacul pe unde bag motorina, cu albastru H2O,,,, si toata lumea se uita ca la ozn uri la mine... hehehe...e tare senzatia...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică