Dupa amanari si incertitudini, Curtea Suprema de Justitie din SUA a dat unda verde vanzarii unor active cheie ale Chrysker catre un consortiu la care Fiat va detine 20%, guvernele SUA si Canadei vor avea 12%, iar sindicatul UAW va avea 68%, noteaza Bloomberg. UPDATE:Tranzactia a fost parafata miercuri, iar Chrysler are sanse sa revina pe linia de plutire si evita lichidarea.

cele doua companii au anuntat ca au batut palma miercuri pentru constituirea aliantei globale de care s-a vorbit in ultimul timp, iar noul Chrysler va incepe imediat operatiunile.

Curtea Suprema de Justitie a respins pana la urma cererile creditorilor care vizau anularea tranzactiei prin care cele mai bune active ale Chrysler merg spre noua companie condusa de oameni de la Fiat. Curtea a considerat ca cererile unor fonduri de pensii din statul Indiana nu sunt justificate, iar procesul prin care se constituie alianta nu trebuie blocat.

Cei doi producatori auto au vanzari mondiale cumulate de 4,5 milioane automobile anual, ceea ce plaseaza alianta pe locul sase in lume. Sergio Marchionne, CEO al Fiat, spunea ca in aceasta perioada vor supravietui numai producatorii care fac aliante, iar dupa criza vor ramane pe piata doar cinci - sase grupuri auto mari.

Noua companie este condusa de Marchionne si prela o buna parte din activele Chrysler, in afara de opt situri de productie, cateva proprietati imobiliare plus 789 de delaeri cu care contractele s-au intrerupt.

Chrysler va incepe sa vanda primele masini in SUA peste un an si jumatate, iar cele doua companii vor construi in SUA un model bazat pe Alfa Romeo 149, care inca nu s-a lansat in Europa.

E foarte posibil ca americanii sa construiasca si motoare Fiat in SUA, iar modelul Fiat 500 ar trebui si el lansat in SUA.