O companie britanica a prezentat o masina pe hidrogen cu autonomie de 400 km, dar productia ei e inca departe

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 16 iunie 2009, 17:12 Economie | Auto

Riversimple nu pare a avea un viitor simplu
Foto: captura engadget.com
Compania britanica Riversimple a prezentat o masina care foloseste drept combustibil hidrogenul presurizat si este capabila sa mearga 400 km cu un rezervor si sa atinga maxim 80 km/h, scrie Los Angeles Times. Masina cu doua locuri nu are emisii de CO2, ci elimina doar apa, insa compania planuieste sa inceapa abia peste patru ani productia, dar nu va vinde masinile, ci le va da spre folosinta contra unei taxe lunare. Britanicii spun ca lansarea e un pas important spre intrarea pe piata a masinilor de hidrogen, dar utilizarea lor este departe.

Masina de doua locuri cantareste 350 kg si poate atinge maxim 80 km/h. Compania spera sa inceapa productia in 2013, dar nu va vinde masinile, ci le va da spre folosinta unor clienti care vor plati circa 310 dolari pe luna. Riversimple estimeaza ca masinile vor putea fi utilizate 20 de ani si spune ca sunt destinate traficului urban iar atuul e legat de faptul ca singurele emisii ale masini sunt de apa.

Compania Rversimple a fost fondata de fostul pilot de curse Hugo Spowers, iar proiectul a fost sustinut financiar de stranepotul fondatorului Porsche.

Cand e vorba de tehnologie de propulsie alternativa in industria auto cele mai intalnite sunt masinile hibride care sunt pe piata de ceva timp, insa motorul electric nu are un rol prea important, iar masina are de multe ori un pret piperat. In plus, masinile 100% electrice inca nu au aparut in volume mari. Despre masinile pe hidrogen s-a vorbit mai putin, chiar daca ar putea fi optiunea cea mai ecologica pentru industria auto. Totusi, problemele legate de depozitare, distributie si reincarcare nu au fost rezolvate, astfel ca tehnologia e departe de liniile de productie.

Pana in prezent, conceptele pe hidrogen s-au dovedit a fi grele si scumpe, dar britanicii spun ca masina lor e cu totul altceva si reprezinta un mare pas spre viitor. Vehiculul are cate un motor electric in fiecare roata si este produsa din materiale compozite.

Ramane de vazut daca hidrogenul are un vitor in industria auto, problemele sunt multe, iar pana in 2013 cand va iesi masina, alte tehnologii alternative pot fi considerate mai interesante in piata.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

1368 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    de ce.. (Marţi, 16 iunie 2009, 18:36)

    cristi [anonim]

    este asa departe inceperea productiei..au pus cumva o vb buna cei cu aurul negru ?
  • +4 (4 voturi)    
    Open source (Marţi, 16 iunie 2009, 19:01)

    Hapxiu [utilizator]

    Articolul mi-e trezit curiozitatea, aşa că am făcut un pic de research. Din păcate, mi se pare că autorul a făcut o omisiune esenţială cu privire la proiect: el este creat în sistem open source, ceva ce nu face nici un producător de automobile (din motive legate de profit, evident).

    În alte cuvinte, oricine are acces la planuri şi poate face propuneri de îmbunăţire (evident, dacă se pricepe şi dacă este bine intenţionat).
  • 0 (0 voturi)    
    curat murdar (Marţi, 16 iunie 2009, 22:38)

    M&M [anonim]

    toate bune si frumoase, vai mare chestie masina nu emana CO2 doar apa vai vai ce tare NU polueaza .... sau da ?

    un exercitiu de gandire:

    Daca nu cumva hidrogenul ala sare singur in rezervor si se presuriezeaza de la sine de buna voie si nesilit de nimeni
    SI
    daca nu cumva hidrogenul asta nu se separa si se lichefiaza de capul lui printr-un miracol al naturii

    atunci cred ca trebuie sa ne gandim "un pic" la cat CO2 este emis in procesul de obtinere al lui nea' H

    Ei, dar sa nu fim prea carcotasi macar se gandesc la o solutie s-or gandi ei si la detalii nu ?!
  • +1 (1 vot)    
    Tot e bine... (Miercuri, 17 iunie 2009, 11:21)

    Dani [anonim]

    Frumoasa idee, dar urata rau tare caroseria..pana si Lastunul arata mai bine... las-o balta..
  • 0 (0 voturi)    
    poluare... (Miercuri, 17 iunie 2009, 14:52)

    LP [anonim]

    Cine zice ca motorul pe H nu polueaza, se inseala amarnic. Vaporii de emanati sunt mult mai periculosi decat CO2-ul de acuma. Peste 90% din gazele cu efect de sera este reprezentat de apa sub forma de vapori. CO2 are efect de racire (aviz doamnei Bejenariu), nu de incalzire.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version