APIA avertizeaza ca unele societati de asigurare forteaza posesorii de polite sa apeleze la ateliere auto neautorizate

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 18 iunie 2009, 13:40 Economie | Auto

Unele societati de asigurare forteaza posesorii politelor de asigurare sa apeleze la reparatori neautorizati de catre constructor sub pretextul "firav" al reducerii costurilor, considera Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA). Asociatia avertizeaza ca practica e paguboasa si comporta riscuri precum efectuarea de reparatii de calitate slaba si scaderea performantelor automobilului, din cauza unor piese pirat.

Repararea automobilului in unitati neautorizate prezinta urmatoarele riscuri, subliniaza APIA, intr-un comunicat:

1. Calitatea reparatiilor nu corespunde normelor cerute de catre constructor, fapt ce duce la pierderea garantiei.

2. Neutilizarea de piese de origine poate conduce la afectarea performantelor si sigurantei automobilului. Acelasi risc poate apare si datorita faptului ca, din dorinta de a reduce costurile, reparatorii neautorizati de catre constructor nu respecta procesele tehnologice de reparatii.

3. Utilizarea de alte piese decat cele de origine si nerespectarea tehnologiei de reparatii conduce si la scaderea dramatica a pretului de revanzare.

Aceasta practica, spune APIA, se face in detrimentul proprietarilor de automobile care au platit cu constiinciozitate primele de asigurare, de multe ori la o valoare ridicata, tocmai pentru a li se intoarce un serviciu corespunzator, care in acest caz inseamna a beneficia de garantie de produs, de siguranta in trafic dar si de o valoare cat mai ridicata a autovehiculului la revanzarea sa.

"Consideram deci, ca este absolut incorect ca posesorii de polite de asigurare sa fie orientati spre astfel de alternative paguboase pentru ei si pentru care nu au fost consultati la emiterea si plata politei si cu atat mai putin pentru care nu li s-a cerut acordul", mai precizeaza asociatia industriei auto.

Esenta acestui mesaj este de a informa posesorii de automobile de drepturile pe care le au dar si de dezavantajele directe pe care le sufera prin acceptarea, de cele mai multe ori, in necunostinta de cauza, a acestor actiuni derulate de o parte a retelei de asiguratori auto, incheie APIA.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

965 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Serios (Joi, 18 iunie 2009, 14:12)

    stanjenel [anonim]

    Dar dc nu spune APIA ca soc de asig din vestul tarii Timisoara si Arad au incheiat intelegeri cu service-urile sin Szeged si Mako, pentru ca aceeaia lucreaza muuult mai ieftin si mai competent si au preturi de cu minim 1/3 mai mici decat jecmanitorii de la noi. Cum se face ca in Kosovo am facut revizia de 60K kilometri la 1/2 pret fara de un service/dealer din Bucuresti. Cum se face ca atunci cand mergi sa intrebi cat ma costa revizia x in Bucuresti si daca mergi la ploiest, Targoviste, pitesti e cu minm 1/3 mai putin. Pai nemancatii astia din Bucuresti nu ii mai satura nimeni. Si pe urma se trezesc ca fuge lumea de ei si ca trebuie sa dea angajatii afara. Am cunostinte care au lucrat la un dealer al marcii nationale si era un haos de nedescris, ca atare costuri mari care trebuiesc recuperate de la asigurator, si acela prin polite de la noi toti. Daca s-ar face o inspectie a costurilor acestora si de acolo sa ii inchida pe cativa sa vedeti cum ar fi. Inchipuitiva kosovo, mergi la ora stabilita in engleza, limba cunoscuta de acestia, iti primeste masina atunci, si pleci cum masina lor si vii la 2 nu la 13:30 ca ai zis ca deh asa e in romania, si omul sta in poarta sa te astepte poate ti sa intamplat ceva. Si platesc corect, cu mijloace de plata curente, si am plecat cu masija spalata peste tot. Pai mergi la orice service al unui dealer din Bucuresti sa vedem cu cata scarba esti intampinat si cu cata dorinta ranjitoare de spaga. Asa ca APIA te rog falimenteaza tu si membrii tai. Nu faci nici o paguba nimanui. Stie toata lumea ca un Golf pleaca din Germania cu 6000 de la fabrica. cum mama draq ajunge la 15.000 la noi. Masina mea a plecat in 7000 usd si a ajuns la 11.000 euro. JAF!!!
    • 0 (0 voturi)    
      kosovo>romania (Joi, 18 iunie 2009, 21:35)

      stanjenel [anonim] i-a raspuns lui stanjenel

      eu lucrez in kosovo de 2 ani, credeti-ma pretul pieselor este la fel ca in ungaria adica 1/2 din cel din romania. Dupa prima postare in drum spre locuinta am trecut pe la nea musici, adica service-ul renault. pai serus nu mai ajunge vreodata sa imi incaseze mie banii. La prima vizita la acest service m-au intampinat cu o cafea, un breloc si un pix. Nu costa mai nimic, dar asa ca simplu gest ramani impresionat. Pai sa te alerge omul prin parcare cu cheia de la masina pt clienti, sa nu pleci pe jos, sau sa se ofere sa te duca pana unde ai treaba sa si sa vina sa te ia de acolo. Mai vreti service din romania. La fel in Szeged te duc in centrele comerciale si te iau de acolo cand e gata masina. Va rugam frumos domnule, sa primiti masina spalata si cu revizia sau problema respectiva rezolvata. Asa ca asa zisii investitori care mint ca baga 2-3 mil euro in niste dealer/service se asteapta sa scoata banii maine. Cum altfel decat cu preturi imense. Comparati si cumparati servicii de afara.
  • +1 (1 vot)    
    ce face???" AVERTIZEAZA" ? :))) (Joi, 18 iunie 2009, 14:49)

    penibilos [anonim]

    A se citi:
    APIA avertizeaza ca nu mai poate profita de pe urma tarifelor nesimtite ale service-urilor lor "autorizate".

    APIA nu "avertizeaza", APIA se smiorcaie dupa bani nemunciti.
  • +1 (1 vot)    
    hoti (Joi, 18 iunie 2009, 17:23)

    nina [anonim]

    Am schimbat o pompa de servo la un renault clio si am ramas perplex cand am auzit cat ma costa 2650 RON !!! Asta in service Renault.
    Mai mult ca sigur piesa + manopera m-ar fi costat la 1/2 in alt service
  • 0 (0 voturi)    
    dealeri autorizati (Joi, 18 iunie 2009, 17:56)

    gcorneille [anonim]

    Pai s-a uitat APIA la pretul orei de manopera la dealerii autorizati? Sunt o gramada de service-uri in care lucreaza numai ingineri mecanici cu pretul orei de manopera la jumatate sau o treime din cel de reprezentanta. De asemenea, de oriunde ai cumpara piesele (indiferent de cine sunt fabricate) sunt mai ieftine decat la dealer. Nu ar fi normal ca la dealer sa iei piesa cea mai ieftina? Numai in Romania de la dealer o iei mai scumpa decat oriunde. Daca firmele de asigurari incearca sa mai reduca din cheltuielile tipic romanesti este o problema, nu? Din cate stiu, folosirea unor alte service-uri decat reprezentante in caz de dauna este optionala pe polite si duce la ieftinirea primei de asigurare. Iar in Bucuresti sunt cel putin cateva zeci de service-uri care repara mult mai bine decat unii dealeri (sprijiniti de APIA) . Mergeti la Nesty in Berceni (e reprezentanta) si daca mai calcati o data pe acolo o veti face doar ca sa-i luati de gat.
    Daca firmele de asigurari incearca sa schimbe politica spagii romanesti (vezi modificarile aduse procesului de catre Allianz, Omniasig, Generali, etc.) sunt de condamnat, nu-i asa?
  • 0 (0 voturi)    
    APIA are Dreptate! (Vineri, 19 iunie 2009, 17:47)

    Mircea [anonim]

    Ma uit la cei care au postat comentariile pe forum si dupa modul greoi in exprmare si mesajul identic partinitor, recunosc inspectorii de dauna care sub anonimat posteaza mesaje Anti - Apia.
    Pai haideti sa vedem ce se intampla de fapt:
    Societatile de asigurari, pt ca au fost fraudate ani de-a randul din interior de proprii angajati care din salariu de 15 - 20 mil.luna au reusit in cativa ani sa aibe case si apartamente inchiriate din acest salariu.Din pacate, in companiile de asigurari nu exista vointa de a se face curatenie si se cauta vinovati externi.De vina sunt service-urile auto.Pai, la Omniasig unde am asigurare nu am fost intrebat in momentul in care am incheiat-o ca masina imi va fi reparata cu piese din dezmembrari aduse de catre MATEROM!am avut asigurare la Allianz Tiriac, insa mi-am schimbat de anul trecut asigurarea pt ca nu beneficiam de garantie la piese.Adevarul este ca exista o intelegere intre inspectorii de dauna si service-uri fantoma care nu au autorizatie RAR si care repara masini pt aceste companii.Spaga, coruptia si incompetenta isi are cuibul in aceste companii de asigurari!
  • 0 (0 voturi)    
    Asiguratorii isi prejudiciaza clientii!!! (Duminică, 28 iunie 2009, 12:50)

    Neagu [anonim]

    Companiile de asigurari "uita" sa isi atentioneze clientii ca in cazul daunelor nu beneficiaza de piese originale sau garantie la ele.De ce CSA-ul nu intervine?Acestea sunt practici nemaintalnite in nicio tara din UE.Doar in Ro este ABSOLUT legal!
    Cum de inspectorii de dauna au facut AVERE din salariul de 500 euro/luna in numai cativa ani?Cineva nu are curajul sa ridice covorul, chiar daca mirosul mizeriei de sub el a devenit insuportabil!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri