Dacia, peste Fiat, Ford si Opel in studiul JD Power care masoara satisfactia posesorilor de masini noi in Germania

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 24 iunie 2009, 19:08 Economie | Auto

Dacia Sandero Stepway
Foto: Dacia
Nemtii s-au aratat mai multumiti de masinile Dacia, decat de automobilele unor marci precum Volkswagen, Citroen, Renault, Fiat, Ford sau Opel in studiul JD Power care masoara satisfactia posesorilor de masini noi si intocmeste un clasament al marcilor. Dacia a terminat pe 13, din 27 de marci, putin sub media pietei, iar cei mai multumiti s-au aratat a fi posesorii de masini Daihatsu. Pe ultimele trei locuri in topul satisfactiei au terminat marcile Fiat, Smart si Chevrolet.

Organizatia independenta JD Power impreuna cu revista germana Auto Test au efectuat studiul de satisfactie a clientilor obtinand raspunsuri de la 16.200 de persoane care au raspuns la chestionare trimise pe internet. La studiu au participat oameni care au in medie de doi ani o masina noua si au fost rugati sa spuna cat de multumiti sunt de automobil pe mai multe categorii.

Astfel, factorul care a contribuit cel mai mult a fost atractivitatea masinii (32%), referindu-se la lucruri precum performanta, designul si confortul. Al doilea criteriu a fost calitate si fiabilitate, al treilea tine de costurile de posesie (22%), ce includ carburantul, asigurarea si service-ul, iar ultimul criteriu se refera la cat de multumiti au fost clientii de service (20% pondere in raportul final).

Dacia a primit 810 puncte si s-a clasat pe locul 13 in clasamentul marcilor, putin sub media generala de 814 puncte. Marca romaneasca e egala cu Volkswagen si a devansat branduri precum Seat, Nissan, Renault, Citroen, Hyundai si Ford. Cele mai slabe rezultate au fost obtinute de marcile Fiat (778 puncte), Chevrolet (775 puncte) si Smart (772 puncte).

Daihatsu, marca a grupului Toyota, a terminat pe primul loc in topul multumirii clientilor, cu 843 de puncte, urmata de Alfa Romeo, Mercedes - Benz, BMW, Audi si Toyota.

JD Power a facut si un top al modelelor pe clase, tot pe criteriul multumirii. La clasa mini a castigat Toyota Aygo, la clasa D a iesit pe primul loc Renault Laguna, la sedanuri premium a castigat Mercedes E Klase, iar la SUV-uri, clientii s-au aratat foarte multumiti de Nissan Qashqai.

Studiul cuprinde 113 modele de la 27 de marci. JD Power este o organizatie independenta care face astfel de studii pe cele mai importante piete auto ale lumii.

Studiul arata ca cei mai multumiti oameni nu sunt neaparat  cei care detin cele mai scumpe masini si evident este subiectiv pentru ca si oamenii care au masini ceva mai ieftine au dat note mari.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de LIDL

FOTO Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Salate de paste

Pastele integrale sunt cea mai buna alegere in materie de paste, daca doresti un pranz satios si totodata nutritiv: sunt bogate in fibre care stimuleaza sistemul digestiv si micsoreaza nivelul colesterolului rau din sange, contin vitamine, minerale si nutrienti esentiali pentru o stare generala buna de sanatate, sunt indicate pentru persoanele care sunt atente la silueta si isi doresc un mai bun control al greutatii, contin antioxidanti si enzime. In combinatie cu sosul de vinete, salata de paste este un pranz excelent, pe care il puteti lua cu voi la birou!​



8455 vizualizari

  • -15 (35 voturi)    
    :-))))) (Miercuri, 24 iunie 2009, 19:22)

    Dorian [anonim]

    Asta-i cea mai tare pe ziua de azi. :-))))
    Atractivitatea masinii, performanta, designul si confortul" - TREBUIE sa fie o gluma, nu? SINGURUL capitol la care Dacia e peste VW,Seat, Nissan, Renault, Citroen, Hyundai si Ford e pretul, evident.
    E stupefiant studiul acesta, era sa-mi stea mancarea in gat. Penibil.
    • +30 (36 voturi)    
      Auto Test nu face glumitze ! (Miercuri, 24 iunie 2009, 19:41)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui Dorian

      De fapt cred ca stai mai bine decat intr-un Smart, iar parerea nemtiilor , este ca Q5 isi cumpara mai ales taranii din est care au hotzomanit zdravan !
      Ei care muncesc pentru fiecare banut , sunt mai modesti.
      • -26 (30 voturi)    
        te mananca invidia (Miercuri, 24 iunie 2009, 21:04)

        vazy [anonim] i-a raspuns lui vasile

        invidiosule...ce ti-ai lua si tu un Q5 !
        • +27 (31 voturi)    
          da (Miercuri, 24 iunie 2009, 21:47)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui vazy

          ma manelica, asa e, tu crezi ca toata lumea vrea sa moara dusmanii ei. Ete ca e si unii care nu vrea.
    • +26 (30 voturi)    
      Amice (Miercuri, 24 iunie 2009, 20:25)

      X [anonim] i-a raspuns lui Dorian

      Nemtii nu-s romani sa se entuziasmeze la margelute si oglinjoare prietene.
    • +5 (5 voturi)    
      amice...esti... (Joi, 25 iunie 2009, 11:50)

      un oarecare [anonim] i-a raspuns lui Dorian

      sarac cu perceptia! :) e vorba de raport calitate pret.
      Intodeauna exista mai bun..dar cu ce pret. Nu poti compara confortu din VW Pasat si Dacia Logan ca diferenta de pret e de ~4:1. Oamenii aia care poate au avut si Pasat si Logan la viata lor (ambele noi nu logan nou si Pasat SH de 150mii km fara carte de service ca la noi ) compara raportul de calitate pret. la ce pret are dacia putinul comfort pe care il ofera ofera o ratie de confort/pret foarte mare. Mai mare decat unele masini de 20k euro. Est un lucru foarte normal si nu e de mirare. Sunt multe masini care la 20mii euro iti ofera izolatie fonica termica si un scaun comod si aer conditionat. Dar totusi vorbim de 20 mii. pe de alta parte la 7 mii de euro Logan iti ofera un scaun mai putin comod. o izolatie mai slaba si acelasi aer conditionat. dar la un pret de 3 ori mai mic. deci... gandeste un pic dincolo de frustrarea mioritica!
      • +1 (1 vot)    
        Ca veni vorba de Pasat... (Joi, 25 iunie 2009, 21:42)

        suki [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

        ... nush ce incintare v-a lovit pe voi, dar pe mine m-a terminat la un drum de 4 ore pe bancheta din spate, fiind trei persoane.....a fost jale.!!!
        Mi s-a parut incredibil de incomoda si slab ergonomica aceasta masina, de altfel prea mult laudata. La viteze mari face un zgomot incredibil, parca nu ar fi antifonata. Si una peste alta, mai era si cam greoaie in depasiri.
        Asa ca, da, daca e s-o luam logic, poate unii sunt mai multumiti cu un logan care costa jumatate sau o treime.
  • -14 (32 voturi)    
    multumiti (Miercuri, 24 iunie 2009, 19:24)

    alpha [utilizator]

    au fost multumiti de pret care e mai mic ca in romanica,dar de calitate sa fim seriosi
  • +26 (30 voturi)    
    Minune (Miercuri, 24 iunie 2009, 19:27)

    Viki [anonim]

    Am trait sa vedem si asa ceva: Romania produce autoturisme pt Germania!! Clientii sunt multumiti.
    • +18 (24 voturi)    
      Calitate (Miercuri, 24 iunie 2009, 20:10)

      Adryan10 [utilizator] i-a raspuns lui Viki

      Asta inseamna ca Dacia produce masini de calitate, daca clientii sunt multumiti !
      • -2 (6 voturi)    
        hm... (Joi, 25 iunie 2009, 7:19)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Adryan10

        Sau ca clientii sunt subiectivi. Hai sa mai asteptam inca vreo 3-4 ani, sa vedem cat de multumiti vor fi clientii de "Daciile" cu o astfel de vechime.
        • +3 (3 voturi)    
          Cine tine o masina 4 ani? (Joi, 25 iunie 2009, 12:56)

          automobilist [anonim] i-a raspuns lui eu

          In Germania o masina pe benzina se tine pana la max 100.000-120.000 km , una diesel pana la 150.000 km! Aceste distante se fac acolo in max 3 ani! Si asta daca sunt masini! Astia care au dat 7000 euro pe un logan/sandero il duc la autohaus la revizia de 60000 km, cum a iesit din garantie cum o marita! Asa ca ptr perioada de garantie este f buna, mai ales ptr invartit prin localitate sau in jurul ei. Stati linistiti, la ei Dacia este masina a 2 a sau a 3 a, ptr drumuri lungi , concedii, etc au alte masini. Masina nu este un lux, fiecare membru al familiei are masina daca are permis!
      • -4 (6 voturi)    
        Ce calitate? (Joi, 25 iunie 2009, 10:09)

        calin [anonim] i-a raspuns lui Adryan10

        Ce calitate au ma daciile? Ca trebe sa tragi de volan calumea ca servo cam "servo-muschi". ABS?ABS de prin parti deci daca franezi cumva pe o suprafata cu aderenta mai mica ia-ti adio. Airbag-uri? Doar la sofer ca doar nu vrei sa mai cari si alte persoane cu tine nu? Putere dezvoltata? Ce putere dezvoltata ca abia urci un deal. Clima? Ce clima deschizi geamul si ai "clima".
        Si acum veti zice ca ceea ce am descris eu e modelul de baza. Asa este dar daca vrei sa pui pe dacie optiuni ca sa ai un pic de confort si siguranta cred ca ajungi pe la 12.000 EURO.
        • +4 (4 voturi)    
          Siguranta este, la un pret decent, băi nene! (Joi, 25 iunie 2009, 10:36)

          enterco [anonim] i-a raspuns lui calin

          - Toate modelele de Logan facelift au ABS
          - Cu aprox. 7000 € (plus TVA) se putea cumpara acum 2 ani logan cu ABS / 4 airbag / AC.
          - 75 sau 90 CP ajung pentru urcat un deal destul de abrupt, pentru mers in limitele legale sunt acceptabili
          - Clima? Am uitat ... nu e, dar exista AC in banii aia de mai devreme.

          Da, modelul descris de tine e cel de 5000 eur plus TVA, care n-are nici macar lumina in portbagaj, si nici oglinda reglabila din interior (Da, exista asa ceva in oferta actuala Logan Facelift), dar modelele rezonabile (cu abs/ac/4 airbaguri) se pot achizitiona la aprox. 7500 € plus TVA, nu la 12000!

          Asa ca mai informati-va oameni buni inainte de a da cu piatra! Logan se poate compara cu Dacia cea de legenda!
          • -2 (4 voturi)    
            as (Joi, 25 iunie 2009, 11:11)

            Dask [anonim] i-a raspuns lui enterco

            A.. ajunge pe la 10 mii cu tot cu TVA. De ce tot vorbiti ma in preturi fara TVA ???
        • +3 (3 voturi)    
          dacia (Joi, 25 iunie 2009, 10:40)

          emil [anonim] i-a raspuns lui calin

          eu am dacia logan de doi ani si sunt fff multumit de ea .bmw sa isi cumpere cine crede ca nu are ce sa faca cu banii .dar inainte de bmw trebuie sa te gindesti si la costurile de intretinere ca fereasca domnul sa o dusesti ca nu mai ai bani de reparati..Noi romiini murim de foame si vrem sa fim ciumegi cu bmw ,dar dar daca nu esti fudul nu se vede ca esti prost .Neamtul e neamt stie cum sa chibzuiasca banautu.
  • +20 (26 voturi)    
    rasp (Miercuri, 24 iunie 2009, 19:35)

    jhon doe [anonim]

    de ce suntem noi romanii asa de rai cu produsele noastre? si sa luam totul in gluma?
    • +1 (5 voturi)    
      ale cui produse?? (Joi, 25 iunie 2009, 6:08)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui jhon doe

      Daca Tariceanu zicea de "industria auto romaneasca" nu inseamna ca e si adevarat.
      Dacia Logan e produsa de Group Dacia. Peste 99% din actiunile Group Dacia sint detinute de Group Renault. Aproximativ 14% din actiunile Group Renault sint detinute de statul francez.
      Industria auto romaneasca se aseamana cu "industria ciocolatei romanesti": cind nu le-au mai convenit conditiile, cei de la Kraft s-au mutat in Bulgaria.
    • 0 (2 voturi)    
      dacia nu mai e marca romaneasca (Joi, 25 iunie 2009, 10:10)

      dacia... made by renault [anonim] i-a raspuns lui jhon doe

      marca "dacia" este proprietatea renault acum. renault face ce vrea cu marcile detinute. nu mai fiti supernationalisti precum vagin-tudor ca nu tine.
      dacia e o fabrica in romania precum e si ford la craiova. nu mai are nicio legatura cu statul roman.
      daca la un moment dat renault considera ca nu mai e eficient sa investeasca in marca "dacia" aceasta va disparea cu totul.
      • +1 (1 vot)    
        rasp (Joi, 25 iunie 2009, 12:51)

        jhon doe [anonim] i-a raspuns lui dacia... made by renault

        domnul meu eu vorbeam in general ca noi romanii sa nu fim asa de "inteligenti" in comentarii cu privire la produsele noastre SI NU NUMAI (sa ma scuze interlocutorul produsele fabricate in RO de ORICINE si ORICE) se pare ca a comenta este un sport national ca si a nu face nimic.
        toti suntem inteligenti
  • -9 (31 voturi)    
    buna gluma ! (Miercuri, 24 iunie 2009, 19:39)

    posesor logan [anonim]

    super tare ! am logan da' sa citesc stirea asta....sincer: am ras !! de nemti...
  • -15 (25 voturi)    
    ceva necurat (Miercuri, 24 iunie 2009, 19:43)

    sadwank [anonim]

    Cind am vazut fraza asta, la capitolul satisfactia clientului:

    Included in the study, but not ranked due to small sample size are: Chrysler, Land Rover, Lexus, Porsche, SAAB and Subaru

    m-am prins ca e o gluma, ceva.
    Adica posesorii de Lexus si cei de Porsche sint tare nesatisfacuti de masinile lor.
    • +15 (23 voturi)    
      Nu e nimic necurat (Miercuri, 24 iunie 2009, 20:18)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      Fraza aia inseamna ca in populatia studiata au fost prea putini posesori de Chrysler, Land Rover, Lexus, Porsche, SAAB si Subaru ca sa poti trage o concluzie plauzibila pentru toti posesorii de asemenea masini. Daca intrebi in posesor de Porsche daca e multumit si zice "da" asta nu inseamna ca 100% din posesorii de astfel de masini vor spune la fel. (celebra propozitie "esantionul nu este reprezentativ").
      Acum ceea ce nu se spune in aceste studii este ca de multe ori ca si client cand achizitionezi o masina ai niste asteptari si apoi esti dezamagit sau nu in functie de aceste asteptari (ex. eu am dat 32K euro pe un BMW nou nout si la 35000km mi s-a stricat injector/bobina de inductie - dat fiind ca am platit un pret premium si nu ma asteptam la asa ceva sunt dezamagit de marca. Daca imi luam un Logan pe care dadeam 8K euro si pateam la fel dezamagirea era mult mai mica, poate inexistenta, pentru ca din momentul in care mi-o cumparam eram constient ca e o masina romaneasca si nu ar trebui sa am prea multe asteptari de la ea. Probabil ca pentru acelasi tip de eveniment unui BMW i-as da nota 2 iar unei Dacii un 5-6.

      Si ar mai fii ceva...daciile de pe piata germana sunt noi (cred ca prea putine au mai mult de 1-2 ani si vorba cuiva de mai jos...in primii ani orice masina merge cat de cat bine (daca nu esti tu super ghinionist).
    • +13 (17 voturi)    
      nu prietene! (Miercuri, 24 iunie 2009, 21:21)

      jjjj [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      cei cu lexus, porsche sunt multumiti, dar nu sunt marci de volum, deci nu pot conta in rezultatul final prea tare. dacia este apreciata, probabil, pentru raportul optim intre pret si performanta. nu zice nimeni ca este de o calitate mai buna, dar ce sa mai... noi trebuie sa carcotim putin...
      • -2 (4 voturi)    
        a, da? (Joi, 25 iunie 2009, 6:12)

        sadwank [anonim] i-a raspuns lui jjjj

        Pai si atunci ce relevanta mai are studiul asta? Deci e normal ca 1000 de posesori de Dacia multumiti pe jumatate sa "cintareasca" mai mult in acest clasament decit 2 posesori de Porsche, super-multumiti de masinile lor?
        Atunci titlul studiului e gresit. Trebuia sa-i spuna "Cantitatea de fericire adusa pe lume de marcile de masini".
        • +2 (2 voturi)    
          are relevanta (Joi, 25 iunie 2009, 9:14)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui sadwank

          arata ca oamenii sunt multumiti de ce au primit in schimbul banilor. cei care au platit pentru fiat si chevrolet (alte 2 marci ieftine - si nu ma refre doar la pret) nu sunt deloc multumiti.
          normal ca astia cu dacia si fiat conteaza si cei 2 cu prosche nu conteaza. la 1000 de oameni nu poate fi vorba de subiectivitate dar la 2 poate fi vorba de subiectivitate.
          poate ar trebui sa fii mai mandru de produsele fabricate la noi. cehii nu considera skoda e proasta si nici ca e nemteasca. si nici nu-si iau golf sh in loc de fabia noua
    • +2 (2 voturi)    
      Scuze da'.. (Joi, 25 iunie 2009, 10:49)

      Strange [utilizator] i-a raspuns lui sadwank

      "...not ranked due to small sample size are''' - unde e gluma?
      Sau de unde ti-a rezultat nemultumirea posesorilor de fitze?
  • +27 (29 voturi)    
    fiti corecti nu carcotasi (Miercuri, 24 iunie 2009, 19:46)

    florin [anonim]

    - e vorba de pret
    - e vorba de cheltuieli de exploatare (revizii, asigurare)
    - e vorba de fiabilitate (da, e comparabila cu orice alta masina, cel putin in primii 5 ani)
  • +15 (25 voturi)    
    toti aveti sh-uri? (Miercuri, 24 iunie 2009, 19:50)

    marius [anonim]

    toti aveti sh-uri pe aici? ca bmw nou nu cred ca va permiteti! Eu am logan si sunt multumit. La 8000 de euro nu pun decit benzina si schimb consumabilele, in rest merge f bine. Ce naiba vreti mai mult de la o masina? Personal, nu am nevoie de tot felul de gadgeturi care fac din masina un lux si tare cred ca si nemtii s-au prins de chestia asta. Dar de, romanul e fitzos.
    • -4 (16 voturi)    
      nu toti au sh si nu toti sint fitzosi (Miercuri, 24 iunie 2009, 21:27)

      aliuta [anonim] i-a raspuns lui marius

      eu nu cred in acele chestionare facute pe internet. si de ce crezi ca un sh e proasta? asta e depinde cum te pricepi si daca nu poate de noroc. nu am sh, am luat masina noua un Mini Cooper, anul asta face 7 ani si nu am schimbat decit bateria si frinele (normal si gentile), nu am gadgeturi si nici nu o consider masina de lux. Insa am prieteni cu sh si cei care se pricep la mecanica auto stiu ce si daca le trebuie ceva la masina.
      Nu inteleg lupta asta intre cei cu sh si cei cu dacia. Nu inteleg de ce aceasta lupta? Daca unui om ii place o masina nu are decit sa o cumpere sh, de fapt stii ca din momentul cind ai cumparat masina noua i-a scazut f. mult pretul, si poate sa cumpere sh cu doar 10.000km. la fel ca si cumparatorii de dacii, daca omului ii place dacia de ce se baga altul si zice ca ce aia e masina. nu ii place de ce se baga sa iti zica tie ca ce aia e masina.
      Aici e vorba de gusturi, la fel ca in muzica, unora le place rock, altora disco, altora simfonica, etc. nu poti sa-i zici cuiva ca ce aia e muzica, asta e mai buna pe care o ascult eu.
    • -2 (2 voturi)    
      siguranta? (Joi, 25 iunie 2009, 10:13)

      calin [anonim] i-a raspuns lui marius

      Dar de un pic de siguranta atata macar cat e de bun simt, nu ai nevoie? Cum ar fi ABS, Airbaguri, tablaria din ceva fibra de carbon ca sa absoarba socurile etc.
      Si ca si confort...Nu crezi ca ti-ar prinde bine un aer conditionat pe vremuri de canicula? Sau deschizi geamul si ai rezolvat problema...
      Nu vorbesc aici de luxuri cum ar fi lemn,piele,navigare,LCD-uri etc. Vorbesc de niste chestii de bun simt...
      • +2 (2 voturi)    
        ABS lipseste doar pe modele super ieftine (Joi, 25 iunie 2009, 10:41)

        enterco [anonim] i-a raspuns lui calin

        toate variantele mai noi au ABS, iar un model echipat cu AC/ABS/airbag se poate cumpara la mai putin de 8000 € plus TVA. Mai documenteaza-te!
    • -1 (1 vot)    
      Mariusica! (Joi, 25 iunie 2009, 10:17)

      Danielus [anonim] i-a raspuns lui marius

      Sunt acrisori strugurii, nu? Nu ne permitem noi, astia care indraznim sa criticam lada asta de tabla numita Dacia, un BMW. Bag de seama ca nici tu nu ti-l permiti. Ca altfel ti l-ai fi luat de multa vreme si nu beleai ochii la teste care masoara satisfactia clientilor de Dacie. Ai fi fosit 100% multumit cu BMW-ul. Este irelevant ce costuri de intretinere are o masina ca BMW sau Audi. Ala care si-o ia, nu si-o ia sa faca economie cu ea, mai. Si-o ia pentru ca si-o permite si vrea sa aiba si un anumit statut si, mai ales, siguranta. E atat de greu de inteles?
  • +15 (21 voturi)    
    Tare mi-e frica ca incep sa aibe dreptate.. (Miercuri, 24 iunie 2009, 19:52)

    bac [anonim]

    astfel am avut masini made in RO, cu probleme mai mari sau mici, dar mi-am luat nemteasca, opel si la 60.000 a intrat in service si de 3 luni e acolo!!! pt ca se opreste motorul cand vrea el si nu porneste decat cand vrea el!! Oltcit, Dacia au avut probleme, dar asa ceva... niciodata! Dupa mine cele mai bune raman japonezele. Nemtii au cam lasat calitatea pe planul..3 si asta incepe sa se vada tot mai evident, fiabilitatea scade ca PIB-ul romaniei!!
    • -1 (1 vot)    
      oare? (Joi, 25 iunie 2009, 10:17)

      calin [anonim] i-a raspuns lui bac

      Draga nu-ti mai fie frica... Se stie ca opelul in germanie e cam ca si dacia noastra... Ia si tu un VW si o sa vezi fiabilitate...
      Apoi o alta intrebare: masina a fost noua? Conteaza si cine si cum isi baga piciorul in pedale daca intelegi ce zic...
      In plus daca mergi intr-un service vei vedea acolo toate marcile de la BMW,Mercedes la dacii si etc. Faptul ca tu ai avut o problema cu o masina nu e relevant... Trebuie facuta o medie...Cat la suta din masinile de marca X au avut probleme in primii 5 ani.
  • -10 (14 voturi)    
    :P (Miercuri, 24 iunie 2009, 19:58)

    eu [anonim]

    Cred ca dacia a dat shpaga celor care au facut sondajul!
  • +14 (14 voturi)    
    Dacia noastra cea de toate zilele... (Miercuri, 24 iunie 2009, 20:00)

    Sibianul ajuns in Franta [anonim]

    In Franta pozitia Daciei este si mai buna:
    http://www.jdpower.com/corporate/news/releases/pressrelease.aspx?ID=2009102
    Din cate imi spun francezii este o masina robusta si nu are prea multa electronica care sa cada in pana ... ca si la marcile germane de prestigiu. Pretul joaca si el un rol important in astfel de declaratii. Se adreseaza clientilor care au cumparat o masina noua in ultimii doi ani si cuprinde un chestionar foarte stufos in care se parcurge absolut tot ce poate avea legatura cu masina.
    Un alt exemplu este in UK http://www.jdpower.com/corporate/news/releases/pressrelease.aspx?ID=2009102
    insa din cate stiu inca Dacia nu se vinde acolo.
    Orice am zice si oricat am vrea sa fim de critici faptul ca se pozitioneaza pe la mijloc in fata unor marci de prestigiu nu poate decat sa ne bucure. Ramane de vazut cand cumparam , noi romanii, cum alegem. Imaginea romanului cu Dacia silit sa fie mecanic auto si pregatit la orice drum cu cele necesare sa mai "carpeasca" cate ceva la masina este inca destul de recenta.
  • +23 (25 voturi)    
    Ehee (Miercuri, 24 iunie 2009, 20:03)

    pamfletaru [utilizator]

    Loganul o sa aiba viata lunga in Germania... Neamtu' se duce la service autorizat si isi face reviziile (si la ei nu se intampla tiganiile de la noi), are grija de masina... Sa nu mai vorbim ca au drumuri... Una e sa dai gazu' suprem la masina sa depasesti nu stiu ce tir, si alta e sa mergi constant cu 130-140km/h pe autostrada... Plus ca nemtii nu conduc ca disperatii cum se intampla pe la noi prin tara (nu ca ei nu ar avea disperatii lor)

    Ca atunci cand inchizi usa se aude ca la o conserva, ca nu are un design sa dai pe spate... astea sunt concesii care le faci pentru pretul pe care il dai (si tineti cont... ei primesc 2500€ de la stat prin programul rabla -> deci un pret si mai mic).

    In conditiile astea, Loganul e o masina exceptionala.

    Cine ma contrazice nu este realist.
    • +4 (4 voturi)    
      sunet (Joi, 25 iunie 2009, 7:47)

      alexander the great [utilizator] i-a raspuns lui pamfletaru

      "Ca atunci cand inchizi usa se aude ca la o conserva..."
      Inchide, te rog, o usa de Passat si una de Logan. Sa ne spui si noua daca e vreo diferenta de sunet. Eu nu am auzit-o.
  • +18 (20 voturi)    
    De ce unii sunt de meserie cârcotaşi? (Miercuri, 24 iunie 2009, 20:04)

    felis_tigris [utilizator]

    Se pare că unora le stă în gât orice succes românesc, mai ales dacă el este real şi el se măsoară în euroi...
  • -2 (12 voturi)    
    Logan romanesc (Miercuri, 24 iunie 2009, 21:02)

    GuraSparta [anonim]

    Toate bune! Doar ca ma gandesc in ce proportie Loganul e cu adevarat romanesc. Adica daca ar fi fabricat in Brazilia si Rusia tot mandri am fi fost de el ca e masina romaneasca?
  • -15 (21 voturi)    
    prostii (Miercuri, 24 iunie 2009, 21:10)

    neamtul [anonim]

    eu am venit acum din germania si daca vezi un logan pe zi e sarbatoare....asa ca nu-i mai dati atat cu loganul vostru ca nemtii isi cumpara masinile lor adevarate nu cutii cu 4 roti...strazile lor sunt pline de bmw-uri, audi sau mercedesuri
    • 0 (2 voturi)    
      unde? (Joi, 25 iunie 2009, 9:20)

      dap [utilizator] i-a raspuns lui neamtul

      unde-ai fost tu in germania? in muenchen vezi zilnic cateva dacii... daca iesi din casa :D
      • -1 (3 voturi)    
        mai sa fie ! (Joi, 25 iunie 2009, 10:28)

        care [anonim] i-a raspuns lui dap

        sunt romanii care isi fac vacanta la cort
  • +16 (20 voturi)    
    masina nu e altceva decat o utilitate ! (Miercuri, 24 iunie 2009, 21:38)

    stan papuse [anonim]

    ... iar Dacia isi face treaba pe bani putini - deci e eficienta . Cei care pun botul la faptul ca "masina este o prelungire a imaginii personale" sint frustratii sexuali si complexatii in general si sint victimele celor care fac bani pe seama prostiei lor . Cineva mai devreme a zis ca masini scumpe isi iau taranii din Est . Subscriu ! Afara lumea nu-si mai cumpara demult masini pentru "imagine" .
  • +11 (11 voturi)    
    e timpul sa va schimbati modul de gandire (Miercuri, 24 iunie 2009, 22:41)

    doru [anonim]

    Bravo lor.
    Daca Dacia a ajus acolo inseamna ca au facut ceva pentru asta. Daca TU crezi ca ceva care e facut in RO nu poate sa ajunga unde au ajums ei atunci ai o problema si gandeste-te ca TU esti chiar Made in RO. Dar daca tu nu ii crezi in stare,eu nu am curajul sa folosesc ceva facut de tine pentru ca nu-i asa ca e facut in RO si e de ... ??? Sau poate ca e facut doar de tine ?

    Unii s-au invatat doar sa faca lucru de mantuiala si se asteapta ca toti ramanii sa faca la fel. Se pot face lucruri foarte bune si foarte apreciate de restul lumii. Inca o data Bravo lor si celor care muncesc inca in tara asta.
  • -4 (8 voturi)    
    Sondajul lu' peste (Miercuri, 24 iunie 2009, 23:18)

    ionescu [anonim]

    Inainte de-a comenta m-am documentat. Astfel am aflat ce este JD Power. Pana aici totul este in regula. Astia se ocupa cu evaluarea satisfactiei clientului.
    http://en.wikipedia.org/wiki/J.D._Power_and_Associates
    De asemenea am gasit site-ul lor:
    http://www.jdpower.com/
    Indata ce intri pe site incep surprizele: - la rubrica new car rating: nu exista marca Dacia !!! Am folosit si motorul de cautare al site-ului si nu am casit nici o referinta legata de Dacia sau Logan.
    Va las sa trageti concluziile..
    De asemenea am cautat referinte legate de "prestigioasa revista auto test" si nu prea am gasit mare branza. Nu tu o pagina de web in primele 30 de item-uri de pe google. Doar un site din romania si niste referinte la o companie isdraeliana care se ocupa de testari auto. Foarte prestigiosi ce sa zic !!
    • +1 (1 vot)    
      cautare autotest (Joi, 25 iunie 2009, 9:19)

      dap [utilizator] i-a raspuns lui ionescu

      'auto' si 'test' sunt cuvinte destul de raspandite. daca te intereseaza un autotest din germania ai putea sa incerci o cautare pe google.de (hit-ul 5) sau, daca te simti in forma, ai putea risca direct linkul autotest.de.
      Nu stiu cat de prestigiosi sunt de fapt, dar tu tragi concluzii dupa o cautare de 2 lei. O zi buna.
  • +4 (8 voturi)    
    asteptari (Miercuri, 24 iunie 2009, 23:28)

    Thheo [utilizator]

    Este vorba de asteptari.. studiul este unu subiectiv, pentru ca intreaba direct posesorii.
    Eu am fost super multumit de 2 skode ce le-am avut pentru ca nu am avut cine stie ce asteptari.. si de asta am fost impresionat in bine. In schimb acum am trecut la o masina premium (audi) si am avut asteptari mari.. si practic sunt dezamagit, dar sunt dezamagit doar pentru ca ma asteptam la perfectiune.. pentru ca in valoare absoluta, este clar peste skoda.. si ce am mai avut inainte..
    La fel si astia.. cand dai putin bani nu te astepti la mai nimic.. evident ca o sa fie bine, ca totusi masina nu cade pe drum, mergi rar la service ( intamplator am 8 loganuri pentru un business propriu si am mers doar la revizii pana acum in 3 ani.. ).
  • -1 (5 voturi)    
    LOGIC (Miercuri, 24 iunie 2009, 23:33)

    Clujeanu [anonim]

    Pai e destul de logic, ca oamenii mai putin avuti si mai putini pretentiosi care pana acum au avut doar masini second hand care ii rupea la portofel cand trebuia sa mearga la service sa fie super multumiti ca la aceiasi bani au luat o masina noua cu garantie, care e destul de ok.

    Pe cand oamenii cu mai multi bani si mai multe pretentii, sa aiba alt standard de comparatie.

    De aici nu ii vad logica acestui sondaj, pentru ca se compara merele cu perele.

    Nu a fost un om ce le-a incercat pe toate si a decis care e mai buna.

    Va mirati degeaba.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e vorba de pretentiile in general (Joi, 25 iunie 2009, 15:23)

      Dragos [anonim] i-a raspuns lui Clujeanu

      Cu riscul de a fi al 100-lea cititor care spune asta:
      Pretentiile tin de asteptari si de suma care o dai.
      Bogat sau sarac, daca dai 10.000euro pe o masina noua si merge bine, ai AC, ABS... si nu platesti mult pe intratinere, nu te lasa in drum, esti multumit! Stiai inainte sa o cumperi ca nu e frumoasa, si nu are 200 CP.
      Daca iei o masina "tare" de 50.000euro, te astepti pielea sa fie de cea mai buna calitate, plasticul sa nu puta tare vara, sa nu se strice... Si daca nu sunt indeplinite asteptarile astea esti mai dezamagit decat de o masina ieftina, care se chinuie in depasiri.

      Altfel spus: Dacia te sadisface pt. ca face ce te asteptai. Seatul la care ai asteptari mult mai mari, face putin mai mult ca Dacia si costa mult mai mult.
  • -2 (6 voturi)    
    studiul lui peste (Joi, 25 iunie 2009, 1:34)

    projectorul de piata :)) [anonim]

    asta asa ca sa vedeti cat de tari sunt studiile astea... :))), caci poate nu v-ati convins. asta e facut in criza, ai?
  • +8 (8 voturi)    
    Dacia (Joi, 25 iunie 2009, 2:16)

    Lugojanul [anonim]

    Sunt roman si sunt mandru de asta. (Nu ma mandresc cu politicienii nostrii ,daca pot fi numiti asa.)Dar , va rog pe voi cei care faceti atata caz de
    Dacia sa nu uitati ca autoturismele sunt impartite pe clase mari mijlocii si mici.Este Dacia un autoturism romanesc sau e produsa in Romania?
    Nu confundati patriotismul cu penibilul.
    Drum bun fara accidente!
  • 0 (6 voturi)    
    Daca .... (Joi, 25 iunie 2009, 6:50)

    #DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator]

    ... posesorii de Lexus si Bentley ar sti de Dacia, sigur si-ar vinde bolizii sa-si cumpere Sandero-stepueai.

    Dar nu au auzit. Pierderea lor.
    • +1 (1 vot)    
      Poate n-ai inteles la ce se refera (Joi, 25 iunie 2009, 10:56)

      enterco [anonim] i-a raspuns lui #DeDreapta#6Case#DinMeditatii

      Este vorba despre satisfactia clientului, a se citi multumirea ca din cati bani ai dat ai scos mai mult sau mai putin. e o combinatie adesea subiectiva. Daca vei avea un nivel de satisfactie provenind de la o investitie de 60.000 € (in 5 ani sa zicem, incluzand revizii, asigurari, etc), probabil ca vei avea un nivel de satisfactie mai mare de la o investitie de jumatate din bani care ofera 60% din satisfactie (comparand cu cazul anterior). Asta nu face din marcile de lux niste masini proaste, ci niste masini de la care cumparatorii se asteptau la mai mult.
    • 0 (2 voturi)    
      Cel mai "inteligent" si fara noima comentariu (Joi, 25 iunie 2009, 11:12)

      Strange [utilizator] i-a raspuns lui #DeDreapta#6Case#DinMeditatii

      Bravo dom'ne - uite un comentariu romanesc "deosebit". Sa taco toti cei ce pretind ca romanii nu-s in stare sa produca perle.
  • +1 (5 voturi)    
    lol (Joi, 25 iunie 2009, 7:16)

    igor [anonim]

    CUM?!?! Nemtii nu arunca baniii pe Bemveu ics 6, Audi chiu 7, ...? Aaaa...m-am prins.. cocalarii din estul Europei le cumpara, acolo unde masina din parcare e mai scumpa decat casa...Tare frate!
  • 0 (8 voturi)    
    Dacia, masina mica, (Joi, 25 iunie 2009, 7:56)

    oprescu leonidas [anonim]

    Mai baieti loganisti si sandelisti: 1)Dacia nu a fost si nu este masina romaneasca. 1)Nefiind masina romaneasca nu poate fi un succes romanesc. 3) In Germania se vinde mai ieftin si mai calitativ decat in Romania. 4) Neamtul care o achizitioneaza cu circa 5500-6000 euro, din care 2500 euro ii ofera statul, o foloseste 5 ani cat este garantia, dupa care devine o epava pe roti, o vinde apoi la turci care la randul lor o vinde la unii fraieri de romani ca pe o ``fata mare`` cu sume ridicol de mari. 5) In general tot nemtii o cumpara pentru copiii lor ca sa aibe ce rablagii pana deprinde arta sofatului sau o mai cumpara niste curiosi care sa spus ca, citez`` oare cum o fi masina aia care in 2009 inca mai are geamuri manuale``. 6) In general nemtii mai au si o a doua masina, care este in mod special nemteasca si pe care o intretine mai atent. 7)O mai cumpara deoarece, in Germania nu exista taxa de poluare, Dacia le ofera bonus, asigurare si verificare gratuita, iar la suma de 3000-3500 cat plateste economiseste suficient cat de diferenta de bani sa-si intretina cea de-a doua masina fara probleme. 8)Un lucru sa va fie clar tuturor, neamtul niciodat, dar niciodata, nu va spune sau va renunta la masina nemteasca, deoarece nemtii sunt niste patrioti desavarsiti si cat priveste mentalitatea calitatii produselor la ei cat si la japonezi este un mod bine format . Asadar, lasati-o jos ca macane, iar cat despre masini, noi, romanii, putem vorbi doar atunci cand vom inventa o masina strict romaneasca cu care sa ne batem pe toate pietele lumii, asa cum coreenii de la Hyundai au facut, doar atunci putem fi mandrii ca am realizat cu adevarat ceva bun, evident mai bun decat manelele si vaitatul din Miorita, iar pana atunci, liniste ca bate vantul !
    • +2 (2 voturi)    
      off, cum le stii pe toate (Joi, 25 iunie 2009, 10:24)

      ggg [anonim] i-a raspuns lui oprescu leonidas

      Of ... , inainte sa aruni asa cu cifre : "Neamtul care o achizitioneaza cu circa 5500-6000 euro, din care 2500 euro ii ofera statul" intra te rog pe site-ul dacia.de, si afla de acolo cat costa o masina: iti spun eu: cea mai ieftina = 7300 EU.

      Romanul e tot roman, pana nu le stie el pe toate, nu se lasa ...

      O zi buna!
  • 0 (8 voturi)    
    o prostie (Joi, 25 iunie 2009, 8:07)

    GABRIEL [anonim]

    In primul rand Dacia este Renault ;in al doilea rand doar pretzul ii intereseaza pe ei pentru ca practic in programul rabla o cumpara cu salariul pe o luna si jumatate
  • -1 (5 voturi)    
    minciuni (Joi, 25 iunie 2009, 8:12)

    wax [anonim]

    ma bufneste rasul...daca intrebi un neamt de dacia nici nu stie ce-i aia...daca ati mers vreodata in germania sigur ati vazut ca strazile lor sunt pline de masini nemtesti vw, opel, bmw, audi sau mercedesuri asa ca nu ne mai prostiti cu minciunile voastre ca vedem si noi cum stau lucrurile...acolo ca sa-ti iei o masina de 20.000 euro e un lucru firesc
  • 0 (6 voturi)    
    Dacia vs germane (Joi, 25 iunie 2009, 8:44)

    AlexandrescuM [anonim]

    Toti care scrieti pe aici sunteti, desigur, ferm convinsi ca Dacia Logan NU este "peste" masinile germane decat la capitolul pret. Dincolo de asta, raman mandria ca si in Romania se face o masina apreciata cat de cat, dar si invidia posesorilor de Logan pe aia care au VW. Restul e bla-bla.
  • +4 (6 voturi)    
    Raportul pret/calitate (Joi, 25 iunie 2009, 8:58)

    nano2k [utilizator]

    Ati uitat ca in mod natural omul apreciaza raportul pret/calitate cu prioritate.

    Efectul pozitiv al acestei crize (poate nu unicul) este ca ne-a facut sa revenim putin cu picioarele pe pamant si sa uitam cel putin pe moment de masini scumpe, de fite, etc.

    Oamenii in general sunt acum, mai mult ca oricand, in cautarea unui raport pret/calitate cat mai bun.

    Bineinteles, exista inca suficient de multi pe care ii intereseaza mai mult alte aspecte si e alegerea lor. Foarte bine. E bine ca isi permit masini mai scumpe sau chiar de lux pentru ca industria trebuie ajutata sa progreseze.
  • 0 (2 voturi)    
    pentru toti cei care... (Joi, 25 iunie 2009, 9:35)

    flamenguinho [anonim]

    cred ca dacia e mai buna decat oricare din marcile peste care este in acest studiu, le recomand sa isi ia o dacie, si pentru restu, nu recomand EVER sa isi ia dacie....


    cred ca nici peste 150 ani nu o sa se compare focusul meu din 2002 cu orice dacie... dacia e o solutie de criza pentru nemti....dar chiar si asa, strazile in germania sunt pline de masini nemtesti, din cand in cand mai apare si un logan... hai sa fim seriosi, raportul pret calitate e ceva care se poate interpreta in mai multe feluri. dar nu am vazut niciodata dacia car of the year sau locul unu in adac test sau tuv test!!!!

    reveniti-va!!!
    • 0 (0 voturi)    
      top adac (Vineri, 26 iunie 2009, 13:30)

      vali [anonim] i-a raspuns lui flamenguinho

      Originalul e aici: http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,587068,00.html , eu am citit tradus aici: http://66.196.80.202/babelfish/translate_u...87068%2C00.html , din cate vad eu e un top al satisfactiei facut de adac in care dacia e pe locul 5 inaintea toyota , skoda, hyundai, vw ( ), opel etc . Din cate vad topul de mai jos se refera la satisfactia privind masina.

      Poate ca te-ai convins ca nu sunt doar vorbe.....
  • +2 (2 voturi)    
    dragi posesori de diamante (Joi, 25 iunie 2009, 9:38)

    alex [anonim]

    Nu am Dacia si nici nu sunt un fan inflacarat al ei dar....nemtii si-o cumpara pentru ca e ieftina si acum e perioada de criza. Plus ca la ei daca nu stiati prima de casare e de 2000 de euro. Deci iti iei o masina cu 5-6000, o tii doi-trei ani si dupa aia iei prima da casare 2000. Plus ca Dacia e o masina buna, gandita pentru familistul din Romania. Numai ca noi romanii e prea jmecheri ca sa recunoastem asta. Suntem genu de oameni care ne cumparam masini mai scumpe decat casa (vb cuiva). Dar pentru cei care nu vor sa plece cu scart de la stop si sa ia curbele cu 100km/h, e o masina buna.
  • -1 (3 voturi)    
    dar cu siguranta cum ramane? (Joi, 25 iunie 2009, 9:39)

    dan [anonim]

    Trebuie sa tineti seama si de tara in care se face testul - este Germania, au autostrazi, au sosele, au soferi civilizati.
    Vad ca nimeni n'a pomenit cel mai mare defect al Daciei - siguranta - mai ales la ce drumuri avem in romanica.
    Da'ti un google sa vedeti ce se intampla cu Loganul la impact la peste 50 km/h.
    Din cauza asta, nu cred ca voi trece vreodata la Logan, mai ales ca exista alternative f. apropiate ca pret (Kia etc).
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Joi, 25 iunie 2009, 12:34)

      johndoe [anonim] i-a raspuns lui dan

      chiar, ce se intampla cu Loganul la impact de peste 50 km?h???...eu am coborat pe picioarele mele dintr-ul logan infipt in pom cu 83 km/h (viteza stabilita in urma expertizei)...masina sifonata (cum e si normal)..eu si soferul nici pe dracu..poate a fost noroc....
  • 0 (4 voturi)    
    Atractivitatea masinii... COME ON! :-| (Joi, 25 iunie 2009, 9:41)

    Dorian [anonim]

    Ratati cu totii ideea de baza. Criteriile se pare ca au fost "Atractivitatea masinii, performanta, designul si confortul". Tocmai din cauza asta mi se pare absolut penibil studiul!!! Ninemi nu vorbeste de pret, de raport pret/calitate, ci despre "Atractivitatea masinii, performanta, designul si confortul". Asta ma omoara pe mine. Cum e posibil ca Dacia sa fie peste majoritatea marcile cunoscute din ACESTE puncte de vedere? Asta-i cam ca un sondaj electoral facut la comanda Antena 1.
  • +1 (3 voturi)    
    Hai sa fim seriosi... (Joi, 25 iunie 2009, 9:48)

    Dorian [anonim]

    Un posesor de Golf, Passat, Mondeo, C5, 307 nou e foarte nemultumit, sunt convins...
    Bine ca sunt Heidi si Franz cel in lederhosen fericiti de Logan-ul lor.

    Nici macar de gluma nu merg cifrele astea...acum pe bune.

    Cum sa fiu mai fericit in Logan decat intr-un Golf, ambele noi? CUM? Revin, nimeni nu pomeneste in studiu de raportul pret/calitate. Criteriile sunt altele, si tocmai de-asta e aiurea de tot acest studiu.
  • -1 (3 voturi)    
    vise (Joi, 25 iunie 2009, 10:42)

    vanda [anonim]

    cand esti sarac stai in berceni, intr-un bloc comunist, ai un logan, iti faci vacanta la jupiter si te uiti cu invidie la cei care stau la vila, au un bmw si isi fac vacanta in egipt...asta-i viata loganistilor
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Joi, 25 iunie 2009, 12:31)

      johndoe [anonim] i-a raspuns lui vanda

      mai grav este cand stai in berceni, confort 2, restante la intretinere si ai BMW 316 (1995) luat cu credit din Germania.....vin Ro si te rupi in figuri...
      • +3 (3 voturi)    
        Ai mare dreptate (Joi, 25 iunie 2009, 13:58)

        Mitica Valahul [utilizator] i-a raspuns lui johndoe

        Si pe urma astia plang pe la usa prietenilor ca sa ii imprumute 30 lei sa bage benzina. Dupa care ii vezi ca scot "I-phone"ul pe care au dat 800 euro si dau bip la alti amici, ca nu au credit.
  • -2 (2 voturi)    
    Dacia versus... (Joi, 25 iunie 2009, 11:53)

    Ady [anonim]

    Consider ca e OK Dacia ,e o masina corecta ,pret-calitate, cunosc pt ca o conuc des.Profit de ocazie si va spun opelul nou intr-o proportie ingrijoratoare este slaba din pdv al fiabilitatii nu mai vorbim de confort pt Romania-cunosc persoane multe (incluzandu-ma si pe mine)care au luat teapa cu aceast firma)Dar bineinteles o sa spuna unii ca daca ai avut tu ghinion atunci nu inseamna ca neaparat ca masina Opel e proasta... ba da atunci cand dupa 200 de km risti sa-ti pierzi viata din cauza unei piese importante stricata la o masina noua...
  • -1 (3 voturi)    
    Mda (Joi, 25 iunie 2009, 13:17)

    Cristi [anonim]

    Va multumesc tuturor celor care cumparati Logan, datorita voua alti constructori de masini au scazut si ei preturile, au promotii dese in oferte si asta chiar se simte.

    De cat sa-mi iau un Logan la 8000 + tva, mai bine mi-am luat un Opel Astra la 10800 cu tva inclus.
  • -1 (1 vot)    
    parca... (Joi, 25 iunie 2009, 22:39)

    radub [anonim]

    tot mai bine ma simt in Piper Cheyenne cu turbine Allison, fiestecare a 1200 cai putere, si o croaziera de 280 noduri pe ora la nivelul 300. De acolo de sus par toti amaratii cu patru roti pe sosele (marca nu conteaza...) niste pigmei ( la propriu precum si la figurat).
  • +2 (2 voturi)    
    asteptari (Joi, 25 iunie 2009, 23:02)

    gaby [anonim]

    conteaza foarte mult astepatile pe care le ai de la un automobil; cu cat suma pe care ai platit-o e mai mare cu atat iti cresc asteptarile; in cazul unei sume f mari, imediat ce apare ceva nu iti produce satisfacite esti oarecum dezagit; in cazul unei sume mici , respectiv asteptari mici (o masina care sa ma duca unde am nevoie si atat) cand constati ca iti ofera cat de cat un confort, e un plus, apare surpriza placuta;


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri