APIA: CE vrea ca masinile second-hand din Occident sa ajunga in Europa de Est si de aceea solicita schimbarea taxei auto

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 26 iunie 2009, 16:28 Economie | Auto

Comisia Europeana a cerut, joi, Romaniei sa modifice legislatia privind aplicarea taxei de poluare, iar Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania considera ciudata cerinta, din moment ce procedura de infringement deschisa Romaniei in 2007 a fost inchisa in 2009. Asociatia se intreaba de ce solicitarea vine tocmai acum si emite ipoteza cum ca statele care sunt mai demult in UE isi vor stimula piata masinilor noi daca tot mai multe masini vechi vor ajunge in zona Europei Centrale si de Est.

"Prin "Notificarea oficiala", Comisia, fara a face acuzatii, solicita unui Stat Membru, explicatii asupra unei anumite probleme. Anuntul nu este deci o “somatie”. Totusi este ciudat faptul ca desi procedura de infringement deschisa in 2007 si inchisa in 2009 pe motiv de schimbare / conformare a legislatiei (sic!) este acum redeschisa in conditiile in care OUG din febr. 2009 privind taxa de poluare este construita pe aceleasi principii cu cea acceptata de catre CE", spune APIA, intr-un comunicat.

APIA spune ca deocamdata avem doar un comunicat de presa de la UE si pentru comentarii pertinente trebuie analizat textul oficial. Totusi asociatia se intreaba de ce a venit tocmai acum aceasta solicitare, din moment ce Comisia nu a avut observatii cand noua taxa de poluare a fost introdusa in februarie 2009. APIA emite totusi si o ipoteza despre motivele UE pentru solicitarea de schimbare a taxei auto "Poate pentru faptul ca "transferul" autoturismelor vechi catre pietele mai mari ale Europei Centrale si de Est poate fi unul din instrumentele de stimulare a cererii pentru autoturisme noi in EU 15 ?", se intreaba asociatia.

Comisia Europeana a cerut, joi, Romaniei sa modifice legislatia privind aplicarea taxei de poluare (fosta taxa de prima inmatriculare). Comisia considera legislatia - care suspenda taxa pentru anumite vehicule, insa ii creste valoarea pentru anumite autovehicule provenite din state membre - discriminatorie si menita sa protejeze industria nationala a autovehiculelor noi. CE a trimis autoritatilor romane scrisoarea de somare, fiind primul pas al procedurii de infringement.


Citeste mai multe despre   






















1625 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    hehe va vine mintea la cap (Vineri, 26 iunie 2009, 16:40)

    e.u. [utilizator]

    pai si-au luat teapa cu Dacia tre sa faca ceva .. :-) sa vezi cand o sa apara SUV dacia :-D
  • +2 (6 voturi)    
    In sfirsit (Vineri, 26 iunie 2009, 16:47)

    chitinicu [anonim]

    Cei de la UE sunt prosti. Cei de la APIA si Dacia sunt destepti.
    Tratatul de aderare la UE e pentru fraieri, ca orice lege in tara asta.
    • +1 (9 voturi)    
      asa e (Vineri, 26 iunie 2009, 17:00)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui chitinicu

      trebuie sa ni se permita sa umplem tara de bemveuri si audi sh, ca sa facem liniute noaptea si sa mergem cu viteza nebuna pe drumuri, omorand zilnic cativa oameni! ba, nu iti crapa obrazul de rusine?
      • 0 (2 voturi)    
        asa e (Vineri, 26 iunie 2009, 17:39)

        shh [anonim] i-a raspuns lui clujean

        trebuie sa n-i se permita sa alegem, masina noua sau sh, trebuie sa depinda doar de tine alegerea asta, fara o taxa aberanta care te obliga sa-ti iei logan. dupa logica ta ar trebui sa fim toti obligati sa avem masini cu mai putin de 50 cai, ca sa nu cumva sa ne scape piciorul si sa dam peste cineva care traverseaza pe unde il taie capul
      • 0 (2 voturi)    
        liniute (Vineri, 26 iunie 2009, 17:40)

        misecrapaderusine [anonim] i-a raspuns lui clujean

        /. Si care e problema daca cineva ia un bemveu de afara? Te roade invidia? Vezi-ti tu de loganu tau si lasa pe altii sa aiba de unde alege. Masina e o unealta, de sofer depinde cum e folosita, masina nu are personalitate.
      • +2 (2 voturi)    
        nici tu nu stii ce vrei? (Vineri, 26 iunie 2009, 18:00)

        sadwank [anonim] i-a raspuns lui clujean

        Dom'le, deci taxa este impotriva second-hand-urilor, nu a poluarii, nu?
        Lasa dom'le, omul, sa faca liniute, ce-ai cu el? Dar in acelasi timp intareste Politia, prinde-i si ia-le banii si carnetele. E chestie de afacere.
        Tu cum ti-ai educat copilul sa nu bage degetele in priza? L-ai legat de calorifer? Pai si atunci de ce vrei taxa de poluare ca sa nu moara zilnic citiva oameni in accidente?
  • -2 (6 voturi)    
    mda (Vineri, 26 iunie 2009, 16:54)

    mda [anonim]

    s-au trezit si jegosii de la APIA sa comenteze...

    nu le-au ajuns profiturile de 200% din anii trecuti, se cam vede criza anul asta, si cu siguranta vor muri subit daca se va elimina taxa de poluare.

    personal mi-as aduce 2 masini din germania daca s-ar scoate taxa.

    euro3, nici mai mult nici mai putin, cu 10.000 euro mi-as aduce 2 masini decente de maxim 8 ani vechime, pentru mine si nevasta
  • +3 (3 voturi)    
    Adevarata taxa auto de poluare (Vineri, 26 iunie 2009, 17:27)

    rov [utilizator]

    Se stabileste prin impozit anual in functie de gradul de poluare al masinii, a.i. esti motivat sa promovezi la euro 5, nu bagandu-ti sula in coaste cu legi dubioase si protectioniste si lasand in acelasi timp libere toate harburile sa-ti infunde recircularea...
    APIA, apiam-ai de co2 !
  • 0 (2 voturi)    
    Sunt de acord. (Vineri, 26 iunie 2009, 17:28)

    Catalin [anonim]

    Încălzirea globală va deveni ireversibilă peste 25 ani. Am fost de acord de la bun început cu taxa triplată, dintr-un singur motiv, şi anume că nu văd rostul unor maşini cu capacitate mai mare de 2000cmc, şi cu atât mai mult al unor rable aduse din străinătate, doar pentru ca noi să ne plimbăm cu maşina. Deja străzile marilor oraşe sunt pline de navetişti de 5 kilometri şi de mult prea mulţi plimbăreţi de ocazie prin centrele comerciale. În străinătate, trenul şi bicicleta sunt alternativele de viitor, având în vedere că preţul combustibililor va creşte simţitor în următorii ani, lucru benefic de altfel, el fiind scăzut acum doar pentru stimularea consumului.
    • +2 (2 voturi)    
      hotaraste-te (Vineri, 26 iunie 2009, 17:53)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Cu ce nu esti de acord? Cu masini second hand sau cu poluarea?
      Ceea ce face APIA este o manipulare grosolana. Pentru ca ei nu vor ca poluarea sa fie taxata in mod unic si proportional; ei vor numai ca romanii sa cumpere masini noi. Cum iti explici ca diversele marci de masini care teoretic ar trebui sa fie concurente s-au gasit sa se uneasca sub aceeasi palarie, numita APIA? Care e interesul lor comun? Sa vinda.
      In strainatate trenul si bicicleta sint incurajate; exista piste speciale, nu vopsite pe trotuare. Acolo ai voie cu bicicleta in parc, nu ca in Bucuresti. Si chiar se merita sa mergi cu trenul: e rapid, curat, comod, la capetele vagonului iti poti lasa bagajele, ai chiar vagon pentru biciclisti.
    • +1 (1 vot)    
      esti de acor cu ce vrei tu (Vineri, 26 iunie 2009, 18:20)

      baciul Ion [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      de ce nu esti de acord ca e o poluare imensa pentru producerea uniei masini, ca romania polueaza sub media ...mmmmUE pe cap de locuitor, si ca in 5 km e posibil sa trebuiasca sa schimbi 3 autobuze, ca daca ai 2m, 120KG, si mergi la costum zi de zi nu poti merge cu bicicleta
  • +2 (2 voturi)    
    Delir (Vineri, 26 iunie 2009, 17:31)

    Stoewer [anonim]

    Cei de la APIA delireaza, mai mult nu pot spune. Cum isi explica panglicarii acestia care tremura ca le fug banii nemunciti de sub fund ca Germania (tara de unde majoritatea isi aduc masinile SH), prin progamul lor "Rabla" isi trimit masinile la fiare vechi, si nu in Europa de Est?

    Alta lipsa de logica: daca Europa de Est ar cumpara SH, atunci nu ar mai cumpara masini noi. Ce interes ar avea producatorii auto?

    Cum o intorci, cei de la APIA nu se gandesc decat la interesul lor marunt.

    Plus ca acesti balcanici (cu apucaturi greco-armeano-turcesti de inceput de secol XIX) vorbesc de CE de parca n-am face parte din ea. In alte tari EU nu exista nici un fel de restrictie de import masini SH si piata auto traieste bine-merci. Cei de la APIA gandesc ca toti romanii au salararille lor frumusele si absolut nemeritate?
  • +1 (1 vot)    
    ete taxa (Vineri, 26 iunie 2009, 17:43)

    . [anonim]

    Ceea ce vor ai nostri era sa adune bani la buget si sa isi vinda Tariceanu Citroyenurile. Acum partea 2 nu mai e asa importanta.

    Daca se vroia taxa de mediu, se facea simplu:
    faci un calcul pe baza parametrilor masinii (capacitate, carburant, samd) si nu pe baza vechimii si il pui pe om sa plateasca anual cite ceva cam cum plateste rca. Daca nu a platit, amenda.
    Asa o sa se poata face si o baza de date cu masinile care stau cu anii nefolosite prin parcari si facut loc.

    Dar are cineva interes sa se faca OK? Nuuu...
    • 0 (0 voturi)    
      Re: taxa gen RCA (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 2:04)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui .

      Dar daca ti se pare simplu, ti se pare si corect ca un taximetrist care merge zilnic sa plateasca poluare in acelasi cuantum cu un pensionar care se duce o data pe saptamana la casa de la tara?!

      Nu ar trebui sa fie plata proportionala cu poluarea? (Ca e mai complicat de socotit, nu ne sperie. Au rezolvat inginerii si probleme mai complicate ....)
  • +1 (1 vot)    
    motivare (Vineri, 26 iunie 2009, 17:46)

    andreid [anonim]

    daca nu avem paine, sa mancam doar cozonac.
    nu ni se permite sa cumparam paine numai ca sa fim obligati sa cumparam cozonac.
    ni se impun taxe mari pe masini second numai si doar ca sa cumparam masini noi.
    bai talharilor, poate unii CHIAR NU isi pot permite o masina noua.
    de ce ii obligati prin fiscalitate ca sa cumpere o anumita categorie de produse, respectiv masini noi?

    va zic eu: tara de talhari si praduitori.
  • +1 (1 vot)    
    da (Vineri, 26 iunie 2009, 18:29)

    luci [anonim]

    astept sa se scoata taxa, odata si pt totdeauna
  • +1 (1 vot)    
    ok, dar... (Vineri, 26 iunie 2009, 20:27)

    Flo.ro [utilizator]

    Cei de la APIA au pe undeva dreptate.
    DAR.
    1. Aderarea la UE inseamna _piata unica_, nu doar bani veniti de-afara pentru romani. Ghinion daca Dacia nu rezista. Nu cumva asta inseamna capitalism ??
    2. unde mai e dreptul consumatorului de a _alege_, daca anumite alegeri sunt scumpite foarte mult de guvernanti ??
  • +1 (1 vot)    
    APIA, mars afara (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 2:02)

    goe [anonim]

    Normal ca APIA a sarit in sus, interesul lor e unul singur: sa vanda masini noi si in special de import si cat mai scumpe. Nu mediu, nu nimic, doar sa vanda. Nu am nimic impotriva sa vanda cate masini vor, dar sa nu ni le bage cu forta pe gat. Statul roman trebuie sa inceteze sa-i protejeze pe acesti samsari de lux. Dacia vad ca se descurca foarte bine si nu are nevoie sa fie protejata.
    E timpul sa simta si romanii avantajele pietei unice europene!
  • +1 (1 vot)    
    APIA,o simpla asociatie... (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 13:26)

    traian [anonim]

    Pana la urma cui ii pasa de APIA?Vrajeala de doi lei,o asociatie ca oricare alta,fie ea si de proprietari...
    • +1 (1 vot)    
      APIA,o simpla asociatie... (Duminică, 28 iunie 2009, 9:43)

      Kata [anonim] i-a raspuns lui traian

      Nu ti se pare ciudat ca aceasta "simpla asociatie" poate impune in Romania legi care sa-i protejeze interesele? De ce nu pete face asta orice alta simpla asociatie?
  • 0 (0 voturi)    
    gresit (Luni, 6 iulie 2009, 1:51)

    Iascrijan [utilizator]

    Nu, CE vrea ca Romania sa isi respecte obligatiile de tara parte a UE "cu drepturi depline". Nu e nici o conspiratie, e cat se poate de simplu - noi, europenii, avem o lege pe care voi, europenii romani, nu o respectati.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi