Japonezii de la Honda spun ca se vor concentra pe hibride, iar in februarie vor lansa masina sport CR-Z, urmand ca pana la finele lui 2010 sa aduca pe piata si o varianta hibrida a modelului Jazz, scrie revista britanica Autocar. Honda incearca sa prinda din urma Toyota pe segmentul hibride, insa vanzarile celei mai mari companii japoneze din auto sunt de cateva ori mai mari decat ale Honda cand e vorba de masini care detin si motoare electrice.

Noul sef al Honda, Takanobu Ito, care a preluat postul acum o luna, a confirmat ca in februarie 2010 va iesi pe piata CR-Z, cel mai sportiv hibrid al marcii. Masina a fost prezentata anul trecut sub forma de concept si va beneficia de motorul de 1,3 litri, 100 CP folosit si la Insight, cel mai nou model hibrid al marcii.

Totusi, propulsorul electric ii va da masinii o putere totala de 130 CP, o acceleratie 0 - 100 km/h de noua secunde, un consum mediu de 4,3 litri/100 km si emisii de CO2 reduse, 100 g/km.

Seful Honda a mai confirmat ca o varianta hibrida a masinii de clasa mica Jazz va ajunge pe piata anul viitor si a mentionat ca producatorul va insista pe hibride fiindca acest tip de masini sunt tot mai cautate. Honda spune ca lucreaza la un nou sistem hibrid cu doua motoare electrice mai puternice care sa poata fi montate si pe modele de clasa medie si mare.

In plus, inginerii de la Honda care lucrau pentru echipa de Formula 1 au fost mutati la ateliere care dezvolta tehnologiile hibride, dupa ce marca japoneza a decis in decembrie sa se retraga din competitia automobilistica.

Vanzarile de hibride au crescut in ultimii ani puternic, insa acestor masini li se reproseaza faptul ca nu sunt cu mult mai economice decat modelele fara motor electric, dar mai ales ca sunt cu cateva mii de euro mai scumpe decat masini conventionale.

In plus, consumul de combustibil al hibridelor nu este cu mult mai scazut, iar marea majoritatea a modelelor pot merge putini kilometri, sau chiar deloc exclusiv cu motorul electric.