Centrul tehnologic Renault de la Titu va fi gata in ultimul trimestru din 2010, cu 11 luni intarziere fata de termenul initial, din cauza dificultatilor intampinate cu obtinerea finantarii, a declarat intr-un interviu pentru ziarul Argeseanul, Constantin Stroe, vicepresedinte al Dacia. Contactat de HotNews.ro, Stroe a precizat ca din cauza crizei, Renault a simtit nevoia sa caute noi parteneri pentru investitia de la Titu si a durat ceva timp pana au fost gasiti. Despre Dacia Stroe a spus ca traveseaza o perioada fasta, insa succesul e conjunctural, iar imputinarea programelor Rabla din Europa ar putea sa readuca in actualitate peste trei - patru luni situatia grava care a fost in iarna aceasta la Dacia.

Referindu-se la centrul de incercari de la Titu, care va deveni unul din cele mai importante ale marcii pe plan mondial, Stroe a spus ca lucrarile la el au fost sistate la 1 decembrie anul trecut si vor fi reluate pe 15 iulie. "cu o intarziere de sase-sapte luni si o decalare de punere in functiune de vreo 11 luni. Intarzierea se datoreaza obtinerii unei finantari in conditii nu tocmai avantajoase, pana la aceasta data, pentru Dacia, urmand ca proiectul sa fie finalizat in trimestrul patru al anului 2010", spune Stroe. El a explicat pentru HotNews.ro ca din cauza crizei puternice compania Renault a stat pe ganduri daca poate sau nu sa sustina singura un astfel de proiect si a decis sa mai caute finantare, lucru care a durat.

El spune insa ca la Dacia lucrurile merg extrem de bine, productia a urcat cu 19% in primele sase luni, insa nu datorita pietei interne, in care vanzarile au scazut puternic, ci datorita programelor de tip Rabla din Occident. Stroe spune ca exportul a fost solutia salvatoare fiindca "daca am fi ramas dependenti de piata auto din Romania, probabil nu am mai fi lucrat decat 19 zile in acest an". Totusi, succesul este unul de conjunctura, spune vicepresedintele Dacia care prevede o piata stabila pana in toamna, dar apoi vor urma din nou caderi in octombrie - noiembrie. "Programele Rabla nu vor continua la nesfarsit, vor fi reduceri de baremuri, in alte tari vor fi oprite, in altele au fost initiate doar din motive politice", a explicat oficialul Dacia pentru HotNews.ro si a adaugat ca e putin probabil ca Germania va mai continua programul si in 2010.

Spre finalul anului, vanzarile Dacia ar putea din nou sa scada odata cu imputinarea programelor de stimulare a vanzarilor de masini noi. "Ma tem ca la finalul lui 2009 si inceputul lui 2010 sa nu se repete situatia grea de la finalul lui 2008, sper din suflet sa nu se intample asta". La finalul anului trecut Dacia a renuntat la o serie de persoane cu contracte pe perioada determinata si exista posibilitatea sa renunte si la angajati pe perioada nedeterminata.

Totusi, datorita programelor Rabla din Europa, Dacia a marit de doua ori productia anul acesta si a facut angajari.

Intrebat daca vor fi asemanari intre conceptul Duster si SUV-ul pe care Dacia il va scoate la inceput de 2010, oficialul companiei a spus pentru HotNews.ro ca acestea vor fi putine, deoarece conceptul a aparut tarziu, in timp ce la un model de serie lucrul incepe cu trei - patru ani inainte de lansarea oficiala.