Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia: Centrul tehnolgic Renault de la Titu va intra in functiune cu 11 luni intarziere, la finalul lui 2010

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 13 iulie 2009, 18:02 Economie | Auto

Constantin Stroe
Foto: AGERPRES
Centrul tehnologic Renault de la Titu va fi gata in ultimul trimestru din 2010, cu 11 luni intarziere fata de termenul initial, din cauza dificultatilor intampinate cu obtinerea finantarii, a declarat intr-un interviu pentru ziarul Argeseanul, Constantin Stroe, vicepresedinte al Dacia. Contactat de HotNews.ro, Stroe a precizat ca din cauza crizei, Renault a simtit nevoia sa caute noi parteneri pentru investitia de la Titu si a durat ceva timp pana au fost gasiti. Despre Dacia Stroe a spus ca traveseaza o perioada fasta, insa succesul e conjunctural, iar imputinarea programelor Rabla din Europa ar putea sa readuca in actualitate peste trei  - patru luni situatia grava care a fost in iarna aceasta la Dacia.

Referindu-se la centrul de incercari de la Titu, care va deveni unul din cele mai importante ale marcii pe plan mondial, Stroe a spus ca lucrarile la el au fost sistate la 1 decembrie anul trecut si vor fi reluate pe 15 iulie. "cu o intarziere de sase-sapte luni si o decalare de punere in functiune de vreo 11 luni. Intarzierea se datoreaza obtinerii unei finantari in conditii nu tocmai avantajoase, pana la aceasta data, pentru Dacia, urmand ca proiectul sa fie finalizat in trimestrul patru al anului 2010", spune Stroe. El a explicat pentru HotNews.ro ca din cauza crizei puternice compania Renault a stat pe ganduri daca poate sau nu sa sustina singura un astfel de proiect si a decis sa mai caute finantare, lucru care a durat.

El spune insa ca la Dacia lucrurile merg extrem de bine, productia a urcat cu 19% in primele sase luni, insa nu datorita pietei interne, in care vanzarile au scazut puternic, ci datorita programelor de tip Rabla din Occident. Stroe spune ca exportul a fost solutia salvatoare fiindca  "daca am fi ramas dependenti de piata auto din Romania, probabil nu am mai fi lucrat decat 19 zile in acest an". Totusi, succesul este unul de conjunctura, spune vicepresedintele Dacia care prevede o piata stabila pana in toamna, dar apoi vor urma din nou caderi in octombrie - noiembrie. "Programele Rabla nu vor continua la nesfarsit, vor fi reduceri de baremuri, in alte tari vor fi oprite, in altele au fost initiate doar din motive politice", a explicat oficialul Dacia pentru HotNews.ro si a adaugat ca e putin probabil ca Germania va mai continua programul si in 2010.

Spre finalul anului, vanzarile Dacia ar putea din nou sa scada odata cu imputinarea programelor de stimulare a vanzarilor de masini noi. "Ma tem ca la finalul lui 2009 si inceputul lui 2010 sa nu se repete situatia grea de la finalul lui 2008, sper din suflet sa nu se intample asta". La finalul anului trecut Dacia a renuntat la o serie de persoane cu contracte pe perioada determinata si exista posibilitatea sa renunte si la angajati pe perioada nedeterminata.

Totusi, datorita programelor Rabla din Europa, Dacia a marit de doua ori productia anul acesta si a facut angajari.

Intrebat daca vor fi asemanari intre conceptul Duster si SUV-ul pe care Dacia il va scoate la inceput de 2010, oficialul companiei a spus pentru HotNews.ro ca acestea vor fi putine, deoarece conceptul a aparut tarziu, in timp ce la un model de serie lucrul incepe cu trei - patru ani inainte de lansarea oficiala.


Citeste mai multe despre   






















1934 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    nu va facet probleme, ce conteaza 11 luni (Luni, 13 iulie 2009, 18:37)

    Ovidiu [anonim]

    cand restul tarii e cu 20 de ani in spate....
    • -1 (1 vot)    
      a lucrat Stroe singur la centru si nu ma mir... (Luni, 13 iulie 2009, 20:48)

      Kroko Dilu [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      de intarziere ..cand o scapa Renault de activistul asta de partid impus cu forta francezilor, e greu de spus ..sa nu va grabiti cu Duster , sa va ia altii inainte ,cum ne-am inteles..
  • -1 (3 voturi)    
    Mai sa fie ... (Luni, 13 iulie 2009, 18:57)

    bibicu [anonim]

    "... Renault a simtit nevoia sa caute noi parteneri pentru investitia de la Titu ..."

    Adica fraieri care sa munceasca pe bani mai putini ca sa le faca cladirile, IT-ul si alte cele de la Titu.

    Traim totusi in ROmania si astia de aici pun botu' la propunerile frantujilor ....

    Taves bahtalo Romania !!
  • -1 (1 vot)    
    chiar ca de conjunctura (Luni, 13 iulie 2009, 19:29)

    sadwank [anonim]

    Problema cea mare nu e ca tarile europene vor calca frina in ce priveste socialistele programe Rabla ci ca europenii care au cumparat Dacii (ma rog, Renault-uri) se vor prinde ce pacaleala si-au luat.
    Fanii Logan-ului sa fie pe faza: cum vor iesi nemtii din criza, vor dori sa scape de cutiile astea pe roti si nu m-as mira sa gaseasca Loganuri SH la preturi derizorii.
  • 0 (0 voturi)    
    Alooo treziti-va dom Stroe (Luni, 13 iulie 2009, 22:46)

    alfons [anonim]

    In lume toata productia este in tranzitie pe motoare electrice..deja SUA are 11% consum energie regenerabila...la noi nici nu visam sa ne gindim macar la asta ...toata industria auto gindeste mii de strategii pentru Marea Convertire la energie alternativa...ne vor baga pe git noua prostilor productia ramasa pe stoc pe benzina..si Dacia doarme ..nici nu -i trece prin cap sa faca macar pasul 1 catre motoarele cu energie ne poluanta..Doaaarmeee si iar se va trezi in ultimul moment cind va plinge toata tara ca iar noi nu ne-am prins la timp...
    • 0 (0 voturi)    
      motoare electrice? (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:52)

      freacathadisk [anonim] i-a raspuns lui alfons

      Cum dracu vrei tu sa produca Dacia motoare electrice cand ei se adreseaza oamenilor cu venituri mici, si cand orice masina hybrid care are motor electric costa evident mai mult decat una conventionala/.Cam cine crezi tu ca si-ar cumpara dacia logan cu motor electric care sa coste 18.000 euro? Esti complet dezinfromat Dacia a facut demult pasul 1 te invit sa vezi aici : http://www.informatiiauto.ro/modele-dacia-eco2--mai-economice-si-ecologice-sid3358.html
      ..asa ca hai mai usor cu pianu` pe scari!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version