A patra generatie a Opel Astra in varianta hatchback cinci usi va ajunge pe piata romaneasca in debutul anului viitor, iar break-ul ar putea ajunge tot la anul, dar nu s-a confirmat oficial, au spus pentru Hotnews.ro reprezentantii Opel la o conferinta de prezentare a designului noului Astra. Pe de alta parte, productia modelului Astra Classic in Polonia va inceta spre finalul anului, iar printre lansarile viitoare ale Opel se numara o noua generatie Meriva.

Noul Opel Astra in cinci usi va ajunge la noi cam in jumatate de an, dar o versiune in trei usi inca nu a fost confirmata, la fel cum nu par a fi planuri pentru inlocuirea actualei decapotabile Astra, a spus Farid Anabtawi, director de vanzari si marketing Opel pentru regiunea Europa de Sud-Est. Cat despre noua generatie Astra break, aceasta urmeaza sa fie lansata, insa nu s-a decis inca momentul, dar ar putea fi vorba de 2010, a spus seful de design exterior al Opel, Malcolm Ward, la evenimentul de la Budapesta.

Anul trecut in tara s-au vandut cam 16.000 de masini ale marcii germane, dintre care doua treimi au fost Astra si Astra Classic, model a carui productie va inceta la sfarsitul acestui an in Polonia, in locul lui urmand sa fie introdus un model despre care cei de la Opel nu au vrut sa ofere niciun fel de detalii.

Directorul de vanzari pe regiune spune ca Opel a facut mai bine fata crizei in Romania decat in alte tari din zona, insa a mentionat un amanunt interesant legat de cifrele de vanzari raportate la noi. "E greu sa stii ce cifre sa crezi cand e vorba de masinile noi. Inteleg ca exista masini care sunt raportate ca vandute in Romania dar de fapt sunt exportate. Nu stiu cum faceti, dar e greu de inteles de aici de la Budapesta", spune Farid Anabtawi care adauga ca e ciudat sa existe diferente importante intre datele Politiei si cele ale asociatiei de profil (APIA n. red).

Cateva informatii despre noul Astra

Noul Astra a fost dezvoltat in Russelsheim, Germania, are 4,42 metri lungime si este prevazut si cu un sasiu complet nou. Ampatamentul sau mai lung este combinat cu un ecartament mai lat si o noua constructie a puntii spate. Noul autovehicul compact de la Opel va fi lansat pe 17 septembrie, la salonul auto de la Frankfurt.

Gama de motorizari este compusa din opt motoare Euro 5. Cu exceptia motoarelor cu valorile de putere cele mai mici, toate celelalte sunt prevazute cu transmisii cu sase trepte de viteza.

Gama de motoare turbo diesel CDTI cuprinde patru motoare cu injectie multipla common-rail cu capacitate intre 1,3 si 2,0 litri, care dezvolta puteri intre 95 CP si 160 CP. Toate aceste motoare sunt prevazute cu filtre de particule diesel.

Cele patru motoare pe benzina, cu volum intre 1,4 si 1,6 litri, dezvolta puteri intre 100 CP si 180 CP. Un nou motor Turbo de 1,4 litri, cu dimensiuni reduse, care dezvolta o putere de 140 CP, inlocuieste actualul motor de 1,8 litri cu aspiratie naturala.

Modelul care concureaza cu Volkswagen Golf si Ford Focus e extrem de important pentru Opel si in Romania, unde vanzarile cumulate ale Astra si Astra Classic au totalizat peste 60% din vanzarile marcii germane anul trecut.