Compania care va achizitiona Opel trebuie sa vina cu mai multe fonduri proprii, nu doar sa mizeze pe miliardele de euro promise ca garantii publice de guvernul german, avertizeaza ministrul german al economiei, Karl-Theodor zu Guttenberg, citat de AFP. Acum doua luni, compania Magna si banca rusa Sberbank semnau cu statul german si cu GM o intelegere preliminara pentru preluarea Opel, insa discutiile s-au blocat si pe fir au intrat chinezii de la Beijing Automotive si belgienii de la RHJ.

Ministrul spune ca cei care doresc sa cumpere Opel trebuie sa se asigure ca producatorul va demara cu o structura viabila de capital si pur si simplu trebuie sa fie dispusi sa-si asume mai multe riscuri. Mesajul e clar, compania care va detine Opel nu trebuie sa fie dependenta de garantiile oferite de guvernul german, ci trebuie sa vina cu fonduri proprii substantiale.

Autoritatile germane s-au angajat sa ofere garantii si ajutoare consistente noului proprietar al Opel, insa nemtii nu vor sa lase totul la voia intamplarii si nici sa arunce cu banii.

Opel parea a fi salvata la finele lui mai cand GM si guvernul german au batut palma cu producatorul canadian de componente auto Magna plus banca rusa Sberbank care urmau sa detina 55% din Opel, in timp ce GM Europe va detine 35%. Acordul parea sa avantajeze mult Rusia, sa deschida piata de acolo pentru Opel si sa rezolve situatia companiei germane.

Discutiile s-au blocat insa si s-a facut loc pentru noi pretendenti. Unul este RHJ, dar si chinezii de la Beijing Automotive au venit cu o oferta concreta.

General Motors Europe a stabilit pentru ziua de luni ultimul termen pana la care companiile doritoare pot depune ofertele finale pentru Opel si restul operatiunilor GM din Europa.