Cele trei marci auto care au crescut in criza: motive

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 23 iulie 2009, 18:33 Economie | Auto

Piata auto romaneasca a scazut cu 55% in primul semestru, multe marci de volum inregistreaza scaderi record, insa trei branduri au reusit sa se mentina pe plus. Fie ca potentialul pietei nu fusese bine exploatat, fie ca un model nou a schimbat lucrurile sau ofertele au fost atractive, cert e ca Suzuki, Hyundai si Lancia au reusit sa se mentina pe plus.

Suzuki: Investitii in reprezentarea pe plan local

Suzuki nu e o marca de volum in Romania. Putinii clienti ai constructorului japonez sint insa fideli brandului. Pana in 2008 marca avea vanzari anuale de ordinul a sute de unitati, iar cota de piata era sub 0,5%, cu mult sub cea europeana, de 1,5 - 1,7%.

De anul trecut insa, marca are propriul birou de reprezentare in Romania, reteaua de dealeri se extinde, iar vanzarile au ajuns in primele sase luni ale acestui an sa fie de aproape cinci ori mai mari decat in prima parte a anului trecut. Japonezii au vandut 1.350 de masini, dintre care doua modele au depasit 500 de unitati fiecare: SX4 si Swift.

In plus, anul trecut s-a lansat si noul Suzuki Splash, "fratiorul" lui Opel Agila.

Preturile lui Swift pornesc de la sub 9.000 euro, TVA inclus (la oferta), iar cele ale lui Splash, de la circa 9.500 euro.

Hyundai: Mister dublat de multe modele noi

Hyundai e singura marca de volum care e pe plus la sase luni, inregistrind o crestere de 6% cand marci precum Renault, Volkswagen, Skoda sau Ford isi vad vanzarile injumatatite. Motive de crestere ar fi: mai multe modele noi lansate in 2008 si 2009 fata de alte marci, prezenta unor masini care costa sub 10.000 de euro sau garantia de sapte ani.

Rauvoitorii vor spune poate ca avansul Hyundai e un mister al crizei si poate in datele APIA sunt incluse si masini care ajung apoi sa fie inmatriculate in alte tari. Totusi, cert e ca de la inceputul lui 2008, coreenii au adus in tara multe modele: i10, i20, i30, Veracruz, iar vanzarile Accent au urcat cu 20% in primul semestru.

S-au vandut circa 6.400 de masini Hyundai in primele sase luni, din care cate 1.700 au fost i30 si Accent si peste 1.200 au fost modelul de clasa mini i10. Preturile pleaca de la circa 8.300 euro pentru micul i10, de la circa 9.800 euro pentru i20 si cam 10.300 euro la Accent, TVA inclus.

Este interesant de remarcat ca vanzarile SUV-urilor Tucson si Santa Fe au scazut cu mai mult de 40%, ponderea masinilor de teren scazand mult la Hyundai.

Lancia: Delta salta vanzarile chiar daca cifrele raman extrem de mici

Lancia nu a avut niciodata vanzari mari in Romania, dar in primele sase luni a avut o crestere importanta, de aproape 200%. E drept ca volumele sunt extrem de mici - 50 de masini, fata de 19 anul trecut - dar interesant este ca a crescut in vanzari si modelul Ypsilon, care se vinde de cativa ani fara modificari.

20 din cele 50 de masini Lancia vandute anul acesta au fost modelul Delta, masina pe care marca italiana se baza pentru a-si relansa vanzarile pe plan mondial. Dar si vanzarile Ypsilon au urcat de la 19 la 30 de unitati, preturile masinii pornind de la circa 11.000 euro, TVA inclus. La Delta, preturile pleaca de la circa 19.000 euro, TVA inclus.

In Romania, raportul dintre vanzarile Lancia si Fiat este cam de 1:50, diferit fata de cel din Europa - 1:8.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

5378 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Elucidarea marelui mister (Joi, 23 iulie 2009, 22:11)

    kiki [anonim]

    www.drpciv.mira.gov.ro - acolo gasiti statistica de inmatriculari de la ministerul de interne, si veti vedea ca "rautaciosii" au dreptate... din aprox. 1000 de hyunday-uri ce sunt anuntate la APIA in fiecare luna, doar 300 apar in statisticile de inmatriculari... restul, probabil ca au fost evaporate... de alti rautaciosi :)... mai cititi, baieti de la hotnews... cum era cu informatia verificata in 3 surse???
    • +1 (1 vot)    
      Mersi pt link (Vineri, 24 iulie 2009, 0:56)

      falco [anonim] i-a raspuns lui kiki

      Cei de la apia nu mai afisau pe adresa lor ( www.apia.ro) informatia de ceva vreme .
  • 0 (2 voturi)    
    asa este (Vineri, 24 iulie 2009, 0:40)

    sp [anonim]

    Da, asa este, Hyunday a facut export, si nu sunt singurii. Iar la Suzuki volumul nu are nici o legatura aici deschiderea reprezentantei, care este varza.... Au avut noroc cu un dealer care a reusit un contract cu statul, mai exact au vandut la Jandarmerie - de aici cresterea. Se pot verifica informatiile, bafta hotnews.
    • 0 (2 voturi)    
      sigur asa este (Vineri, 24 iulie 2009, 8:28)

      PS [anonim] i-a raspuns lui sp

      Norocul acelui Dealer se face. Nu exista Noroc, cum nu are treaba reprezentanta cu comercialul, volum vanzari, etc.
    • 0 (2 voturi)    
      CRESTERILE (Vineri, 24 iulie 2009, 8:44)

      UN JEG [anonim] i-a raspuns lui sp

      nu ma intereseaza cresterile altora, dar ma intereseaza faptul ca un jeg a pus botu pe banii publici la ceva comision si a achizitionat si pt ametitii aia de la politia comunitara sx4 de la suzuki. personal am facut un test drive cu un sx4 - intentinam sa-mi iau, si nu este mai departe de logan cu nimic, ba in plus a re si un portbagaj minuscul, comparabil cu cel de clio bicorp al meu 255 l. idiotii astia care au milioane de euro in pix, in loc sa cumpere produse romanesti adancesc balanta comerciala a romaniei. ar trebui sa fie judecati pt genocid !!!! - loganurile de la pitesti ce aveau ma nemernicilor? pt prostii aia care pazeu fantanile si pietrele prin parcuri ati dat o gramada de bani pt auto de import. si ce import !!!??? import din ungaria - huuuuuu nemernicilor
      • 0 (2 voturi)    
        ... (Vineri, 24 iulie 2009, 9:39)

        victor lambda [anonim] i-a raspuns lui UN JEG

        Asa e ... ai dreptate, portbagajul de la SX4 cu 270 l este minuscul in comparatie cu cel de 255 l de la "clio bicorp" ...
        Si inca o data ai dreptate ... ce aveau "loganurile de la pitesti" de ai fost nevoit sa-ti iei "clio bicorp" ?
        • +1 (1 vot)    
          banii lui nu ai nostri (Vineri, 24 iulie 2009, 11:19)

          dan [anonim] i-a raspuns lui victor lambda

          el e liber sa-si cheltuiasca banii cum vrea, ca sunt ai lui, statul in schimb cheltuie banii nostri. asta e diferenta, dar oricum e un pic demagog
      • -1 (1 vot)    
        calitate japoneza (Vineri, 24 iulie 2009, 11:08)

        unu_de_aiurea [anonim] i-a raspuns lui UN JEG

        Nu stii ce inseamna calitate japoneza, fiabilitate si alte chestii...nu totul consta in spatiul din portbagaj si volumul masinii...
        Sa nu crezi ca degeaba Honda, Toyota (masinile japoneze in general) domina topurile internationale ale fiabilitatii si multumirii clientului, desi au concurenti ca BMW sau Mercedes...
        Pe de alta parte sunt de acord cu tine ca ar fi trebuit sa le cumpere Logan, pentru sprijinirea economiei, si pentru ca nu cred ca politia are nevoie de masini japoneze...daca statul nu ia, atunci cine ?
  • 0 (0 voturi)    
    control gestionare conturi (Vineri, 24 iulie 2009, 9:12)

    silviu [anonim]

    Pentru ca nu avem un control la sange pe conturi si pentru ca pot decide cine si cum vrea muschiul lui cat cheltuie din banul public.
    de aceea unii pot cheltui cat vor ei si nu stie nimeni ...si societatea civila nu este capabila sa-si impuna vointa asupra politicienilor, nu exercita suficienta presiune!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri