General Motors a iesit recent din procesul de restructurare si a promis ca se va orienta spre masini economice, insa pana una alta compania creste productia de SUV-uri si camionete mari, scrie AFP, citand un interviu acordat de Bob Lutz, vicepresedintele companiei, ziarului elvetian Tages-Anzeiger. Americanii vor in continuare masini de mari dimensiuni si nu se vor inghesui catre cele mici si economice, crede Lutz, un veteran al industriei auto de peste ocean.

"E cat se poate de adevarat ca americanii cumpara masini mari cu consum mare", spune Lutz "E complet gresit sa speram ca se vor inghesui spre vehiculele economice", adauga "vicele" General Motors.

"Trecerea in masa catre masinile verzi are loc numai in presa", a mai spus el, aducand ca argument vanzarile "slabe" de masini hibride si cota lor de piata foarte mica.

In concluzie, GM asculta cererile p[ietei si a decis saptamana aceasta ca va creste productia la cateva modele de SUV-uri si camionete mari. Motivul tine de faptul ca nu mai exista masini pe stoc, dupa ce programul Rabla din SUA a ajutat mult vanzarile de masini de mari dimensiuni.

Mesajul e clar: americanii nu vor masini de mici dimensiuni chiar daca acestea consuma mai putin. Presa scrie mult despre automobilele verzi, dar clientii nu sunt atrasi de ele.

America vede cu alti ochi clasele auto. Intr-o stire despre cresterea vanzarilor Ford in SUA, Focus era numit model de clasa mica, iar pick-up-ul Ranger era catalogat ca masina de mici dimensiuni.

General Motors a iesit in iulie de sub protectia legii falimentului, iar acum, noua companie formata a ramas cu activele "sanatoase" si cu datorii mult mai mici, 17,3 miliarde dolari, fata de 54,4 miliarde dolari inainte de procesul de restructurare.

GM are promise ajutoare totale de 60 miliarde dolari si spune ca va incerca sa le ramburseze pana la termenul limita din 2015.

Pana una alta, GM e companie de stat, guvernul SUA avand 61% din actiuni, iar cel al Canadei, 12%.