Muncitorii companiei ruse care produce masinile Lada cer nationalizarea uzinei si vor ca locurile de munca sa fie garantate

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 6 august 2009, 14:30 Economie | Auto

Cateva sute de muncitori de la uzina AvtoVAZ care produce masini Lada in orasul Togliatti protesteaza si cer ca fabrica sa fie nationalizata, iar angajatii sa se poata opune deciziilor conducerii, scrie AFP. Renault detine 25% din AvtoVAZ, dar productia la uzina este oprita complet in august, iar din septembrie munca va reincepe intr-o cadenta redusa si cu salarii micsorate.

Sindicatele cer nationalizarea fabricii si vor ca muncitorilor sa le fie garantate locurile de munca. Angajatii vor sa aiba mai mult control asupra uzinei si sa aiba si drept de veto la deciziile conducerii.

AvtoVAZ are 110.000 de angajati la Togliatti intr-una din cele mai putin eficiente fabrici auto din Europa. Anul trecut a produs 801.000 de masini, dar cu repetatele intreruperi din acest an se pare ca nu se vor depasi 300.000 de masini produse. In alte locuri din Europa uzine moderne produc 300.000 de masini cu mai putin de 10.000 de oameni.

In primele sase luni s-au produs doar 140.000 de masini Lada, iar la inceputul anului stocurile depaseau 100.000 de unitati.

In septembrie productia va fi reluata, insa pentru a se evita concedierile fiecare muncitor va lucra cam 20 de ore pe saptamana, dar salariul mediu se va injumatati fata de nivelul dinainte de criza (700 de dolari).


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

405 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Inapoi (Joi, 6 august 2009, 15:21)

    Lucian_Mares [utilizator]

    spre comunism...
  • +1 (1 vot)    
    La lupta tovarasi (Joi, 6 august 2009, 16:08)

    Lenin [anonim]

    Oricum,a recunoscut si vestul ca se apropie si sfarsitul capitalismului...
  • +1 (1 vot)    
    N-are Putinica boase atat de mari.... (Joi, 6 august 2009, 16:30)

    Anonim [anonim]

    1. Daca Renault detine 25% inseamna ca statul e deja majoritar si nationalizarea celor 25% din actiuni ar fi fix frectie la picior de lemn
    2. Una e sa-i jefuiesti pe hotii de la tine din tara si alta e sa te iei de straini.
    3. Spre deosebire de gaze/petrol care sunt produse nediferentiate, usor de convertit in bani, nu necesita inovare -- practic nici o bataie de cap (pana si arabetii pot face bani din asta) -- productia de masini e cu totul alta poveste si statul rus nu ar fi capabil sa produca masini (si sa si scoata profit).


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri