Noua generatie a masinii hibride Toyota Prius ajunge in Romania in septembrie, la circa 25.000 de euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 26 august 2009, 13:49 Economie | Auto

Toyota Prius
Foto: Toyota
Toyota Romania va incepe la 1 septembrie comercializarea celei mai noi generatii a masinii hibride Prius, iar pretul va fi in jurul a 25.000 de euro. Noul Prius este mai usor si are un motor mai puternic decat generatia precedenta, producatorul sustinand ca si consumul e mai scazut.

Noul Prius dispune de un motor pe benzina mai puternic 1,8 litri, fata de 1,5 litri la generatia precednta - si de un motor electric.

Producatorul spune ca noua generatie are un consum mediu mixt mai scazut decat generatia trecuta, 3,9 litri/100 km, fata de peste 4 litri/100 km.

Masina are 4,46 metri lungime, rezervor de 45 de litri, viteza maxima de 180 km/h si acceleratie 0 - 100 km/h in 10,4 secunde.

Toyota a vandut pe plan mondial circa 160.000 de masini Prius anul trecut, dintre care 43.000 in Europa. Tinta pentru anul curent in Europa este 70.000 de masini, dintre care 5-10.000 din noua generatie.

Prius a fost lansata in Romania in 2006, an in care s-au vandut 12 masini, in timp ce in 2007 s-au vandut 37 de unitati. Anul trecut, peste 60 de clienti si-au luat Prius. Prima generatie a hibridului a fost lansata acum 12 ani in Japonia.

Vanzarile de automobile ale Toyota Romania s-au diminuat cu 69% in primul semestru, de la 5.000 de masini, la circa 1.500. Prius si-a gasit patru clienti.

Recent si Honda a lansat in tara un nou model hibrid, Insight, care costa circa 21.400 euro, TVA inclus.


Citeste mai multe despre   






















2661 vizualizari

  • -6 (8 voturi)    
    Este T Prius ecologica? (Miercuri, 26 august 2009, 14:08)

    AlinN [anonim]

    1. Curentul electric nu este produs in principal ecologic, ba din contra. Mai mult, pentru a inmagazina si transfera curentul electric, se pierde mult, si asta chiar il face neecologic.
    2. Pe langa curent electric consuma vreo 5l/100km combustibil - mai mult decat un diesel mic.
    3. Nu are panouri solare pe ea care sa capteze energia in timpul zilei, cand sta parcata, si ulterior aceasta energie sa ajute la deplasare.

    Deci consuma mai mult combustibil decat un diesel mic, este la fel de mica, pe langa acest combustibil mai consuma si curent electric. Costa triplu fata de masina de referinta.

    Singurul aspect ecologic este pretul. Dand foarte multi pani pe aceasta masina nu mai ai bani disponibili, alminteri folositi la excursii (mers cu avionul) care sunt neecologice.

    Prin urmare mi se pare masina potrivita celor care vor sa atraga atentia ca exista un concept numit "ecologie". Asta o pot face star-urile. Ei sunt expusi.
    • +5 (7 voturi)    
      de unde stii? (Miercuri, 26 august 2009, 14:38)

      prius [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Prietene, mai informeaza-te.
      Prius nu consuma deloc curent electric de la priza, adica nu e plug-in. Bateria electrica se incarca de la franare, rulat in panta sau de la motorul pe benzina.
      In total consuma cam tot atata benzina cata motorina consuma un diesel mic, doar ca Prius nu e deloc o masina mica, ba dimpotriva, e destul de mare.
      Pe langa faptul ca benzina polueaza mai putin ca motorina (particulele fine), ai la o masina destul de mare o cantitate de emisii de CO2 cat la o masina ”normala” mult mai mica.
      Si noul Prius chiar va avea panouri solare, e drept ca numai pentru aerul conditionat.
      • 0 (0 voturi)    
        Mea culpa. (Miercuri, 26 august 2009, 16:05)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui prius

        Nu m-am informat suficient. Am presupus ca hibrid inseamna ca merge fie pe curent electric fie pe combustibil. Evident faptul ca merge doar pe combustibil nu este un avantaj. Un consum relativ mic, un pret triplu. Impact pe mediu la fel ca un diesel mic. Chiar daca au fost niste inexactitati in problema ridicata anterior, asta nu inseamna ca problema nu exista. Este t Prius ecologica?
        • 0 (0 voturi)    
          Da, este (Miercuri, 26 august 2009, 19:56)

          prius [anonim] i-a raspuns lui AlinN

          Trebuie sa iei in considerare ca Prius va fi cumparat de o persoana care este interesata de o masina medie spre mare, deci care vrea sa o foloseasca si pe autostrada, care pretinde o finisare superioara si materiale de calitate in interior, cu portbagaj spatios si care ofera un confort destul de bun. O masina de genul asta oricum costa in jur de 20 000 de euro. Deci Prius nu trebuie comparat (la pret si la consum si, implicit, la emisii de CO2) cu masinutele de oras pe diesel, ci cu cele din clasa corespunzatoare, adica ceva gen VW Passat, etc. Daca nu ar exista Prius, oamenii si-ar cumpara asa ceva si ar emite mai mult CO2 decat cu Prius.
          Deci, raportat in mod realist la targetul ei, Prius este clar mai ecologica si nu cu mult mai scumpa, iar unii oameni sunt gata sa plateasca pentru a avea constiinta ecologista linistita.
    • +2 (2 voturi)    
      Raspuns pt. AlinN (Miercuri, 26 august 2009, 14:45)

      Gyuri [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Ai nevoie de niste informatii, se pare :)

      1. Pe langa curentul produs de motorul pe benzina, se mai produce curent electric si in timpul franarii. O parte din energia cinetica a masinii ajunge inapoi in baterie, in loc sa se transforme in caldura - deci foarte ecologic. De altfel, si la masinile "standard" pe benzina sau diesel motorul produce curent electric, doar ca in afara de radio si faruri, nu-l prea folosesc. Apropo de eficienta, sigur ca se pierde mult pe parcurs, la fel cum se pierde multa energie pe parcurs intre centralele de curent si frigiderele noastre, dar asta nu-i vina nimanui. Orice motor pe benzina are pierderi mari si el, si transforma in energie utila doar o fractiune mica din potentialul combustibilului.

      2. Consumul e foarte relativ, la drum intins cu un Prius nu faci mare scofala cu economisirea, in schimb in oras si cand circuli bara la bara, da. Consumi mai putin decat orice diesel mic, chiar daca masina e de fapt _mai_mare_ decat multe marci populare.

      3. Are panouri solare pe ea. Insa, energia pe care o poti capta cu o suprafata asa de mica e ridicol de mica pentru nevoile unui motor care trebuie sa puna in miscare o masina. La ce folosesc ele? In timpul stationarii alimenteaza un ventilator care improspateaza aerul din masina. Daca lasi masina la soare, n-o s-o gasesti cuptor dupa doua ore.

      E o masina buna pentru oras, e ideala pentru taximetristi. Aspectul care-mi place mie ca locuitor la oras, pe o strada unde se circula fara intrerupere intre 5 dimineata si 2 noaptea, e ca sunt silentioase si polueaza mai putin decat multe alte masini.

      In caz ca va intrebati ce masina am, ei bine, n-am nici una :)
      • 0 (0 voturi)    
        Multumesc de informatii. (Miercuri, 26 august 2009, 16:21)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui Gyuri

        Totusi nu m-au convins ca TPrius este o masina ecologica. Adica mi s-ar parea normal sa dai 50.000Euro pe o masina care nu are "carbon footprint". TP are asa ceva, dar pretinde ca este ecologica. Si pentru asta te taxeaza cu 20.000Euro in plus. Este corect?
        Sigur ai vrea sa se doteze taximetristii cu asa ceva? Mai ales ca n-ai masina? :) Iti dai seama cat s-ar scumpi km cu taxiul pentru amortizarea celor 20.000Euro in plus?
        • 0 (0 voturi)    
          continuare (Miercuri, 26 august 2009, 16:55)

          Gyuri [anonim] i-a raspuns lui AlinN

          Pai ecologic nu sunt nici eu, prin simplul fapt ca respir elimin dioxid de carbon in atmosfera :). Unde vrei sa pui limita la ce este ecologic si ce nu e? TP e masina pe benzina, deci consuma din rezerva de petrol si polueaza. Important e ca polueaza mai putin, si aici includ si poluarea fonica.
          Taxiuri hibride avem deja: http://www.hybridtaxi-muenchen.de/ pretul e acelasi, din cat economisesc pe benzina isi amortizeaza masina in vreo 4 ani fara a mari pretul.
          BTW, TP nu costa 50000.
        • 0 (0 voturi)    
          "carbon footprint" (Joi, 27 august 2009, 11:49)

          gogu [anonim] i-a raspuns lui AlinN

          ai serioase lacune, cazi din lac in put, informeaza-te ce inseamna "carbon footprint" inainte de a folosi termenul
    • 0 (2 voturi)    
      Randament (Miercuri, 26 august 2009, 14:51)

      fsfsd [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Cei cu scoala (nu e cazul tau, nu iti fa griji) au auzit de principiul conservarii energiei. Deci, daca un motor consuma X litri de combustibil, energia degajata prin arderea respectiva va fi regasita undeva, si anume in curentul produs, caldura degajata si frecarile interne din motor/generator. Practic ce face sistemul hibrid e ca eficientizeaza arderea, si nimic mai mult (e acelasi principiu folosit de acum cateva zeci de ani la locomotivele diesel electrice, care au in minus doar bateria).
      • 0 (0 voturi)    
        Multumesc de lamuriri tuturor. (Miercuri, 26 august 2009, 15:55)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui fsfsd

        Cred ca este discutabil daca are un impact mai mic asupra mediului.
        Pentru fsfd cel cu scoala am o intrebare: cum se formeaza imperativul verbului a face? Iti dau 2 variante: a) Nu face! b) Nu fa!
    • 0 (2 voturi)    
      Mere cu mere, pere cu pere ... (Miercuri, 26 august 2009, 14:51)

      Rares [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Ecologic: emisiile de la motoarele diesel sunt diferite fata de cele pe benzina. Trebuie comparate mere cu mere: consum/emisii motor benzina cu consum/emisii motor benzina din aceeasi clasa (sedan).

      Generare curent electric: curentul electric este produs in Prius in principal din franare si reducerea vitezei - este cat se poate de ecologic.

      Senzatii: putere Prius: echivalent motor 2.0 diesel - 126 CP. Confort, exemple: spatiul din spate este mai mare ca la un Passat, sistem audio JBL ...
      • +1 (1 vot)    
        Si merele si perele sunt fructe:) (Miercuri, 26 august 2009, 16:13)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui Rares

        Prin urmare pot compara efectul de sera produs de un litru de benzina cu cel produs de un litru de motorina sau de etanol.
        Pana la urma, T Prius va avea acelasi impact negativ ca un Diesel de clasa foarte mica.
        In viziunea mea o masina este ecologica atunci cand o incarci cu energie electrica formata din panouri fotovoltaice. (un exemplu)
        In acest exemplu nu se formeaza CO2+CO.=> nu exista efect de sera. Restul masinilor care pretind ca sunt ecologice nu vor decat sa induca in eroare Unde este ecologia daca arzi 5l combustibil la 100km?
        Intrebarea ramane : Este T Prius ecologica?
  • -2 (6 voturi)    
    Stiu ca o sa-mi sariti in cap (Miercuri, 26 august 2009, 14:12)

    anonim [anonim]

    Dar eu nu inteleg cine isi poate dori o masina atat de plictisitoare, banala cum e Toyota.
    Ce emotii iti poate provoca o Toyota? detaliati.
    Nu am vw, bmw, audi etc luat second hand asta ca sa nu ma confundati:)
    • +2 (6 voturi)    
      ... (Miercuri, 26 august 2009, 14:27)

      festinalente [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      daca vrei emotii de ce nu mergi sa te dai in carusel, sau tiribomba intr-un parc de distractii?
    • +4 (4 voturi)    
      nu te confundam, fii fara grija (Miercuri, 26 august 2009, 14:36)

      florin [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Sa stii ca pe lume mai exista si oameni pentru care masina este un instrument facut sa te duca de la punctul A la punctul B, intr-un relativ confort si cu o oarecare siguranta.
      Nu toti oamenii vor sa isi cumpere masini care sa faca ravagii la privitori cand trec pe strada.
      Iar toyota face masini fiabile, la un pret aproximativ corect si destul de sigure
    • 0 (0 voturi)    
      aham (Joi, 27 august 2009, 11:03)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui anonim

      cate "Toyota" ai condus pana acum ?
  • +1 (1 vot)    
    Ce pret (Miercuri, 26 august 2009, 14:22)

    EccE [utilizator]

    In America e aprox. 20000 dolari, in Japonia si mai ieftina. Costa 7000 dolari transportul pe bucata pana in Romania? Eu mi-as lua una dacar ar fi in jur de 20000 euro. Are un panou solar care iti porneste aerul conditionat cand stationeaza, si deci gasesti interiorul rece chair daca e parcata in soare, ceea ce mi se pare cool.
  • +2 (2 voturi)    
    comentariu de proprietar de prius :) (Miercuri, 26 august 2009, 15:34)

    Lucian [anonim]

    Eu mi-am dorit masina asta banala si fara de senzatii si mi-am luat-o. Senzatia pe care mi-o da este ca ma diferentiaza.Imi da si o satisfactie ca poluez mai putin decat altii. Inteleg ca asta nu e o prioritate pentru multi. In plus e odihnitoare si confortabila. Nu imi ies driftinguri cu ea, asa e. :)
    Beneficii ecologice:
    - consum 7l/100 km in oras vara cu A/C (va rog sa comparati consumul cu masini de talia ei si care ofera confortul ei), 5.5 l/100 km pana la Brasov si inapoi, 7.3l/km pana la Constanta si inapoi (pe autostrada (viteza medie 130 km/h)
    - emisii: cel mai relevant este ca in trafic cand masina sta, motorul pe benzina se opreste. Adica masina asta polueaza (oricum mai putin decat un diezel daca ne referim la noxe) numai cand isi indeplineste functia de baza: sa te transporte!
    Altele:
    - confort acustic
    - fiind automata ma oboseste f putin cand conduc, mai ales ca fac asta cel mai mult in Bucuresti.
    - are un sistem audio JBL foarte decent

    Pentru cei revoltati de Prius:
    nu va obliga nimeni sa o cumparati. relax! Dar obisnuiti-va cu ideea ca in viitor nu o sa mai putem baga in masini chestii pe care le scoatem din pamant ca sa ne deplasam. De ce? se termina, gata! in Beijing se inmatriculau anii trecutii 1000 masini pe zi . Calculati un pic!
    Prius este doar o tranzitie, un compromis de moment, viitorul va fi electric sau hidrogen sau altceva. dar nu petrol. Prius nu e perfecta, e doar un pic mai buna si mai putin poluanta decat altele. Si da stiu e scumpa din pacate. Are doua motoare asta e cauza. In State e mai ieftina pentru ca cererea e mai mare. In tari cu cererea mai mica ajunge si la 40 000 EUR.
    Multumesc si va doresc sa va permiteti masina pe care vi-o doriti. E inca o piata libera :)
  • 0 (0 voturi)    
    Priusul e un moft. (Joi, 27 august 2009, 9:41)

    Dorian [anonim]

    Punct. Cautati review-ul celor de la TopGear... Si masuratorile lor concrete in privinta consumului. Un Golf 6 diesel e mai economic.
    E masina unui hippie cu bani, ce lucreaza intr-o multinationala, si pe care l-a apucat trendul green, ca na, "se poarta".
    Am vazut in SUA cine is cumpara Prius. Sunt cumparatorii de Mac-uri, daca intelege careva ce vreau sa zic. Brainwashed, rich, trend-followers.
    • 0 (0 voturi)    
      compara inca o data ... (Joi, 27 august 2009, 11:00)

      io [anonim] i-a raspuns lui Dorian

      Priusul nu e doar un moft zi-mi o masina de la VW pe BENZINA care are puterea si performantele Prius ... aaa nu exista ...
      ce ziceai tu de diezel pe Golf 6 mai economic ... bancuri si ca veni vorba stii ca alea merg pe MOTORINA ... ?
      auzi sa bagi VW langa Toyota cand directorul general VW spera acum vreo 4 ani sa poata ajunge la calitatea si performanta Toyota ...
      si ca tor veni vorba de VW s-au milogit de cei de la Toyota cativa ani ca sa le "spuna" si lor cum sa faca motoare mai silentioase ... ehh ce sa stie romanul...
  • 0 (0 voturi)    
    PACAT CA TOYOTA =0 la servicii in ROMANIA (Joi, 27 august 2009, 10:37)

    vlad [anonim]

    mda masini bune si frumoase pacat ca la nivelul serviciilor in Romania service-urile Toyota sunt jalnice mai ales cele din Bucuresti.
    a se citi pe forumurile de profil...
    si da vorbesc din experienta.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri