Lichiditatile de care dispune Opel ii vor permite sa stea pe linia de plutire pana in ianuarie 2010, au declarat oficiali germani citati de Reuters. General Motors nu a decis inca cine va fi noual proprietar al marcii germane si situatia devine tot mai grava daca alegerea nu se va face curand. Pana atunci, Opel va avea o prezenta puternica la salonul auto de la Frankfurt unde va debuta noua generatie Astra si va fi prezent modelul electric Ampera.

Ministrul german al economiei Karl-Theodor zu Guttenberg spune ca imprumuturile acordate Opel de guvernul de la Berlin si de alte landuri ajung pana in ianuarie 2010. Producatorul a primit 1,5 miliarde euro, iar autoritatile sunt dispuse sa ofere ajutoare suplimentare, cu conditia ca un nou proprietar sa fie ales.

Era de asteptat ca GM sa aleaga noul proprietar al Opel pe 21 august dintre consortiul Magna - Sberbak si fondul de investitii RHJ. Desi Magna parea a fi favorita, si in ochii GM dar si in randul autoritatilor, General Motors nu a desemnat-o ca si castigatoare, avand se pare dubii despre viabilitatea unui plan care se va concentra mult pe piata rusa si pe capacitatile de productie ale marcii GAZ.

Operatiunile europene ale GM au inregistrat pierderi de 2,8 miliarde dolari anul trecut, insa Opel furnizeaza tehnologie pentru modele care sunt produse si in SUA, element care alimenteaza teorii conform carora GM nu prea ar mai vrea sa vanda Opel.

In septembrie, marca va fi prezenta la salonul auto de la Frankfurt unde va prezenta noua generatie Astra, dar si masina electrica Ampera.

In modelul Ampera - masina cu cinci usi si patru locuri - Opel isi pune sperantele in viitor datorita tehnologiei propulsiei electrice. Acest autovehicul electric cu autonomie extinsa (E-REV) utilizeaza electricitatea ca sursa principala de energie si benzina ca sursa secundara, pentru a genera electricitate.

Rotile modelului Ampera sunt actionate electric in orice moment si la orice viteza de deplasare. Pentru calatorii cu viteze de pana la 60 km acesta functioneaza exclusiv pe baza energiei electrice stocate in bateria litiu-ion de 16 kWh, avand emisii zero de CO2.

Atunci cand bateria este descarcata, autonomia modelului Ampera este extinsa datorita energiei electrice asigurate de un motor-generator, pana la peste 500 de kilometri. Modelul Ampera poate fi alimentat, pentru incarcare, de la orice priza obisnuita de curent electric, de 230 V iar autonomia cu motorul electric este de circa 60 km.