Vanzarile de masini noi in Japonia au crescut in august pentru prima oara in ultimele 13 luni dupa ce foarte multi au profitat de masurile guvernului care incurajeaza vanzarea de masini hibride, noteaza AFP. Voci din industrie se arata insa ingrijorate si se tem ca piata va cadea din nou dupa ce scutirile de taxe vor disparea.

In august s-au vandut 198.000 de automobile noi, crestere de 2,3% fata de luna a opta din 2008. Piata masinilor noi a crescut ultima oara in iulie 2008, insa piata si-a revenit cu ajutorul scutirilor de taxe de cateva mii de dolari oferite de stat celor care renunta la masinile vechi pentru a-si cumpara automobile hibride.

Toyota a vandut luna trecuta 90.000 de automobile noi in Japonia, iar Honda si Nissan au trecut de 31.000 fiecare. Doua din modelele cele mai vandute au fost hibridele Toyota Prius si Honda Insight.

Evolutia pietei japoneze este totusi incerte, mai ales ca alegerile din week-end-ul trecut au adus la putere Partidul Democratic al Japoniei, castigator surpriza care s-ar putea sa nu mai mentina masurile de ajutorare a industriei auto.

Vanzarile de masini noi in Japonia n-au mers prea grozav in ultimii ani, mai ales ca foarte multi au ales sa foloseasca transportul in comun. In plus, industria auto japoneza se bazeaza mult pe export, iar scaderea cererii in SUA si Europa.