Dacia va lansa dupa SUV alte doua-trei modele de dimensiuni ceva mai mari

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 10 septembrie 2009, 19:49 Economie | Auto

Patrick Pelata
Foto: HotNews.ro
Dupa SUV-ul care va fi lansat in 2010 Dacia va mai adauga alte doua - trei modele pe platforma B0 a Logan, masini ceva mai mari ca dimensiuni, a spus la Bucuresti Patrick Pelata, director operational al Renault, al doilea om ca importanta din companie. El a adaugat ca nu va aparea prea curand o Dacia cu cinci stele la testele EuroNCAP deoarece in cea mai noua varianta a testelor de impact sunt conditii pe care Renault nu le considera importante pentru siguranta si nu le va adauga pe masini pentru ca le-ar spori pretul.

"SUV-ul este al saselea model construit pe platforma Logan si dupa acesta vom mai construi inca doua - trei modele care vor fi cu totul diferite, dar nu vreau sa dau mai multe detalii deoarece ar afla si concurenta", a spus Pelata, care a adaugat totusi ca modelele vor fi "ceva mai mari". Cele doua noi modele ar putea fi un crossover si un sedan mai mare decat Logan berlina, insa nimic nu e confirmat.

Pelata a mai spus ca modelele Dacia vor fi construite in continuare pe platforma B0 a Logan deoarece este versatila si pe ea pot fi construite modele de diverse dimensiuni "de la masini mai mici decat Sandero, pana la SUV-ul pe care-l vom lansa curand", a precizat el.

Oficialul Renault a mai spus ca e de asteptat ca piata europeana sa scada cu 10% la anul, iar productia Dacia va fi si ea probabil mai mica, deoarece vor scadea vanzarile de Logan si Sandero. Totusi, a adaugat el, va compensa cu ceva introducerea modelului SUV la care lucrarile sunt in avans fata de programul stabilit initial.

Intrebat daca vom vedea modele Dacia care sa primeasca maximul de cinci stele la testele EuroNCAP, Pelata a lasat de inteles ca nu se va intampla prea curand acest lucru. "Majoritatea testelor de siguranta sunt relevante, dar in cea mai noua varianta a testelor EuroNCAP credem ca sunt lucruri care nu sunt esentiale pentru siguranta si in acest caz nu le vom pune pe masinile Dacia si nici pe unele Renault. De ce? Pentru ca oamenii nu mai sunt dispusi sa plateasca in plus pentru tehnologii noi, cum o faceau pe vremuri. De aceea Dacia are succes in Occident, mai ales in Germania, pentru ca platesti pentru mai putine lucruri, doar pentru cele de care ai nevoie".

Pelata a mai spus ca vanzarile de vehicule construite pe platforma Logan vor ajunge la 40% din vanzarile totale ale grupului francez, iar productia de Logan ar putea, daca va fi nevoie, sa inceapa si in Turcia si Argentina, dar nu s-a decis inca nimic.

La salonul de la Frankfurt SUV-ul Dacia lipseste, insa la stand va fi Stepway, cea mai noua versiune de Sandero. Pe de alta parte, Pelata a spus ca la standul Renault vor fi patru masini electrice, dintre care trei ar trebui sa fie lansate pe piata in 2011, iar una in 2012. Legat de masinile electrice care se incarca de la priza Renault ramane sa stabileasca modul in care omul va plati pentru baterie. E posibil ca bateria sa fie folosita la acelasi vehicul si incarcata de cateva mii de ori pana e scoasa din uz, dar exista si varianta ca soferul sa duca vehiculul la statii speciale unde in cateva minute bateria descarcata sa fie inlocuita cu una 100% incarcata, astfel ca in masina va fi o alta baterie dupa fiecare incarcare. In acest caz clientul va plati o taxa lunara pentru baterie.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5952 vizualizari

  • -4 (6 voturi)    
    modelul GM? (Joi, 10 septembrie 2009, 22:09)

    zdragomir [utilizator]

    ...interesant plan, si General Motors (acum falimentat si reformat ca o noua companie, multumita catorva miliarde de la stat), a investit mult in masinoace. Unde e studiul de piata care sa zica ca oamenii sunt prosti si cumpara masini mari desi combustibilii sunt din ce in ce mai scumpi?
    • -2 (4 voturi)    
      asta cred ei acum (Vineri, 11 septembrie 2009, 7:59)

      Catelu [anonim] i-a raspuns lui zdragomir

      Dupa chix-ul pe care-l vor da cu SUV-ul probabil isi vor revizui planurile. La noi SUV-uri au ciobanii (dintre care putini ar da 15000Eur pe o Dacie noua) si smecherii, pentru care Dacia se potriveste ca nuca-n perete.
      Firmele serioase cu activitati in afara retelei rutiere vor ramane probabil la Toyota si Nissan.
    • +5 (5 voturi)    
      n-ai inteles (Vineri, 11 septembrie 2009, 8:23)

      sdi [utilizator] i-a raspuns lui zdragomir

      Nu a spus nimeni ca vor inlocui masinile mici. Vor doar sa isi extinda gama. Daca o persoana vrea o masina un pic mai mare decat un logan ce face? Face un compromis si isi ia logan? Sau isi ia alta marca? Aici e smecheria. Daca nu ai ce sa oferi clientului, merge la concurenta (chiar daca pt un pret mai mare)
      • 0 (0 voturi)    
        sau a inteles (Vineri, 11 septembrie 2009, 12:55)

        Catelu [anonim] i-a raspuns lui sdi

        Problema cu largirea gamei este ca atrage dupa sine cresterea costurilor. Una e sa ai linii de productie, sa asiguri piese de schimb, service (inclusiv scolarizare mecanici) pentru 2 modele, alta e s-o faci pentru 4.
        Dacia e inca o masina relativ ieftina si astfel isi mentine competitivitatea, dar fereastra asta de oportunitate se inchide treptat cu aparitia modelelor indiene si chinezesti.
  • -1 (1 vot)    
    ... (Vineri, 11 septembrie 2009, 13:11)

    Gigi Maybachistu' Pretentios [anonim]

    Ma bucur sa citesc asta. Astept un Nissan 370Z si un Renault Vel Satis sub marca Dacia :)))
  • 0 (0 voturi)    
    dacia (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 8:29)

    Easy Rider [anonim]

    In Germania s-a cam terminat programul rabla. In ultima vreme am vazut tot mai multe Dacii MCV si Sandero circulind pe soselele Germaniei, dar ce va fi acum incolo, cind nemtii nu vor mai cumpara nu se stie. Vor intra iar in somaj tehnic oare?
    Oricum problema cea mare este ca profitul gras se duce peste hotare, poate putem afirma ca Dacia a fost cea care a salvat Renault de la faliment.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă