Corespondenta din Frankfurt

Renault va lansa peste doi ani primul sau vehicul electric in Romania

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 15 septembrie 2009, 16:13 Economie | Auto

Renault va aduce in Romania in 2011 varianta 100% electrica a sedan-ului Fluence, masina care va fi lansata toamna aceasta in versiunea conventionala cu motor termic. Francezii au prezentat la salonul de la Frankfurt mai multe concepte electrice, Fluence ZE fiind primul care intra in productie in 2011, in 20 de tari si cu o autonomie de 160 km.

Masina electrica Fluence are 4,82 metri lungime, va fi comercializata mai intai in Danemarca si Israel unde sunt construite retele serioase de incarcare, iar autonomia este de 160 km. Masina va putea fi incarcata la o priza standard intr-un interval de patru-opt ore, insa in colaborare cu compania americana Better Place va exista si asa-numitul sistem Quickdrop prin care la statii speciale bateria descarcata e schimbata in cinci minute cu una 100% incarcata. Prin acest sistem, o masina va merge cu diverse baterii, utilizatorul urmand sa plateasca o taxa.

Renault spune ca in 2016 vrea sa faca volume importante de 100.000 de unitati cu acest vehicul in cele doua tari.

Fluence este urmasul lui Megane sedan, iar versiunea cu motor termic va fi lansata in toamna aceasta si in Romania.


Citeste mai multe despre   






















1708 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Consum (Marţi, 15 septembrie 2009, 16:34)

    xyz [anonim]

    Nu am reusit sa inteleg pana acum cati Kwh consuma o masina 100% electrica. Cele hibrid am inteles ca se incarca electric din energia "risipita" de motorul clasic (benzina/motorina), dar cele 100% electrice trebuie incarcate la priza. Asadar, daca fac 160 km si trebuie sa o tin in priza 4 ore, cat curent consuma masina in cele 4 ore de incarcare ca sa ma duca 160 km? Stie cineva?
    • 0 (0 voturi)    
      Consum (Marţi, 15 septembrie 2009, 18:11)

      SomeGuy [anonim] i-a raspuns lui xyz

      Randamentul la masina electrica e net mai bun, dar curentul este mult mai scump.
      Benzina are si accize. Cred ca o a fie ceva mai ieftin cea pe curent. Daca insa toate masinile vor fi pe curent oare o sa puna accize la curent?
      • 0 (0 voturi)    
        curentul e accizat si acum (Marţi, 15 septembrie 2009, 18:57)

        alex [anonim] i-a raspuns lui SomeGuy

        curentul e accizat si acum ... uita-te pe factura de electricitate :-)
    • 0 (0 voturi)    
      Consum (Miercuri, 16 septembrie 2009, 12:25)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui xyz

      Cam 0.15 -0.25 KWh/Km sint valori uzuale pentru consum. Nu te speria, este mai ieftin decit pe benzina. La 100km, consumi, sa zicem 20 KwH, adica 10 LEI. Corect?
  • +5 (5 voturi)    
    de abea astept... (Marţi, 15 septembrie 2009, 16:34)

    trois [utilizator]

    ... sa comut pe o masina electrica!
    Felicitari, Renault!
  • +1 (1 vot)    
    consum la motor electric (Marţi, 15 septembrie 2009, 18:04)

    miev [anonim]

    La i Miev-consumi 125 Wh/km adica 12,5 KWh/100 km, adica cam 4 lei la suta de km
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 16 septembrie 2009, 9:13)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui miev

      Multumesc! Asta voiam sa stiu. Evident este mult mai avantajos pe electric. Abia astept sa imi permit si eu una.
  • -2 (4 voturi)    
    TAMPENIE CA PERJE (Marţi, 15 septembrie 2009, 20:34)

    Sorin [anonim]

    Cand n-ai ce face inventezi rahaturi. Cat combustibil conventional se consuma pentru producerea curentului electric necesar? Ata-i ca aia cu bicicleta. Faci economie la benzina, CO2 mai putin. URAAAA... DAR consumi cu 2000kcal/zi in plus. kcal pe care indusria alimentara le produce cu consum dublu fata de cat ai consuma tu cu benzina.... Si atunci?????
    • +2 (2 voturi)    
      Macar (Marţi, 15 septembrie 2009, 21:50)

      DBCooper [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Pe bicicleta iti mai misti fundul de pe scaun si faci sport. Asa ca orice dai in plus pe mancare te ajuta la sanatate si nu mai dai pe medicamente mai tarziu. Nu cred ca argumentul tau sta in picioare.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai citeste putin, inainte sa dai cu batu' (Miercuri, 16 septembrie 2009, 12:30)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Randamentul combustibil-centrala-roata, este mult mai bun decit combustibil-motor termic-roata, si aici te las pe tine sa te documentezi oleaca sa vezi daca am dreptate.
      In plus, nu fi ingust la minte... Ai idee citi MW de panouri fotovoltaice se produc anual? Ia cauta putin, ai sa ai o surpriza...
  • +3 (3 voturi)    
    automobilul viitorului=automobilul electric (Marţi, 15 septembrie 2009, 20:58)

    stefan [anonim]

    conform wikipedia pana in 2020 transportul pana in 7,5t v-a fi 90% electrificat urmand ca pana in 2030 si transportul de mara tonaj (TIR) sa treaca pe electric : http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car si http://ro.wikipedia.org/wiki/Automobil_electric ;Norvevgia a promovat o lege in parlament ce interzice incepand cu anul 2015 vanzarea automobilelor cu motor termic.
    Japonia este cea mai avansata in acest domeniu si sa nu ne mire ca japonezii s-au orientat totdeauna spre tehnicile de varf (ex.electronica) .
    Automobilele electrice au performante ce nu pot fi egalate niciodata de unul cu motor temic 100Km/2,5sec,motorul electric are uriasul avantaj al cuplului instant etc......


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri