Corespondenta din Frankfurt

FOTOGALERIE: Anunt pentru renastere - Trabant modernizat caut investitor generos care sa ma aduca pe piata in 2012, la sub 20.000 de euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 17 septembrie 2009, 10:32 Economie | Auto

Fotogalerie: Trabantul innoit cauta investitori
O firma germana numita Herpa cauta investitori dispusi sa puna 100 de milioane de euro pentru a produce in serie o versiune modernizata a vechiului Trabant. Masina care a fost ani buni subiect de bancuri ar putea sa revina pe piata in 2012 si va dispune de un motor electric, insa totul depinde de gasirea unei firme dornice sa investeasca in reinvierea unei masini populare in Europa de Est, a spus intr-un interviu acordat Hotnews.ro designerul masinii, Nils Porschwatta.

"Intr-adevar cautam un investitor care sa fie dispus sa duca mai departe proiectul, dorim sa il producem la Zwickau, discutam cu diversi producatori de componente din toata lumea si speram ca in 2012 sa-l putem aduce pe piata, a spus designerul conceptului Trabant NT, masina pentru care s-au cheltuit cam un milion de euro.

El a precizat ca masina dispune in prezent de un motor electric de 47 kw, are o autonomie de 160 km iar viteza maxima este de 130 km/h si in productie masina ar putea dispune de limitator electronic pentru a nu depasi aceasta valoare.

"Trabantul nu va avea niciun dispozitiv electronic inutil, insa va respecta standardele de siguranta si va avea un bord cu materiale de calitate (...) Noi speram sa-l scoatem la mai putin de 20.000 de euro, iar daca vom reusi sa producem peste 15.000 de unitati pe an va fi foarte bine", a mai spus Poschwatta.

Conceptul - lung de 3,95 metri si cu o greutate de 1.050 kg - dispune de  motor electric si se poate incarca in opt ore la o priza standard si in doua ore la 380 V. In varianta de serie masina ar putea avea si motor termic, devenind astfel un hibrid, dar acest lucru va depinde de decizia investitorului. Conceptul are 1,8 metri patrati de panouri solare pe capota, iar energia este directionata catre sistemul de ventilatie.

Un banc vechi spune ca un om si-a comandat un Trabant dintr-un catalog, iar cand i-a sosit masina s-a aratat extrem de fericit ca nemtii sunt atat de profesionisti incat i-au trimis o macheta de plastic. Ei bine, un lucru extrem de amuzant este ca Herpa - compania care promoveaza proiectul - se mandreste in brosura de prezentare ca a produs cateva sute de mii de machete Trabant la scara 1:87 in ultimele doua decenii.

Noul Trabant are la baza vechiul model "P 601 Universal" cu care - evident - a existat un banc: De ce se numeste 601? Raspuns: Pentru ca s-au produs 600 si s-a livrat unul...


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

7525 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    Are potential.. (Joi, 17 septembrie 2009, 10:59)

    M [anonim]

    ..dar prea multe asemanari cu mini si cu fabia.
    • +1 (1 vot)    
      ...poi ambele vor fi de aceeasi categorie (Joi, 17 septembrie 2009, 17:01)

      play_boy [utilizator] i-a raspuns lui M

      eu cred ca mai degraba mini si cu fabia seamana cu noul trabant, pe bune. La masina asta se vede de unde provine, imaginea ei iti sare direct la masina din vechea RDG. Acum bineinteles ca e reprofilata dupa tehnica zilelor noastre, ca altfel nu ti-o cumpara nimeni (->vezi Dacia). Imi place ideea "reinvierii", cu toate ca nu sunt fan Trabant si daca reusesc sa puna pe roti o masina complet electrica la cub 20 de mii, va fii un succes
  • +2 (6 voturi)    
    nu e bun (Joi, 17 septembrie 2009, 11:03)

    Andrei [anonim]

    Principalul atu al Trabantului era pretul. Daca-l aduci pe piata la 20k nu o sa aiba succes. O sa se vanda cateva bucati la cei care au avut pasiune pentru masina asta pe vremuri si acum sunt mai instariti, dar atat!!
    • +4 (6 voturi)    
      .. (Joi, 17 septembrie 2009, 11:27)

      jools [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      S-au schimbat vremurile, si implicit si mentalitatea/atuurile. S-ar putea ca tocmai acel motor electric sa fie un pct esential.
    • +1 (3 voturi)    
      Unde (Joi, 17 septembrie 2009, 13:08)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      mai gasesti o masina cu motor electric sub 20000 de euro?
      • +1 (1 vot)    
        Toyota (Joi, 17 septembrie 2009, 15:36)

        trabi [anonim] i-a raspuns lui un roman

        mai pui 4000 si cumperi o Toyota. Daca ai 20.000 sa cumperi o masina mai gasesti 4000 sa cumperi una foarte buna.
      • 0 (0 voturi)    
        In ro parca e 21 (Joi, 17 septembrie 2009, 15:39)

        Trabi [anonim] i-a raspuns lui un roman

        In Romania daca nu ma insel Toyota Prius e 21.000
  • -8 (8 voturi)    
    dacia = noul trabant al europei (Joi, 17 septembrie 2009, 11:32)

    gigi [anonim]

    nu e nevoie de reinvierea trabantului - avem dacia... si daca nu va multumiti puteti cumpara noile lada, la fel de ieftine si proaste ca in trecut.
  • -4 (12 voturi)    
    ce uraaat eee!! :)) (Joi, 17 septembrie 2009, 11:34)

    Andrei [anonim]

    poate 2000 de euro sa dau pe el. :)
  • -2 (10 voturi)    
    Prea mult! (Joi, 17 septembrie 2009, 12:18)

    Popescu [anonim]

    Este un pret enorm! Poate doar 2-3 beizadele, colectionare de masini sa isi perimta sa dea 20.000 euro pt.Trabant, fie el si unul retusat.
  • +3 (9 voturi)    
    Trabi (Joi, 17 septembrie 2009, 12:30)

    kronk [anonim]

    Cind prinde un trabi 100km/ora?In cadere libera.
    De ce nu are centuri de siguranta?Sa nu-l confunde lumea cu un rucsac.
    • 0 (6 voturi)    
      trabi (Joi, 17 septembrie 2009, 12:54)

      trabi [anonim] i-a raspuns lui kronk

      Nici cocosul nu-i gaina,
      Nici trabantul nu-i masina
  • +1 (5 voturi)    
    trabant (Joi, 17 septembrie 2009, 13:14)

    bogdan [anonim]

    Nu arata rau , dar au ales cel mai prost moment.O masina de cu 20mii cu un nume de trabant nu stiu ce sa zic .........vai de investitor.
  • +1 (5 voturi)    
    Caraghios, penibil, grotesc! (Joi, 17 septembrie 2009, 19:07)

    NO COMMENT [anonim]

    Piata auto este invadata de tot felul de bulshit-uri denumite pretentios masini! Decat o troaca pe roti gen Trabant, chiar si noua si chiar la 20.000 EURO...mai bine ceva second-hand...La banii astia...oricand gasesti ceva second (gen
    Audi A4 Avant 2.0 TDI) care merita cuvantul masina...
    Argumentele producatorilor cu privire la masinile electrice prind la indolenti...Va veti lamuri curand de "fiabilitatea" lor...E o mare teapa! Marii jucatori pe piata auto nu se sfiesc sa construiasca masini cu motoare mari. Uita-ti-va la Mercedes S 63 sau S 65, la BMW 760 Li, la Jaguar XJ 2010 sau Audi A8. Astea sunt masini! Restul...sunt abureli pentru "ecologisti" si fraieri...Prost sa fii sa dai 20.000 EURO pe troaca asta de Trabant!
  • +1 (5 voturi)    
    Tardiv! (Joi, 17 septembrie 2009, 20:41)

    jaffu [utilizator]

    Trabi a fost o tarcoaba pentru amarati si,mai apoi,a incercat sa devina masina de "fite" pentru "raciti".A scoate o copie acum la 20 keuro depaseste domeniul SF;cine Dumnezeu sa o cumpere cand,in genere,amarastenii blocului comunist s-au transformat in somerii si pensionarii noului sistem........
    • -2 (2 voturi)    
      Trabantul (Vineri, 18 septembrie 2009, 1:29)

      the [utilizator] i-a raspuns lui jaffu

      a generat o mentalitate de solidaritate care a functionat in toata tara. Magazinul de piese din piata Garii de Nord era aproape un "club" de discutii si troc de piese.
      Iar "amarâtii" care se urcau in el erau si tarani si ingineri, si strungari si profesori universitari ...
      Acum 30 de ani am avut o pana de cauciuc la Hârsova, un trabantist cu numar de Hunedoara s-a oprit, a scos o roata din portbagaj, a aruncat-o lânga mine si mi-a strigat "Mi-o dai înapoi la Mamaia" ... a trebuit sa fug dupa el, sa-mi spuna si UNDE sa i-o dau :)))
  • +1 (1 vot)    
    Fotogalerie (Vineri, 18 septembrie 2009, 8:38)

    ella [anonim]

    Doamne, cum sa dau sub 20.000 euro pe un Trabant cand pot da sub 10.000 pe un Logan ? Si cum sa mergi cu tartareata asta prin gropile si asfalturile noastre. Aici (in Romania) iti trebuie Range Rover.
  • 0 (0 voturi)    
    trabant nt (Marţi, 25 octombrie 2011, 10:54)

    alex giani [anonim]

    Daca voua vi se pare grotesc acest model,fata de un logan care este plin de plastic de cea mai proasta calitate,care pe langa asta mai are si o forma de sicriu(mcv)si de balega(berlina),atunci scuzati-ma dar nu aveti gusturi.Priviti ce forma are aceasta caroserie,e drept ca pretul este exagerat,dar este un pret pe post de reper si asta probabil pentru varianta de top.Oricum marea majoritate care ati comentat negativ pun pariu ca habar nu aveti de cea ce a insemnat trabantul in istoria automobilului cu toate ca a fost o masina foarte slaba,asa ca dupa mine astia de vorbiti de masini la mana a doua nu sunteti decat niste ignoranti fara pic de cultura.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version