O firma germana numita Herpa cauta investitori dispusi sa puna 100 de milioane de euro pentru a produce in serie o versiune modernizata a vechiului Trabant. Masina care a fost ani buni subiect de bancuri ar putea sa revina pe piata in 2012 si va dispune de un motor electric, insa totul depinde de gasirea unei firme dornice sa investeasca in reinvierea unei masini populare in Europa de Est, a spus intr-un interviu acordat Hotnews.ro designerul masinii, Nils Porschwatta.

"Intr-adevar cautam un investitor care sa fie dispus sa duca mai departe proiectul, dorim sa il producem la Zwickau, discutam cu diversi producatori de componente din toata lumea si speram ca in 2012 sa-l putem aduce pe piata, a spus designerul conceptului Trabant NT, masina pentru care s-au cheltuit cam un milion de euro.

El a precizat ca masina dispune in prezent de un motor electric de 47 kw, are o autonomie de 160 km iar viteza maxima este de 130 km/h si in productie masina ar putea dispune de limitator electronic pentru a nu depasi aceasta valoare.

"Trabantul nu va avea niciun dispozitiv electronic inutil, insa va respecta standardele de siguranta si va avea un bord cu materiale de calitate (...) Noi speram sa-l scoatem la mai putin de 20.000 de euro, iar daca vom reusi sa producem peste 15.000 de unitati pe an va fi foarte bine", a mai spus Poschwatta.

Conceptul - lung de 3,95 metri si cu o greutate de 1.050 kg - dispune de motor electric si se poate incarca in opt ore la o priza standard si in doua ore la 380 V. In varianta de serie masina ar putea avea si motor termic, devenind astfel un hibrid, dar acest lucru va depinde de decizia investitorului. Conceptul are 1,8 metri patrati de panouri solare pe capota, iar energia este directionata catre sistemul de ventilatie.

Un banc vechi spune ca un om si-a comandat un Trabant dintr-un catalog, iar cand i-a sosit masina s-a aratat extrem de fericit ca nemtii sunt atat de profesionisti incat i-au trimis o macheta de plastic. Ei bine, un lucru extrem de amuzant este ca Herpa - compania care promoveaza proiectul - se mandreste in brosura de prezentare ca a produs cateva sute de mii de machete Trabant la scara 1:87 in ultimele doua decenii.

Noul Trabant are la baza vechiul model "P 601 Universal" cu care - evident - a existat un banc: De ce se numeste 601? Raspuns: Pentru ca s-au produs 600 si s-a livrat unul...