INTERVIU Carlo Bonzanigo, sef design avansat la Citroen: Masinile vor fi mai putin inalte pentru a castiga la partea aerodinamica

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 21 septembrie 2009, 10:43 Economie | Auto

Detaliu de design, Citroen concept Revolte
Foto: HotNews.ro
In viitor, designerilor li se va cere sa construiasca masini cu inaltime mai mica, acest lucru ajutand automobilul sa devina mai aerodinamic si mai eficient la consum, a spus intr-un interviu acordat pentru Hotnews.ro la Frankfurt, Carlo Bonzanigo, sef design avansat  si responsabil pentru masini concept la Citroen. El mai spune ca interioarele vor fi mai simple, pe bord ecranul senzitiv va deveni ceva obisnuit iar un singur buton va indeplini cat mai multe functii la automobilele viitorului.

Credeti ca masinile electrice ar trebui sa aiba un design cu totul diferit fata de cele cu motor termic pentru a iesi in evidenta?

Din punctul de vedere al unui designer o masina trebuie sa fie un obiect atractiv, ea nu e doar un mijloc de transport, ci e si o proiectie a valorii tale, a convingerilor, a stilului de viata. Nu vad de ce o masina electrica ar fi urata. (...) In 15 ani oricum vom vedea atatea masini electrice incat nu vor mai fi iesite din comun. Masina trebuie sa aiba un design cat mai placut, nu trebuie sa ne chinuim sa o facem neinteresanta doar pentru a o diferentia.

A schimbat in vreun fel criza modul in care clientii se comporta cand vor sa-si ia masina?

Clientii sunt tot mai exigenti, cer si la modelele mai ieftine calitate buna si perfomante tot mai bune. E o tendinta clara, oamenii nu mai sunt dispusi sa plateasca in plus, ne cer sa facem masini mai mici si mai ieftine, dar sa pastram calitatea si dotarile.

Tot mai multi producatori isi prezina modelele ca fiind o combinatie intre mai multe tipuri de caroserii, nu exista pericolul ca potentialii clienti sa devina confuzi?

E un mod oportunist de a prinde trei sau patru categorii noi de clienti, promitandu-le ca masina le ofera si alte lucruri, pe langa cele pe care le doresc de la ea.

Cat de mult va conta pe viitor designul unei masini cand clientul vrea sa o cumpere?

Partea emotionala va ramane, oamenii se vor uita insa mai mult la portofel, dar mi-e greu sa-mi inchipui ca oamenii vor cumpara opusul a ceea ce doresc si le place doar fiindca stau mai rau cu banii. Clar ca vor incerca sa gaseasca o solutie sa ia o masina care e frumoasa dar in acelasi timp si mai ieftina. Clientii vor sa stie exact pentru ce platesc si ii intereseaza si amanunte aparent neimportante.

Ce se va schimba in design in viitor?

Cred ca principala tendinta va fi crearea de automobile eficiente din punct de vedere energetic, in mai multe categorii unde lucrurile pot fi schimbate: reducerea consumului, a fortelor de frecare cu aerul.

Clar ca masinile vor fi mai putin inalte, prin anii 90' a fost o tendinta ca masinile sa fie mai inalte decat era necesar pentru ca asa li s-a cerut designerilor. Astfel, nu e de mirare ca te uiti la semafor in unele MPV-uri si vezi ca exista spatiu mult deasupra capetelor pasagerilor, dar asta se va mai schimba pentru ca reducerea cu cativa centimetri a inaltimii sectiunii principale a masinii va fi  un castig la partea de aerodinamica.

Dar la interior ce se va schimba?

Totul va fi mai simplu, iar touch-screen-ul va deveni ceva obisnuit chiar si la masinile de intrare in gama. Simplitatea va fi cuvantul cheie si ar trebui sa avem mai putine butoane pe bord care sa indelineasca mai multe functii. Spre exemplu ar trebui sa avem pe ecranul senzitiv o zona din care poti actiona sa spunem cinci functii sau mai multe, in functie de marimea display-ului.


Citeste mai multe despre   






















1291 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    masinile vor fi mai joase (Luni, 21 septembrie 2009, 10:58)

    the [utilizator]

    vor merge singure, iar soferul
    se va odihni la perfectziune în pozitia culcat.
    In caz de accident, transportul dupa caz
    se va face în conditii optime, în aceeasi pozitie.
    • -1 (3 voturi)    
      Completare facilitati (Luni, 21 septembrie 2009, 11:31)

      Axul [anonim] i-a raspuns lui the

      Soferul se va odihni numai in functie de disponibilitatea pasagerului.
      Tavanul masinii va fi tapisat cu panza de cosciug, pentru acomodare.
  • -1 (3 voturi)    
    Aceste (Luni, 21 septembrie 2009, 11:08)

    romanashul [utilizator]

    concluzii se bazeaza pe reteaua de drumuri din Romania. Carlo a uitat sa spuna ca se va elimina si scutul pentru a reduce masa masinii si a se consuma mai putin.
  • +1 (1 vot)    
    Dar la noi? (Luni, 21 septembrie 2009, 11:14)

    x [anonim]

    E foarte logica evolutiei automobilului.
    Dar cum sa incapi confortabil intr-o astfel de masina daca ai cel putin 180 cm?
    Daca vi se pare ciudat ce zic, ginditi-va la strazile si soselele Romaniei, cu gropile si denivalarile de pe ele si la ... GARDA LA SOL a autoturismelor: aici e "cheia".
    In TOT Estul Europei se fac masini cu garda la sol marita.
    De aia masinile Dacia, Lada (si similarele provenite din Fiat), Logan si Sandero sint mai inalte.
    Un Lamborghini, Maserati, Ferrari sau Porsche nu prea pot rula "normal" pe ACTUALELE cai rutiere romanesti.
    • 0 (0 voturi)    
      Se adaptează (Luni, 21 septembrie 2009, 17:37)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui x

      Ai puţină răbdare, în curând vor apărea şi Lamborghini, Maserati, Ferrari sau Porsche adaptate pentru piaţa estică, în special cea românească. Vor renunţa la trenul de rulare pe roţi în favoarea şenilelor.
  • -2 (4 voturi)    
    Penibil (Luni, 21 septembrie 2009, 11:25)

    Cristi [anonim]

    "Din punctul de vedere al unui designer o masina trebuie sa fie un obiect atractiv, ea nu e doar un mijloc de transport, ci e si o proiectie a valorii tale, a convingerilor, a stilului de viata." Din punctul de vedere al meu, care va sa zica, cumparator/utilizator, masina reprezinta un mijloc de transport, trebuie sa-mi ofere confort, siguranta si sa nu-mi dea batai de cap cel putin 4 ani. Dar pana sa invete citroen lamaie sa faca masini de pe care sa nu cada componente mai e.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Luni, 21 septembrie 2009, 13:48)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Daca nici citroen nu stie sa faca masini, atunci iti urez succes cu hyundai-ul sau chevrolet-ul tau.
      • 0 (0 voturi)    
        LOL (Marţi, 22 septembrie 2009, 12:46)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui Aph

        Dar prefer sa ma dau cu Opel-ul in continuare, chiar si dupa 4 ani. Succes cu lamaia!

        Apropo, de ce nu are nici un model Citroen in Statele Unite? HAhahahahaha
        • 0 (0 voturi)    
          Si OPEL are? (Miercuri, 23 septembrie 2009, 18:32)

          daniel [anonim] i-a raspuns lui Cristi

          Si opel are vreun model in statele unite?
          Nu sta nimeni sa faca masini tanc pentru ca in rromania nu sunt sosele adecvate. De ce va cumparati masini din vest SH si nu de aici?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi