Magna ar putea renunta la 11.000 de angajati ai Opel din Europa si va inchide uzina din Anvers

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 22 septembrie 2009, 15:41 Economie | Auto

Opel ar putea avea cu 11.000 de angajati mai putin in Europa, uzina din Anvers, Belgia ar putea fi inchisa iar productia de motoare si transmisii ar putea fi mutata din Germania, in Ungaria, scrie Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), citand un raport strategic al aliantei Magna/Sberbank ce va deveni actionar majoritar la Opel.

Cele patru uzine producatoare de masini Opel din Germania vor continua sa functioneze, insa se va renunta la 4.100 de angajati (3.300 in productie si 800 in administratie) din totalul de 24.000 din tara.

In plus, raportul arata ca uzina de la Anvers (Antwerp) - Belgia, unde sunt produse modele Astra - va fi inchisa cu pierderea a 2.500 de locuri de munca. In Europa alti 2.100 de oameni vor fi concediati in Spania, 1.400 in Marea Britanie si circa 400 in Polonia.

FAZ mai scrie ca productia de motoare si sisteme de transmisii va fi mutata de la uzina centrala din Rüsselsheim, la Szentgotthárd, in Ungaria.

Magna si Sberbank s-au inteles la inceputul acestei luni cu General Motors si vor prelua 55% din Opel, iar statul german a promis ajutoare de 4,5 miliarde euro pentru a limita pe cat posibil numarul concedierilor in Germania care in acest week-end tine alegeri.

Opel are circa 45.000 de angajati in Europa.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

725 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    situatie temporara (Marţi, 22 septembrie 2009, 15:49)

    cet23 [anonim]

    Cu actionariatul actual, in cativa ani Opel va intra in moarte clinica. Acestia sunt prea mici ca sa poate sustine Opel, iar Opel la randul lui este prea mic ca sa supravietuiasca singur.
    Se repeta cazul Rovet, dupa ce BMW s-a retras. (BMW a fost propietarul Rover cativa ani, ani de puternic avant pentru Rover).
    • -1 (1 vot)    
      lasa (Marţi, 22 septembrie 2009, 16:39)

      gert [anonim] i-a raspuns lui cet23

      Ce stii tu despre asa?

      Ramai la dacie.

      Opel a fost intodeauna profitabil.
      • +1 (1 vot)    
        pierdere imagine (Marţi, 22 septembrie 2009, 17:04)

        danyar [anonim] i-a raspuns lui gert

        Opel va suferi o pierdere de imagine, adik nu va mai fi perceputa ca "masina germana". Am auzit de multe ori expresia "decat XXX marca, mai bine imi cumpar o masina nemteasca second-hand, chiar si Opel".

        Numai bine
      • 0 (0 voturi)    
        tipic romanesc (Marţi, 22 septembrie 2009, 20:35)

        cet23 [anonim] i-a raspuns lui gert

        Tipic romanesc. Instantaneu, sari sa jignesti! Opel nu a fost intotdeauna profitabil. Dar pot eu sa te contrazic pe tine? Nici nu indraznesc, se vede de la o posta ca esti de profesie "inteligent".
  • 0 (0 voturi)    
    Pacat! (Marţi, 22 septembrie 2009, 16:49)

    Socrate [anonim]

    Ca Magna inchide fabrica din Belgia nu-i problema.
    Dar daca muta productia de motoare si transmisii din Germania in Ungaria, adio calitate si adio Opel. Mare pacat... Faceau masini bune, destul de ieftine si foarte fiabile. Am avut tot felul de masini Opel (Corsa, Astra, Vectra) si am fost foarte multumit de fiecare din ele. Pacat ca sfarsesc asa un brand bun si o firma germana cu traditie indelungata si onorabila in productia de masini!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu ma mira... (Marţi, 22 septembrie 2009, 17:22)

    Nameless [anonim]

    .....faptul ca Magna va muta productia de Opel in Ungaria pentru ca patronul este ungur plecat in Canada cu multi ani in urma....Sigur Opel va suferi prin aceasta mutare...Germania este Germania....
  • 0 (0 voturi)    
    ungaria vs germania (Marţi, 22 septembrie 2009, 18:20)

    just in [anonim]

    cred ca nu-i nicio tragedie ca muta productia de motoare din germania in ungaria; ungurii fac calitate, sunt mai constiinciosi si in plus costurile de productie vor fi mai mici. asta insemna preturi mai bune. si mitul german a cam disparut odata cu globalizarea: exemplu audi a4: are piese produse in tunisia, taiwan , china...
    apropo de magna si preluarea opel; asta cred ca e de bun augur; clientii cei mai mari ai magna in europa sunt vw si bmw_ produse premium; clientii acestia nu au fost incantati de achizitie... de ce oare?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică