Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia: In 1993 am discutat sapte luni cu Audi pentru privatizarea Dacia, insa nu a iesit nimic

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 29 septembrie 2009, 16:31 Economie | Auto

Constantin Stroe
Foto: HotNews.ro
In anii '90, Dacia a purtat discutii cu opt constructori auto internationali, sperand sa fie preluata, insa cel mai surprinzator nume de pe lista este Audi, cu care s-au purtat discutii fructoase sapte luni, s-au montat de proba si motoare ale marcii Audi pe Dacie, dar pana la urma proiectul a cazut, a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, la evenimentul de lansare a primei carti despre istoria marcii romanesti. Desi Logan berlina s-a lansat in 2004, iar break-ul doi ani mai tarziu, designul break-ului a fost gata mai devreme decat cel al berlinei, a spus Patrick LeQuement, fost sef design industrial la Renault.

Pelerinaj pe la marii jucatori pentru a "marita" Dacia

Deceniul de dupa revolutie a fost unul critic pentru Dacia care-si cauta un cumparator de calibru. S-a discutat cu opt constructori mondiali, printre care si Audi, marca din concernul Volkswagen.

"Din punct de vedere tehnic ne-am inteles perfect timp de vreo sapte luni, ne-au supus unor teste, spre exemplu ne-au dat un motor modern, dezbracat, cerandu-ne sa-l adaptam pentru Dacie. Nu ne-au dat nicio schema, nimic, dar au ramas muti cand in doua zile Dacia noastra mergea cu motorul lor. Totusi, la sfarsit in dreptul Romaniei, la "circulatie" figura culoarea rosie si totul a picat", a explicat Stroe.

S-a discutat scurt si cu Chrysler si General Motors, Dacia a fost apoi aproape de un acord cu Peugeot - Citroen dar un oficial roman se pare ca a stricat totul. S-a intrat in legatura si cu Fiat care parea a fi interesata, dar cand a fost sa bata palma, italienii ar fi spus ca vor ca afacere "sa nu fie incheiata cu Fiat, ci cu un SRL", spune Stroe.

Dacia a discutat si cu Daewoo insa coreenii, care produceau si la Craiova, doreau sa concedieze o buna parte din muncitori.

S-au purtat discutii si cu Hyundai, cu care in 1997 s-a semnat si un contract pentru stabilirea unei linii de asamblare pentru modelul Accent, insa planul nu salva uzina, deoarece in asamblare ar fi fost implicati doar 500 din cei 28.000 de angajati ai uzinei, In plus, cand cei de la Renault au aflat ca s-a semnat o intelegere cu Hyundai au devenit interesati de uzina, iar in 1999 au semnat contractul de privatizare pentru Dacia.

De la vaporul salvator cu destinatia China la discutii cu pistolul pe masa in Columbia


Insa pana atunci, in acelasi deceniu noua, Dacia a fost de cateva ori in agonie. Spre exemplu, in 1993 cand compania isi pierduse multe din pietele de export, salvarea a venit de la un transport de 4.400 de masini in China, cu plata la livrare. Stroe spune ca au fost 17 zile de cosmar in care i-a fost frica sa nu pateasca ceva vaporul; cu un transport scump, dar neasigurat.

Tot in deceniul trecut, cautand piete de export, Dacia a ajuns si in Columbia unde a negociat in conditii cu totul speciale, "cu pistolul pe masa" cu unul din oamenii teroristului Pablo Escobar. Finalitatea a fost exportul a 6.000 de masini. Mai putin cunoscut e faptul ca in deceniul opt s-au exportat masini Dacia chiar si in Canada.

Logan desenat "cu creionul intr-o mana si guma de sters in cealalta"


O perioada ceva mai buna a urmat dupa venirea Renault in 1999 si mai ales cinci ani mai tarziu la lansarea gamei Logan. Interesant este ca desi berlina a fost lansata in 2004, cu doi ani inainte de break-ul Logan MCV, primul model desenat a fost break-ul, nu berlina, a spus Patrick LeQuement, omul care pana de curand a ocupat functia de sef design industrial la Renault.

"Am vrut sa fim siguri ca break-ul va avea spatiu mult fiindca stiam ca pe piata nu sunt foarte multe astfel de masini spatioase, dar exista cerere. In plus nu aveam foarte multi bani pentru investitii asa ca mai intai am desenat breakul si apoi pornind de la el am facut si berlina", a explicat el. Berlina a fost prima lansata pe piata fiindca exista mult mai multa cerere pentru acest tip de caroserie, a mai spus LeQuement.

Interesant e ca primul briefing al designerilor Renault pe tema Logan s-a tinut intr-o sala numita Eittore Bugatti, marca ce scoate acum cele mai scumpe masini de pe piata.

Le Quement a povestit ca designul pentru Logan a fost un proces anevoios ce s-a facut "cu creionul intr-o mana si cu guma de sters in cealalta" deoarece existau multe constrangeri pentru ca masina sa iasa cat de ieftina se poate. "Doream sa cream o masina fara inflorituri, care sa aiba doar strictul necesar". Trebuie spus ca seful echipei de design a fost un scotian. Echipa de design a avut libertatea sa-si puna imaginatia la incercare si sa deseneze Logan in ipostaze cat mai uluitoare, cum ar fi un Logan pentru James Bond, un vehicul care sa exploreze alte planete sau chiar un Logan submarin. Pana la urma varianta de serie a fost una lipsita de amanunte senzationale.

Dacia vinde acum masinile in multe tari europene, insa in cateva, cum ar fi Rusia, Logan este vandut sub sigla Renault. Un motiv este si faptul ca marca Renault e mult mai cunoscuta in Rusia decat Dacia, dar trebuie adaugat si ca primarul Moscovei spunea inainte ca Renault sa fi adus Logan in Rusia ca nu accepta produse cu nume romanesti.

Cat despre viitorul Dacia, Constantin Stroe a spus ca in cativa ani gama Logan va fi inlocuita cu una noua ce va purta un alt nume, insa nu a dat amanunte suplimentare.

Declaratiile au fost facute la evenimentul de lansare a cartii  "Renault si Dacia - de zece ani impreuna", scrisa de Dan Vardie.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3638 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    bravo.... (Marţi, 29 septembrie 2009, 16:54)

    RaceToBamako [anonim]

    Bravo baieti....
    • 0 (4 voturi)    
      normal (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:12)

      george [anonim] i-a raspuns lui RaceToBamako

      Pai si normal ca nu a "iesit" nimic, aia vin si negociaza fara sa ofere ceva pe sub masa, ca doar nu se complica sa apara in presa articol de genu' "Audi a dat spaga la Dacia pentru a o cumpara..."

      De la Reno a "iesit" ceva ? Prietenii zic ca da, si la nivele mai inalte.
  • +1 (9 voturi)    
    Spaga nien (Marţi, 29 septembrie 2009, 16:59)

    mikispaga [anonim]

    Probabil ca spaga nu era prezenta in dictionar la ei.
    • 0 (0 voturi)    
      nu exista :) (Luni, 5 octombrie 2009, 11:11)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui mikispaga

      spaga este neologism de origine germana :))))
  • +4 (8 voturi)    
    Domnu' Stroe... (Marţi, 29 septembrie 2009, 17:00)

    Loerincz [utilizator]

    Este adevarat ca ati purtat discutii cu VW/Audi, insa trebuie mentionat, de asemenea, ca lui VW/AUdi i s-a interzis clar orice extindere dincolo de granita estica a Ungariei. De aceea au esuat discutiile. Asta ca sa nu ramana cititorii cu alta impresie.
    • -2 (10 voturi)    
      Stroe e mincinos (Marţi, 29 septembrie 2009, 17:18)

      Sulea Spataru [anonim] i-a raspuns lui Loerincz

      ///// Discutiile s-au purtat concomitent cu VW (nu cu Audi, care e doar o marca din concernul VW) si cu Renault, iar nemtii erau gata sa puna banu' jos cand a sunat caricatura aia de premier cu unghie si ghiul, Radu Vasile, sa dea ordin ca Dacia sa fie vanduta francezilor de la Renault, pentru ca ei i-au bagat un spagoi mai substantial. Pe care probabil l-a impartit cu Stroe. Si asa, in loc de masini bune, romanii au ajuns sa faca masini ieftine. Skoda e cel mai bun contraexemplu.
      • +2 (4 voturi)    
        Esti total pe dinafara (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:34)

        Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui Sulea Spataru

        Eu am informatii din interior, unde interior <> Dacia.
      • +2 (2 voturi)    
        nu mai spune (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:37)

        Dumitru [anonim] i-a raspuns lui Sulea Spataru

        Matale lucrai la FPS pe vremea aceea de ai asemenea informatii?
        De ce ar trebui sa credem ceea ce spui matale mai sus? Numai pentru ca o spui cu foc si ciuda ?
    • +2 (2 voturi)    
      Detalii (Marţi, 29 septembrie 2009, 17:18)

      Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui Loerincz

      Foarte interesant ce spui, ne poti da mai multe detalii ? Merci.
      • +1 (7 voturi)    
        Nu exista prea multe detalii (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:41)

        Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui Ioanas

        Astea sunt detaliile. Negocierile incepusera, apoi, la un moment dat, cei de la Wolfsburg au spus clar: Europa se termina la granita de est a Ungariei. Dupa aceea s-au extins in Ungaria unde au inceput sa fabrice modelul TT. Renault a aparut pe firmament mult dupa aia. Intre timp Dacia incepuse sa discute cu Hyundai si, doamne ajuta, ca nu s-au inteles. O companie coreeana in Romania era mai mult decat suficient. Cine a avut de a face cu ei, stie ce vorbesc.

        Asa ca sa o lasam moale cu Radu Vasile si spaga care nu a primit-o de la VW.
    • +2 (2 voturi)    
      intr-adevar (Marţi, 29 septembrie 2009, 17:21)

      play_boy [utilizator] i-a raspuns lui Loerincz

      asta am auzit si eu, insa nu stiu daca lucrurile ar sta altfel daca ar avea loc privatizarea astazi. Cei de la Mercedes au renuntat si ei la Romania in favoarea Ungariei, ambele tari fiind deopotriva membre ale Uniunii Europene. Altfel a fost cu Polonia, unde Audi nici nu a asteptat aderarea. Deci ceva le pute la nemti in ceea ce priveste Dacia/ Romania
      • +5 (5 voturi)    
        si tu bati campii (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:14)

        novarom [utilizator] i-a raspuns lui play_boy

        daca ai sa te interesezi mai mult vei afla de ce Mercedes a renuntat la Romania. In primul rand a fost infrastructura. Actuala, dar si ritmul in care se fura, scuze am vrut sa spun lucreaza la ea. Stii ca si Vietnam sau Zimbabwe sunt peste noi. Si ti-as da o problema. Daca ai umblat la viata ta prin tarile astea (sau macar ai auzit una...alta) si presupunand ca ai fi si neamt, fiind pus sa alegi una din tarile in discutie pentru o privatizare, care ar fi aia? sau fa un clasament al lor. Mie Ro numai ultima imi iese. Da drumu la tv si ai sa vezi, zilnic, de ce!
        • -3 (7 voturi)    
          Ma, ia-te tu de mana cu (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:45)

          releu [anonim] i-a raspuns lui novarom

          Vietnam si Zimbabwe si du-te pe acolo... Sa traiesti bine acolo, nu in RO, ca-i asa da rau..
          • +4 (4 voturi)    
            Doreleee!!! (Marţi, 29 septembrie 2009, 21:19)

            novarom [utilizator] i-a raspuns lui releu

            era vorba de infrastructura frate! sau te-ai bagat si tu sa-ti verifici tastatura!
      • 0 (2 voturi)    
        nemtii nu stiu de spaga (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:46)

        kllaus [anonim] i-a raspuns lui play_boy

        cu Mercedes a fost o mare minciuna. Chiar nu puteau sa invoce infrastructura, cand li s-a propus ca fabrica sa se faca in vestul tarii , la cativa km de granita, unde sunt plasati si multi furnizori de-ai lor. Cred insa ca le-a fost rusine sa spuna ce au "negociat" cu partea romana. Ei negociaza doar facilitati nu spagi.
        • 0 (2 voturi)    
          Numa' ca vestu' (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:00)

          Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui kllaus

          ... Romaniei era cam ca vestul salbatic, in comparatie cu Ungaria. Plus ca Kecskemet era mai aproape de furnizori, plus autostrada pana in poarta, ceea ce, sa fi seriosi, noi nici macar nu avem!

          Apropos, ai o harta acasa? Ia vezi, ce e mai aproape de Stuttgart? Kecskemet sau Cluj? Si cam cat face un TIR de la granita cu Ungaria pana la Cluj? Io cred ca-cam tot atat cat i-ar trebui sa traverseze Ungaria!
          • 0 (2 voturi)    
            asa putin ? (Miercuri, 30 septembrie 2009, 11:12)

            emilper [utilizator] i-a raspuns lui Loerincz

            "Si cam cat face un TIR de la granita cu Ungaria pana la Cluj? Io cred ca-cam tot atat cat i-ar trebui sa traverseze Ungaria! "

            Asa putin ? Distanta e mai mica daca traversezi Ungaria dinspre .ro spre Austria ...
            • 0 (0 voturi)    
              Da' la autostrazi te-ai gandit? (Miercuri, 30 septembrie 2009, 18:22)

              Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui emilper

              Probabil ca ai doar masurat cu desh'tu pe harta.
    • -2 (6 voturi)    
      ai lasa (Marţi, 29 septembrie 2009, 17:46)

      je [anonim] i-a raspuns lui Loerincz

      din cele spuse de matale cred un singur lucru, mai frate tu nu stii sau nu cunosti vreun neamt...din ala adevarat si ma refer la cei care au fost in stare sa faca din Germania ceea ce este ea astazi. Si tine cont ca tara aia a fost facuta praf de doua ori in ultima suta de ani(a se citi fara a se fura, in primul rand). Nu cred in ruptu' capului ca aia ar fi venit la negocieri fara sa fi avut de gand a investi pe aici. Mai repede as crede ca, si daca pe atunci nu erai de varsta claselor primare atunci tre sa-ti aduci aminte, toata tara, in frunte cu Iliescu, tipa la orice delegatie venita pentru privatizari: NU NE VINDEM TARA!. Asadar, nu-i vad eu pe nemti venind intr-o plimbare, doar de dragul diurnei si al plimbarii. Daca era invers...poate!? Si pentru cultura matale: am si eu un nepot care lucreaza la Mercedes. Stii ca nemtii au, in general, doua ceasuri de mana? Unul pt. serviciu si unul pt restul timpului? Cand vine de la serv. pune ceasul la intrare pe servanta sau ce are el acolo si i-l ia pe celalalt. Cand o sa faca dl Stroe asa, atunci sa mai vorbeasca....deocamdata sa nu mai vanda gogosi poporului ca el a facut si a dres!A facut un rahat!
      • +2 (6 voturi)    
        Ai dreptate... nu-i cunosc pe nemti (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:37)

        Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui je

        Da' numa' ca din 90 incoace lucrez pentru ei! Si apropos, in douaj'de ani nu am vazut neamt cu doua ceasuri! Asta poate numa' in basmele spuse de romanii care nu mai au ce povesti acasa.
        • 0 (4 voturi)    
          pe bune ca am dreptate (Marţi, 29 septembrie 2009, 21:26)

          je [anonim] i-a raspuns lui Loerincz

          si eu am rude in tara care lucreaza pt nemti. Asta nu inseamna insa ca ai ajuns sa cunosti cu adevarat un neamt. Iar in cazul tau, daca mai vrei "basme" iti mai spun....dar la cum stii sa porti un dialog probabil ca esti doar motostivuitorist la KAUFLAND....si asa ai ajuns sa lucrezi si tu la nemti.
      • +4 (4 voturi)    
        nemtii, doua ceasuri de mana? (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:48)

        proto [anonim] i-a raspuns lui je

        LOL... si ala de serviciu merge mai repede decat ala pt. restul timpului?

        Treaba cu "nu ne vindem tara e adevarata", asa strigau muncitorii... iar cand, fortati de faptul ca totul era in faliment si nu se mai producea nimic, am vrut totusi sa vindem, nu mai vroia nimeni sa cumpere... decat mafiotii nostrii romanasi... si asta aproape moca(vezi cazul Patriciu, cazul RAFO si atatea altele). Au fost si cazuri chiar mai rele de atat, vezi cazul Semanatoarea, unde vezi doamne, sindicatele s-au opus priatizarii. Pana la urma nu s-a mai vandut la nimeni si acum apartine unor smecheri care inchiriaza halele cu metrul patrat pentru depozitare de te miri ce produse.
      • -3 (3 voturi)    
        Am mai citit inca o data ce ai scris (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:09)

        Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui je

        Nu pot sa ma abtin, rad in hohote...
        Spui ca la vremea aia Iliescu tipa 'Nu ne vindem tara!'. Pai, se pare ca nu prea stii despre ce e vorba in propozitie. La vremea aceea tara era condusa de CDR. Iliescu era in opozitie.
        Apoi, daca nemtii au doua ceasuri la mana, cum se face ca atunci cand ajung acasa il scot pe cel de serviciu si il iau pe celalalt? Parca aveau doua ceasuri la mana... sau ma insel?! Sa aiba cumva trei ceasuri? Si ce sa faca domnul Stroe? sa isi puna doua ceasuri? Pai, cred ca este suficient ca la intalnirile de afaceri scria cu doua pixuri - unul albastru, celalalt rosu... din alea gen Flaro, cu doua capete. Cei care il cunosc sau l-au intalnit pot confirma ca ceea ce spun este adevarat!
        • 0 (4 voturi)    
          citeste chiar de mai multe ori (Marţi, 29 septembrie 2009, 21:42)

          je [anonim] i-a raspuns lui Loerincz

          e vorba de educatie...care pentru tine, si pentru cei pe care ii vei gasi scriind "cocalari" in fereastra de google,lipseste. De asta era vorba. Probabil ca tu daca ai avea doua ceasuri, le-ai avea doar pt. a epata. Explicatia e destul de simpla, din punctul lor de vedere: face parte din tinuta de serviciu. E un ceas mai ieftin, care poate fi mai zgariat, la care poti renunta mai usor daca se strica etc. Si nu ca cel de serviciu ar merge mai repede cum mai spunea un destept, tipic roman, mai sus.
          In rest vezi ca esti printre putinii care ii tii partea lu Stroe pe aici.
          Tu nu vezi ca de 20 de ani tara asta sta pe loc? Si vine Stroe acu si vrea sa ne spuna ca el ar fi vrut sa faca treaba da nu l-au lasat altii. Vrajeala.
          • -3 (3 voturi)    
            Esti penibil (Miercuri, 30 septembrie 2009, 0:13)

            Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui je

            De unde anume ti-a venit ideea ca i-as tine partea lui Stroe?

            In legatura cu ceasurile, acum se leaga totul, poate ca numai motostivuitoristii sa aiba doua. Aia de lucreaza intr-un birou nu au nevoie de doua ceasuri. Eu am numai unul. Unul, si bun!
            • 0 (4 voturi)    
              it's time (Miercuri, 30 septembrie 2009, 8:51)

              lorena trica [anonim] i-a raspuns lui Loerincz

              vezi ca s-a deschis biroul de facturari de la kaufland!
          • -2 (2 voturi)    
            despre ce tara e vorba ? (Miercuri, 30 septembrie 2009, 11:30)

            emilper [utilizator] i-a raspuns lui je

            "Tu nu vezi ca de 20 de ani tara asta sta pe loc?" ... despre ce tara vorbesti ? Germania ? ... ca .ro si-a dublat GDP-ul in ultimii ani ...
      • +1 (1 vot)    
        Eu ii cunosc ... (Miercuri, 30 septembrie 2009, 5:20)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui je

        ... ca lucru pt. ei de mai bine de zece ani.

        Ce pot eu sa-ti zic matale e ca nemtii aia de care vorbesti matale pe de-o parte cam erau cantonati in doua landuri, anume Bavaria si Baden-Württemberg, pe de alta parte au cam inceput sa dispara. Nemtii aia au fost parte formati de greutatile de dupa razboi, parte formati din imigratia provenita din Europa de est (nu doar de la noi, ci si din Rusia, Polonia & Co), si au cam inceput sa iasa la pensie si sa moara.

        Curios e ca mai toti care ajung sa-i cunoasca pe nemti la ei acasa imi confirma parerea, pe cand mai toti care ii cunosc doar de la televizor nu vor sa creada treaba asa in ruptul capului. Cre' ca e o chestie interesant de observat, dpv a ceea ce poate face media, chiar daca e off topic.

        Aia cu ceasurile de mana e o gogoasa cat cas poporului de mare.

        Nemtii, daca au venit pe-aici, in mod cert au venit sa faca afaceri, nu exccursie de relaxare. Da' sa nu crezi ca daca problema era doar de spaga aveau vreo jena. Nemtii au adaugat o porunca in plus la cele zece porunci biblice: daca tot ai incalcat vreuna din celelalte porunci, macar nu te lasa prins. Singura lor grija in caz de spaga e sa nu se descopere, poate aia sa-i fi trimis acasa, dat fiind ca in RO pana la urma orice se afla, da' degeaba. Nu vreo jena morala de a mitui pt. a face afaceri.
        • +1 (3 voturi)    
          corect! (Miercuri, 30 septembrie 2009, 9:28)

          je [anonim] i-a raspuns lui Eu

          cele afirmate sunt reale. Cei la care fac referire sunt nemtii adevarati, iar identificarea pe care ai facut-o e cat se poate de adevarata. Si cunostintele mele se incadreaza in ceea ce spui matale. Iar daca cei care purtau 2 ceasuri inca mai exista, nu sunt gogosi, iar acum imi pare rau ca nu am dat alt exemplu de viata tipic nemtesc, pt. ca a deviat discutia de la subiectul ei initial si a creat si o mare confuzie: eu n-am spus toti nemtii!
  • +1 (3 voturi)    
    Pai nemti (Marţi, 29 septembrie 2009, 17:10)

    radu [anonim]

    sant seriosi .n-au acceptat sa se insoare cu dacia care venea cu toate neamurile la contracte capusa.cat de capusata este dacia numai la franco libanezi a mers ca stiu ei mersul .
    • -1 (1 vot)    
      MAI USUREL... (Marţi, 29 septembrie 2009, 17:58)

      CIOMBE [anonim] i-a raspuns lui radu

      Cu pianu' pe scari! Nu fii asa de sigur cu ceea ce ai afirmat! Mai verifica inainte de a face afirmatii!
  • -1 (5 voturi)    
    asa, deci... (Marţi, 29 septembrie 2009, 17:16)

    clujean [anonim]

    "lui VW/AUdi i s-a interzis clar orice extindere dincolo de granita estica a Ungariei."
    "primarul Moscovei spunea inainte ca Renault sa fi adus Logan in Rusia ca nu accepta produse cu nume romanesti."
    asta e comertul liber, unde conteaza doar raportul pret-calitate? pai aici e politica 100%, fratilor, nu economie! bine ca stim, sa nu mai muscam teoriile capitaliste! e la fel ca in socialism, numai ca profitul merge la mai putini! bleah...
  • +1 (3 voturi)    
    dacia vs renault vs audi (Marţi, 29 septembrie 2009, 17:18)

    daciaman [anonim]

    probabil ca cei de la Audi n-or fi inteles toate substraturile necesare unei afaceri fructuoase in Romania... personal as fi preferat Audi, dar probabil ca francezii au inteles mai bine "protocolul" si au acceptat pe lista de cheltuieli servicii care nu au aparut ulterior pe statul lor de plata . nemtii nu inteleg de ce mai trebuie sa adaugi ceva gratis ca sa ajungi la rezultatul corect.
    • +3 (5 voturi)    
      Adica de ce sa nu faceti pe idiotii cand aveti (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:56)

      releu, din Cehia [anonim] i-a raspuns lui daciaman

      posibilitatea. Pai pana mai acu 2 ani in Germania spaga in strainatate o puteai baga la cheltuieli..
      Dar scandalul cu Siemens de anul trecut, despre ce afost, ma rog ?
      In 2007 Banca mondiala a intreprins un studiu privind coruptia in domenile comenzilor de stat: Germanai si Romanai erau la acelasi nivel....
      Bai cretinilo, va place sa va dati cu cacat mereu, astea sunt fapte nu abureli de sant si de chibit, ce ragaiti voi pe aici...
      Mercedes nu face fabrica, cica din cauza infrastructurii din RO, dar cutiile de viteza le face la Cugir... Ce tot va place sa va dati mari, ca stiti voi mai multe decat Stroe de ex. ?
      Skoda, ca amin tea unul, traiesti din Octavia.. atat, in 2007 a inchis o fabricqa , ce facea Fabia, pt. ca nu avea desfacere, incepand de anul trecut a concediat mii de angajati.. habar nu aveti vorbiti din ce sugeti de sub unghie...
  • -1 (1 vot)    
    spaga (Marţi, 29 septembrie 2009, 17:20)

    gigel [anonim]

    Pai nu a iesit intelegerea cu AUDI si nici cu celelalte pentru ca nu au vrut sa se combine la spaga....aia erau oameni seriosi
  • +2 (2 voturi)    
    audi/vw n-ar fi fost salvarea (Marţi, 29 septembrie 2009, 17:47)

    play_boy [utilizator]

    daca intra Audi/ VW peste Dacia in locul celor de la Renault, sunt sigur ca nu ar fi avut asa de mult profit (si aici nu vorbesc de succes, ci doar de profit). Din motivul ca Audi pledeaza pentru o tactica a calitatii superioare si pentru niste preturi supra umflate a unei tehnici VW, Dacia nu ar fi fost ceea ce este astazi. Daca ar fi sa anticipez, eu cred ca s-ar fi vandut mult mai putine unitati. Iar pana la urma pe cei care traiesc in Romania ii intereseaza profitul, pentru ca tot eu au de castigat. Pe langa asta, Dacia este una dintre putinele marci care au facut un plus asa de mare in timpul crizei. Si da, mai nou in Germania chiar sunt mai multe Dacii noi decat Skoda noi, cu toate ca cea din urma tine de concernul nemtesc.
    • +5 (5 voturi)    
      si as mai adauga ca... (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:11)

      florin [anonim] i-a raspuns lui play_boy

      ...putini romani si-ar fi luat dacie daca venea Audi, nu de alta dar costa 20.000 de euro una. Cine crede ca Audi ar fi vandut masina noua la pret de cazan adus de afara se inseala amarnic.
  • -1 (1 vot)    
    e grea limba romana (Marţi, 29 septembrie 2009, 17:58)

    eu [anonim]

    Toate ca toate, dar pe tine cine te-a invatat sa scrii ? "discutii fructoase" ? Ce parere ai de "fructuoase" ? O fi corect ?
  • -3 (3 voturi)    
    mda (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:03)

    liviu_ [utilizator]

    pai renault a stiut cum sta cu spaga in romania.
    nemtii nu au stiut(sau nu au vrut) sa dea...
    asta ar explica oarecum faptul ca in romania au venit numai investitori francezi, americani etc... nemti mai putin...
    • -2 (2 voturi)    
      la vremea aia (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:39)

      florin [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      sa vi in ROsa investesti acu 10 ani era ca si a investi in vestul salbatic (nici acum nu e prea departe). Nemtii de felul lor nu risca atat. Nu au facut fabrica cu speranta ca se va face infrastructura sau se vor schimba mentalitati apoi. Lor le-au trebuit acele lucruri atunci. De unde insa ...
      • 0 (0 voturi)    
        Ai drepate, ... (Miercuri, 30 septembrie 2009, 5:26)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui florin

        ... apetitul nemtilor pt. risc e extrem de scazut, si din cauza aia in afara de domenii in care calitatea lor nativa, lucrul facut bine de la un capat la altul, nu-i impune, cam pierd orice afacere in fata unor americani, francezi, japonezi sau evrei (state cu rol important in economia globala).

        Pana se hotarasc nemtii ca riscul e suficient de scazut, ca sa faca o investitie, oportunitatea de investitie de cele mai multe ori a trecut.
    • 0 (0 voturi)    
      prin postarea asta (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:57)

      releu, din cehia [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      se explica cat esti de "mintos"
  • -2 (2 voturi)    
    LOGANEL (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:32)

    HESS [anonim]

    Ce mincinos e nenea asta.Nemtii nu au vrut sa dea ciubuc si lovele in negru partidului PSDR. Combinatul metalurgic din Galati a fost dat tuciuriului in baza prieteniei lui nastase purcel cu Tony Blaier.Acesta din urma fiind prieten la catarama cu tuciuriu. .Sa produs un genocid la scara nationala cu toata industria romana de catre asa zisi politicieni ,,romani,,
  • +5 (5 voturi)    
    Pentru iubitorii de nemti (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:43)

    Ion Vasilescu [anonim]

    Mai oameni buni, nu va mai agitati atat - bucurati-va ca Dacia exista, ca se vinde in Europa de Vest, ca amaratii aia de angajati de la Dacia si de la industria pe orizonatala mananca o paine, ca platesc taxe la stat, ca Romania exporta macar un produs, ceea ce ajuta cu macar un 1% la cursul euro-leu, etc. De fapt nu trebuie sa va bucurati, ci doar sa aveti o atitudine mai putin distructiva.
    Nu mai visati nemti, ca nu sunt atat de perfecti cum credeti, si deloc atat de binevoitori cu noi (vezi istoria primului si al 2-lea razboi mondial). Pana la urma chestia asta e o afacere, si nu avem cum sti adevaratele motive pentru care nemtii s-au retras. Si daca nu avem dovezi, n-are sens sa ne dam aiurea cu parerea.
    • +2 (2 voturi)    
      foarte corect! (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:22)

      Solenza [anonim] i-a raspuns lui Ion Vasilescu

      Si in plus, sunt sigur ca Audi regreta decizia...la ora actuala trebuie sa astepti 3 luni de zile ca sa-ti iei o Dacie Logan in Germania!!!
  • 0 (2 voturi)    
    Din cate inteleg ... (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:49)

    S [anonim]

    ... ne-au tras 8 constructori suturi pana sa ne ia Renault in spate. Altfel, despre Dacia se mai citea doar prin cartile de istorie. Iar noi romanii, scuipam pe ei, c-asa-i la noi ?!

    Primele acorduri au fost discutate de Chirac si Constantinescu in '97. Chirac l-a induplecat pe Schweitzer care n-avea nici un chef. El era prins in cumpararea Nissan in acelasi timp. Dar cum statul francez detinea 47% din Renault, a acceptat. A fost pariul vietii lui. Prima oara cand facea o afacere legat la ochi. Iar in familia lui Schweitzer nu s-a aruncat niciodata o coaja de paine ramasa la masa.

    Problema francezilor vine din faptul ca investitiile prevazute initial s-au triplat practic, dar sa speram ca incet, incet, Loganul va merge.

    Oricum, restructurarea sociala facuta de Renault la Mioveni ar trebui invatata in marile scoli de management si resurse umane.

    Oricum, investitia Renault a deschis ochii lumii de afaceri asupra Romaniei.
  • -1 (3 voturi)    
    mda (Marţi, 29 septembrie 2009, 19:17)

    hhahahah [anonim]

    haide bai patriotilor... lasati-o mai moale ca incepe sa PUTA.

    ce profit pentru dacia... voi sunteti copii, daca visati ca profitul ala se duce in romania...

    ia calea frantei, presedintele francez deja a multumit daciei ca a ajutat la PIB-ul tarii.

    ma bufneste rasul cand aud... francezii cumpara piese in LEI, platesc salariile in LEI, si ne vinde masina in EURO, si castiga 30% din start.. fara alt adaos... daca mai pui si adaos, castiga 50% din orice logan vandut.

    cineva zicea, si il cred, ca un logan costa undeva la 3500 euro sa o faca.. atata costa cand iese pe poarta fabricii.

    apropos.. voi patriotilor... deja in rusia se vinde sub marca renault orice dacie.. in maxim 5 ani va disparea logo-ul dacia, si se va numi renault logan.
    • +1 (1 vot)    
      Economistu' lu' Peshte (Marţi, 29 septembrie 2009, 19:51)

      Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui hhahahah

      Mda... probabil ca nu ai observat, insa vremea cand toata lumea producea si vindea la doi lei tona a apus de mult!

      Orice firma care se respecta face pretul produsului in functie de cat e dispus clientul sa plateasca! Numai romanii ar dori ca dacia sa se vanda cu 3501 Euro!
      Oare cati stiu cat costa cu adevarat o Dacie la poarta fabricii inainte de 1990, cand se vindea cu 70.000 lei, plus 'dotari' - adica, roata de rezerva, cric, pompa, scaun sofer. Pariez ca ar fi surprinsi de raspuns!
    • -2 (2 voturi)    
      O fi, da' Dacia plateste leafa la mii de oameni (Miercuri, 30 septembrie 2009, 5:37)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui hhahahah

      Si banii aia, cat de mizilic ar fi, raman in RO.

      Matale tre' sa pricepi un lucru: cand esti sarac si prost, cum e RO ca stat, nu prea ai ce sa comentezi, esti bucuros de orice coaja de pita ce ti-o arunca aia de-s bogati si destepti. Ca sa ne facem si noi mai destepti si mai putin saraci, e o idee proasta sa refuzam cojile de paine gen Dacia cumparata de Logan.
  • -3 (3 voturi)    
    tare prost mai esti nene (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:00)

    ion ion [anonim]

    pai ce sa faci si matale?vroiai si matale un bacsis si normal ca nemti te-au refuzat cand au vazut ce foame aveai in gat domnule stroe.esti praf cu loganul tau cu tot.esti o Plojnita
  • +1 (1 vot)    
    eh, na! nu dau nemtii spaga... (Marţi, 29 septembrie 2009, 21:26)

    Lucian [anonim]

    Sau nu ati auzit de scandalul din Siemens din ultimii doi ani? Stiu eu, poate nu au vrut sa dea cat francezii, dar dau si ei unde miros profit.
  • +4 (4 voturi)    
    Interesante comentarii... (Marţi, 29 septembrie 2009, 21:59)

    Un neamt mai curat, mai uscat, bucuria comfortului [anonim]

    dar ca unii dintre noi sa nu ramana cu impresii gresite (am ales o formulare eleganta pentru as putea spune ca ala de zicea intr-un comment mai sus ca lucreaza pentru nemti de douaj' de ani este ipocrit de-a dreptu') cautati pe net informatii referitoare la scandalurile de coruptie VW si Siemens, astea fiind mai proaspete, 2 companii nu prea mari din Germania si de aiurea.
    I-ati gasit pe nemti ca fiind aia nepatati, imaculati si virgini. Sintem naivi tare! Ne meritam soarta!
    • 0 (0 voturi)    
      e lipsa de informare, nu naivitate ... (Miercuri, 30 septembrie 2009, 11:43)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui Un neamt mai curat, mai uscat, bucuria comfortului

      Daca ar da rumanul cu ochiul pe regulamentele UE privind fondurile "structurale" etc. si s-ar interesa ce se intampla pe la negocierile WTO in care sunt implicate tari din UE, ar fi de parere fie sa ne suim pe tancuri si s-o luam spre vest, fie sa iesim din "uniune" ... doar la plati suntem membri, la beneficii suntem "corupti" si "balkanici"
  • -1 (1 vot)    
    f multi suparati aici (Marţi, 29 septembrie 2009, 23:17)

    cuut [anonim]

    as vrea sa stiu si ce masini aveti ca sa-mi fac asa o parere...ba noi disecam totul de parca nimic pe lume nu ar mai exista. totul e un conflict si stam si pierdem vremea aruncind cu pietre in oc sa le tinem sa mai facem un zid ca se darima casa. ce naiba, ne dam poeti, filosofi si cintareti...lasa-i pe aia sa faca o treaba si noi sa facem ce sintem mai buni...a se vedea mai sus.
    apropo, am wv (a 3-a dintr-un sir; prima a fost cea mai misto)
    • -1 (1 vot)    
      Fii atent... (Miercuri, 30 septembrie 2009, 0:26)

      Bavarezu' ofilit [anonim] i-a raspuns lui cuut

      La mine treci Subaru. E a doua. Acu' da-ti cu parerea...
    • +1 (1 vot)    
      Eu am bicicleta! :D (Miercuri, 30 septembrie 2009, 5:43)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui cuut

      Si m-am hotarat sa nu-mi iau masina niciodata, ca-s zgarcit. Mi se pare aiurea sa platesc benzina cat sa mut o tona de fiare pt. nici o suta de kile de masa utila.

      In alta ordine de idei, daca chiar ar fi sa-mi iau masina, acu 2-3 ani as fi optat pt. Toyota. VW mi se par prea scumpe pt. ce au pe ele. In momentul de fata nu stiu ce mi-as lua. Posibil insa un ford Ka din ala scos pe piata in 2003 - asta nou mi se pare mai urat. O masina mica s-ar potrivi mai degraba cu zgarcenia de care zic mai sus, e mai usor s-o mani si s-o parchezi prin oras, mai ales la circulatia din RO, si cf. Top Gear Ford Ka sta pe sosea de zici ca-i lipita.
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru fanii Audi (Vineri, 23 octombrie 2009, 14:15)

    dany [anonim]

    Mai multe informatii despre marca Audi gasiti aici:
    http://danyrolux.blogspot.com/search/label/Audi

    Actualizari zilnice: prezentari de model, lansari modele, drive-teste, multimedia & more.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri