Toyota recheama aproape patru milioane de masini, dupa ce au existat cazuri in care pedala de acceleratie s-a prins sub covorasul de pe podea

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 30 septembrie 2009, 10:52 Economie | Auto

Toyota recheama pentru verificari circa 3,8 milioane de masini marcile Toyota si Lexus in SUA, dupa ce au existat cateva cazuri in care masinile au accelerat puternic si necontrolat din cauza ca pedala de acceleratie s-a prins sub covorasul de pe podea, scrie Detroit News. E cel mai mare recall al Toyota, iar autoritatile insarcinate cu siguranta in transporturi sfatuiesc soferii sa scoata de urgenta covorasele din masina.

Totul a pornit de la un incident petrecut in august, cand patru oameni au murit in San Diego dupa ce un Lexus a fost implicat intr-un accident la peste 190 km/h. Chiar inainte de coliziune unul dintre pasageri sunase la 911 sa raporteze ca pedala de acceleratie s-a blocat.

Autoritatile in domeniul sigurantei transporturilor spun ca au primit plangeri despre 100 de incidente similare, iar in 17 cazuri s-au petrecut si accidente.

Toyota a admis ca recentele incidente sunt grave si va analiza cum e posibil ca unele covorase prost prinse sa interfereze cu pedala de acceleratie, punand in pericol viata pasagerilor.

Recall-ul include modele precum Prius, Camry, Tacoma sau Avalon. Nu e prima data cand Toyota face recall pentru acest motiv.

Rechemarea in service, cunoscuta si sub numele de recall, este o operatiune efectuata des pe pietele auto de traditie, fiind o dovada ca producatorii se gandesc la siguranta soferilor. Recall nu inseamna neaparat masini stricate, si nici retragerea de pe piata a unor automobile. Sunt cazuri in care mai putin de 1% dintre masinile chemate au un defect.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1984 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    ....... (Miercuri, 30 septembrie 2009, 11:33)

    Anonim [anonim]

    Pai daca e asa de grele pentru americani sa aibe cutie manuala....
    • +2 (4 voturi)    
      de ce? (Miercuri, 30 septembrie 2009, 11:46)

      george [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      cele cu cutie manuala nu au pedala de acceleratie? cred ca e vorba de panica si lipsa de reactie; ce e
      asa greu sa tragi de covoras, care cred ca in primul rand nu a fost bine pus la loc dupa o spalare.
      • +4 (4 voturi)    
        ...dar au si ambreiaj :) (Miercuri, 30 septembrie 2009, 12:22)

        alex [anonim] i-a raspuns lui george

        lasa povestile pt ca esti pe dinafara :P
        daca ai cutie manuala, apesi ambreiajul si atunci se tureaza pana ramane fara benzina - sau iti trece panica (in cazul tau) si opresti motorul - de la chestia aia care se numeste cheie de contact.

        rocket science - nu-i asa?
        • +3 (3 voturi)    
          ATENTIE (Miercuri, 30 septembrie 2009, 13:29)

          prost [anonim] i-a raspuns lui alex

          Nu e de joaca cu cheia de contact in timpu mersului.
          Daca opresti motoru in timpu mersului ramai instant fara servo-frana respectiv servo-directie.
          In ambele cazuri e nasol.
          Ca sa nu mai spun ca daca scoti cheia din contact ti se poate bloca volanu -asta e si mai periculos si sigur faci accident.

          Daca astia de mai sus aveau CV automata, trebuiau doar sa calce frana respectiv sa puna pe pozitia neutru, motoru putea sa se accelereze pana la turatia maxima cand ar fi fost taiata injectia automat.
          La cutie manuala apasau ambreaiju si se repeta povestea.

          Probabil ca o fi fost vreo blonda panicata la volan, si de aici accidentu si etc.
  • +1 (1 vot)    
    Ghinion de neshansa (Miercuri, 30 septembrie 2009, 11:36)

    x [anonim]

    Sa ai Lexus, sa mergi pe SUPER sosele, si sa te impiedici (RAU DE TOOOT) de un ... covorash ...
    Nici sa te plateasca in aur Toyota, ca nu-si poate rascumpara vina.
    Si acela care a avut (ce putzin!) TIMP sa mai telefoneze la 911 ...
    Ce ingrozitor!
    Cei patru SE UITAU LA MOARTE ...

    Dumnezeu (The God) sa-i ocroteasca.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu se intampla numai la Toyota (Miercuri, 30 septembrie 2009, 11:42)

    katalin [utilizator]

    Em am patit-o intr-un Peugeot 206 sedan. Desi covorasul era la locul lui am avut neplacerea sa mi se blocheze pedala de acceleratie. Norocul meu ca motorul de 1,4 benzina abia reuseste sa traga cele 4 roti iar masina nu a prins viteza; dupa care am scos-o la punctul mort si am reusit ca dupa mai multe apasari ale pedalei sa o deblochez....

    Dar sa faci accident din asta mi se pare cam stupid. Presupun ca si la masinile cu cutie automata exista posibilitatea decuplarii treptelor de viteza in timpul mersului.
    • 0 (0 voturi)    
      nu asta ar fi problema (Miercuri, 30 septembrie 2009, 12:04)

      calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui katalin

      nu e chiar asa usor sa faci un accident, chiar cutie avtamata de ai. mi-e neclar ce intelege masina aia din apasarea la fund si concomitent a celor doua pedale opuse ca scop. daca ai cutie cvt nu cred ca se intimpla nimic motorului, daca ai cutie cu trepte, cred ca se poate ambala motoru' peste limita rosie si sa se strice. ceea ce e destul de aiurea.

      eniuei, la cutiile avtamate se poate schimba cel putin din drive in 1-2-3, in mers. de scos din viteza ... banui ca se poate. n-am incercat :)
  • +1 (1 vot)    
    logan (Miercuri, 30 septembrie 2009, 11:43)

    perish [anonim]

    si la bietul logan am patit asa ceva. se rezolva cu sange rece :D!
  • 0 (0 voturi)    
    Rav (Miercuri, 30 septembrie 2009, 11:49)

    xx [anonim]

    Exact asta patesc eu la un Rav4. Pana la urma a trebuit sa bag covorasul mult sub scaun si sa-l fortez sa stea acolo.
  • +1 (1 vot)    
    La mine se intampla frecvent la Logan (Miercuri, 30 septembrie 2009, 11:50)

    marius [anonim]

    Primul lucru pe care il fac atunci cand ma urc la volan este sa trag presuletul cat mai sub scaun.

    Pentru cei interesati: pedala nu intra sub covoras. In schimb, deoarece covorasul este de fapt o tavita (cu margine), atunci cand este impins inconstient in fata, pozitioneaza peretele din fata a tavitei intr-o pozitie la 45 de grade sau chiar orizontala. Astfel marginea din fata a pedalei de acceleratie (care este mai apropiata de podea) se agata de peretele din fata al tavitei.

    Singurul remediu pe care l-am gasit a fost sa trag covorasul in spate de fiecare data cand ma urc la volan.
  • 0 (0 voturi)    
    VW Jetta (Miercuri, 30 septembrie 2009, 12:29)

    x [anonim]

    La VW Jetta covorashu' are 2 gaurele cu care se prinde (spre scaun) in 2 tzifuri din podea.
    Probabil unii invatza mai repde din patzania (eventual a altora!).
    Succes, si sa nu vi se intimple ceva rau, NICIODATA!
  • +1 (1 vot)    
    alta faza (Miercuri, 30 septembrie 2009, 12:34)

    marius [anonim]

    mie mi s-a intamplat altceva, nu din vina covorasului, ci a mea. Mi s-a prins o bucla a siretului in pedala de acceleratie si eram si in trafic mare, avind viteza. Putin singe rece nu strica (nu e valabil pt femei, se lasa rau, asta ca sa fiu putin rautacios).
  • +3 (3 voturi)    
    Mare chestie (Miercuri, 30 septembrie 2009, 12:37)

    fyo [anonim]

    Eu am un Clio 3 si de fiecare data dupa ce spal masina, mi se blocheaza ambreiajul si acceleratia cand sunt apasate la maxim. E chestie de 30 secunde sa reasezi covorasul si sa mergi in siguranta dupa aceea. Dar la americani, daca nu le apare in computerul de bord ca trebuie sa mute covorasul, stau si se uita ca prostii unii la altii intrebandu-se d ela ce s-o fi blocat acceleratia. Daca si asta e un motiv de chemat masini in service si daca nici Toyota nu face masini bune....inseamna ca multi oligofreni sunt pe planeta asta....
  • +1 (1 vot)    
    Caragiale (Miercuri, 30 septembrie 2009, 13:31)

    DlGoe [anonim]

    pacat ca nu mai traieste caragiale.
    am patzit si eu la logan deoarece la drum lung imi intepeneste piciorul pe acceleratie si ma ia crampe si carcei la gamba deoarece pedaua e prea sus si pozitia piciorului total neergonomica. am bagat o placa de poliester extrudat sub covoras sa rezolv putin din ergonomia lipsa si mi s-a blocat acceleratia de covorasul astfel saltat.

    neplacut !
    multumim renault.
  • -2 (2 voturi)    
    Lexus (Miercuri, 30 septembrie 2009, 13:43)

    ACCIDENT [anonim]

    Iata si convorbirea la 911 a unui pasager ce a murit in accidentului in care a fost implicat un Lexus. S-a intamplat langa San Diego.

    In ciuda comentariilor, NU poti opri contactul cand ai aproape 200 de Km/h,cel mult, ai putea sa tragio usor frana de mana fara sa blochezi rotile sau sa calci usor frana, dar nu ar ajuta prea mult acest lucru.

    http://www.liveleak.com/view?i=f8b_1254173935
  • 0 (0 voturi)    
    frana e arhi-suficienta (Miercuri, 30 septembrie 2009, 17:54)

    Andrei [anonim]

    Frana e arhi-suficienta pentru asemenea urgente, blocheaza orice motor si masina pana la urma ca de aia e frana, daca nu merge fuga la service si itp sa dea peste 90% eficienta altfel nu e frana. Si nu conteaza ca e servo sau altele, cine stie un dram de mecanica intelege ca frana e la fel la orice masina doar ca la servo apasa in plus si pompa de servo in rest merge la fel si o poti actiona in orice situatie cu o singura mentiune critica (atentie), in lipsa contactului, sau daca moare motorul in mers pur si simplu, o calci usor sau cat e nevoie si nu-i mai dai drumul pt nimic in lume pana nu te opresti ca fara motor nu se face vidarea circuitului de frana si dupa cateva pompari se blocheaza.
  • 0 (0 voturi)    
    problema de incepator (Joi, 1 octombrie 2009, 13:25)

    Cornel [anonim]

    Problema nu este de nerezolvat in trafic! pe autostrada e si mai usor!!! Am patit-o cu vechea Dacie 1300 intr-o iarna la -10 gr.C. A inghetat vaselina pe cablul de acceleratie si s-a blocat pedala in trafic!!! rezolvarea: scos din viteza, tras pe dreapta si rezolvat problema!Nu stiu americanii daca se descurca in astfel de situatii...se vede treaba ca nu!am condus masini cu cutie automata; si la astea...aceeasi rezolvare.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version