Sandero, motiv de disputa in justitie pentru Hyundai si Renault in India

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 27 octombrie 2009, 11:16 Economie | Auto

Hyundai Santro
Foto: Hyundai Motor Co
Hyundai a chemat in justitie compania Mahindra - Renault, motivand ca modelul Sandero pe care compania mixta franco-indiana vrea sa-l aduca pe piata are un nume foarte asemanator cu masina Santro a coreenilor, model care se vinde de multi ani, in volume importante. Mahindra-Renault produce de cativa ani Logan in India, dar vanzarile au fost sub asteptari. India e una din putinele tari unde Hyundai mai produce Santro, care a fost recent inlocuit cu un model nou: i10.

Hyundai spune ca Sandero suna aproape la fel ca Santro, iar Mahindra-Renault va profita de pe urma popularitatii masinii coreene, daca i se va da dreptul sa lanseze hatchback-ul sub numele Sandero. Hyundai spune ca Santro e o marca binecunoscuta in India, iar Renault ar trebui sa aduca masina Sandero sub alt nume, si de aceea a chemat Mahindra in fata Inaltei Curti din Delhi, scrie cotidianul indian Business Standard.

Hyundai spune ca din momentul lansarii, in 1998, s-au vandut peste 1,5 milioane de masini Santro pe plan mondial. Modelul a fost vandut in Europa sub numele Atos, iar din 2008 a fost inlocuit cu i10, un model de clasa mini mai modern, care e lider de segment si in Romania.

Pe de alta parte, alianta Mahindra - Renault are mari probleme in India, dupa ce vanzarile Logan scad puternic si continua sa dezamageasca. Spre exemplu, in septembrie s-au vandut cam 500 de masini Logan, fata de peste 1.700 in septembrie 2008.

Renault a admis ca Logan s-a vandut mai slab in India si fiindca pretul este mai mare pe o piata foarte sensibila la acest criteriu. Recent a aparut zvonul ca alianta s-ar putea rupe, dar Renault a dezmintit informatia.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1566 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă