Hyundai a chemat in justitie compania Mahindra - Renault, motivand ca modelul Sandero pe care compania mixta franco-indiana vrea sa-l aduca pe piata are un nume foarte asemanator cu masina Santro a coreenilor, model care se vinde de multi ani, in volume importante. Mahindra-Renault produce de cativa ani Logan in India, dar vanzarile au fost sub asteptari. India e una din putinele tari unde Hyundai mai produce Santro, care a fost recent inlocuit cu un model nou: i10.

Hyundai spune ca Sandero suna aproape la fel ca Santro, iar Mahindra-Renault va profita de pe urma popularitatii masinii coreene, daca i se va da dreptul sa lanseze hatchback-ul sub numele Sandero. Hyundai spune ca Santro e o marca binecunoscuta in India, iar Renault ar trebui sa aduca masina Sandero sub alt nume, si de aceea a chemat Mahindra in fata Inaltei Curti din Delhi, scrie cotidianul indian Business Standard.

Hyundai spune ca din momentul lansarii, in 1998, s-au vandut peste 1,5 milioane de masini Santro pe plan mondial. Modelul a fost vandut in Europa sub numele Atos, iar din 2008 a fost inlocuit cu i10, un model de clasa mini mai modern, care e lider de segment si in Romania.

Pe de alta parte, alianta Mahindra - Renault are mari probleme in India, dupa ce vanzarile Logan scad puternic si continua sa dezamageasca. Spre exemplu, in septembrie s-au vandut cam 500 de masini Logan, fata de peste 1.700 in septembrie 2008.

Renault a admis ca Logan s-a vandut mai slab in India si fiindca pretul este mai mare pe o piata foarte sensibila la acest criteriu. Recent a aparut zvonul ca alianta s-ar putea rupe, dar Renault a dezmintit informatia.