Chrysler va incerca in urmatorii cinci ani sa devina competitiva, adoptand motoare diesel Fiat, platforme de la italieni, motoare mai mici si tehnologii pentru constructia de masini electrice, arata planul de dezvoltare pentru urmatorii cinci ani, prezentat de Sergio Marchionne, care conduce atat Fiat, cat si Chrysler. Compania americana a mai acumulat aproape doua miliarde dolari de cand a iesit in iunie de sub protectia legii falimentului.

Fiat controleaza 20% din Chrysler, dar are drept de decizie asupra viitorului companiei americane care in schimb a primit dreptul sa-i foloseasca tehnologia. In prezent, gama Chrysler e invechita, prea putin modernizata in ultimii ani si neadaptata unor piete care cer masini mai economice. Italienii vor incerca sa schimbe asta si in anii urmatori Chrysler Group cu marcile Chrysler, Jeep, Dodge si camionetele Ram vor prelua motoare diesel de la marca europeana.

Si la motoarele pe benzina se va merge pe economie, urmand ca la unele modele unde dominau propulsoarele V6 si V8 sa se treaca si la motoare in patru cilindri. In plus, vehiculele mai mici ale Chrysler vor folosi chiar si motoare pe benzina de 1,0 - 1,4 litri, lucru inimaginabil acum un an - doi.

Primul model Chrysler ce va fi construit cu expertiza italienilor va fi Fiat 500 ce va fi produs in SUA la final de 2010. Pana atunci, in 2010 vor fi lansate cateva modele la care se lucra inainte de semnarea aliantei cu Fiat, si anume versiuni noi ale Chrysler 300C, Dodge Charger si Jeep Grand Cherokee. Apoi, in 2012 va fi folosita platforma Fiat pentru lansarea noii generatie a compactei Dodge Caliber, iar mai tarziu pentru inlocuitorul sedan-ului Avenger.

In plus, se va incerca lansarea de modele cat mai ecologice, cu propulsie electrica, astfel ca in cel mult doi ani vom vedea un pick-up Ram hibrid, dar si un MPV Dodge.

La marca Jeep vor fi eliminate peste trei ani modelele Compass si Patriot, uramand a fi inlocuite cu alte modele de clasa C, iar peste patru ani va fi lansat si un SUV mic pe platforma Fiat. Italienii vor ca vanzarile Jeep pe plan mondial sa ajunga la 800.000 de masini pe an in 2014, fata de 500.000 anul trecut.

Cele doua grupuri vor pune cat mai multe lucruri in comun: platforme si componente, pentru ca reducerea costurilor sa fie cu adevarat importanta. In plus, marca Alfa Romeo va reveni in SUA, iar Dodge va inceta constructia masinii super-sport Viper, urmand ca inlocuitorul sa fie realizat cu expertiza Fiat.