Citroen va lansa pe piata romaneasca in mai bine de un an masina 100% electrica C-Zero

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 10 noiembrie 2009, 13:52 Economie | Auto

Citroen C-Zero 100% electric
Foto: Citroen
Citroen va lansa la finalul lui 2010 in Europa modelul de clasa mini C-Zero, masina electrica cu o autonomie de 130 km si motor ce dezvolta echivalentul a 64 CP. Masina de 3,5 mteri lungime e dezvoltata de Mitsubishi care a lansat deja modelul i-MIEV, iar Peugeot a prezentat un model electric de dimensiuni similare, numit iOn. Reprezentantii companiei au spus ca masina va ajunge si in Romania, dar momentul nu poate fi inca exact precizat.

Urmand a fi comercializat in cursul ultimului trimestru al 2010, Citroen C-Zero, dezvoltat in colaborare cu Mitsubishi Motors Corporation (MMC), este a doua oferta a marcii in ceea ce priveste vehiculele electrice, alaturi de Berlingo First Electrique, dezvoltat cu Venturi.  

Motorul dezvolta 64 CP, iar masina are baterii litiu-ion de 330 volti, iar acestea se incarca in sase ore la o priza clasica de 220 V. O incarcare la 80% este posibila in jumatate de ora prin utilizarea unei borne exterioare care furnizeaza un curent electric monofazic de 125 Amperi la 400 Volti pentru o putere ajungand la 50 kW.

Autonomia masinii este de 130 km, iar viteza maxima este 130 km/h, putand fi atinsa in 15 secunde cu plecare de pe loc.

Masina are 3,48 metri lungime si printre dotari se numara directie asistata, ABS, ASR, ESP, geamuri electrice, 6 airbag-uri, sistem telematic pentru apelul de urgenta si climatizare.

Masina va fi construita de Mitsubishi, uramand sa aiba multe in comun cu modelul i-MIEV al marcii japoneze, model comercializat in Japonia, dar si cu modelul Peugeot iOn.

In 2011 si Renault va aduce in Romania o masina electrica, Fluence.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1708 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    E o gluma (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:16)

    Flavian [anonim]

    Va dati seama ce inseamna 125 Amperi la 400 Volti ??? Adica 50kW ??? E ca si cum ai baga SIMULTAN in priza 25 de calorifere electrice date la maxim pe 2000W. Unde poti incarca asa ceva ? In parcarea din fata blocului ?

    Iar de pret nu se zice nimic. Probabil ca va costa echivalentul energetic a unei masini normale plus carburantul pe zece ani, ca de obicei. Deci va fi un fel de matiz dar mai prost si mai putin ecologic daca socotesti cata energie se papa pentru fabricarea bateriilor alora.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai pune (Marţi, 10 noiembrie 2009, 16:51)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Flavian

      Cum prize monofazice de 400V nu se gasesc prea des (cel putin la mine in cartier), rezulta ca pe undeva curentul ala trece printr-un transformator. Deci din priza o sa traga ceva mai mult.
      • 0 (0 voturi)    
        Ce sa mai pun (Marţi, 10 noiembrie 2009, 22:55)

        Flavian [anonim] i-a raspuns lui sile

        Oricum as pune, 25 de calorifere de 2000W tot 50kW imi dau in total.

        Adica la fel cu 125 Amperi la 400 Volti.
    • 0 (0 voturi)    
      Acumulatorul (Marţi, 10 noiembrie 2009, 18:00)

      ing. [anonim] i-a raspuns lui Flavian

      ...are curentul de incarcare diferit de cel maxim pe care il poate debita. Deci puterea sursei de incarcare nu este egala cu cea maxima pe care acesta o poate dezvolta.
  • -2 (2 voturi)    
    130km, cum? (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:17)

    florin [anonim]

    cum se incalzestesau racoreste habitaclul la masinile astea?
    ce autonomie are cu farurile aprinse, stergatoarele si radioul pornite?
    • 0 (0 voturi)    
      prietene... (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:01)

      qwert [anonim] i-a raspuns lui florin

      flavian are ceva dreptate in pucntul lui de vedere.
      Dar tu te-ai trezit prost azi dimineata. Sau nu destept in orice caz. masina Masina (indiferent de tipul de enrgie consumata foloseste un alternator :) care alimenteaza toata aparatura electrica de pe masina). Deci indiferent de nr de faruri si beculete folosite nu modifica autonomia.
      Dar e greu sa gandesti inainte de a arunca cu noroi.
      daca scria pe ea BMW erai mai indurator?
  • +2 (2 voturi)    
    Super! (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:36)

    AlinN [anonim]

    Daca este in jur de 15.000Euro, si nu trebuie sa dau inca 15.000Euro dupa 100.000Km cand acumulatorii se vor fi distrus este masina pe care mi voi lua. Pe cealalta o tin la conservat si o folosesc rar cand merg mai mult de 130km/zi.
  • -1 (1 vot)    
    dragos@yahoo.com (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:32)

    revelatorulDeRevelatii [anonim]

    Deci ia sa vedem ce profabilitate mare avem.
    1)80% din baterie are 50kw, 100% are app. 62kw.
    2)62 kw * 0,4177 lei = 258,974 lei - un pret aproximativ de incarcare
    3)Concluzie : wuaw cu aproape 250 RON mergi 130 km.

    Bhestial frate , de banii astia o benzinara merge dublu. Deci de ce sa imi iau o electrica ? Ca sa fiu trendy ? No way!
    • +1 (1 vot)    
      revelatorulDeRevelatii (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:49)

      dragos@yahoo.com [anonim] i-a raspuns lui revelatorulDeRevelatii

      Se pare ca inmultitorul de inmultiri a gresit.
      vine 25 de RON deci e bine atunci.

      Sory pt. greseala!
    • +1 (1 vot)    
      corectare... (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:57)

      S [anonim] i-a raspuns lui revelatorulDeRevelatii

      62 kw * 0,4177 lei = 25,8974 lei, deci cu 25 de lei mergi 130 km,
    • +1 (1 vot)    
      greu cu socoteala (Marţi, 10 noiembrie 2009, 16:09)

      costin [anonim] i-a raspuns lui revelatorulDeRevelatii

      Ai gresit socotelile: 62 kw * 0,4177 lei = face 25.89 RON.
      Si 50kw este puterea de incarcare, cu care se incarca 80% de baterie in juma de ora.
      Adico o sa consume 25kwh/100km sau 10 ron/100km, adica 40% sau 60% din cat consuma in afara o masina pe benzina, respectiv motorina.
      • 0 (0 voturi)    
        perpetuum (Marţi, 10 noiembrie 2009, 16:51)

        gicu1 [anonim] i-a raspuns lui costin

        Mi se par niste rezultate OK. A se baga la cap ca energia electica nu înseamna perpetuum mobile.
        Incarcarea la "banala" priza presupune fix aceleasi costuri si o putere instantanee de vre-o 4 si ceva kW, deloc de neglijat pentru o instalatie "domestica"
        • 0 (0 voturi)    
          Puterea (Marţi, 10 noiembrie 2009, 18:06)

          ing. [anonim] i-a raspuns lui gicu1

          ...necesara unei plite vitroceramice, curenta in vest si adusa si in magazinele noastre este de 5 - 7 kW, deci nu e de;oc imposibil.
          • 0 (0 voturi)    
            instantanee (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 9:03)

            gicu1 [anonim] i-a raspuns lui ing.

            înseamna ca asta chiar consuma 4kW în orice moment al încarcarii.
            Daca îti face cu ochiul o plita vitroceramica afla ca 7kW este puterea instalata - greu de crezut ca o sa poti vreodata sa o transformi în putere instantanee chiar daca pornesti toate ochiurile instantaneu ...
  • 0 (0 voturi)    
    Cam asa stau lucrurile: (Marţi, 10 noiembrie 2009, 17:17)

    misterK [anonim]

    Treaba sta asa:
    Energia inmagazinata in acumulatori (dedusa din text) este undeva intre 15-25KWh (incarcare rapida 50KW*0.5ore) .
    Pretul Kilowattului este undeva la 0.45 lei .
    De aici rezulta ca, un incrcat costa 25*0.45 lei,
    adica aprox. 11 lei .
    Eu zic ca e foarte bine 130km cu 11 lei ...
    • 0 (0 voturi)    
      calcul? (Marţi, 10 noiembrie 2009, 21:10)

      moshu [anonim] i-a raspuns lui misterK

      Chevy Aveo GPL de 10000 EUR cere ca. 14 lei / 100 km la o autonomie de ca. 500km. Cred ca mai asteptam putin pana o masinutza electrica devina intr-adevar rentabila.
  • 0 (0 voturi)    
    masina viitorului! (Marţi, 10 noiembrie 2009, 18:13)

    Paul [anonim]

    Puterea maxima a motorului este de 47 kW. Puterea maxima e obtinuta la turatia maxima (in cazul de fata respectiv la viteza de 130 km/h). Deci la viteza maxima energia necesara e de 47kWh ca sa parcurga 130 km. Randamentul de conversie a energiei in acumulatori si in motorul electric e de 90% individual. Per total am un randament de 80%! Rezulta ca am nevoie de 45kWh pt 100 km (18.8 RON). Fata de o masina care consuma cam 6,5 l/100 km la viteza de 130 km/h iasa cam 80% din costurile de combustibil! Nu e mare lucru insa constructiv masina e mult mai simpla, intretinerea e mult mai ieftina (motor electriv vs. motor cu ardere interna), si mai ales in oras (unde la stop motorul nu foloseste energie si la frinare recupereaza energia) obtine economii considerabile fata de motoarele clasice! Pe moment acumulatorii costa mult si au viata limitata, insa cererea le va scadea pretul iar performantele vor creste. Iar motoarele electrice sint pe departe cele mai performante! Cuplul maxim e disponibil de la 0 rpm...
    • 0 (0 voturi)    
      masina viitorului ... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 8:54)

      gicu1 [anonim] i-a raspuns lui Paul

      îti scapa ceva ... bateria este de ~25kWh deci ar tine pentru cei ~50kW o jumatate de ora. atunci poate ca viteza este de 260km/h :) ca sa ajungi sa faci 130km cu "un plin" ...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică