Chinezii de la Geely promit ca vor dubla in cativa ani productia mondiala a Volvo, daca vor prelua controlul companiei suedeze

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 11 noiembrie 2009, 15:02 Economie | Auto

Drumul Volvo catre China e inca plin de obstacole
Foto: HotNews.ro
Chinezii de la Geely, singurii cu care Ford a decis sa negocieze pentru vanzarea Volvo, promit ca vor face o fabrica Volvo in China si vor dubla productia mondiala a marcii in patru - cinci ani, daca vor fi desemnati castigatori, scrie The Wall Street Journal, citand surse din China. Geely mai promite sa scoata doua - trei modele Volvo mai mari si mai luxoase, care sa aiba in China o imagine la fel de buna ca limuzina Audi A6, mai spune sursa citata.

Volvo are in prezent capacitatea de a produce 400.000 de masini anual, iar chinezii promit ca daca li se va da controlul marcii vor duce productia mondiala la un milion de masini in patru - cinci ani pe baza planului de a construi in China o uzina cu capacitate de 300.000 de masini pe an.

Geely crede ca Volvo poate ajunge sa vanda anual in China 200.000 de masini, dupa ce anul trecut a comercializat circa 13.000. In Europa si America de Nord se estimeaza ca vanzarile ar putea ajunge la 600.000 de unitati, dar interesant este ca asiaticii vor ca vanzarile sa creasca pe baza unor modele mai mari si mai luxoase, mizand pe potentialul pietei premium.

Ford a anuntat recent ca Geely este singura companie cu care discuta pentru vanzarea Volvo, dar o decizie finala este departe, deoarace sunt multe probleme legate de proprietatea intelectuala, de modul in care tehnologia Volvo va ajunge in China si de modalitatea in care va fi folosita. In plus, Ford vrea sa colaboreze cu Volvo si dupa ce o vinde, dar ramane de stabilit cat de stransa va fi colaborarea.

Geely pregateste doua miliarde dolari pentru preluarea Volvo, fiind sustinuta de banci si fonduri de investitii din China.

Ford a vandut in 2007 Aston Martin la fonduri de investitii arabe, a dat Jaguar si Land Rover anul trecut indienilor de la Tata Motors, iar acum si Volvo are sanse mari sa se duca spre Asia.

Geely a fost prezenta scurt timp si pe piata romaneasca, avand in oferta doua berline la circa 10.000 euro, insa vanzarile au fost nesemnificative.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

845 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    cosciug pe patru roti (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 15:40)

    gili vanili [anonim]

    stiu ei ce stiu de vor sa cumpere.

    http://www.youtube.com/watch?v=8vAN2cx2UIE

    Momentan sunt cu zeci de ani in urma la capitolul siguranta. "Reverse engineering" functioneaza doar la design....
  • 0 (0 voturi)    
    Volvo chinezesc (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 16:03)

    travis [anonim]

    buna treaba.Daca costa 4-8000 euro,e bine.Daca o sa coste ca cel muedez,Volvo made in China,nu prea cred ca o sa tenteze prea multi europeni.Chinezoi,da.
    • 0 (0 voturi)    
      Te inseli... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 16:45)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui travis

      Daca proprietarul unei marci e o companie chineza inseamna ca marca e chineza? Conteaza cine face R&D-ul si cum se face transferul catre chinezi....daca au rabdare sa invete samd. Uita-te la Lenovo si IBM. Lumea tot cumpara laptopuri IBM(care intre timp se cheama Lenovo) pt ca au aceeasi calitate...
  • 0 (0 voturi)    
    Volvo (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 16:47)

    smc [utilizator]

    Daca ajunge tehnologia Volvo in China nu ajunge la o singura companie chinezeasca. Nu stiu cine se pacaleste singur sa creada asa ceva. Ajunge la toate companiile chinezesti. In 3-4 ani Ford o sa vada stele verzi pe piata americana. Dar ce mai conteaza atunci, CEO actual al Ford s-a retras deja cu banul la tescherea, ii ajunge pana la adanci batraneti.
  • 0 (0 voturi)    
    Ford (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:06)

    anonim [anonim]

    Ford a vandut in 2007 Land Rover, nu Volvo.
    Volvo in afara de piata traditionala scandinava in rest e o masina exotica. S40, C30 sunt niste Ford Focus-uri mai bengoase.
  • 0 (0 voturi)    
    o mica greseala de redactare (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:14)

    razvan [anonim]

    "Volvo a vandut in 2007 Aston Martin la fonduri de investitii arabe, a dat Jaguar si Land Rover anul trecut indienilor de la Tata Motors, iar acum si Volvo are sanse mari sa se duca spre Asia." Evident ai vrut sa zici Ford la inceputul frazei :).

    Altfel, din cate stiu eu, Volvo are de ceva vreme S80 in clasa la Audi A6.
  • 0 (0 voturi)    
    e gata (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 20:02)

    MirceaA [utilizator]

    China si India vor fi in scurt timp unicii producatori de masini. Mai avem sanse de le Germania, tara cu un popor serios.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă