Chinezii de la Brilliance voiau sa cucereasca Europa cu masinile lor, sa intre in peste 20 de piete si sa vanda in volume mari, lucru pe care niciun alt producator chinez nu l-a reusit pe continent. Totusi, saptamana aceasta importatorul masinilor marcii in Europa a intrat in faliment din cauza vanzarilor foarte mici. O veste buna a venit insa joi, cand BMW a anuntat ca va construi o uzina impreuna cu Brilliance, dar nu in Europa, ci in China unde companiile coopereaza de ani buni.

Brilliance s-a prezentat in Europa ca fiind un "BMW chinezesc", a vrut sa fure din clientii marcilor de prestigiu si sa fie considerata marca de calitate. Compania aleasa ca reprezentant in Europa se numeste HSO Motors, iar reprezentantii ei declarau acum un an pentru Hotnews.ro ca se doreste aducerea masinilor si in Romania.

Insa lucruruile au mers rau pentru chinezi, iar un test de impact al organizatiei germane ADAC a stricat totul, nemtii ajungand la concluzia ca masina nu merita nici macar o stea din cinci posibile la protectia pasagerilor.

Imaginea chinezilor a fost grav afectata, dar au spus ca vor face modificari, iar peste doi ani ADAC le-a testat o alta masina, cu rezultate mult peste primele, insa concluzia a fost ca automobilul va primi doar trei stele, mult sub rezultatele masinilor cu care chinezii pretindeau ca sunt in concurenta.

Acum cateva zile, HSO Motors a cerut intrarea sub protectia legii falimentului, dupa ce vanzarile au fost mult presa slabe. Exista cateva explicatii, una fiind pretul mare al masinilor, intre 16.000 si 20.000 euro, dar si imaginea slaba a marcilor chineze. Brilliance s-a aruncat intr-un segment dominat de masini populare, precum Focus si Golf, netinand seama de faptul ca occidentalii nu au incredere in masini chinezesti si nu sunt dispusi sa dea atat de mult pe ele.

Brilliance trebuie acum sa se concentreze pe piata interna, iar vestea buna a fost adusa de BMW care a anuntat ca va investi impreuna cu compania chineza peste 700 milioane dolari pentru o uzina in China.

Brilliance construieste pentru BMW circa 40.000 de masini anual in China, germanii se arata extrem de multumiti de parteneriatul cu chinezii, iar la noua uzina ce va ajunge sa faca 100.000 de masini in 2012, fiecare partener va pune jumatate din suma. Ideea ar fi construirea de modele seria 3 si seria 5, acesta din urma cu ampatament alungit, pentru a veni in intampinarea gusturilor chinezilor care isi permit limuzina cu sofer.

Piata chineza pare sa-si continue cresterea, iar pentru Brilliance acolo e viitorul, nu in Europa. Compania s-a grabit si a atacat direct cele mai pretentioase piete, uitand ca trebuie sa intre pe continent pas cu pas, incepand cu estul.

Acum cateva luni o alta companie care avea planuri mari cu masini chineze in Europa, China Automobile Deutschland, a intrat in faliment.