Vanzarile de masini noi in Franta au urcat cu 48% in noiembrie, la peste 216.000 de unitati, iar inmatricularile Dacia au crescut cu 90%, la peste 7.000 de masini, arata datele CCFA. Ultimele luni ale lui 2008 au fost foarte slabe, criza fiind la inceput, dar piata auto franceza si-a revenit, ajutata si de un program Rabla in care s-au vandut peste jumatate de milion de masini anul acesta.

Per total, in primele 11 luni piata auto franceza a urcat cu 8%, spre 2,04 milioane unitati, marcile autohtone avand 53% din piata, locul intai fiind ocupat de Renault, cu 22,3%, urmata de Peugeot, cu 16,8%. Marca Volkswagen are 6,6% din piata, fiind pe primul loc al brandurilor straine, locul secund revenind marcii Ford, cu o cota de 5,9%. Dacia are o cota de 2,8%, fata de 2,1% acum un, vanzarile marcii romanesti crescand cu 33%, spre 52.000 de masini.

In afara de Dacia, in perioada ianuarie - noiembrie Hyundai si Ford au avut cele mai mari cresteri, 21%, respectiv 15%. La capitolul scaderi, BMW este lider, cu -15%.

Noiembrie a fost o luna extrem de buna in comparatie cu a unsprezecea luna din 2008, vanzarile urcand de la 146.000 de masini, la 216.000. Vanzarile Dacia au urcat cu 90%, cele ale Peugeot si Citroen au crescut cu 66%, iar la Ford cresterea a fost de 87%.