General Motors va inchide Saab, din cauza ca nu a gasit un cumparator

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 18 decembrie 2009, 16:27 Economie | Auto

9-5, cel mai nou model Saab
Foto: HotNews.ro
General Motors va inchide operatiunile marcii sudeze Saab intr-o maniera "ordonata si responsabila", dupa ce discutiile cu olandezii de la Spyker au esuat, a anuntat grupul american, citat de AFP. GM a spus in repetate randuri ca marca Saab poate supravietui doar daca e gasit un cumparator, insa nu s-a reusit nimic, desi s-a vorbit cu mai multe companii.

General Motors a spus ca discutiiile cu producatorul olandez de masini sport Spyker au esuat, asta dupa ce compania suedeza Koenigsegg cu care s-a discutat luni bune, a renuntat sa mai cumpere Saab, in noiembrie.

"Pentru a-si mentine operatiunile in functiune, Saab avea nevoie de o rezolvare rapida a situatiei sale. Regretam ca nu am putut duce la bun sfarsit tranzactia cu Spyker Cars. Vom lucra indeaproape cu Saab pentru inchiderea afacerii intr-o mainera ordonata si responsabila. Nu e vorba de o procedura de faliment sau lichidare fortata", a spus intr-o declaratie seful General Motors Europa, Nick Reilly.

Vanzarile Saab in Europa au scazut cu 59% in primele 11 luni, de la 61.000 de masini, la 25.000. Marca are 0,2% din piata.

Saptamana aceasta chinezii de la Beijing Automotive au cumparat dreptul de a folosi tehnologia Saab pentru a construi modele apropiate de 9-5 si 9-3. Compania asiatica va incepe productia acestor modele in 2011 dupa ce a cumparat drepturile de proprietate intelectuala ce le vor permite sa integreze foarte curand tehnologia Saab la fabrica din China.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

3220 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    saab (Vineri, 18 decembrie 2009, 16:35)

    sandu [anonim]

    pacat, o masina cu istorie.
  • +6 (6 voturi)    
    pacat... (Vineri, 18 decembrie 2009, 16:42)

    bogdan [anonim]

    E o mare pierdere ca se inchide. Erau masini bune.
    Inca o lovitura data diversitatii :(
    • -4 (10 voturi)    
      afara-i vopsit gardul (Vineri, 18 decembrie 2009, 16:50)

      Unics [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      aratau bine si cam atit. Cel putin aici in US, Saab sunt masini foarte scumpe dar cu reliability foarte scazuta . Citeste pe edmunds.com cite probleme au ownerii de Saab. O fi masina europeana, dar la calitate este mult in urma a ceea ce insemna masini europene. Nu poti fi profitabil cu preturi de Audi la calitate ...chinezeasca.
      • +3 (5 voturi)    
        Masina europeana nu inseamna NEAPARAT calitate! (Vineri, 18 decembrie 2009, 17:07)

        dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui Unics

        Asta e masina proasta? Totusi...:)

        http://www.fordvehicles.com/2010taurus/

        http:// www.youtube.com/watch?v=Cw1jZApGBLM&feature=re lated

        Si mai sunt...MULTE ALTE MODELE (ex: Lincoln MKS, Cadillac CTS V, Buick LaCrosse) care depasesc cu muuuuuuuuult (in ce priveste raportul pret-calitate) modele germane sau japoneze.
        Mai intervine si "disonanta cognitiva"!


        http://basicmarketing.ro/ma rketing-din-experienta/disonanta-cognitiva-in-comp ortamentul-consumatorului/


        Enjoy! :)
        • +1 (1 vot)    
          pacat ca nu e pe piata europeana (Vineri, 18 decembrie 2009, 18:28)

          Iuly [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

          Eu m-am idragostit in 2 sapt de masina asta :

          http://www.fordvehicles.com/cars/fusion/2009/
      • +2 (2 voturi)    
        Sunt proprietar de 9-3 aero (Vineri, 18 decembrie 2009, 17:22)

        Omul cu saab-ul [anonim] i-a raspuns lui Unics

        Da in SUA au avut probleme mai ales cu 9-3 seria din 2003 (practic primul lot iesit de pe linie)
        Nu este la preti de Audi! Ca sa iei motor de peste 250 de cai si piele alba, scaune incalzite si alte zeci de echipari la orice germana te trece de 40.000 E
        Cat despre fiabilitate eu am masina din 2005 cumparat de nou si in acest moment am aproape 100.000km parcursi din care 50 numai in Bucuresti si restul la munte iarna(ski)
        Am facut cota 1400Sinaia de X ori si nu am menajat-o nici o secunda!

        Pana in acest moment nu am avut nici o problema in afara reviziilor am schimbat un set de lamele de stergatori si 2 seturi de placute.

        Ce trebuie sa intelegeti ca serviceurile sunt pline cu masini nemtesti cu 10-20.000km la bord cu probleme serioase.

        Mitul masini nemtesti a trecut de mult in ziua de azi masinile au devenit foarte complexe si in afar de japonezi toti au dificultati cu fiabilitatea!

        Cat despre saab ganditi-va cat de greu este pentru o companie mica sa dezvolte singur atatea tehnologii.

        In ani 70-80 daca surubul era bine stransa masina era fiabila - de aici si mitul masinii nemtesti. Nu uitati de prima generatie de 900Turbo! Alinia nemtii si le inrosea curul la toti!
        • +1 (1 vot)    
          ah, ce amintiri... (Vineri, 18 decembrie 2009, 21:29)

          900T [anonim] i-a raspuns lui Omul cu saab-ul

          Corect, ce massini au fost 900!!! Am fost indragostit de ele. Am avut una care era facuta in 82 si avea aer conditionat, geamuri electrice, oglinzi electrice, etc. De motor nici nu mai vorbesc, era un vis.... Maaare PAcat daca dispar!!!!
  • +4 (4 voturi)    
    pacat (Vineri, 18 decembrie 2009, 16:43)

    razvan [anonim]

    pacat, era o alternativa de calitate la masinile germane. Cred ca acum o sa se pot cumpara la preturi derizorii Saab-uri second din Germania. Si iniante erau mai mici decat Audi su Bmw, acum ma gandesc ca o sa scada mai mult.
  • +1 (3 voturi)    
    + saab (1937-2009) (Vineri, 18 decembrie 2009, 16:49)

    bucatar [anonim]

    comentati voi cei care dati mereu exemplu sua, comentati voi cei care aveti ticul verbal: "pai in america...".
  • +4 (4 voturi)    
    pacat (Vineri, 18 decembrie 2009, 16:54)

    mihai [anonim]

    vad ca nu sunt original deloc cu titlul pe care l-am ales ,dar chiar asa e...pacat,una din marcile care-mi placeau cel mai mult,nu putea fi confundata cu o alta marca cum se intampla cu multe alte marci.inca o data...pacat
  • +1 (3 voturi)    
    Ca si in cazul "razgandirii "cu OPEL (Vineri, 18 decembrie 2009, 17:01)

    niculita30 [utilizator]

    General motors nu vrea sa vanda platformele tehnice dezvoltate !(asa ca prefera sa inchida o fabrica)si sa elimine un competitor din acea clasa !
  • +3 (5 voturi)    
    mare pacat (Vineri, 18 decembrie 2009, 17:07)

    un oarecare [utilizator]

    un constructor cu istorie cade victima managementului defectuos al GM care isi salveaza productia locala sacrificand branduri cu renume din Eu.
    Speram la o revenire a producatorului indiferent de noul propietar.
    Mare pacat.
  • +3 (5 voturi)    
    GM (Vineri, 18 decembrie 2009, 17:21)

    eu [anonim]

    GM a cumparat
    GM a distrus
    • 0 (2 voturi)    
      de ce nu cumpara statul suedez fabrica (Vineri, 18 decembrie 2009, 17:57)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui eu

      daca nu ma insel GM a vrut sa ingroape si fiatul, iar statul italian a intervenit si a rascumparat.

      nu mai stiu backgroundul acestei chestiuni, dar nu vad de ce statul suedez nu se implica sa salveze o marca emblematica pentru Suedia.
  • +2 (2 voturi)    
    de la 9000 la 9-3 (Vineri, 18 decembrie 2009, 17:38)

    Cristea [anonim]

    Pacat. Sunt fost owner de 9000 turbo, o bomba de masina. In Canada se stie ca sunt scumpe rau la intretinere, dar erau masini cu stil. Am trecut de la 9000 la 9-5 nou si am fost 3 ani foarte foarte multumit. GM darama o marca misto de tot, pentru a putea baga bani in brandurile lor de aici, care dupa parerea mea nu fac mare branza. Dar aici sunt sindicatele si muncitorii care dau cu pumnul, asa ca de-aia sunt sacrificati suedezii. Negocierile pe fabrici se poarte la nivel de Casa Alba, Saab nu avea nici o sansa sa atraga fonduri dintr-un buzunar gol.
    Observatie de service: un Saab SH are nevoie de multe reparatii si intretinere si deci de bani si de un mecanic adevarat. Iar astia sunt destul de rari.
    Mai sper inca intr-o minune petru Saab!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Saab insignia (Vineri, 18 decembrie 2009, 17:38)

    florian [anonim]

    ultimul Saab e pe platforma insignia...si nu cred ca ar vrea GM sa puna altii mana pe proiect...parerea mea..
  • +1 (7 voturi)    
    Saab (Vineri, 18 decembrie 2009, 17:50)

    CD [anonim]

    Comentariile de peste ocean sunt de ... amatori. Americanii sa se uite prima data la roabele lor si dupa aceea sa comenteze de Saab. Ei pun o canapea si doua fotolii si construiesc o masina de jur- imprejur. Chiar si sportivele lor sunt supertari ... la mers in linie dreapta!
    Deci domnilor, nu cautati nod in papura la Saab, au fost si sunt masini bune, chiar si la pret. Pacat ca nu vor mai fi in viitor.
    • -2 (4 voturi)    
      Ca bine zici (Vineri, 18 decembrie 2009, 18:09)

      sile [anonim] i-a raspuns lui CD

      Saab e o marca ce se vinde ca painea calda in Europa, are cota de piata de 150% cu 50 milioane de unitati vandute anual. Si nesimtitii de americani vor s-o inchida...
    • -1 (5 voturi)    
      Nu cred... (Vineri, 18 decembrie 2009, 18:35)

      dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui CD

      Asta e masina proasta? Totusi...:)

      http://www.fordvehicles.com/2010taurus/


      Mai vrei cateva exemple?


      http://ford.ca/app/li/en/vehicles/mks.do

      http://www.gm.ca/gm/english/vehicles/buick/lacrosse/overview

      http://www.gm.ca/gm/english/vehicles/buick/enclave/overview

      http://www.gm.ca/gm/english/vehicles/cadillac/dts/overview

      Enjoy!
  • 0 (0 voturi)    
    pacat...cocalarii cu Mertz si bmw nu vor intelege (Duminică, 20 decembrie 2009, 14:48)

    Dreagosh [anonim]

    Ar mai fi totusi o solutie pt salvarea acestui brand de valoare: sa se lase convinsi odata nesimtitii aia din guvernul suedez sa nationalizeze compania! E singura solutie care ar mai sta in picioare! Am inteles ca majoritatea parlamentarilor suedezi au votat impotriva nationalizarii marcii si ma intreb cum naiba se poate asa ceva? Ori corectitudinea scandinava a ramas doar un mit, ori politicienii lor sunt dusi cu pluta rau, frate! Cat de iresponsabil sa fii tu, ca politician incat sa-ti lasi calcata in picioare una din cele mai mari mandrii ale tarii tale: automobilul Saab! Suedezii ar trebui sa fie constienti de faptul ca IN REALITATE, GM NU S-A OSTENIT DELOC SA VANDA SAAB! Numai in presa au fost anuntate minim 20 de oferte pt preluarea actiunilor firmei, dar din atatea oferte n-a ramas niciuna in picioare? mai lasat-o jos bre americani cretinic c-a inceput sa macane! Cine mai pune botul la vrajelile lansate de GM? In realitate, astea sunt intentiile GM: sa elimine concurenta!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi