Oficiali ai Saab, sindicalisti si reprezentanti ai autoritatilor suedeze discuta luni in orasul Trolhattan pentru a vedea ce se mai poate face pentru salvarea marcii despre care General Motors a spus ca se va inchide. La discutii se pare ca nu participa reprezentantii GM, dar toata lumea asteapta un raspuns dupa ce compania olandeza Spyker a mai facut ieri o oferta in ceasul al doisprezecelea. GM a anuntat ca va inchide Saab, motivand ca nu a gasit cumparator pentru marca suedeza care nu a facut profit in ultimii opt ani, scrie AFP.

Pe de alta parte, revista britanica Autocar scrie ca autoritatile suedeze nu vor interveni pentru salvarea Saab, deoarece nu au nici expertiza necesara si nici banii, spune ministrul suedez pentru Intreprinderi, Maud Olofsson. El spune ca vestea inchiderii e una foarte trista, dar Guvernul nu e in pozitia de a interveni. Ministrul adauga ca probabil nici General Motors nu stie prea bine cum va decurge inchiderea marcii, insa grupul american trebuie sa-si asume intreaga responsabilitate.

Duminica, compania olandeza Spyker a mai facut o noua oferta pentru Saab, dand si un termen limita pentru un raspuns: luni, ora 22, GMT. Analistii citati de AFP se arata sceptici ca o astfel de oferta va fi un succes si adauga ca e foarte posibil ca General Motors sa nici nu vrea sa vanda Saab, temandu-se ca in cativa ani aceasta marca i-ar putea fi concurent direct, daca va fi repusa pe picioare.

General Motors a declarat luni bune anul acesta ca vrea sa vanda Opel, insa apoi s-a razgandit, motivand ca situatia din piata s-a imbunatatit. Trebuie precizat ca modelele Saab au extrem de multe componente comune cu Opel.

Ramane de vazut daca GM va da un raspuns ofertei Spyker, daca nu, inchiderea Saab inseamna renuntarea la circa 3.400 de angajati si pericolul ca pana la 8.000 sa ramana fara loc de munca, incluzand si angajatii producatorilor de componente.