Anul recent incheiat a fost extrem de slab pentru piete auto de traditie, precum SUA sau Japonia, astfel ca producatorii din aceste tari isi pun toate sperantele si vin cu premiere mondiale la un salon auto putin cunoscut, cel de la New Delhi. Presa internationala scrie ca acest salon care incepe oficial marti a devenit la fel de important ca traditionalul salon de la Detroit si ca dovada, cativa producatori mari vin cu premiere mondiale care in productie vor costa in general sub 10.000 de dolari.

In SUA vanzarile de masini au atins anul trecut cel mai slab nivel din ultimii 25 de ani si in Japonia recordurile mondiale s-au tinut lant, astfel ca producatorii mari se orienteaza catre piete care au inca potential, iar India e un exemplu ideal. Anul trecut s-au vandut cam 1,5 milioane de masini, dintre care 80% de clasa mica, iar prognozele arata ca India e capabila sa ajunga la sase milioane de unitati anual peste un deceniu.

Salariul mediu anual este in India de circa 1.000 dolari/an si tot mai multi isi permit sa treaca de la motociclete sau scuter, la masina. Salonul auto din New Delhi a ajuns la a zecea editie, insa nu a fost bagat in seama pana anul trecut cand s-a lansat Tata Nano, cea mai ieftina masina din lume.

Anul acesta toti marii producatori auto mondiali vor fi prezenti la New Delhi, profitand de dorinta indienilor de a cumpara masini low-cost. Agentiile Reuters si AFP scriu ca anul acesta conjunctura economica face ca acest salon aparent anonim va ajunge sa fie la fel de important ca salonul auto din Detroit, eveniment de traditie plin de stralucire in anii prosperi.

Insa in aceasta perioada producatorii auto si-au dat seama ca India este importanta fiindca cererea de masini foarte mici poate genera volume importante de vanzari, astfel ca abunda autoturismele de clasa mini la salonul din Delhi.

Spre exemplu, Ford va prezenta Figo, un model produs local pe platforma de Fiesta, in timp ce Nissan va lansa noua Micra. General Motors a prezentat luni detalii despre masina de clasa mini Beat (versiunea indiana a lui Spark) ce se va vinde cu un pret ce pleaca de la 5.000 de euro pe piata indiana.

Si Toyota lanseaza un automobil de familie ce va costa sub 10.000 de dolari, in timp ce producatorul local Mahindra va lansa un vehicul electric, lucru foarte rar in randul producatorilor low-cost. Trebuie spus ca Mahindra produce in India Logan intr-o companie mixta cu Renault, insa vanzarile berlinei sunt mult sub asteptari, cam 500 de masini lunar la o capacitate anuala de 50.000 de unitati.

India este clar noua tinta a marilor producatori auto si chiar daca nu e o piata sofisticata, e totusi una care poate genera volume uriase de vanzari.