Cea mai vanduta masina in Japonia: hibridul Toyota Prius

de Sorana Mihailescu     HotNews.ro
Vineri, 8 ianuarie 2010, 9:32 Economie | Auto

Toyota Prius
Foto: HotNews.ro
Reducerile de taxe si subventiile acordate de guvernul de la Tokyo au facut din Toyota Prius cea mai vanduta masina din Japonia. Asociatia dealerilor auto din aceasta tara a anuntat ca, in 2009, au fost vandute aproape 210.000 modele Prius - de aproape trei ori mai mult fata de 2008.

Agentia France Presse noteaza ca in 2009, vanzarile de automobile hibride au reprezentat 10% din masinile noi, in Japonia. De altfel, in 2009, in aceasta tara, vanzarile auto au inregitrat cel  mai scazut nivel din ultimii 38 de ani.

Prius si-a gasit circa 209.000 de clienti in Japonia, in timp ce concurentul direct, hibridul Insight al Honda si-a gasit 93.000 de cumparatori. Toyota a lansat in mai 2009 a treia generatie, iar anul trecut vanzarile modelului s-au triplat in Japonia, in comparatie cu 2008.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2352 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    Manipularea (Vineri, 8 ianuarie 2010, 10:10)

    flavian [anonim]

    Inca o manipulare cu succes a prostimii.

    S-a dovedit de nenumarate ori ca aceasta masina este "ecologica" doar cu numele, fiind in multe cazuri mai poluanta decat un diesel de 3 ori mai ieftin.

    In schimb energia consumata si poluarea facuta pentru producerea bateriilor si altor componente nu se recupereaza nici dupa ani buni de functionare.

    Rusine celor care se mai ascund inca dupa deget, furandu-si singuri caciula cu subventii si reduceri de taxe doar pentru a vinde o solutie falsa snobilor care nu inteleg ce inseamna conceptul de protectie a mediului.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Vineri, 8 ianuarie 2010, 10:33)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui flavian

      Bine ca esti tu mai destept decat 200.000 de japonezi. Of.
    • +1 (1 vot)    
      Da si nu! (Vineri, 8 ianuarie 2010, 10:41)

      GicaKontra(ct) [anonim] i-a raspuns lui flavian

      Argumente pro: masinile hybride si electrice NU contribuie la cresterea gazelor cu efect de sera in mod direct (nu au emisii sau - cazul hybrid - sunt scazute). Prin urmare, sunt prietenoase cu mediul din acest punct de vedere.
      Argumente contra: substantele folosite la fabricarea acumulatorilor sunt printre cele mai toxice si poluante. In plus, conservarea si stocarea energiei electrice este un proces, care - deocamdata, are un randament extrem de mic, si prin urmare este ineficient energetic.
      Ca si concluzie: schimbarea energiei mijloacelor de transport are avantajul ca, ne mai da cativa zeci de ani de respiro=pana sa disparem ca specie ca urmare a propriei noastre lacomii. Partea trista este ca totul este doar o amanare a deznodamantului final: disparitia speciei umane. Groaznica pentru noi, dar benefica pentru Planeta si Univers.
    • +2 (2 voturi)    
      interpretabil (Vineri, 8 ianuarie 2010, 10:58)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui flavian

      Probabil, tu cind zici poluare, zici CO2, si aici diesel este in avantaj.
      Dar poluarea in realitate, nu este CO2-ul, ci emisiile de particule, capitol la care diesel cu toate filtrele si accesoriile dedicate (inca) este un dezastru fata de benzina. Deci, din punctul meu de vedere poluatorul este DIESEL, nu Prius.
      • +2 (2 voturi)    
        Poluare (Vineri, 8 ianuarie 2010, 11:56)

        Flavian [anonim] i-a raspuns lui Inginer

        Cand spun poluare, nu fac referinta doar la ceea ce iese pe teava de esapament a masinutei dupa ce paraseste fabrica.

        Ci si la ceea ce iese pe esapamentul buldozereleor din minele de litiu pentru producerea bateriilor. Sau ce ramane in bolivia dupa ce fabricile prelucreaza acele minereuri. Si la ceea ce iese in raurile din China din fabricile care asambleaza bateriile. Si nu mai vorbesc de tarile africane care se ocupa de recilarea lor.

        Toate acestea pentru ca un "ecologist" dintr-o tara dezvoltata sa aibe pretentia ca salveaza planeta.
        • +2 (2 voturi)    
          sa vedem si partea cealalta... (Vineri, 8 ianuarie 2010, 12:44)

          Inginer [anonim] i-a raspuns lui Flavian

          Eu sustin hibridele doar ca precursor al masinilor electrice 100%. Deocamdata este f. bine ca avem si hibride.
          Dar sa privim problema cit mai complet:
          -odata cu trecerea la masini electrice 100%, va dispare risipa de minereuri si energie care se face cu motoarele termice si piesele de schimb, sau consumabilele care se produc pentru ele. Asta deja este un imens cistig.
          -bateriile sint principalul si cam singurul punct slab al masinilor electrice, iar acest neajuns va fi odata si-odata depasit, fie prin baterii mai bune si mai durabile, vezi AltairNano, fie prin supercapacitoare. Nici macar nu este nevoie ca supercapacitoarele sa ajunga la densitatea de energie pe Kg a bateriilor, pentru ca ele pot fi descarcate/utilizate doar intr-o plaja destul de mica, gen 40-60% (pentru hibride) daca se doreste o functionare cit mai indelungata a lor.
          Poate ca tehnologiile de acum sint poluante, nu pot sa-mi dau cu parerea, si n-am timp sa ma documentez, dar TREBUIE sa incepem de undeva. Motorul termic este doar cu putin mai presus decit cel cu aburi.
          • -1 (1 vot)    
            Solutia falsa (Vineri, 8 ianuarie 2010, 13:40)

            Flavian [anonim] i-a raspuns lui Inginer

            Problema e ca solutia hibridelor e prezentata in mod FALS ca o varianta ecologica, cand de fapt este mai rea pentru mediu. Si eu consider ca masinile electrice 100% vor avea o sansa, dar numai cand se vor produce la un cost ENERGETIC asemanator cu cele normale.

            Si mai ales, cand bateriile se vor elimina TOTAL. Pentru ca si in cazul unor baterii mai ieftine DPDV cost productie si poluare, ramane problema STOCARII.

            Incarcarea unor baterii de capacitate mare e pur si simplu imposibila, reteaua electrica actuala e subdimensionata de cateva ori. Asta fara sa luam in calcul adevaratii consumatori de hidrocarburi: ce ar insemna un TIR pe baterii, un excavator, un avion sau un vapor pe baterii ? Cat ar dura incarcarea si care ar fi catigul ENERGETIC ?
            • +1 (1 vot)    
              solutie temporara (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:49)

              Inginer [anonim] i-a raspuns lui Flavian

              Flavian, eu sint dispus sa trec cu vederea faptul ca marketingul hibridelor ar putea fi usor manipulant. Nu-i nimic nou in treaba asta. Insa trecerea la electric trebuie sa se faca cumva.
              Inca un aspect, nu stiu de unde iti iei informatiile despre poluarea produsa cu producerea bateriilor dar sint convins ca si aici sint exagerari grosolane. In plus, eu sint convins ca viitorul va fi al supercapacitoarelor, care, foarte posibil ca vor avea o influenta negativa asupra mediului, mai mica decit cea a unui set de cauciucuri.
              Plus, ma gindesc eu ca este de preferat un poluator mare, fix, decit zeci de milioane de poluatori mici pe care trebuie sa-i "depoluezi" in cele mai grele conditii.
              Iar cu reteaua, nu-ti fa probleme, este mult mai ieftin si mai sigur decit reteaua de distributie de hidrocarburi. Pina sa ajungem sa conteze ponderea masinilor electrice in consumul de electricitate, se vor mai consuma multi TWh.
              Si nu in ultimul rind, cind se va ajunge la supercapacitori, incarcarea va dura de ordinul minutelor, ceea ce este mai mult decit rezonabil, nu?
              • -1 (1 vot)    
                Sceptic cu bateriile (Vineri, 8 ianuarie 2010, 15:56)

                Flavian [anonim] i-a raspuns lui Inginer

                Usor manipulat e putin spus cand mai nou eticheta "verde" se pune pe tot mai multe chestii chestii care nu au nici o treaba cu protectia mediului.

                Eu informatiile pe care le iau despre resursele mondiale de litiu sau de hidrocarburi le strang de multa vreme. Si mai strang si informatii economice care spun ca ne asteapta niste lucruri al naibii de interesante in urmatorii 2 ani.

                De aceea cred ca super-capacitoarele se poate sa fie mai bune decat bateriile actuale si sa se incarce mai repede, dar nu vor avea sansa sa ajunga mainstream pana atunci.

                Dar de dragul conversatiei, sunt curios ce "priza" iti va trebui ca sa incarci in cateva minute bateriile bazate pe super capacitoare ale unui Boeing 737 ? :-)
    • +1 (1 vot)    
      vorbim ca sa ne aflam in treaba (Vineri, 8 ianuarie 2010, 11:11)

      sage [anonim] i-a raspuns lui flavian

      Trebuie sa conduci o astfel de masina ca sa intelegi ca nu e vorba de marketing. Consumul redus este o realitate si functioneaza indiferent de traficul din oras.
      Prius foloseste exclusiv motorul electric in momente cheie (mersul in coloana in aglomeratie. statul pe loc etc) si este foarte eficient. In plus, nu este o masina lenesa ci una perfecta pentru o familie. Nu are pretentii sportive, dar nu te face de ras.
      Un diesel economic este un motor foarte eficient care foloseste insa o tehnologie clasica ce si-a atins limitele. Un hibrid e o solutie complet diferita care raspunde la probleme in conditii reale (aglomeratia urbana).
      • -1 (1 vot)    
        Conducem ca sa ne aflam in treaba (Vineri, 8 ianuarie 2010, 12:01)

        Flavian [anonim] i-a raspuns lui sage

        Eu nu m-am legat de comportamentul masinii. Nici de "mandria" de a fi proprietar si ao conduce. Nici de faptul ca e lenesa. Sau ca motorul electric e silentios sau nu.

        Ci de faptul ca e prezentata in mod FALS ca o solutie la problemele de mediu.

        Am enumerat deja ce inseamna pentru mediu constructia acestei masini. Care nici macar la consum nu exceleaza. Poluez mai putin ca tine si consum mai putin ca tine cu un diesel de capacitate mica. Iau un roomster de 1,4 TDI si iti dau glorie la consum de nu te vezi.

        Prius COSTA mai mult sa il produci , bateriile ca sa le faca polueaza f mult. Per total e o masina scumpa doar de dragul marketingului si NU consuma nici macar mai putin decat un diesel normal pe o masina normala, ieftina si simpla. Si nici nu ingheata bateriile.

        Skoda fabia 1,9 SDI consum in bucuresti 5%. Motor mai mare, masina mai ieftina cu mult, mai simpla. Si sa nu uit... consumul e vara cu AC on. Aaa... si sa nu mai uit... iarna nu ingheata bateriile NMh sau Li ion pentru ca NU are asa ceva.
        • 0 (2 voturi)    
          ce inseamna poluarea (Vineri, 8 ianuarie 2010, 12:55)

          radu [anonim] i-a raspuns lui Flavian

          Treaba asta cu emisiile de CO2 a devenit o adevarata isterie. Lumea are impresia ca CO2-ul este un gaz poluant. FALS ! Fiecare din noi, cind respiram, emitem CO2. Daca nivelul de CO2 din aer e mai ridicat, plantele cresc mai repede iar recoltele sint mai mari.
          Adevaratele emisii poluante sint particulele fine emise de motoarele diesel. Citez din wiki: Increased levels of fine particles in the air are linked to health hazards such as heart disease, altered lung function and lung cancer. Epidemiological studies suggest that more than 500,000 Americans die each year from cardiopulmonary disease linked to breathing fine particle air pollution.
          La noi probabil ca n-o sa se faca studii de astea prea curind, dar cum romanul e fan diesel....
          Asa ca nu iti imagina ca poluezi mai putin cind mergi cu dieselul. In plus, poluezi aerul din orasul in care traiesti, poluezi aerul pe care-l respiri tu si copiii tai.
          Hibridele nu sint nici ele o solutie pt ca au nevoie de elemente chimice rare, iar oferta deja nu mai face fata cererii. Despre Prius s-a spus ca este cel mai mare utilizator de paminturi rare de pe glob. Un Prius foloseste un 1kg de neodimium pt magneti si 10-15 kg de lanthan pt baterii.
          Intr-adevar extragerea acestor elemente este scumpa si poluanta.
          Asa ca pina la urma cea mai ecologica solutie este tot motorul clasic pe benzina, oricit Co2 ar emite.
          • 0 (2 voturi)    
            Concluzia e buna (Vineri, 8 ianuarie 2010, 13:33)

            Flavian [anonim] i-a raspuns lui radu

            Te inteleg in privinta particolelor fine, dar nu pe acea parte era pus accentul meu. Exemplul cu diesel era doar pentru consum, ca acolo se lauda majoritatea proprietarilor de prius.

            Personal prefer si conduc benzina.

            Iar concluzia ta e exact ceea ce voiam si eu sa subliniez:

            Hibridele nu sint nici ele o solutie pt ca au nevoie de elemente chimice rare, iar oferta deja nu mai face fata cererii. Despre Prius s-a spus ca este cel mai mare utilizator de paminturi rare de pe glob. Un Prius foloseste un 1kg de neodimium pt magneti si 10-15 kg de lanthan pt baterii.
            Intr-adevar extragerea acestor elemente este scumpa si poluanta.
            Asa ca pina la urma cea mai ecologica solutie este tot motorul clasic pe benzina, oricit Co2 ar emite.
            • +1 (1 vot)    
              Ma tem ca nu prea esti bine informat... (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:55)

              Inginer [anonim] i-a raspuns lui Flavian

              Flavian, nu toate variantele electrice implica motoare cu magneti. Unele, cum ar fi Tesla Roadster, folosesc motoare trifazice, care nu au nici un motiv sa te ingrijoreze foarte tare, sper eu...
              Dezavantajul este ca aceste motoare au nevoie de reductoare si nu prea mai pot fi montate direct pe roata.
              La ultima fraza, cred ca ai dat cu batu-n balta...
              • 0 (0 voturi)    
                Ma tem ca nu esti atent (Vineri, 8 ianuarie 2010, 15:59)

                Flavian [anonim] i-a raspuns lui Inginer

                Eu n-am nimic cu masina electrica sau motorul electric ca si concept. Ci doar cu promovarea ca solutie "verde" a lui Prius sau a altor masini pe baterii, care fac mai mult rau mediului decat predecesoarele lor clasice.

                Altfel sunt convins ca "electricele" sunt de viitor si sunt in cautarea unor alternative REALE ale masinilor actuale. Unele care sa nu includa baterii poluante, praf in ochii clientilor si nici subventii ENERGETICE din alte parti.
    • +3 (3 voturi)    
      snobi, dar multi (Vineri, 8 ianuarie 2010, 11:19)

      prius [anonim] i-a raspuns lui flavian

      Eu sunt un snob care nu intelege ce este ecologia si care are un prius. Pot sa spun ca este o masina excelenta. Este mult mai mare decat masinutele pe diesel care emit cantitati comparabile de CO2 (care sunt mai ieftine, dar nu cu mult) si, in plus, mergand pe benzina, nu emite particule fine, precum motoarele diesel. Povestea cu energia consumata pentru a produce bateria e un mit, vehiculat adesea de tot felul de asa-zisi cunoscatori. Nu a demonstrat nimeni serios ca producerea unui prius este mai energofaga decat a unei alte masini moderne din aceeasi clasa. In plus, este evident ca propulsia hibrida reprezinta viitorul, pentru ca permite ca motorul termic sa functioneze numai atunci cand este strict necesar (deci nu si cand masina sta pe loc cu motorul la ralenti, cand ruleaza in panta sau cu viteza redusa, etc.) si nici nu mai lasa sa se piarda o gramada de energie prin franare si decelerare.
      • -3 (3 voturi)    
        Nu e chiar asa (Vineri, 8 ianuarie 2010, 11:47)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui prius

        Toate elementele (metalele) care iti compun tie bateriile se extrag prin procedee extrem de costisitoare, poluatoare si energofage. Nu trebuie demonstrat nimic. Aici se face diferenta fata de constructia unei masini obisnuite.
        Ba mai mult dupa ce renunti la masina reciclarea acestora este greoaie si poluanta.
        Poluarea este mai mica si este de apreciat asta, insa un motor modern pe benzina nu e departe de Prius. Eu consider Prius si in general Toyota drept masini fade si nu as cumpara niciodata una.
        Ex. 1.2 sau 1.4 turbo de la VW, 1.6 turbo de la BMW etc
      • -1 (1 vot)    
        Demonstratie (Vineri, 8 ianuarie 2010, 12:04)

        Flavian [anonim] i-a raspuns lui prius

        Ce simpatici sunteti cu "demonstratiile". Pai e simplu, tot ce inseamna COST este de fapt dat de energie.

        De energia necesara la minele de litiu. De petrolul ars pentru transportul si prelucrarea minereurilor. De gazul ars in fabricile care asambleaza bateriile sau motoarele smechere. Tot ce inseamna CONSUM ENERGETIC se traduce in COST.

        De aceea spuneam ca ne furam caciula singuri cu subventii si reduceri de pret. De fapt economia e inexistenta. E vorba doar de plimbatul banilor dintr-un anumit sector ENERGETIC in altul.
    • +1 (3 voturi)    
      Esti la furat maestre! (Vineri, 8 ianuarie 2010, 11:38)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui flavian

      Un diesel de 1.4 polueaza mai mult decat un v8 de 4 litri pe benzina. Co2 emitem cu totii si aia nu e poluare.
      Particulele fine in suspensie sunt extrem de toxice. Trist ca pe alea nu le taxeaza nimeni.
      Prefer un milion de masini pe benzina in locul a 10.000 diesel.
      • 0 (0 voturi)    
        Poluare (Vineri, 8 ianuarie 2010, 12:08)

        Flavian [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Iar ganditi problema prost, socotind doar ce scoate masina pe teava de esapament, uitand toata poluarea produsa de fabrici INAINTE de producerea masinii.

        Ca sa nu uitam ca fabricile alea inca lucreaza cu utilaje pe baza de petrol, cuptoare pe baza de carbune sau incalzire pe baza de gaz. Deci inca odata spun ca ne furam singuri caciula.

        Acei 12-15000 lei in plus ptr hibrida, de fapt ptr. aceeasi masina (doar mai slab motorizata) nu pot fi recuperati nici in 15 ani daca nu circulati f.f. mult. Dupa 5-6 ani bateriile trebuie schimbate, asta costa cat o masina SH pe benzina. In plus, masina hibrida e aproape de nevandut daca n-are baterii noi. Service-ul este costisitor si greu de gasit.

        Cu tipul de baterii actuale nu se va produce acea "revolutie" spre masinile electrice, capacitatea lor este destul de limitata. Nu e vorba numai de frig, dar orice extra-consum reduce drastic durata de utilizare: aerul conditionat sau incalzirea masinii consuma foarte mult, farurile, stergatoarele, mai stiu eu ce scule electrice in interior.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu ai citit cu atentie. (Vineri, 8 ianuarie 2010, 13:29)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui Flavian

          Am spus mai sus ca tehnologia de producere a bateriilor este o mare consumatoare de energie si este foarte poluanta totodata.
          Am spus mai sus ca motoarele moderne pe benzina supraalimentate si cu cilindree mica reprezinta o solutie mult mai buna decat un diesel.
          Si am afirmat de asemenea ca un diesel de 1.4 polueaza mai mult decat un V8 de 4 litri pe benzina. Multumita fanilor diesel aerul este mult mai poluat.
          Te rog constientizeaza ca particulele fine in suspensie pe care le elimini cu un Diesel sunt EXTREM de toxice si, totodata, faptul ca motorul 1.4 TDI de exemplu, produce FOARTE MULTA poluare in comparatie cu unul pe benzina.
          De aceea dieselul ar trebui impozitat drastic in cazul masinilor particulare.
          Incearca sa nu privesti doar la paiul din ochiul celuilalt.
          Cu stima.
          • 0 (0 voturi)    
            Se pare ca suntem de acord (Vineri, 8 ianuarie 2010, 13:45)

            Flavian [anonim] i-a raspuns lui anonim

            Te inteleg in privinta particolelor fine, dar nu pe acea parte era pus accentul meu. Exemplul cu diesel era doar pentru consum, ca acolo se lauda majoritatea proprietarilor de prius.

            Personal prefer si conduc benzina.

            Se pare ca suntem de acord atunci: masinile cu baterii sunt o solutie FALSA iar masinile clasice sunt mai putin daunatoare pentru mediu in acest moment.

            Asta e ceea ce voiam sa demonstrez si eu si ceea ce ai afirmat si tu: ca tehnologia de producere a bateriilor este o mare consumatoare de energie si este foarte poluanta totodata.
        • +1 (1 vot)    
          energie (Vineri, 8 ianuarie 2010, 13:48)

          paul [anonim] i-a raspuns lui Flavian

          Si pe benzina sau motorina se consuma energie pentru climatizare, faruri si tot felul de "scule" electrice! E vorba de densitate masica de energie! Motorina are cam 48 Mj/kg, iar bateriile cu LiSOCl2 au pina in 3 MJ/kg! Deci cam de 15 ori mai mica energia stocata pe unitate de masa! INSA: pentru o masina electrica 100% eficienta de transformare a energiei electrice in energie mecanica e cam de 80% pe cind la un motor cu ardere interna eficienta termic-mecanic e de 20% pe benzina si de 30% pt diesel!!!! Deci cam de 3-4 ori mai buna! In momentul in care acumulatorii vor avea o densitatea de 10-15 MJ/kg vor inlocui motoarele termice! In plus cuplul pentru un motor electric nici nu se compara cu unul al unui diesel! Acceleratia e infioratoare! Vezi pe youtube...
          Intretinerea unei masini electrice e mult mai putin costisitoare.
          Da, hibridele nu sint mare lucru, DAR viitorul e al masinilor electrice! Acestea vor polua mult mai putin decit o fac diesel-urile actuale. Si bateriile sunt mai usor de reciclat in fabrici specializate! Litiul se poare recupera in proportie de 90-95%.
    • 0 (0 voturi)    
      baterii (Vineri, 8 ianuarie 2010, 21:17)

      mihaicj [anonim] i-a raspuns lui flavian

      stocarea energiei electrice la costuri mici si densitati mari e de mult rezolvata, cautati de ex. ergenics pe google, insa oricine scoate capul afara cu solutii economice e cumparat imediat de mediul de afaceri apropiat concernelor petroliere si nu se mai aude nimic de el... astia de mai sus au de 15 ani bateria ideala, vedeti pe siteul lor caracteristicile...
  • +2 (2 voturi)    
    Toata lumea vorbeste de poluare ... (Vineri, 8 ianuarie 2010, 13:34)

    cristi [anonim]

    Toata lumea vorbeste de poluare si optimizarea masinilor, dar nimeni nu vorbeste despre renuntarea la masina.

    800.000 de masini zilnic pe strada in Bucuresti, indiferent de motorizare sufoca dezvoltarea unui transport in comun modern!

    Am vazut toate motivele din lume invocate pentru utilitatea masinii, dar cati isi pun capul la contributie ca desi castiga 5 ani din viata, va trai cu 10 ani sub medie (Google BUCHAREST Average Life Expectancy).

    Solutia nu poate veni decat la guvern, oamenii nu vor renunta decat constransi de imprejurari (taxe mai mari) la troaca. Sustin taxa de prima inmatriculare, am platit-o si as dori sa o faca 100% din pretul masinii, dar si corect administrata!

    Ideea de a merge cu masina 200 de metri sa-ti iei tigari spune tot despre profilul soferului roman. Este una dintre dovezile prostiei nationale (pe langa supermarketuri, mall-uri, televiziuni etc.)

    Intr-o zi vom muri sufocati de propriile gaze pe principiul: "De ce sa renunt eu la masina, sa renunte vecinu' mai intai!" Asta daca nu se termina petrolul pana atunci!

    Fir intins!
    Cristian


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi