General Motors a decis sa inceapa lichidarea Saab, dar sustine ca in parelel analizeaza ofertele primite

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 8 ianuarie 2010, 17:41 Economie | Auto

Managementul Saab a decis sa inceapa lichidarea companiei, ca prima etapa in inchiderea firmei suedeze, insa in acelasi timp, General Motors analizeaza ofertele primite, sustine seful sindicatului companiei care se arata intrigat de antagonismul celor doua anunturi. Agentiile de presa AFP si Reuters il citeaza pe Stefan Loefven, sef al IF Metall care spune ca aceasta e concluzia intalnirilor recente: incepe lichidarea Saab. Purtatorul de cuvant al GM Europe spune ca GM analizeaza ofertele primite si in parelel continua si procesul de inchidere a companiei. Update: GM a confirmat ca a ales si un lichidator, compania AlixPartners, pentru ca inchiderea sa se faca "in mod ordonat". E de asteptat ca procedeul sa dureze cateva luni.

Loefven spune ca board-ul Saab a decis inceperea procesului de lichidare a companiei, ceea ce reprezinta prima etapa a procedeului de inchidere anuntat de General Motors in decembrie.

Sindicatele critica GM pentru aceasta decizie care vine pe fondul anuntului ce revela ca au sosit noi oferte pentru preluarea Saab. Astfel, pe langa compania olandeza Spyker a mai sosit o oferta din partea unui grup in care e implicat si Bernie Ecclestone, seful Formula 1.

"E iresponsabil din partea GM sa faca simultan miscari in directii total diferite: atat pentru a vinde compania, cat si pentru a o inchide", spune sindicalistul, citat de Reuters. El adauga ca decizia se bate cap in cap cu semnalele venite pana acum de la GM care parea sa vrea in mod sincer sa gaseasca o solutie buna pentru Saab.

Purtatorul de cuvant al General Motors Europe, Stefan Weinmann a confirmat pentru AFP ca exista oferte, insa a spus ca in parelel se continua, asa cum s-a decis, si procesul de inchidere a companiei.

GM a confirmat ca a ales si un lichidator, compania AlixPartners, pentru ca inchiderea sa se faca "in mod ordonat". E de asteptat ca procedeul sa dureze cateva luni.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

4519 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    GM (Vineri, 8 ianuarie 2010, 21:32)

    Troll [anonim]

    Gi-em au facut o manarie fara margini la Saab, unde ani de zile nu au investit practic nimic, nefacand altceva decat sa vanda niste super-masini pe care le-au luat de-a gata. Americanii si-au dorit cu ardoare o marca premium pe care nu sunt in stare s-o creeze si produca singuri, iar acum vor s-o ingroape ca sa nu le faca in viitor concurenta. Ru-si-ni-ca!
    • 0 (0 voturi)    
      Si ce nu-ti convine tie, ma? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 2:00)

      Houstonianul [anonim] i-a raspuns lui Troll

      Din cate stiu, GM a platit pentru SAAB. Deci acum SAAB (fabricile, liniile de productie, marca, etc.) sunt assets ale GM, proprietatea lui GM. Ca proprietar, are dreptul sa faca orice, fara ca voi ajutorii de bagatori in seama sa comentati.

      La fel si sindicalistul lui peste prajit din articol. Ce atatea sidicate? Ori muncesti ori valea, tocmai sindicatele cu puterea lor politica acumulata au dus GM la groapa, unde sunt acuma: condusi de tartorul guvenul de incompetenti a lui prezident.
      • 0 (0 voturi)    
        GM (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 13:13)

        Troll [anonim] i-a raspuns lui Houstonianul

        Este remarcabil cum reuseste tot timpul cate un bizon sa-si dea cu presupusul.

        Mi nu-mi convine, ma, ca am un Saab, deci sunt direct lezat, spre deosebire de tine care ar trebui sa inveti cand sa taci.

        Concluia unanima este ca GM a ajuns la faliment din cauza strategiilor dezastruoase, complet inadaptate, promovate de catre board. Nimic de-a face cu sindicatele.
      • 0 (0 voturi)    
        asculta putin si tu! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 14:10)

        European Citizen [anonim] i-a raspuns lui Houstonianul

        Faptul ca vorbesti de-a lela e scuzabil,chestia ca esti impertinent,nu!Doar faptul ca aperi sistemul totalitar de Global Player al GM-ului e penibil,fara sa mai vorbim de felul in care te exprimi.Stai acolo la US linistit .....
  • 0 (2 voturi)    
    Mda (Vineri, 8 ianuarie 2010, 22:03)

    Costi [anonim]

    Pacat...mare pacat...
  • 0 (0 voturi)    
    Saab (Marţi, 12 ianuarie 2010, 11:10)

    adrian [anonim]

    Ar trebui ca guvernul suedez sa intervina, avem caz similar la Renault cand erau sa o ia in plina figura.
    Cum si GM este nationalizata cu actionar principal statul discutia intre cele doua entitati ar fi relativ simpla.
    In prealabil facut un audit serios, intervine statul suedez si preia sa zicem 51% din interesele Saab, angajeaza o echipa de management foarte agresiva, si astfel poate garanta activitatea si furnizorii...
    -Adica GM a fost preluat de staul american si sprijinit sa nu se duca in faliment deoarece este un asset dar suedezii nu .
    Urmatorul pas pe care il vad este trasnsformarea companiei in societate pe actiuni si vanzarea unui procent catre clientii Saab
    Pot fi demarate discutii cu Subaru spre ex sau Hyundai pentru mentinerea unor platforme de caroserii.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri